۱۳۸۸/۰۹/۲۹

آيت‌الله العظمي حسين‌علي منتظري، به ملكوت اعلي پيوست (عكس+ويدئو)

انا الله و انا اليه راجعون

«فزت و رب الکعبه»

آيت‌الله العظمي حسين‌علي منتظري، يكي از مراجع تقليد شيعيان شب گذشته به ملكوت اعلي پيوست

حجت الاسلام احمد منتظري در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با تاييد خبر فوت آيت‌الله منتظري گفت: «‌شب گذشته آيت‌الله منتظري بر اثر بيماري درگذشت.»


. ادامه راه سبز«ارس»: حضرت آیت‌الله العظمي حسینعلى منتظرى از مراجع تقلید شیعه، شب گذشته براثر بیماری و کهولت سن، در سن 87 سالگی در شهر قم درگذشت.

دفتر این مرجع تقلید در پیامی ارتحال آیت‌الله منتظری را را به همه مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه و همه شیعیان و عموم ملت ایران تسلیت گفته است.

منابع خبری گزارش دادند مراجع و آیات اعظام اميني ، صانعي ، موسوي اردبيلي ، بيات زنجاني ، شبيري زنجاني ، گرامي و صافي گلپايگاني هم اكنون در بيت آيت‌الله منتظري حضور دارند.

آیت‌الله منتظری در سال 1301 خورشیدى در شهر نجف آباد اصفهان متولد شد. او نزد آیت الله محمدحسین بروجردی، آیت الله روح الله خمینی و علامه محمدحسین طباطبایی تحصیل کرد و به درجه‌ اجتهاد رسید.

پس از پیروی انقلاب اسلامی در سال 1357، آیت الله منتظری، رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی شد و در سال 1364، از سوی مجلس خبرگان به سمت جانشینی رهبر جمهوری اسلامی برگزیده شد.

اما در سال 1367 با اعدام هزاران زندانیان سیاسی و بازداشت مهدی هاشمی، برادر داماد آیت‌الله منتظری، اختلاف بین آیت‌الله خمینی و جانشین او یعنی آیت‌الله منتظری جدی شد و نهایتا در سال 1368، رهبر ایران او را از مقام جانشینی خود عزل کرد.

آيت الله منتظری پس از آن سال‌ها در حصر خانگی به‌سر برد و پس از آزادی تا روزهای پایانی زندگی را در قم به تدریس و برگزاری جلسات درس فقه و اخلاق گذراند و در مواردی جلسات سخنرانی او با تهدید و حمله از سوی مخالفانش مواجه شد.


ويدئو: بخشي از سخنراني اخير ايشان در عيد سعيد قربان

آیت‌الله منتظری در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 22 خرداد نیز بارها در بیانیه‌ها‌یی، سرکوب مردم را اقدامی غیرشرعی خواند و دربرابر رفتار حکومت با مردم به‌شدت موضع‌گیری کرد.

او اخیرا تندیس حقوق بشر را به‌خاطر دفاع از معترضان پس از انتخابات دریافت کرد.

«ارس فقدان آن فقيه عاليقدر و مبارز نستوه را به تمامي پويندگان راه سبز آزادي تسليت عرض مي نمايد»

==============
بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به پیشگاه ولی الله الاعظم و امت داغدار به اطلاع می رساند پیکر مطهر فقیه عالیقدر و مجاهد عظیم الشأن حضرت آیت الله العظمی منتظری (قدس الله نفسه الزکیه) روز دوشنبه 30/9/1388 برابر با چهارم محرم الحرام 1431 ساعت 9 صبح از محل بیت آن فقید سعید به سوی حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) تشییع خواهد شد.

دفتر مرحوم آیت الله العظمی منتظری

4 نظرات:

متولد ماه مهر گفت...

سلام
لطفا درباره مراسم آیت الله خبر رسانی کنید.
ئالله که آیت الله پدر معنوی همه ما سبزها است.
حرفهای ما هنوز ناتمام
تا نگاه میکنی
وقت رفتن است
باز همان حکایت همیشگی
پیش از آنکه با خبر شوی
لحظه عزیمت تو ناگریز می شود
آی ...
ای دریغ و حسرت همیشگی
ناگهان
چقدر زود
دیر می شود.

طوفان گفت...

تسلیت به همه آزاد مردان جهان

aleereza گفت...

فردا ساعت 9 صبح از مقابل دفتر ایت الله منتظری به سمت حرم !
اطلاع رسانی کنین

تا ابد سبز گفت...

جنبش سبز هيچگاه فداكاري هاي اين روحاني آزاده رواز ياد نخواهد برد.
تازه داشتم ميشناختمت منتظري عزيز...

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator