۱۳۸۸/۱۰/۱۲

ويدئوي شليك مستقيم يك لباس شخصي به مردم در عاشوراي خونين

شليك مستقيم يك لباس شخصي به مردم در عاشوراي خونين

. ادامه راه سبز«ارس»: صحنه تيراندازي مستقيم يكي از حراميان لباس شخصي حكومت به مردم در روز عاشوراي خونين (با صحنه آهسته):




» ادامه مطلب

صحنه زيرگرفتن مردم توسط خودروي نيروي انتظامي (اين بار با 4 دوربين)

صحنه زيرگرفتن مردم توسط خودروي نيروي انتظامي در عاشوراي خونين

. ادامه راه سبز«ارس»: قبلا صحنه هايي واضح از زير گرفته شدن مردم توسط خودروهاي مجهز به سپرهاي ضد شورش نيروي انتظامي در سايت قرار داده شده بود. اما با توجه به اصرار مسئولين به ساختگي بودن فيلم، اين بار مجددا براي باز كردن چشم كور كساني كه سرها را به زير برف كرده اند و نمي خواهند جنايات و حرمت شكنيهاي خود را در ماه محرم الحرام و در روز عاشورا به گردن بگيرند، همان صحنه را البته با زواياي مخلتفي كه توسط 4 نفر از مردم كه با دوربينهاي موبايل خود گرفته اند را قرار ميدهيم:




» ادامه مطلب

فشار دستگاه امنیتی بر مجری صدا و سیما

فشار دستگاه امنیتی بر مجری صدا و سیما

. شهین مهین فر تحت فشار است تا در مقابل دوربین، شهاد ت فرزندش را ، یک حادثه اعلام کند.

شهین مهین فر؛ مجری معروف صدا و سیما که فرزندش در روز عاشورا به شهادت رسید، به شدت تحت فشار قرار گرفته است تا اعلام کند پسرش در یک حادثه کشته شده است.

به گزارش خبرنگار جرس، ماموران وزارت اطلاعات با حضور در منزل شهین مهین فر او را تحت فشار قرار داده اند مصاحبه کرده و بگوید که در اثر یک حادثه کشته شده است.

ماموران امنیتی از خانم مهین فر خواسته اند اعلام کند که خود او در کنار فرزندش حضور داشته و شاهد است که پسرش در اثر یک سانحه کشته شده است.

ماموران وزارت اطلاعات تهدید کرده اند در صورتی که خانم مهین فر این مسائل را در مقابل دوربین عنوان نکند تمامی حقوقش در صدا و سیما را از دست میدهد.

» ادامه مطلب

با امضاي محمد يزدي: "آیت‌الله صانعی" فاقد ملاک‌های لازم برای تصدی مرجعیت!

با امضاي محمد يزدي به عنوان جامعه مدرسين حوزه علمیه قم:
"آیت‌الله صانعی" را فاقد ملاک‌های لازم برای تصدی مرجعیت دانست!


. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از شاخص‌ترین تشکل‌های حامی محمود احمدی‌نژاد در اطلاعیه‌ای با امضای محمد یزدی و با عنوان «پاسخ به پرسش‌های مكرر پیرامون مرجعیت آیت الله صانعی» تاكید كرد: براساس تحقیقات به عمل آمده در یك سال گذشته و پس از جلسات متعدد به این نتیجه رسیده است كه ایشان فاقد ملاك‌های لازم برای تصدی مرجعیت است.

در اطلاعیه محمد يزدي آمده است با توجه به پرسش‌های مكرر مومنان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم براساس تحقیقات به عمل آمده در یك سال گذشته و پس از جلسات متعدد به این نتیجه رسیده است كه ایشان فاقد ملاك‌های لازم برای تصدی مرجعیت است.

گفتنی است در ابتدای این اطلاعیه به نقل از جمعی از استادان و فضلای حوزه‌های علمیه،جامعه مدرسین مرجعی برای تشخیص مرجعیت دانسته شده است.

قابل ذكر است آیت الله امینی، از اعضای جامعه مدرسین در پاسخ به کسانی که با مراجعه به دفتر ایشان، در مورد بیانیه جامعه مدرسین پرسیده اند پاسخ داده اند : من چهار سال است که به جلسات جامعه مدرسین نمی روم و اصولاً این کارها را به صلاح حوزه و دین نمی دانم .

به گزارش پارلمان‌نیوز، رسانه‌های حامی دولت در چند ماهه اخیر به سبب مواضع شجاعانه و صریح مرجع عالیقدر، حضرت آیت‌الله العظمی صانعی هجمه‌های سنگینی علیه ایشان به راه انداختند و از ایراد انواع و اقسام توهین‌ها و اهانت‌ها به این مرجع شیعه فروگذار نکردند
» ادامه مطلب

۱۳۸۸/۱۰/۱۱

ایران در رسانه های جهان: «حکومتی مبهوت از زنده ها و ترسان از مرده ها»

ایران از نگاه رسانه های جهاني:
«حکومتی مبهوت از زنده ها و ترسان از مرده ها!»


. ادامه راه سبز به نقل از جرس: بعد از تهدیدات و اهانت های صورت گرفته به رهبران جنبش سبز و مردم آزادیخواه ایران در جریان برگزاری تجمع بخشنامه ای-دستوری حکومت سرکوب و همچنین سخنان برخی مقامات حامی دولت کودتا مبنی بر «هشدار به معترضان» و «تحت تعقیب بودن رهبران اصلاحات»، رسانه های خبری جهان در حالیکه آخرین ساعات سال 2009 را سپری می كردند، به مطالب فوق و وقایع ایران نیز نگاهی ویژه داشتند.

موج جدید بازداشت های گسترده پس از سرکوب مردم در عاشورای خونین، سخنان دادستان کل کشور، اظهارات سخنران تریبون دولتی روز چهارشنبه، تهدیدات فرماندهان یگان های سرکوب و برخی وکلای مجلس هشتم مبنی بر «لزوم تعقیب و دستگیری و مجازات رهبران جنبش» و زمزمه «صدور احکام اعدام برای برخی از بازداشت شدگان»، استقبال از رادیکالیسم و توسل به خشونت عریان توسط حکومت را بیش از پیش نمایان ساخته است.

به تمام موارد فوق باید شایعه سازی خبرگزاری ها و رسانه های مرتزق از پول بیت المال مبنی بر «فرار رهبران جنبش به شمال کشور» و خبرسازی و دروغ پردازی مکرر آنها پیرامون عملکرد معترضین و همچنین شهدا، مصدومین و دستگیرشدگان جنبش نیز اشاره نمود.

آنچه رسانه های جهان و بویژه بریتانیا به آن اشاره داشتند، انتشار خبر "نقش داشتن سپاه پاسداران در ربایش 5 تبعه انگلیسی در عراق در سال 2007" و همچنین جو نظامی حاکم بر شهر تهران و استقرار نیروهای نظامی، انتظامی و شبه نظامی در برخی نقاط شهر و درگیری های پراکنده با مردمی بود که "از 7 ماه قبل تا کنون، از اعتراض و حق خواهی دست نکشیده اند."

عدم تحمل مقامات حکومت در برابر حرکات اعتراضی

در پی اظهارات برخی مقامات نظامی و قضائی حامی دولت کودتا مبنی بر «اتمام صبر و تحمل حکومت در برابر معترضین» و «برخورد قریب الوقوع با رهبران جنبش»، امروز رسانه هایی چون BBC،China View ، Business Week، MSNBC، DEMOCRACY NOW، ABC NEWS، AP، رویترز، واشنگتن پست، الجزیره، فرانسه، CNN و تایمز، ضمن اشاره به مطالب فوق خاطرنشان کردند که حکومت ایران با اینگونه تهدیدات و همچنین راه اندازی تظاهراتی دولتی، برای ورود به فاز جدیدی از خشونت، در حال علامت فرستادن و تهدید کردن است.

ادامه واکنش ها نسبت به خشونت های اخیر

پایگاه GLOBAL NETWORK از "ابراز همدردی و همبستگی تعدادی از اعضای پارلمان بریتانیا با معترضین ایرانی" خبر داد و همزمان تایمز، ایندیپندنت و رویترز، با تحلیل شایعه منتشره پیرامون «خروج و فرار رهبران جنبش»، تکذبیه جنبش سبز را نیز منتشر کرده و مورد تحلیل و بررسی قرار دادند و از کذب بودن ادعای رسانه رسمی دولت خبردادند. رویترز همچنین به جو پلیسی امروز تهران و درگیری های پراکنده مردم با یگان ویژه پاسداران اشاره کرد و از پرتاب گاز اشک آور در برخی میادین تهران خبر داد. آسوشیتدپرس، الجزیره، صدای آمریکا، دویچه وله و خبرگزاری CNN نیز به این مطلب اشاره کرده و فایننشیال تایمز چاپ لندن، خاطرنشان کرد "شرایط پلیسی به گونه ای است که یک معترض ایرانی قبل از هر راهپیمایی خود را برای مرگ آماده می کند."

خبر جنجالی روزنامه گاردین در آخرین روز سال

روزنامه گاردین چاپ لندن، امروز پنجشنبه در گزارشی جنجالی با تیتر «دخالت حکومت ایران چیز تازه ای نیست»، از نقش واحد برون مرزی سپاه پاسداران (نیروی قدس) در ربوده شدن پنج تبعه بریتانیایی در عراق در سال 2007 خبر داد و خاطرنشان کرد "سپاه قدس طراح ربودن پنج نفری است که در بغداد ربوده شده و مدتی در مراکز آن نیرو در داخل خاک ایران نگهداری شدند." چهار تن از آنها در اسارت کشته شده و یک نفر از آنها دیروز آزاد شد. SYDNEY MORNING HERALD، ایندیپندنت، صدای آمریکا و تایمز نیز به این مسئله به نحو گسترده ای اشاره کردند. البته روزنامه ایندیپندنت در گزارشی دیگر پیرامون این ماجرا خاطرنشان ساخت "این آدم ربایی توسط سپاه پاسداران، با هدف مبادله گروگان ها با شورشیان مورد حمایت ایران از زندان های نیروهای ائتلاف صورت گرفته بود." روزنامه دیگر انگلیسی یعنی دیلی تلگراف نیز خاطرنشان کرد "جهت پرسش از مقامات جمهوری اسلامی پیرامون این گزارش به سفارت ایران در لندن مراجعه کردیم ولی کارمندان سفارت از هر گونه سخن یا اظهار نظری خودداری ورزیدند".

تداوم جنبش اعتراضی مردم ایران

و سرانجام اینکه فاینانشیال تایمز چاپ لندن با تیتر "اعتراضات ایران به قیامی آشکار تبدیل می شود"، به تداوم و گسترش جنبش در ایران پس از درگذشت آیت الله العظمی منتظری اشاره کرده و ضمن بیان اینکه دو مشخصه جنبش مردم ایران "مقاومت و تدوام" می باشد، خاطرنشان ساخته است "اینک آشکار شده که حکومت ایران چیزی بیش از برگ انجیر برای پوشش یک دیکتاتوری نظامی در حال رشد نمی باشد." و تایمز نیز در گزارشی مفصل و با تیتر "حکومتی بهت زده از زندگان و ترسان از مردگان"، به تدفین خواهرزاده مهندس موسوی و شهدای اخیر در تدابیر شدید امنیتی اشاره کرده و متذکر شد"حکومت آشوب زده ای که جهت تقویت روحیه حامیان خود سعی داشت تظاهراتی را در چند شهر ایران صحنه گردانی کند"، نه تنها از ادامه اعتراضات آزادیخواهانه جامعه مبهوت مانده، بلکه از برگزاری مراسم تدفین جانباختگان اعتراضات نیز، بیمناک است.

» ادامه مطلب

چین به کمک كودتاچيان براي سرکوب معترضان ایراني آمد!

تصویری از واردات تجهیزات زرهی ویژه سرکوب اعتراض های شهری:
چین به کمک سرکوب معترضان در ایران آمد

. ادامه راه سبز«ارس» به نقل از جرس: با ادامه و گسترش یافتن تجمعات اعتراضی ، دولت تجهیزات زرهی جدید ویژه سرکوب را از طریق بندرعباس و از کشور چین وارد کرده است.

این تصویری است که یکی از "شهروند خبرنگاران" با دوربین موبایل خود گرفته است.

همچین شهروندی دیگری مطالبی مفید در مورد این خودروی نظامی ارائه داده است. مدت زمان لازم برای تحویل این زره پوشها 4 ماه بوده که بنا به عجله حکومت ایران و موافقت دولت چین، زره پوشها مستقیماً از زره پوشهای سازمانی ارتش چین بطور فوری تحویل شده که در نوع خود بی سابقه است. به نظر می رسد که دولت چین هم به اندازه حکومت جمهوری اسلامی تعجیل بخرج داده تا این زره پوشها هر چه سریعتر برای سرکوب مردم ایران به مقصد برسد


این زره پوش ضد شورش دارای مخزنی 10 هزار لیتری برای شلیک آب سرد و آبجوش و 3 مخزن 100 لیتری جداگانه برای شلیک مایعات شیمیائی سوزاننده، آب مخلوط به رنگ پاک نشدنی و یا آب مخلوط به گاز اشک آور است. هر زره پوش دارای دو تفنگ پرتاب مایعات با بُرد 70 متر است که از داخل کابین کنترل می شوند. قیمت خرید هر دستگاه 650 هزار دلار می باشد که بهمراه آن مقادیر زیادی مایعات مختلف سوزاننده و اشک آور و رنگی نیز خریداری شده است.

* البته بماند كه طبق معمول كالاهاي بنجل چيني و بررسيهاي دقيق بعمل آمده توسط بعضي از هموطنان خوش ذوق مان از بولتنهاي نظامي چين و همينطور كسب اطلاع از بعضي از معترضان مسلمان چيني كه اخيرا دولت چين از همين خودروها عيله شان استفاده نموده بود، اين زرهپوش هم با اين هيبت ، نقطه ضعفهاي بزرگي دارد كه يكي از آنها اينكه با خوردن يك كوكتل مولوتوف ناقابل در پنچ جاي حساسش از پاي در مي آيد! و بقيه ضعفها بماند تا بعد!
» ادامه مطلب

بیانیه سپاه : بسیجیان تهران صدای دشمنان را خفه می کنند

بیانیه سپاه : بسیجیان تهران صدای دشمنان را خفه می کنند

. ادامه راه سبز«ارس»: سپاه محمد رسول‌الله(ص) با صدور بيانيه‌اي ضمن قدرداني از حضور ملت در راهپيمايي روز چهارشنبه تاكيد كرد: بسيجيان تهران تمام صداهايي كه از حلقوم دشمنان نظام شنيده مي‌شود را خفه خواهند كرد.

به گزارش ایلنا،در اين بيانيه آمده است:

حضور ميليوني علماء، بسيجيان، زنان و مردان و جوانان اعم از دختر و پسر كه از هتك حرمت يزيديان زمان در روز عاشوراي امام حسين (ع) به خشم آمده بودند نشان از تعلق خاطر آنان به دين و مذهب و مكتب امام حسين (ع) بوده و بيانگر حضور هميشگي آمادگي و سرسپردگي به ولايت است.

امروز دشمنان بي‌پرده اصل مكتب و ولايت را نشانه رفته و فريب‌خوردگان داخلي نيز آب به آسياب دشمن ريخته كه با اين تحركات سخيف راه به جايي نخواهند برد.

بسيجيان دلداده تهران بزرگ تمام صداهايي كه از حلقوم دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي شنيده مي‌شود را خفه خواهند نمود. دشمن و ايادي آنان بدانند اين مملكت با امام زمان (عج) شكل گرفته و پايه و اساس آن را ولايت تشكيل داده است،‌زهي خيال باطل كه حركت‌هاي شيطاني و منافق‌گونه بتوانند به ركن ركين اين نظام و انقلاب خدشه وارد سازد.

بسيجيان با الهام از مكتب عاشورا و پيروي از ولايت‌، آماده جان‌فشاني در راه اين مكتب هستند و با تمام وجودشان از انقلاب و ولايت حمايت مي‌نمايند.چنانچه شكست خوردگان سياسي، فريب‌خوردگان شرق و غرب بخواهند متبد تحريكي در جهت جريحه‌دار نمودن مومنين و عاشورائيان و رهبر معظم انقلاب انجام دهند با برخورد سخت ولايت‌مداران روبرو مي‌شوند.

مردم با حضور خود حجت را بر مسئولين خصوصا قوه قضائيه تمام نموده و قاطعانه خواستار اجراي قوانين در منافقين جسور و هتاك هستند.

مويد اين خواسته قطعنامه پاياني عاشورائيان در راهپيمايي روز چهارشنبه مي‌باشد.

سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ با تقديم خالص‌ترين درودها به محضر امت عاشورائي و دلاور شركت‌كننده در تجمع تهران، مراتب تقدير و تشكر خود را تقديم مي‌دارد و تداوم حضور در دفاع از حريم ولايت را تقاضا دارد.

(آقاي سپاه اين تيكه آخر را خوب اومدي ولي آخه فكر نميكني اين جماعت جا و مكان ميخواهند و توي اين زمستان سرد وسط خيابون كه نميتوانند چادر بزند. يا نه! ، فكر كردي كه توي همون اتوبوسهايي كه باهاش آمدند شبها بخوابند!. مهمتر از اينها اينكه در شهرهاي خودشون كار و زندگي دارند و براي هميشه كه نمي توانند آنرا ول كنند و فقط دلخوش به يه بليط رفت و برگشت رايگان و يه دونه تي تاپ و يه دونه سانديس تو باشند
و دائم در سفر بمانند!. بابا زن و بچه خرج داره، حالا كي مياد شكم اونا رو سير كنه؟!. انصاف هم خوب چيزيه به خدا. پس اول بهتره يك هتل صحرايي يي يا چند تا مسافرخونه تر و تميزي برايشان در همين اطراف تهيه كني تا بعدش فكراشون را بكنند و ببينند چي ميشه. به قولي "التماس نكن")
» ادامه مطلب

ميرحسين حجت را بر همه تمام کرده است

ابوالفضل فاتح رييس كميته رسانه هاي ستاد موسوي:
اینک موسوی حجت را بر همه تمام کرده است

. ادامه راه سبز«ارس»: دکتر ابولفضل فاتح رییس کمیته رسانه های ستاد مهندس موسوی در مورد بیانیه هفدهم مهندس موسوی گفت : بیانیه موسوی یک حسن نیت بزرگ از سوی موسوی و یک امتحان خطیر برای مسوولان امر است.

به گزارش “کلمه” فاتح گفت: بیانیه ی هفدهم مهندس میرحسین موسوی اعلام یک “حسن نیت بزرگ و خواسته های حد اقلی” برای خروج کشور از بحران و یک امتحان خطیر برای مسئولان امر است. موسوی به تاسی از امام خود ثابت کرد که دوران مردانی که با خدا معامله می کنند به پایان نرسیده است. تفاوت مردان بزرگ و پرمایه با مدعیان بی ریشه ی استیلا طلب همین جا روشن می شود. اینک موسوی حجت را بر همه تمام کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر مسئولان فرصت را از دست دهند، دشواری های سهمگین آینده بر عهده ی آنان خواهد بود و مهر حسرت و تباهی از این فرصت سوزی تا ابد بر پیشانی شان حک خواهد شد. آیا در میان مدعیان مصالح کشور گوش شنوایی هست؟
» ادامه مطلب

سينه زنان جنبش سبز حسيني در روز عاشوراي خونين

سينه زنان جنبش سبز حسيني در روز عاشوراي خونين

. ادامه راه سبز«ارس»: مشاهده بخشي ازمراسم و راهپيمايي عزاداران و سينه زنان جنبش سبز حسيني در روز عاشوراي خونين كه با فتواي سران خونخوار وابسته به فرقه صهيونيست مصباحيه و بدست عوامل سركوبگر حكومت ضد اسلامي در ماه محرم الحرام و در روز عاشورا به خاك و خون كشيده شدند:








» ادامه مطلب

مكاني جهت ارسال عكسها و ويدئوهايتان به ما جهت انتشار

مكاني جهت ارسال عكسها و ويدئوهايتان به ما جهت انتشار

. ادامه راه سبز«ارس»: بر اساس درخواستهاي مكرر رسيده از همراهان ارس مبني بر ايجاد فضايي براي امكان آپلود كردن عكسها و ويدذوهاي تان از تجمعات سبز كه خود در آن حضور داشته ايد و تمايل داريد آن صحنه ها را در اختيار عموم قرار دهند ، لذا از هم اكنون براي مخاطبان عزيز اين امكان فراهم گرديد تا فايلها خود را در مكان در نظر گرفته شده توسط ارس آپلود نموده و پس از بررسي آنها، بلافاصه جهت نمايش در دسترس عموم قرار گيرد:

در قسمت پايين پنجره جهت تعيين نمودن فايل مورد نظر جهت آپلود دكمه browse را زده و پس از انتخاب فايل مربوطه دكمه upload را كليك كنيد و منتظر شويد تا فايل بطور كامل آپلود شود.

» ادامه مطلب

كليپي بياد دلاوريهاي عزاداران سبز حسيني در عاشوراي خونين 88

كليپي بياد دلاوريهاي عزاداران سبز حسيني در "عاشوراي خونين"

. ادامه راه سبز«دس»: اين كليپ زيبا توسط دوستاني در خارج از كشور تهيه شده كه نمايان گر تصاويري از رشادتهاي عزاداران سبز حسيني در مقابل نيروهاي تا به دندان مسلح دولت كودتا در روز عاشوراي خونين ميباشد و علارقم اينكه خونريزي در اين ماه عزيز حرام يوده ولي متاسفانه تعداد حداقل 38 تن از همراهان جنبش سبز مردمي در سراسر ميهن توسط حرمت شكنان ماه محرم الحرام و جلادان خون آشام حكومتي كه خود را به اصطلاح اسلامي ناميده به فيض شهادت نايل آمدند. براستي آيا حراميان مزدور و اجير شده حكومت تصور ميكنند ميتوانند به اراده و ايمان و راه پاكي كه اين ملت شجاع با شعار هیهات من الذله در مقابل مستبدان و يزيديان زمان برگزيده اند ذره اي خلل ايجاد نمايند؟!

اين كليپ در سه فرمت آماده گرديده: 1- كيفيت متوسط با فرمت 3gp مناسب مبايل با حجم ~ 3 مگ 2- كيفيت خوب با فرمت mp4 با حجم ~ 22.5 مگ 3- كيفيت خوب با فرمت flv با حجم ~ 12.5 مگ.

جهت دانلود، بر روي تصوير زير هر ويدئو كليك نماييد:

كيفيت متوسط



كيفيت بالا



مشاهده و دانلود در فرمت flv - كيفيت خوب

» ادامه مطلب

بیانیه شماره ۱۷ میرحسین موسوی درباره وقایع عاشورا و روزهای پس از آن

بيانيه شماره 17 ميرجسين موسوي صادر شد:
راه حل های پنجگانه میرحسین موسوی برای خروج از بحران


. ادامه راه سبز«ارس»: "ما نه آمریکایی هستیم و نه انگلیسی . تا حال نه کارت تبریکی برای روسای کشورهای بزرگ فرستاده ایم (!) و نه امید یاری آنها را داریم" -|- "گوساله و بزغاله خواندن بخش عظیمی از جامعه و خش و خاشاک نامیدن آنان و مباح کردن خون عزاداران حسینی فاجعه ای است که هم اکنون توسط افرادی مشخص و صدا و سیما در جامعه رخ داده است." -|- "من به عنوان یک دلسوز می گویم منافقین با خیانت ها و جنایت های خود مرده اند، شما برای کسب امتیازهای جناحی و کینه ورزی آنها را زنده نکنید!"

میرحسین موسوی در نخستین بیانیه خود پس از فجایع عاشورای خونين 88 ضمن انتقاد شدید از برخوردهای خشونت آمیز نیروهای حکومتی با ملت عزادار ایران راه حل های پنجگانه خود را برای خروج وضعیت بحرانی فعلی ارائه کرد. وی ضمن خودجوش خواندن اعتراضات مردمی در تاسوعا و عاشورای حسینی در راه حل های پنجگانه خود بر اهمیت مسئولیت پذیری مستقیم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه در مقابل مردم، تدوین قانون شفاف و اعتماد برانگیز برای انتخابات، آزادی زندانیان سیاسی و احیاء حیثیت و آبروی آنها ، آزادی مطبوعات و رسانه ها و به رسمیت شناختن حقوق مردم برای اجتماعات قانونی تاکید کرد. وی بی آنکه به شهادت خواهر زاده مظلوم خود در این وقایع اشاره کند تصریح کرد که بنده ابایی ندارم که یکی از شهدایی باشم که مردم بعد از انتخابات در راه مطالبات به حق دینی و ملی خود تقدیم کردند و خون من رنگین تر از آن شهدا نیست.

متن کامل این بیانیه که بعد از تهدیدهای متعدد کودتا گران از اهمیت فراوانی برخوردار است به شرح ذیل می باشد:


بسم الرحمن الرحیم

السلام علیک یا ابا عبدالله. انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و وال لمن والاکم و عاد لمن عاداکم. فیالیتنی کنت معکم فافوزا فوزا عظیما

همواره به اینجانب و دوستان گفته می شد که اگر شما اطلاعیه ندهید مردم به خیابانها نخواهند آمد و آنان از اعتراضات و مطالبات خود دست برخواهند داشت وآرامش به کشور برخواهد گشت. بنده به عنوان یک همراه جنبش عظیم سبز مردمی با این نظر موافق نبودم و می اندیشیدم که تا اصلاحات لازم با تکیه براصول روشن که می توان آنها را از قانون اساسی استخراج کرد، صورت نگیرد ، آب رفته به جوی باز نخواهد گشت.

برای مراسم عاشورای حسینی علیرغم درخواستهای فراوان، نه جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی اطلاعیه دادند و نه حجت الاسلام و المسلمین خاتمی اطلاعیه صادر کردند و نه بنده و دوستانم. با این وصف یک بار دیگر مردمی خداجوی به صحنه آمدند و نشان دادند که شبکه های وسیع اجتماعی و مدنی که در طول انتخابات و بعد از آن به صورت خود جوش شکل گرفته است، منتظر اطلاعیه و بیانیه نمی مانند. در حالی که مردم نه روزنامه همراه و مشوقی در کنار خود داشتند و نه از صدا و سیما، به عنوان رسانه ای ملی و بی طرف و منصف و عاقل بهره می بردند. باز همه ملت ها و جهانیان شاهد بودند که در میان طوفانی از تهدیدها و تبلیغات و تکفیرها و اهانتها، عزاداران حسینی در این روز مقدس حسین حسین گویان به صورت مسالمت آمیز و بدون شعارهای تند روانه میدانها و مسیرهایی شدند که خود انتخاب کرده بودند و این بار نیز چون دفعات گذشته با اعمال تحریک آمیز مواجه شدند، خشونت های غیرقابل باور چون زیر کردن راهپیمانان، تیراندازی نیروهای لباس شخصی که امروز هویت آنها بر کسی پوشیده نیست و روز بروز پرده از چهره آنان و سرانشان کنار زده می شود، فاجعه ای را آفرید که اثرات آن به این زودی از صحنه سیاسی کشورمان رخت برنخواهد بست.

مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها، تیراندازی ها و آدم زیر کردن ها و ترورهاست . جالب آنکه در بعضی از این فیلم ها دیده شده است که مردم در پشت چهره نیروهای انتظامی و بسیجی مهاجم برادران خود را می بینند و در شرایط بحرانی و پر از خشم و هیاهوی آنروز سعی می کنند بدانها آسیبی نرسد. اگر صدا و سیما یک جو انصاف و عقل داشت می توانست برای تلطیف فضا و نزدیک کردن مردم به همدیگر گوشه ای از این صحنه ها را نشان دهد. ولی هیهات! جریان روزهای بعد از عاشورا و گسترش دستگیریها و دیگر تمهیدات دولتی نشان می دهد که مسئولان اشتباهات گذشته را این بار در وسعت بیشتر تکرار می کنند و آنها می اندیشند سیاست ارعاب تنها راه حل است.

گیرم که چند روز با دستگیریها ، خشونت ها ، تهدیدها و بستن دهان روزنامه ها و رسانه ها سکوت برقرار گردید، تغییر قضاوت مردم را نسبت به نظام چگونه حل می کنید؟ تخریب مشروعیت را چگونه جبران می نمائید؟ نگاه ملامت آمیز و متعجب همه جهانیان از این همه خشونت یک دولت به ملت خود را چگونه تغییر می دهید؟ با مشکلات بر زمین مانده اقتصادی و معیشتی کشور که به دلیل ضعف مفرط دولت روزبروز وخیم تر می شود چه می کنید؟ با چه پشتوانه ای از کارآمدی و انسجام ملی و سیاست خارجی موثر، سایه قطعنامه ها و امتیازخواهی های بیشتر را در سطح بین الملل از سر کشور و ملتمان دور می کنید؟


اینان می اندیشند با عقب راندن نخبگان و روشنفکران و دانشگاهیان و فعالان از صحنه سیاسی خواهند توانست بدون پرداختن ریشه ای به مسائل امروز کشور به دیروز قبل از انتخابات برگردند؟ اما کسانی که تاریخ را خوانده اند و کمی با ماهیت پیچیده جوامع آشنایی دارند می دانند که این تفکر ناشی از یک توهم واقع گریز و پناه بردن به رویکردهای کم عمق و گول زننده است .

بنده به صراحت و روشنی می گویم فرمان اعدام و قتل و زندانی کروبی و موسوی و امثال ما مشکل را حل نخواهد کرد . سخنان روز چهارشنبه میدان انقلاب و قبل از آن نماز جمعه هفته پیش دانشگاه که توسط چهره های منتسب به نظام ایراد گردید، نتایج هر نوع اقدام تروریستی را مستقیما به سمت کانون نشانه خواهد رفت و گره مشکل بحران کنونی را نا گشودنی خواهد ساخت. گوساله و بزغاله خواندن بخش عظیمی از جامعه و خش و خاشاک نامیدن آنان و مباح کردن خون عزاداران حسینی فاجعه ای است که هم اکنون توسط افرادی مشخص و صدا و سیما در جامعه رخ داده است. این چه سخنرانی است که از تریبون دولتی مردم را به جنگ با یکدیگر دعوت می کند و یک عده را حزب الله می نامد و عده ای دیگر را حزب الشیطان؟ بارها در یک سخنرانی کوتاه اعلام می کند مردم توجه کنید جنگ است! آیا این سخنان دعوت به جنگ و شورش داخلی نیست ؟ با توجه به استفاده از اصطلاحات مذهبی و اشاره به آیات و روایات ، این مراجع عظام و روحانیون فاضل هستند که می توانند بگویند با این گونه اشخاص چه می توان کرد؟

آنچه به بنده به عنوان یک فرد کوچک این جامعه مربوط می شود استقبال از هر هجمه ای در راه اسلام و کشور عزیزمان است و سخنان چند روز اخیر بنده را به یاد کلام امام رحمه الله علیه می اندازد که " بکشید ما را ، ما نیرومند تر می شویم". بنده ابایی ندارم که یکی از شهدایی باشم که مردم بعد از انتخابات در راه مطالبات به حق دینی و ملی خود تقدیم کردند و خون من رنگین تر از آن شهدا نیست.

بنده به صراحت می گویم تا وجود یک بحران جدی در کشور به رسمیت شناخته نشود، راهی برای خروج از مشکلات و مسائل پیدا نخواهد شد. عدم اذعان به بحران ، توجیه گر ادامه راه حل های سرکوبگرانه خواهد شد. اذعان به وضعیت بحرانی می تواند راه حل را نه در سرکوب که بر سر آشتی ملی قرار دهد . تهمت بی دینی و همراهی با قدرتهای بیگانه مستکبر و افراد بدنام و جریانهای منحوسی چون منافقین به فرض آنکه به حذف فیزیکی تعدادی از خدمتگزاران اسلام و مردم منتهی شود ناشی از چشم بستن به ماهیت مشکلات ملی کشور است. من به عنوان یک دلسوز می گویم منافقین با خیانت ها و جنایت های خود مرده اند، شما برای کسب امتیازهای جناحی و کینه ورزی آنها را زنده نکنید .

من لازم می دانم قبل از آنکه راه حل خودم را برای خروج از بحران مطرح سازم ، برهویت اسلامی و ملی و مخالف سلطه بیگانگان و وفادار به قانون اساسی ما و جنبش سبز تاکید نمایم. ما پیروان اباعبدالله حسین علیه السلام هستیم. ما شیفتگان حریتی هستیم که منادیش آن امام مظلوم بود . ما پیرو کسی هستیم که در قلمرو وسیع اسلامی ربودن خلخالی از پای یک زن را برنمی تابید. ما معتقد به تفسیر رحمانی از اسلام هستیم که انسانها را یا هم کیش هم می دانند و یا همسانانی در خلقت. نگاهی که بر کرامت ذاتی انسان باور دارد و برنمی تابد که ضارب او در زندان با غذایی جز شبیه غذای او نگهداری شود و یا مورد شکنجه و امثال آن قرار گیرد.

بنده و دوستان عزیزم که امروز بسیاری از آنها در زندانها محبوس هستند پای بندان سرسخت استقلال کشور هستیم و از اینکه بازار اسلامی ما تبدیل به یک بازار مکاره برای کالاهای بیگانه شده است رنج می بریم. ما به شدت با فساد موجود که ناشی از سیاستهای سوء و عدم تدبیر است مخالفیم. ما می گوئیم نهاد بزرگ و تاثیر گذاری چون سپاه اگر هر روز چرتکه بیاندازد که قیمت سهام چقدر بالا و پائین رفته نمی تواند از کشور و منافع ملی آن دفاع نماید؛ هم خود به فساد کشیده می شود و هم کشور را به فساد می کشاند . ما می گوئیم و حاضریم در مباحثات نشان دهیم که امروز منافع و حقوق مستضعفان و کارگران و کارمندان و سایر اقشار ملت در یک فساد بزرگ در حال غرق شدن است . جنبش سبز مخالف دروغ است و آنرا آفتی خانمان برانداز برای کشور می داند و از اینرو دروغ های سیاسی و امنیتی و اقتصادی و فرهنگی و امثال آنرا خطری بزرگ برای کشور می دانیم.

ما یک دولت و نظام صادق و رئوف و با شفقت و مبتنی بر آراء مردم می خواهیم که به تنوع آراء و عقاید مردم نه به شکل تهدید که بلکه بصورت یک فرصت نگاه کند. ما سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم، تفتیش عقاید، تجسس، بستن روزنامه ها و محدود کردن رسانه ها را مخالف دین مترقی و رهایی بخش خود و مخالف قانون اساسی برآمده از این دین می دانیم. ما ضایع کردن یک ریال از بیت المال را در جهت اهداف باندی و جناحی حرام می دانیم و می گوئیم که سند چشم انداز ملی بیست ساله که به تایید همه ارکان نظام رسیده است امروز به یک ورق پاره بی ارزش تبدیل شده است. ما هشدار می دهیم که رقیبان بزرگی در منطقه با رشدهای اقتصادی دو رقمی در حال ظهور هستند و روز به روز قوی تر می شوند . درحالیکه ما متاسفانه از دادن یک بودجه سالانه و نگهداشتن حسابهای ذخیره ارزی و امانت در سپرده های مردم و پاسخگویی در مقابل دیوان محاسبات عمومی و مجلس شورای اسلامی عاجز هستیم .

ما نه آمریکایی هستیم و نه انگلیسی . تا حال نه کارت تبریکی برای روسای کشورهای بزرگ فرستاده ایم و نه امید یاری آنها را داریم و می دانیم با اصالت قدرت در روابط بین اللمل هر کشور به دنبال منافع ملی خود است و ما بیزار از کسانی هستیم که بر عرف و اعتقادات دینی و ملی ملت خود احترام نمی گذارند . و مضحک است که بما تهمت اهانت به قرآن ، عاشورای امام حسین یا پاره کردن عکس حضرت امام قدس سره زده شود . مسلما حرمت شکنی اگر در روز عاشورا صورت گرفته باشد مورد تایید ما نیست، اما بدترین نوع حرمت شکنی را کشتن بندگان بیگناه و عزادار در روز عاشورا و در ماههای حرام می دانیم .

اما من برآنم که راه حل مشکلات پیش آمده و بحران موجود چنین است؛ وضعیت کشور امروز چون رودخانه خروشان و عظیمی است که سیلابهای تند و حوادث گوناگون باعث طغیان و گل آلود شدن آن شده است . راه آرام کردن این رودخانه بزرگ و روشن ساختن و زلال کردن آب آن در یک اقدام سریع و عاجل امکان پذیر نیست . اندیشیدن باین گونه راه حلها که عده ای توبه کنند و عده ای معامله کنند و بده و بستانی صورت گیرد تا این مشکل بزرگ حل شود عملا به بیراهه رفتن است .

بنده راه حل را در روانه ساختن نهرها و چشمه هایی از آب روشن و شیرین به بستر این رودخانه می دانم که بتدریج و طی یک فرآیند تدریجی کیفیت آب و وضع رودخانه را تغییر دهد . و نیز اعتقاد دارم که هنوز دیر نشده است و نظام ما آن قدرت را دارد که در صورت تدبیر و در صورت داشتن یک نگاه احترام آمیز و توام با ملاطفت به همه ملت و اقشار آن این مهم را بانجام برساند . بنده تعدادی از این راه حلها را که چون نهرها و چشمه هایی از اب روشن می تواند فضای ملی را تحت تاثیر قرار دهد و اوضاع را به سمت بهبود ببرد، بیان می کنم :

1- اعلام مسئولیت پذیری مستقیم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه به نوعی که از دولت حمایت های غیرمعمول در مقابل کاستی ها و ضعف هایش نشود و دولت مستقیما پاسخگوی مشکلاتی باشد که برای کشور ایجاد کرده است . به یقین اگر دولت کارآمد و محق باشد خواهد توانست جواب مردم و مجلس را بدهد و اگر بی کفایت و ناکارآمد بود مجلس و قوه قضائیه در چهارچوب قانون اساسی با او برخورد خواهند کرد .

2- تدوین قانون شفاف و اعتماد برانگیز برای انتخاباتها به نوعی که اعتماد ملت را به یک رقابت آزاد و منصفانه و بدون خدعه و دخالت قانع سازد . این قانون باید شرکت همه ملت را علیرغم تفاوت در آراء و اندیشه ها تضمین کند و جلوی دخالت های سلیقه ای و جناحی دست اندرکاران نظام را در همه سطوح منتفی سازد . مجالس اولیه انقلاب می تواند به عنوان الگویی مورد توجه قرار گیرند .

3- آزادی زندانیان سیاسی و احیاء حیثیت و آبروی آنها . بنده یقین دارم که این اقدام نه به ضعف که به درایت نظام تعبیر خواهد گشت . و نیز آگاهیم که جریانهای سیاسی منحطی با این راه حل مخالف هستند .

4- آزادی مطبوعات و رسانه ها و اجازه نشر مجدد روزنامه های توقیف شده جزء ضروریات روند بهبود است . ترس از آزادی مطبوعات باید از بین برود و تجربیات جهانی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد . گسترش کانال های ماهواره ای و اهمیت یافتن آنها و تاثیرگذاری قاطع این رسانه که بخوبی ناکافی بودن روش های قدیمی و محدودیت صدا و سیما را می رساند . پارازیت ها و محدودیت های اینترنتی می تواند برای مدت کوتاهی اثرگذار باشد . تنها راه چاره داشتن رسانه هایی متنوع و آگاه و آزاد در داخل کشور است . آیا زمان آن نرسیده است که با اقدامی شجاعانه و ناشی از اعتماد به متفکران و نیروهای خلاق جامعه ، نگاهها را از آنسوی مرزها به شکوفایی خلاقیت سیاسی و فرهنگی و اجتماعی داخلی برگردانیم ؟

5- برسمیت شناختن حقوق مردم برای اجتماعات قانونی و تشکیل احزاب و تشکل ها و پایبندی به اصل 27 قانون اساسی . اقدام در این زمینه که می تواند با درایت و همکاری همه علاقمندان به کشور صورت گیرد در طول چند ماه می تواند فضایی توام با دوستی و محبت ملی را جایگزین در گیری سازمان بسیج و نیروهای امنیتی با مردم و یا درگیری مردم با مردم نماید .

به بندهای فوق پیشنهادات دیگری نیز می توان اضافه کرد . به نظر بنده حتی یک جوی کوچک زلال در این بین می تواند مغتنم باشد . ضرورتی ندارد همه بندها با هم شروع شود . مشاهده عزم در این راه بروشنی افق کمک خواهد کرد . و کلام آخر آنکه همه این پیشنهادات بدون نیاز به توافق نامه و مذاکره و داد و ستدهای سیاسی و از موضع حکمت و تدبیر و خیرخواهی می تواند اجرایی شود .

ميرحسين موسوي
1388/10/11

» ادامه مطلب

پیام تبریک سال نو از فدراسیون فوتبال ایران برای اسراییل

پیام تبریک سال نو از فدراسیون فوتبال ایران برای اسراییل


. ایرنا گزارش داد که رسانه های اسراییلی روز پنجشنبه خبری را منتشر کردند مبنی بر این که فدراسيون فوتبال ايران به صورت اتفاقی برای همتای اسراييلی خود پيام تبريک آغاز سال نو ميلادی ارسال کرده است.

محمد منصور عظیم زاده اردبیلی، رئیس بخش روابط خارجی فدراسیون فوتبال ایران، ضمن این که ارسال چنین پیامی را رد کرده گفته است: این فدراسیون از هویت و ملیت تمامی لینک های اینترنتی که در زمینه فوتبال فعال هستند، بی خبر است و ظاهرا پیام تبریک سال نو میلای به یکی از این افراد که اسرائیلی است ارسال شده است.

وی درعین حال گفته که موضع فدراسیون فوتبال ایران در تمامی مسایل همسو با موضع نظام جمهوری اسلامی است و پیام تبریک سال 2010 به صورت اتوماتیک و به صورت گروهی به صدها نفر از فعالان در زمینه فوتبال فرستاده شده است.

علی سعیدلو، رییس سازمان تربیت بدنی در واکنش به این خبر گفته است: باید با علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال صحبت کنم و در این خصوص از او توضیحات لازم را بخواهم. چنانچه این خبر صحت داشته باشد باشد، برخوردی شدید و قاطعانه‌ با مسئولان فدراسیون فوتبال خواهم کرد.

رییس فراکسیون ورزش مجلس نیز تاکید کرده که مسئولان فدراسیون فوتبال به ویژه رئیس فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی این خطای بزرگ باشند.

پیام تبریک اسراییل

ایرنا به نقل از تلویزیون العربیه گزارش داد که فدراسیون فوتبال اسرائیل در واکنش، پیام تبریکی برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال اسراییل دراین باره گفت: اگرچه رئیس بخش حقوقی فدراسیون به من گفت که ممکن است این پیام اشتباهی ارسال شده باشد، اما من گفتم من نمی دانم، هر چه هست ما باید به این پیام پاسخ دهیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال اسراییل و رئیس بخش حقوقی این فدراسیون در پیام تبریکی به فدراسیون فوتبال ایران، سال نو میلادی را به "مردم خوب ایران" تبریک گفته اند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال اسرائیل افزود: در ادامه این پیام تبریک، برای فوتبال ایران سال خوبی آرزو کرده و در پایان پیام صورتکی اضافه کردیم که چشمک می زد.

ایرنا به نقل از العربیه همچنین نوشت: محمد علی اردبيلی، رييس روابط خارجی فدراسيون فوتبال ايران دراین باره به راديو رژيم صهيونيستی گفته که پيام تبريک را توسط پست الکترونيک (ايميل) به فدراسيون های سراسر جهان فرستاده و قصد نداشته آن را برای فدراسيون رژيم صهيونيستی هم ارسال کند.

اردبيلی در تماس تلفنی اين شبکه راديويی اسراییل، پس از اين که گفت پيام براي همه کشورها ارسال شده، به سرعت پرسيده که آيا شما از اسرائيل تماس می گيريد؟ و سپس گفته من نمی توانم با شما صحبت کنم. اشتباه شده، اشتباه شده و تماس را قطع کرده است.

» ادامه مطلب

۱۳۸۸/۱۰/۱۰

خاکسپاری شهید موسوی به روایت یکی از پاسداران سبز

خاکسپاری شهید موسوی به روایت یکی از پاسداران سبز


. ادامه راه سبز«ارس»: مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری شهید سید علی موسوی حبیبی از شهدای حوادث عاشورای امسال در فضای امنیتی با حضور میرحسین موسوی برگزار شد.

گزارشی که در ادامه می آید اظهارات یکی از پاسداران سبز هوادار جنبش مردمی ایران به خبرنگار رویداد در تهران است که صحت آن توسط دیگر منابع حاضر در مراسم نیز تایید شده است.

مشروح گزارش به شرح زیر است:

از دیروز وحید از طرف بیت آقا مسئول شد با همکاری بچه های اطلاعات سپاه قضیه خاکسپاری خواهرزاده موسوی را فیصله دهند. ساعت 2:30 نیمه شب توسط یک تیم از بچه های اطلاعات سپاه به خانواده شهید موسوی اطلاع داده شد که خاکسپاری بایستی فردا صبح زود انجام شود و فقط فامیل نزدیک حق حضور در مراسم تشییع را دارند. به پدر شهید اخطار داده شد چنانچه غیر از فامیل نزدیک، در مراسم خاکسپاری حاضر شوند، عواقب آن به عهده موسوی و فامیل اوست.

از صبح زود مخابرات هماهنگ با بچه های اطلاعات سپاه موبایل های منطقه بهشت زهرا را قطع کردند تا امکان خبر شدن مردم وجود نداشته باشد. به محافظین مهندس از اطلاعات سپاه دستور داده شد، مهندس موسوی را در آخرین لحظه برای نماز بیاورند. حدود 200 نفر از فامیل دور و نزدیک موسوی جمع شده بودند. تعدادی مرد و زن به ظاهر عزادار هم از بچه های اطلاعات سپاه وارد فامیل عزادار شدند تا جمعیت را از داخل کنترل کنند.ساعت 8:30 پیکر شهید را آوردند و نیم ساعت اجازه عزاداری به خانواده داده شد، بعد پیکر سید علی موسوی را به غسالخانه بردند. تقریبا یک پادگان لباس شخصی و نیروی انتظامی و گارد ضد شورش دور فامیل چیده بودند.

در غسالخانه به سرعت شهید را شستشو دادند و فامیل را به محوطه پشت غسالخانه بردند تا بتوانند نماز بخوانند.

در این لحظه میرحسین را آوردند. یک گروه 15 نفره از دور و نزدیک از تک تک فامیل عزادار عکس و فیلم برداشتند.

موقع نماز دوربین ها روی میرحسین زوم کردند و تمام نماز را فیلم برداری کردند.

دستور داده بودند فامیل حق برداشتن عکس ندارند و دوربین دو نفر از فامیل توقیف شد. و چند زن جیغ زدند "ای خدا نمی گذارند عکس نمازمان را بگیریم. در کربلا هم اینطور نبود." ماموران درون جمعیت هیس هیس کردند.

موقع نماز کارمندان یونیفورم پوش غسالخانه و کارمندان اداری بهشت زهرا از اتاق هایشان بیرون آمده بودند و با احترام و اشتیاق به مهندس نگاه می کردند.بعد از نماز فقط شعار لا اله الله داده شد. یک شهید دیگر را هم آورده بودند. تعدادی از مردم که بی خبر سر خاک اقوام خود بودند با دیدن مهندس موسوی که جلوی جمعیت حرکت می کرد به سمت موسوی دویدند و پشت سر او راه افتادند تا سر خاک رسیدیم جمعیت سه برابر شد.

موقع خواندن زیارت عاشورا وقتی نوبت به لعن معاویه و یزید رسید آمین ها و گریه ها بلند تر شد به خصوص وقتی که به جمله "امتاً قتلتک و امتاً ظلمتک و امتاً سمعت و راضیاً به" رسید. (گروهی که تو را کشتند و گروهی که به تو ظلم کردند و گروهی که شنیدند و راضی بودند....)

چون بیشتر فامیل ترک بودند یکی از فامیل دو بیت شعر از حیدر بابا خواند که همه با شنیدن آن زار می زدند، من معنی آن را نفهمیدم چون ترکی نمی دانم اما از چشم های مهندس گوله گوله اشک می آمد. ماموران و بچه های درون جمعیت ساکت بودند اما مراقب همه بودند.در بیرون بهشت زهرا و یک گوشه دورتر گارد ویژه آماده باش بود. نیروی انتظامی رفتار متفاوتی نسبت به لباس شخصی ها داشت.

شهید سید علی موسوی حبیبی در قطعه 9 ردیف 34 قبر 39 دفن شد. فامیل از میرحسین می پرسیدند: "کی مراسم می گیرند؟" مهندس موسوی گفت: "خون شهید ما از بقیه شهدا رنگین تر نیست. هر وقت همه شهدا را پس گرفتیم یک مراسم جمعی می گیریم."بعد جمعیت را متفرق کردند و مهندس موسوی و خانم رهنورد به سر مزار خواهر رهنورد رفتند و از آن جا به خانه برگشتند.

از دیروز شایعه دستگیری مهندس موسوی و رهنورد را به همه گفته اند پخش کنیم. علت آن ترساندن سبزهاست و سنجش عکس العمل مردم برای چنان روزی.
» ادامه مطلب

موضع خردمندانه آیت الله جوادی آملی نسبت به وقايع عاشوراي خونين

موضع خردمندانه آیت الله جوادی آملی نسبت به وقايع عاشوراي خونين

. ادامه راه سبز«ارس»: آيت الله جوادي آملي در تبيين وقايع عاشوراي تهران ، در دام يکسويه نگري نيفتاده و دو نکته را در اين باب ، مختصر و مفيد بيان داشته و گفته اند: "نکته اول اينکه اهانت به مقدسات براي هميشه محکوم است مخصوصا در روز عاشورا و اهانت کنندگان به مقدسات برابر قانون بايد مورد مواخذه قرار بگيرند. دوم اين که در اين جريان‌ها اگر به يک بي گناهي آسيبي رسيد، آن هم خسارتش ترميم بشود. تا برابر آيه «وامتازوا اليوم ايها المجرمون» مجرم از غير مجرم جدا بشود."

به گزارش عصر ایران، ولو آن که تعداد کساني که در روز عاشورا کف و سوت زدند ، اندک باشد ، باز هم جامعه عزادار حسين(ع) نمي تواند از کنار اين بي احترامي با بي تفاوتي رد شود . لذا در محکوم کردن اين هتک حرمت ، جاي هيچ ترديدي نيست .

البته بايد گفت - و به تلخي هم بايد گفت - هتک حرمت عاشورا ، به همين مورد کف و سوت زدن ختم نمي شود بلکه در اين روز ، تهران، شاهد بي احترامي هاي ديگري نيز به ساحت عاشوراي حسيني بوده ايم که متاسفانه ، صدا و سيما آن را به حاشيه کف و سوت هاي حرمت شکنانه برده و کوچکترين اشاره اي به آن نمي کند.

بي ترديد ، بروز رفتارهاي شادمانه در روز حزن اهل بيت(ع) به هر دلیلی که باشد ، قابل توجيه نيست چه آن که اين اقدام ، علاوه بر حرمت شکني ، جريحه دار کردن احساسات ديني مردم نيز هست ، اما بي گمان ، کشتن و ريختن خون انسان ها در روز عاشورا که در «ماه حرام» نيز واقع شده است ، بي احترامي محض به عاشوراي حسيني است.

البته نيروي انتظامي در اطلاعيه هاي خود تصريح داشته که قتل هاي عاشوراي تهران ، کار نيروهاي رسمي نبوده است زيرا آنها سلاح گرم نداشته اند ؛ ما نيز در اين مقال به دنبال قاتلاني که خون چند انسان را در اين روز غمبار بر خيابان هاي تهران ريختند نيستيم چه آن که مانند برخي رسانه ها ، نه ادعاي کارآگاهي داريم و نه آن قدر بي پروا و بي تقوا شده ايم که اين و آن را به گناهي بزرگ مانند قتل نفس متهم کنيم و "کک" مان هم نگزد!

اما دردمندانه بايد دست بر پيشاني کوبيد که در عاشوراي 88 تهران ، شکستن حرمت اين روز ، فقط به کف و سوت عده اي ، محدود نشد و علاوه بر آن ، خون هايي بر زمين ريخت ،خانواده هايي براي هميشه عزادارشدند و حرمت ماه حرام شکست.

آيا کساني که در اين روز ، به سمت پدر دو فرزند تير شليک کردند و او را کشتند (و پليس نيز اين اقدام را تروريستي و مشکوک خواند) ، يا بر سينه ديگري چاقو زدند و يا با اتومبيل از روي جوان مردم رد شدند ، عاشوراي حسيني را هتک حرمت نکردند؟ مگر اعلام نشده که اين قتل ها مشکوک و حتي کار تروريست ها بوده است؟ پس آيا جا ندارد حرمت شکني کساني که در ماه حرام و روز عاشورا مرتکب گناه آدم کشي شدند نيز محکوم شود؟

» ادامه مطلب

تحکیم وحدت: حاکمیت درسراشیبی سقوط است ، مبارزه تا انتها ادامه دارد

اطلاعیه دفتر تحکیم وحدت:
حاکمیت درسراشیبی سقوط است ، مبارزه تا انتها ادامه دارد

. ادامه راه سبز«ارس»: دفتر تحکیم وحدت با صدور اطلاعیه ای کشتار و دستگیری دانشجویان از جمله بازداشت بهاره هدایت را محکوم کرد و خطاب به حاکمیت اعلام کردند که کشتار دانشجویان را متوقف کنید.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

دانشگاه سرزمینی مظلوم است ،روزی به نام استبداد و روز دیگر به نام مذهب بر ان می شورند و از عنصر پرحیات اگاهی بخشی آن انتقام می گیرند.

در طول تاریخ معاصر ایران دانشگاه ساده ترین و آسان ترین مکان برای عقده گشایی ها و لشگر کشی های عیادی وابسته به استبداد بوده است.از حادثه تلخ بهمن 1340 ،تا 18 تیر 1378 و نیز حملات مکرر بر حریم دانشگاه در فجایع بعد از انتخابات در امسال همگی بر تراژدی مظلومیت دانشگاه صحه می گذارند.

اما خبر تلخ و درد آور کشتار دانشجویان در مشهد و نیز بازداشت گسترده دانشجویان و نیز بازداشت روزنامه نگاران و فعالان سیاسی چه توجیهی بجز بی ثباتی و سقوط مر گ آور دستگاه قدرت را در بر دارد؟ اینکه عده ای به نام مذهب و در دفاع از قدرت حریم دانشگاه را نشانه رفته اند و با نام حسین اقدام یزیدی در کربلای ایران یعنی دانشگاه می کنند مگر به جز زدن آخرین میخ بر تابوت این استبداد است؟ این که هر که با ما نیست بر ماست منطقی بجز استبداد فرعونی یزید را تداعی می کند؟

این ها سوالاتی است که پاسخ آن را در وجدان بیدار ملتمان جستجو می کنیم ،ملتی که در این روز ها داغدار کشتار بی رحمانه فرزندان خود در روز عاشورای حسینی می باشد.

بازداشت خانم بهاره هدایت سخنگوی شجاع و صادق دفتر تحکیم وحدت به عنوان وجدان بیداردانشگاه مستقل و منتقد و نیز پیش از ان بازداشت مهدی عربشاهی دبیر تشکیلات این سازمان دانشجویی داستان تازه ای در شکستن حریم قانون و انصاف نیست ،عده ای در خیال خام خود بر این باورند که با کشتار و بازداشت و نیز تهدید مکرر دانشجویان می توانند مسئله عیان شده استبداد را به ورطه فراموشی تاریخ رهنمون کنند.در حالیکه عنصر اگاهی بخشی در میان میلیون ها ایرانی تکثیر شده است و مستبدان بدانند مقاومت برای آزادی تا انتها ادامه دارد، که ماجرا به پایان خود نزدیک است.

و من الله الصابرین
روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت
1388-10-10

» ادامه مطلب

فضای تهران به شدت امنیتی شد

فضای تهران به شدت امنیتی شد


. ادامه راه سبز«ارس»: یگان های ویژه ضدشورش از ساعتی پیش در میادین اصلی شهر تهران مستقر شده اند. حضور یگان های ویژه به شدت گسترده است، تا جایی که باعث رعب و وحشت عابران شده است.

به گزارش نوروز، نیروهای امنیتی در میدان های ونک، انقلاب، ولیعصر، هفت تیر و سایر میادین اصلی و خیابان های منتهی به آنها مستقر شده اند.

در میدان انقلاب یکی از نیروهای یگان ویژه در پاسخ به سئوال زنی میانسال که دلیل حضور آنها را جویا شده بود، با باتوم وی را مضروب کرد.

نکته بارز در چینش نیروهای امنیتی، حضور چشمگیر نیروهای یگان ویژه ضدشورش در سطح شهر است و نه لباس شخصی ها و حتی نیروی انتظامی. حضور ماموران نیروی انتظامی از پس از استقرار یگان ویژه کمرنگ است.

از سوی دیگر جرس خبر داده بود که از صبح امروز صدها نیروی نظامی و دهها خودروی سنگین زرهی از کرج به سمت تهران در حرکت بودند. برخی از این خودروها که ویژه سرکوب تظاهرات درون شهری است تاکنون در خیابانهای تهران مشاهده نشده بود. همچین صدها نیروی نظامی نیز از این شهر در حال حرکت به سمت تهران هستند.

سرعت اينترنت هم بار ديگر كاهش چشمگيري پيدا كرده و احتمال ايجاد محدوديتهاي بيشتر نيز ميرود.

» ادامه مطلب

شکوری راد: چاره ای بیاندیشند، پیش از آنکه دیر شود

يادداشت علی شکوری راد درخصوص حوادث عاشورای خونین تهران:
چاره ای بیاندیشند، پیش از آنکه دیر شود!

. روز عاشورا نه فقط یک مصیبت بزرگ برای شیعیان در ایران بلکه یک روز ملی عزا برای همه ایرانیان است. این روز نه فقط پس از انقلاب بلکه از قرنها پیش توسط ملت ایران پاس داشته می شده است و حفظ حرمت آن نه فقط توسط حکومت ها بلکه توسط خود ملت و آن هم نه فقط متدینین بلکه حتی بی ایمانها رعایت می شده است. مردم مراسم جشن و شادی خود را بدون هیچ اجباری از طرف حکومت، نه فقط در این روز بلکه در تمام روزهای محرم و صفر که عمدتا به عزای حسین و یارانش تعلق دارد تعطیل می کرده اند. اتهام بی حرمتی به عاشورا توسط جمعی کثیر آنهم با قصد بی حرمتی اساساً بی مورد است و به هیچ بخشی از ملت نمی چسبد.

ولی اینکه عده ای نه به قصد بی حرمتی به عاشورا بلکه برای موضوعی دیگر در ایام محرم و عاشورا اظهار شادمانی و شعف بکنند نباید آن را بی حرمتی به خون سیدالشهدا یا عاشورا تلقی کرد. مثلاً در گذشته بارها در مسابقات فوتبال و یا ورزشی در چنین ایامی تماشاچیان از پیروزی تیم محبوبشان و یا تیم ملی به وجد آمده اند و خوشحالی کرده اند، اما هیچکس آن را به حساب بی حرمتی به خون حسین(ع) نگذاشته است. خاطرم هست در سالهای گذشته مقام معظم رهبری در ایام محرم به یکی از استانها سفر کرده بودند و صدا و سیما هم نشان می داد که جمعیتی انبوه هلهله کنان به دنبال اتومبیل ایشان می دویدند و شادمانی می کردند.

شعارها و صحنه هایی که صداوسیما از حرکت مردم در خیابانهای انقلاب و آزادی در روز عاشورا نشان داده است کاملاً گزینشی و بعضا ساختگی بوده است. صداوسیما نه به عنوان اطلاع رسانی بلکه به عنوان بوق تبلیغاتی حکومت و به قصد تهییج بخشی از مردم علیه معترضین صحنه هایی را نشان داده و سپس با کسانی که در صحنه حضور نداشته اند و فقط تصاویر منتشر شده در تلویزیون را دیده اند مصاحبه کرده و نظرات القایی خود را از زبان آنها مطرح کرده و می کند.

صورت مسأله این است که مردم معترض به نتایج اعلام شده در انتخابات گذشته که ظرف هفت ماه گذشته به آنها مجوز برپایی یک تجمع و یا راهپیمائی مستقل داده نشده است ناگزیر از برنامه ها و مناسبت های عمومی برای تجمع و اعتراض استفاده می کنند. این نوع تجمعات دعوت کننده و مسئول مشخصی ندارد و طبیعتاً کنترل و هدایت آن بر عهدۀ خود شرکت کنندگان است که مرکب از طیف های مختلف با حساسیت های کم و زیاد در مورد شعارها و رفتارها هستند. بدیهی است دو طیف فتنه انگیز می توانند از این فرصت استفاده کنند یکی دشمنان کشور که به هیچ یک از دو جناح حاکمان و معترضان تعلق ندارند و بقول معروف " ز هر طرف که شود کشته سود آنهاست" و دیگری برخی طیف های طرفدار حاکمیت که بدینوسیله می خواهند بهانه های تبلیغاتی و سرکوب را فراهم کنند. البته عده ای ناآگاه و ناهشیار نیز ممکن است در بین معترضان باشند که در هنگام هیجان آلت دست این دو طیف قرار بگیرند و احیاناً با آنان همراهی کنند. تعداد چنین افرادی نسبت به خیل معترضان ناچیز است اما همین ها طعمه های خوبی برای فتنه انگیزان هستند.

چنین است که عده ای از مردم تصمیم می گیرند حرکت عزاداری خود را در روز عاشورا با الهام از فلسفۀ قیام امام حسین به جای حضور در هیأت ها، سینه زنی و تکرار نوحه ها به اعتراض علیه ظلم واقع بر خودشان اختصاص دهند و به نمونه ای که با هدایت امام و روحانیت مبارز در سال 57 تجربه کرده اند استناد بکنند. بر خلاف سال 57 که جامعه روحانیت مبارز رسماً برگزاری و هدایت راهپیمائی را برعهده گرفته بود این بار هیچ فرد و گروهی این امکان و فرصت را نداشته است که این وظیفه را بر عهده بگیرد و مردم ناگزیر بدون سازماندهی مشخص و با تأسی به حرکت سال 57 و در همان مسیر به خیابان آمدند. اطلاع رسانی در این مورد نیز با توجه به مسدود و محدود بودن کانالهای اطلاع رسانی رسمی ناگزیر توسط سایت های اینترنتی و شبکه های ماهواره ای انجام شده و همانطور که در سال 57 رادیو بی بی سی نقش ایفا کرد این بار تلویزیون بی بی سی به ایفای نقش پرداخته است.
عاشورا فرامی رسد اما بر خلاف آن سال، به خون می نشیند و هر دو طرف مدعی می شوند حرمت آن از سوی دیگری شکسته شده است یکی با اتهام زدن کف و سوت و دیگری با اتهام ریختن خون.

تفاوت از نحوۀ برخورد نیروی انتظامی با مردم آغاز شده است. به نظر می رسد همانطور که سردار رادان در مصاحبۀ خود بیان کرد نیروی انتظامی دستور تیراندازی به سوی مردم نداشته است و باز به نظر می رسد ماموریت آنها جلوگیری از پیوستن مردم به یکدیگر و ممانعت از شکل گیری راهپیمائی بزرگ بوده است. جلوگیری نیروی انتظامی از حضور و حرکت مردم در مسیر خیابان های انقلاب و آزادی به جبهه گیری آنها در مقابل یکدیگر و درگیری های پراکنده در خیابانهای فرعی و تقاطع ها منجر شده و هر دو طرف به هیجان آمده اند.
در چنین شرایطی شعارها بتدریج تندتر و متعاقب آن درگیری ها بیشتر شده و این هم افزائی به تقابل و رویاروئی در ظهر و بعدازظهر انجامیده است. در این زمان همانطور که در خبر صداوسیما بدان اشاره و تصاویر آن نمایش داده شد، نیروهای لباس شخصی وارد صحنه شده و کنترل اوضاع را از دست نیروی انتظامی خارج کرده اند. درگیری های بعدازظهر حالت ایدئولوژیک و نه انتظامی بخود گرفته و نیروهای لباس شخصی از اسلحه و قمه نیز در برخورد با معترضان استفاده کرده اند که منجر به تلفات جانی شده است.

خون که بریزد کار پیچیده می شود. این را لباس شخصی ها نمی فهمند، اما پلیس خوب می داند. پلیس کارش مقابله ایدئولوژیک با مردم نیست. کارش کنترل و هدایت حرکت های مردمی در مسیر کم خسارت است و همه برخوردها و بازداشت های آن در راستای این هدف است. هر چند پلیس ما هم واقعاً پلیس نیست و فرماندهان آن خود را متولی همه کار می دانند. من این هشدار را در یادداشتی که چندی پیش با عنوان "این هشدار را جدی بگیرند" منتشر کرده بودم داده بودم اما کو گوش شنوا؟

اما آتش بیاری صداوسیما حکایت دیگری است. آنچه صداوسیما از حوادث عاشورا پخش کرد بازتاب اصل حرکت مردم نبود، بلکه صحنه هایی نادر یا ساختگی بود. البته شعارهای مردم تند شده بود و بعضاً شخص رهبری را خطاب قرار می دادند که چرائی آن داستان دیگری دارد و نفع آن را چه کسانی می برند موضوع دیگری است ولی شعار "مرگ بر اصل ولایت فقیه" در بین آنها نبوده است. صداوسیما بطور غیرمنتظره ای ده دوازده نفر جوان دختر و پسر را از پشت سر نشان می دهد که این شعار را سر داده اند. عجیب نیست؟ مثل همان صحنه پاره کردن عکس امام که چهرۀ کسی که این کار را کرد نشان داده نشد. اینجا هم چهرۀ افراد نشان داده نمی شود. حمله به اماکن و آتش زدنها که در طول مسیر راهپیمائی از میدان امام حسین تا میدان آزادی دو سه مورد انجام شده است برنامه معترضان نبوده است و انجام آنها نیز کاملاً مشکوک است و باید همان دو طیفی را که در بالا به آنها اشاره کردم متهم وقوع آنها دانست. البته وقتی نیروی انتظامی از گاز اشک آور استفاده می کند معترضان ناگزیر از آتش برای جلوگیری از سوزش چشم استفاده می کنند و سطل های زباله در چنین شرایطی اولین چیزی هستند که برای این منظور استفاده می شوند و این چیزی نیست که پوشیده باشد. در صحنه دیگری دوربین صداوسیما در حال نمایش مغازه ای است که سوخته است در این حال صاحب مغازه وارد کادر می شود و با حالتی عادی می گوید من الآن با این صحنه مواجه شدم و این همه زندگی من بود و آن را به معترضان نسبت می دهد. در صحنه ای از در گیری، نیروهای انتظامی پس از حمله عقب نشینی می کنند و ظاهراً عده ای در واکنش به آن کف و سوت می زنند ولی کف زدن و سوت کشیدن آنها نمایش داده نمی شود. اگر حتی چنین فیلمی واقعی باشد آن کف و سوت به قصد بی حرمتی به عاشورا و امام حسین(ع) نبوده است.

اکثر مردم مستقیم یا غیرمستقیم شاهد حوادث روز عاشورا در تهران بوده اند یا گزارش آن را از افراد حاضر در صحنه شنیده اند و یا به یمن! بی اعتباری صداوسیما از منابع خبری دیگر هم استفاده می کنند. آنها گزارشات صدا وسیما را باور نمی کنند و با تهییج صد وسیما نیز به هیجان نمی آیند ولی هستند کسانی که جناح حکومتی می تواند آنها را با تبلیغات 24 ساعته در صداوسیما و قرار دادن تسهیلات، سازماندهی و بسیج کند تا در ساعت خاصی و در مکان مشخصی حاضر بشوند و شعارهایی که از تریبون پخش می شود را با صدای بلند تکرار کنند و بعد با اتوبوس های آماده به محل ها و منازل خود برگردند و در راه نیز پذیرائی شوند.

کشور در وضعیت بحران قرار دارد، اما عده ای آن را انکار می کنند و بجای چاره اندیشی بر طبل خود می کوبند تا صدای مخالفان را خفه کنند. بخدا قسم اینگونه مشکلی حل نخواهد شد. آنها که امکان و قدرتی دارند چاره ای بیاندیشند، قبل از آنکه دیر شود.

» ادامه مطلب

امیر ارشد تاجمیر شهيدي ديگر از جنبش سبز در عاشوراي خونين

شهيد "امیر ارشد تاجمیر" يكي ديگر از شهداي جنبش سبز در "عاشوراي خونين"

. ادامه راه سبز«ارس»: امیر ارشد تاجمیر، فرزند شهین مهین فر گوینده و مجری پیشکسوت رادیو و تلویزیون، یکی از کسانی است که در حوادث عاشورای خونین تهران به شهادت رسید.

لازم به ذکر است که تاكنون نسبت امير ارشدي با گوینده معروف صداوسیما از سوی خانواده این شهید تاييد نشده است.

هر چند نام او در اطلاعيه نیروی انتظامی امير ارشد ذكر شده و سن وي 30 سال عنوان شده بود، اما منابع خبري می گویند که سن این شهید 25 سال و نام دقيق او نيز امير ارشد تاجمير است.

با توجه به لزوم بررسي بيشتر پيكر فرزند كشته شده مجري معروف صدا و سيما در اختيار پزشكي قانوني بوده و از تحويل جنازه و زمان و مكان دفن او اطلاعي در دست نيست.

» ادامه مطلب

هويت شهيدي كه در عاشوراي خونين توسط خودروي نيروي انتظامي زير گرفته شد

هویت یکی دیگر از شهدای عاشورای خونين در تهران مشخص شد


. ادامه راه سبز«ارس»: : هویت یکی از شهدای عاشورای تهران مشخص شد.

شهید شاهرخ رحمانی در روز عاشورا ودر چهار راه ولی عصر توسط خودروی نیروی انتظامی زیر گرفته شد و به شهادت رسید.

پیکر این شهید روز گذشته همزمان با پیکر شهید سیدعلی موسوی در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

پیگیری های خبرنگار جرس حکایت از آن دارد که خانواده شهید رحمانی توسط نیروهای امنیتی به شدت تهدید شده اند به گونه ای که در هراس از این نیروها حاضر به هیچ گونه مصاحبه ای نیستند.

نیروهای امنیتی به شرطی پیکر این شهید را تحویل خانواده اش دادند که هیچ گونه مصاحبه ای انجام ندهند و علت درگذشت او را تنها تصادف عنوان کنند.
» ادامه مطلب

در خبرها آمده: اعدام قریب الوقوع چند اغتشاشگر ظهر عاشورا

اعدام قریب الوقوع چند اغتشاشگر ظهر عاشورا!

. ادامه راه سبز«ارس»: در خبرهاي ديروز سايت تابناك آمده بود كه حكومت استبداد ميخواهد بار ديگر بمانند سال 60 و 67 و به منظور ايجاد رعب وحشت دست به اعدامهاي فله اي و به عنانوين واهي بزند.

یک مقام آگاه با اعلام این خبر به خبرنگار جهان گفت: با توجه به شواهد و اسناد گوناگون چند نفر از بازداشت شدگان حوادث ظهر عاشورا به اتهام محاربه با اسلام و انقلاب به مجازات اعدام محکوم خواهند شد!:

» ادامه مطلب

کفن پوشان نیم درصدی

کفن پوشان نیم درصدی
سید ابراهیم نبوی

. عکس ها را دیدیم، فیلمها را تماشا کردیم، گزارشات تلویزیونی را اندازه گرفتیم و معلوم شد و معلوم است که تعداد افرادی که در مراسم اعتراض به کارناوال عاشورا شرکت کردند، چقدر بودند. به نظرمی رسد باید به چند سووال پاسخ داد.

اول، از دو هفته قبل گفته شد که حکومت در نظر دارد که در روز عاشورا فضایی شبیه کارناوال عاشورای دوران خاتمی را ایجاد کند، بعد در این مورد که مردم در روز عاشورا کف زدند و سوت کشیدند و رقصیدند، اعتراضاتی صورت بگیرد و بعد عده ای از مردم به خیابان بیایند و بعد که به خیابان آمدند، کفن بپوشند و فریاد بزنند که دین رفت و به عاشورا توهین شد. از دو هفته قبل معلوم بود که این بازی انجام خواهد شد، این بازی هم انجام شد. بنابراین واقعه ای که اتفاق افتاده است، توهین به عاشورا، چه واقعا رخ داده باشد، چه رخ نداده باشد، پیش بینی شده بود. این وسط چه چیزی نامعلوم است؟

دوم، کلا جمعیت افراد قابل اندازه گیری است. اندازه هاهم مقایسه ای است. مثلا دیروز، براساس عکسها و فیلمهای مختلف، جمعیت معترضان دولتی به اهانت به عاشورا، در یک فضایی به طول پانصدمتر و پهنای چهل متر ایستاده بودند و تظاهرات می کردند. پنج ماه قبل در روز 27 خرداد همین مردم، در فضایی به پهنای چهل متر و طول پانزده کیلومتر ایستاده بودند و به انتخابات اعتراض می کردند. سی سال قبل در همین محل، مردم در محلی به طول ده کیلومتر و پهنای چهل متر راه می رفتند و گفته می شد جمعیت مردم انقلابی یک میلیون تا دو میلیون نفر است. طبیعی است که اگر ما قبول کنیم که جمعیتی که در پانزده کیلومتر در روز 27 خرداد ایستاده است، تعدادشان دو میلیون نفر است، پس کسانی که در پانصد متر ایستاده اند( با پهنای مساوی خیابان) تعدادشان می شود پنجاه هزار نفر، یعنی در بهترین حالت، دیروز جمعیتی حدود پنجاه هزار نفر، در حمایت از دولت به میدان آمدند.

سوم، روشی که دولت انتخاب کرده روش غلطی است، در ماه خرداد برای دفاع از احمدی نژاد مردم به خیابان آمدند، تعداد حامیان احمدی نژاد چیزی در حدود پنج هزار نفر بود، بعدا برای حمایت از آیت الله خامنه ای مردم به خیابان آمدند، تعدادشان شده بود هشت هزار نفر، بعدا برای حمایت از روز قدس طرفداران حکومت به خیابان آمدند، تعدادشان شد دوازده هزار نفر، بعدا برای پاسخ به اهانت به امام خمینی مردم به خیابان آمدند، تعدادشان شد پانزده هزار نفر، بعدا دولت تصمیم گرفت مردم را برای حمایت از امام حسین به خیابان بیاورد، تعدادشان شد پنجاه هزار نفر، احتمالا اگر راهپیمایی بعدی سبزها صورت بگیرد و دوباره یک میلیون سبز به خیابان بیایند، این بار بهانه می کنند که به خداوند -نعوذ بالله - اهانت شده است و این بار هم عده ای به خیابان می آورند. یعنی چه؟ چطور است که مردم برای دفاع از رای شان در حالی که کتک می خورند و دستگیر می شوند و زخمی می شوند و کشته می شوند، یک میلیون نفر به خیابان می آیند، ولی برای حمایت از آنچه حکومت مطرح می کند، بیش از صد هزار نفر را دولت به خیابان نمی تواند بکشاند، همین حالا اگر علی پروین در تهران سوت بزند، صد هزار تا آدم جمع می شوند، چطوری است که دولت 63 درصد رای دارد ولی تعداد حامیان دولت، از رای مهدی کوچک زاده که دویست هزار تا رای در تهران آورد کمتر است؟ یادتان نرود که در همین شهر تهران، رضا خاتمی بیش از سه میلیون رای آورد، یعنی شصت برابر جمعیت حامیان دولت کنونی.

چهارم، چطور ممکن است که مردم تهران بدون اینکه هیچ کس به آنها دستوری بدهد، یا برایشان اتوبوس بگیرد و ساندیس بیاورد و کیک به آنها بدهد، حداقل یک میلیون نفر برای عزاداری امام حسین هر سال به خیابان می روند، ولی برای دفاع از هتک حرمت به عاشورا پنجاه هزار نفر هم به زور و پول و تبلیغات نمی روند؟ مشکل دولت این است که می خواهد به مردمی که خودشان توی خیابان بودند و دیدند که چراغ خیابان قرمز بوده، با تبلیغات تلویزیونی ثابت کند که چراغ خیابان قرمز بوده است.

پنجم، دولت " مزدوران آمریکا" را طوری تعریف کرده که شامل هشتاد درصد جمعیت کشور می شود و همین دولت، دوستداران اهل بیت را طوری تعریف کرده است که شامل نیم درصد مردم می شود. با این حال دولت انتظار دارد که در کشوری که هشتاد درصد مردمش مزدور آمریکا هستند، اسلام و اهل بیت که بنا به تعریف دولت نیم درصد مردم هستند، پیروز بشوند؟

بازی جمعیت برای دولت پوپولیست، بازی خطرناکی است، دولت نباید فراموش کند که اگر موانع امنیتی از پیش پای مردم برداشته شود، حداقل سه میلیون نفر، به اندازه جمعیت معترضان روز قدس یا روز تظاهرات 27 خرداد به خیابان می آید، در حالی که در هیچ حالتی، و حتی با بسیج کامل نیروهای نظامی و بسیج، این حکومت توانایی به خیابان آوردن صد هزار نفر را ندارد. این بازی را ما می شناسیم، ولی آنچه معلوم نیست، تلاش دولت برای تکرار بازی ای است که از پیش در آن شکست خورده است.

نهم دی ماه 1388

» ادامه مطلب

حرکت خودروهای سنگین زرهی به سمت تهران!+ (مكالمات بيسيم سركوبگران حكومت در عاشورا)

حرکت خودروهای سنگین زرهی به سمت تهران

.
ادامه راه سبز«ارس» به نقل از جرس: از ساعتی پیش صدها نیروی نظامی و دهها خوروی سنگین زرهی حرکت خود را از کرج به سمت تهران آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار جرس، برخی از این خودروها که ویژه سرکوب تظاهرات های درون شهری است تاکنون در خیابانهای تهران مشاهده نشده بود.

همچین صدها نیروی نظامی نیز از این شهر در حال حرکت به سمت تهران هستند.

گسیل نیروهای بیشتر و تجهزیات نظامی سنگین تر به تهران را ناظران مرتبط با حوادث عاشورای تهران می دانند که در آن مردم در پاره ای از ساعات نیروهای گاردی را یا فراری دادند و یا محاصره کردند و موتورسیکلت ها و خودروهای آنها را به آتش کشیدند. نیروهای نظامی بیم آن دارند که انتشار تصاویر مربوط به این حادثه موجب روحیه گرفتن معترضین و رویارویی بیشتر آنها با یگان های نظامی سرکوبگر شود.

ضمنا در انتها، بخشي از مكالمات بيسيم نيروهاي سركوبگر انتظامي حكومت در روز عاشوراي سبز خونين در دسترس عموم قرار ميگيرد كه شنيدن آن خالي از لطف نبوده و به نكات ظريفي اشاره ميگردد از جمله اينكه "تا حالا كي ديدي اين جمعيت به كلانتري حمله كند؟!" و يا "با هر جنبده اي در مسير خ انقلاب برخورد كنيد!" كه خود نشان از وحشت شديد سركوبگران از بهم پيوستن جمعيت ميليوني مردم سبز مسالمت جو و عزادار در ساعات اوليهء روز عاشوراي خونين دارد و همين حركات و برخوردهاي خشن و بي رحمانه نيروهاي انتظامي حكومتي سبب شد كه در ساعات بعد، ملت بي دفاع با دست خالي در صدد دفاع از خود بر آيند:



mokalemeyebisim.mp3

» ادامه مطلب

اطلاعیه ناجا درباره فیلم زیركردن مردم باخودرو، فیلم جعلی است !

اطلاعیه ناجا درباره فیلم زیركردن مردم باخودرو، فیلم جعلی است !

. ادامه راه سبز«ارس»: در حالی كه پس از اظهارات احمدی مقدم در خصوص ارائه مدرك از زیرگرفتن مردم توسط خودرو پلیس، سایتهای اینترنتی و شبكه های تلویزیونی دنیا مكررا فیلم رد دشدن خودرو پلیس از روی برخی معترضین را پخش كرده اند، مركز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای تنویر افكار عمومی در خصوص برخورد خودرو با اغتشاشگران توضیحاتی ارایه داد.

به نوشته سایت پلیس در این اطلاعیه آمده است: با توجه به پخش فیلمی از سوی شبكه های بیگانه و ضد انقلاب مبنی بر برخورد خودرویی مشابه! خودرو های نیروی انتظامی در میدان ولی عصر (عج) با یك نفر از اغتشاشگران ، توضیحات زیر برای تنویر افكار عمومی به اطلاع مردم عزیز می رسد:

1- در محدوده میدان ولی عصر (عج) به هیچ وجه بر اثر تصادف، فوتی نداشتیم و دو نفری كه بر اثر تصادف فوت نموده اند و در اطلاعیه قبلی به آن اشاره شده است ، به علت برخورد یك دستگاه خودروی پاترول شخصی در خیابان آزادی بین خیابانهای رودكی و خوش با اغتشاشگران بوده كه خودروی مذكور توسط نیروی انتظامی كشف گردیده وموضوع در دست بررسی می باشد. (ارس: عجب دليل قانع كننده اي!)

2- با احتمال جعلی بودن فیلم مذكور كه از روشهای جاری رسانه های بیگانه و ضد انقلاب است ، صحت موضوع در دست بررسی قرار دارد. (ارس: بخوانيد نوشتن يك سناريوي بچه گانه ديگر در دست اقدام قرار دارد!)

* ارس: براي مشاهده فيلمهاي مربوطه به همراه توضيحات ارس به تناقض گويي هاي مسئولين به "اينجا" و "اينجا" مراجعه كنيد.

» ادامه مطلب

وضعیت فوق العاده در دانشگاه های مشهد، دانشجویان مجروح مفقود شده اند

وضعیت فوق العاده در دانشگاه های مشهد:
دانشجویان مجروح مفقود شده اند

. ادامه راه سبز«ارس»: امروز پنجشنبه ، یک روز پس از حمله خونین به دانشگاه آزاد مشهد که منجر به زخمی شدن دهها دانشجو و شهادت احتمالی دو دانشجو این دانشگاه شد، نیروهای یگان ویزه ، امنیتی و ارذل و اوباش موسوم به انصار، دانشگاه را محاصره کرده اند و هر لحظه احتمال حمله مجدد آنان به این دانشگاه می رود.

به گزارش جرس، تعدادی از دانشجویان بازداشتی روز گذشته این دانشگاه هم اکنون آزاد شده اند ، اما از وضعیت دیگر دانشجویان بازداشتی و خصوصا دانشجویان مجروح که به طرز وحشیانه ای با ماشین های دولتی از دانشگاه خارج شدند ، اطلاعی در دست نیست.

شب گذشته در اعتراض به حمله خونین به دانشگاه آزاد مشهد ، دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد نیز تجمعات خودجوش و محدودی در صحن این دانشگاه برگزار کردند. دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد برای اعتراضات گسترده در امروز و روزهای آینده فراخوان هایی در این دانشگاه پخش کرده اند. وضعیت اطراف دانشگاه فروسی و خیابان های اطراف آن نیز به شدت امنیتی گزارش شده است. حضور گسترده نیروهای سرکوبگر یونیفرم پوش و امنیتی اطراف دانشگاه هی فردوسی و آزاد مشهد به وضوح قابل مشاهده است.

دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد هم اکنون در حال جمع شدن جهت اعتراض به وقایع دیروز در این دانشگاه هستند.

برخی از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد که هنوز بازداشت نشده اند همراه با برخی از اساتید این دانشگاه به دنبال مشخص شدن وضعیت دانشجویان بازداشت شده و مجروح حادثه دیروز حمله خونین به این دانشگاه هستند.

عدم اطلاع رسانی در مورد دانشجویان این دانشگاه که توسط نیروهای امنیتی و انصار با ضربات چاقو وقمه مضروب شدند و سپس از دانشگاه ربوده شدند ، احتمال به شهادت رسیدن دو دانشجو دختر این دانشگاه را تقویت می کند. این دو دانشجو که از ناحیه گردن زخمی شده بودند در حالی که بیهوش و غرق در خون بودند توسط نیروهای لباس شخصی به مکان نامعلومی منتقل شدند.

مسئولان امنیتی و قضایی مشهد همچنان درقبال این حادثه سکوت کرده اند و با حمایت از مهاجمین به این دانشگاه ، دانشجویان دانشگاه های مشهد را به شدت خشمگین کرده اند.

==========
پيوندهاي مرتبط با اين مطلب:
» گروهگ محارب انصار حزب‌الله دانشگاه آزاد مشهد را به خاک و خون کشيد+ ويدئو

» ادامه مطلب

سوختن سیمکارت ها به فرموده مقام قضایی!

سوختن سیمکارت ها به فرموده مقام قضایی!

. ادامه راه سبز«ارس» به نقل از (جرس): از صبح امروز تعدای از سیم کارت های شهروندان تهرانی به شیوه ای جالب سوخت.

به گزارش خبرنگار جرس از صبح امروز با موبایل برخی از شهروندان تهرانی تماس گرفته شد وپیام از پیش ضبط شده ای به آنها اعلام کرد که از حراست شرکت مخابرات ایران با آنها تماس گرفته می شود و افزود:"به فرموده مقام قضایی سیم کارت شما خواهد سوخت". پس از این پیام نیز سیم کارت این شهروندان سوخت!

هنوز مشخص نیست که این مقام قضایی بنابر چه مبنای قانونی و به چه جرمی دستور سوخت این سیمکارت ها را به شرکت مخابرات داده است.

» ادامه مطلب

این همه لشگر آمده، به عشق ساندیس آمده + ويدئو

اجتماع مسافرين عاشورايي دولتي:
این همه لشگر آمده، به عشق ساندیس آمده

. ادامه راه سبز«ارس»: به گزارش خبرنگار پارلماني خودنويس (متضاد خودجوش!) آمده است، ميليون‌ها هزار و صد و شصت اتوبوس سوار امروز بطور ميليوني از اداره به ميدان انقلاب آمده شدند. اين تجمع خوش جوش ابتدا با تلاوت آياتي چند از سانديس و كلوچه و شير كاكائو آغاز شد (خب از ورامين تا ميدان انقلاب فك آدم خشك مي‌شود) و سپس چون در تهران ديگر كسي براي محكوم كردن جائي پيدا نمي‌شود يا اگر پيدا بشود آن‌وري محكوم مي‌كند لذا علم الهدي را از مشهد با اتوبوس آورده بودند. وي در بياناتي ضمن معرفي كامل فك و فاميل‌اش از جوشي‌ها خواست تا چيزهائي كه او مي‌گويد را محكوم بكنند ضمن اينكه ايشان به صحراي كربلا زده و محارب را اينگونه معنا كرد كه هر كسي شعارهاي نوشته شده در سايت مجاهدين(خره خراب كردي! منافقين درسته) را بدهد محارب است! (اينجا معلوم شد كه اين نامرد براي مقاصد يكجا به پايين خود از فيلترشكنهاي ما استفاده ميكند!). در حال حاضر خرج ملت خودجوش جهت حضور حماسي در صحنه پنجاه سي.سي سانديس است!:

این همه لشگر آمده، به عشق ساندیس آمده



سپس خبرنگار ما پس از اين تجمع گنده! (كه قرار بود راهپيمايي باشد ولي از بس گنده بود به تجمع بسنده شد!)، در كنفرانس خبري فرمان‌بر نيروي انتظامي شركت كرده و چنين گزارش ميكند: فرمان‌بر نيروي انتظامي امروز با كمربند در كنفرانس مطبوعاتي شركت كرد. وي توانست با فحش دادن به خبرنگاران به سوالات آنها كاملاً پاسخ بدهد. در فرازهائي از اين پاسخ‌گوئي بدليل اينكه سوالاتي پرسيده شد كه قرار نبود پرسيده بشود مقاديري نعره نيز صادر گشت. احمدي مقدم كه رهبري فرموده برو قربون قدّم در پاسخ به سوال هماهنگ نشده زير گرفتن يك نفر توسط وانت گفت اين فيلم را من خودم ديده‌ام اولاً وانت هيچ هم زير نگرفت خيلي هم از رو رد شد ثانياً وانت ما رو دزديدن، دارن باهاش گاز ميدن!

كنفرانس خبري فرمان‌بر نيروي انتظامي چيزهاي ديگري هم داشت كه چون خيلي اصرار مي‌كنيد محض خنده و ثبت در تاريخ برايتان تعريف مي‌كنم. وي گفت نيروهاي انتظامي فقط از تفنگ ساچمه‌اي كه از وسائل ضد سوزش است استفاده مي‌كنند. مورخ ما گفت شكر خدا تا اينجاي كار معلوم شد كه پليس بي دفاع جمهوري اسلامي غير از وانت تفنگ ساچمه‌اي هم دارد دل‌مان داشت برايش كباب مي‌شد. مورخ ما همچنين گفت اينها تا سه ماه پيش باتوم را هم به زور قبول مي‌كردند مي‌گفتند فقط پليس كلاه بوقي دارد. بعداً يواش يواش گفتند پليس بي‌دفاع چندتا سپر هم دارد بعد گفتند يك چيزهاي درازي هم دست‌شان است (اي بي ادب! منظورم چيزهاي ديگر است) الآن هم كه علي‌الحساب تا تفنگ ساچمه‌اي جلو آمده‌اند. دفعه بعد احمدي مقدم ميگويد پليس بي‌دفاع غير از تفنگ بادي تفنگ شكاري هم دارد بعد مي‌گويند قناصه هم دارد بعد ميگويد بگي نگي آر.پي.جي ۷ هم دارد يواش يواش پليس تانك هم دارد موشك اس۳۰۰ هم دارد ... اصلاً بتو چه؟ پليس اندازه سه تا ارتش تسليحات دارد شعورت نمي‌رسد نبايد سوالات هماهنگ نشده بپرسي الدنگ!؟

پي نوشت: لازم به ذكر است كه اين خبرنگار جان بر كف ما علاقه وافري به سركشيدن خشتك دارد (نوش جان)!:

ايناهاش


» ادامه مطلب

گروهگ محارب انصار حزب‌الله دانشگاه آزاد مشهد را به خاک و خون کشيد+ ويدئو

گروهك محارب انصار حزب‌الله دانشگاه آزاد مشهد را به خاک و خون کشيد

. ادامه راه سبز«ارس»: امروز چهارشنبه در دانشگاه آزاد مشهد افراد گروه انصار و بسيج وارد دانشگاه شده و با سر دادن شعارهايی در حمايت از آيت الله خامنه ای و با در دست داشتن چاقو و قمه، دانشگاه آزاد مشهد را به خاک و خون کشيدند. در حمله وحشیانه اراذل و اوباش انصار به تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد دستکم 10 دانشجو دختر و پسر به شدت مجروح و بیش از 40 دانشجو این دانشگاه بازداشت شدند. حال دو تن از دانشجویان به شدت وخیم گزارش شده است. برخی گزارش ها حاکیست این دو دانشجو که از ناحیه گردن چاقو خورده اند، به شهادت رسیده اند.


حملهٔ انصارحزب الله به دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد - ۹ دی



به گزارش خبرنامه اميرکبير در پی برگزاری مراسم عزاداری سوم شهدای عاشورا خونين توسط دانشجويان دانشگاه آزاد مشهد، در حوالی ساعت ۱ بعدظهر چندين اتوبوس حامل نيروهای انصار و بسيج وارد محوطه دانشگاه شده و بيش از ۵۰۰ تن را پياده کردند. اين افراد مسلح به چاقو و قمه به سمت دانشجويان حمله کردند که در پی آن بيش از ۸ دانشجو به بيمارستان منتقل شدند.

بنابرگزارش ها يکی از اساتيد دانشگاه آزاد مشهد نيز با ضربه چاقو نيروهای حامی ولايت مجروح شده و يکی از دانشجويان دختر نيز به دليل ضربه چوب به شدت از ناحيه سر آسيب ديده است.

اين افراد غيردانشجو بدون هيچ گونه ممانعتی و به شکلی سازماندهی شده وارد دانشگاه شده و دانشجويان را که در مقابل دانشکده معماری تجمع کرده بودند به صورت وحشيانه ای مورد ضرب و شتم قرار دادند.

دانشجويان دانشگاه آزاد مشهد امروز به مناسبت سوم شهدای روز عاشورا خونين تجمع سکوت برگزار کرده و سرکوب مردم را محکوم کردند.

گرچه دانشجويان دانشگاه آزاد مشهد برنامه گراميداشت شهدای روز عاشورا را «تجمع سکوت» اعلام کرده بوده و هيچ گونه شعاری سرندادند اما با حمله نيروهای انصار و بسيج با چوب، قمه و اسپری فلفل مواجه شدند.

به گفته شاهدان عينی همزمان نيروی انتظامی خيابان های منتهی به دانشگاه را مسدود و با گاز اشک آور مردم و دانشجويان را پراکنده کردند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير نيروهای انصار دانشجويان را به بيرون دانشگاه منتقل کرده و نيروهای امنيتی آنان را بازداشت می کردند.

از تعداد دقيق بازداشت شده گان اطلاع در دست نيست ولی بنابر گزارش ها بيش از ۷۰ نفر از دانشجويان و مردم بازداشت و به کلانتری قاسم آباد منتقل شدند.

در پی اين حمله وحشيانه نيروهای انصار با چاقو و زنجير و قمه، کلاس‌های درس اين دانشگاه تعطيل شده است.

» ادامه مطلب

امشب از اوین بوی شرافت برمی خیزد!

امشب از اوین بوی شرافت برمی خیزد!


. ادامه راه سبز«ارس»: امشب از اوین بوی شرافت بر می خیزد چرا که گوشه گوشه ی سلول های تنگ و سردش با بوی تن شریف ترین روزنامه نگاران وطنم عطر آگین شده است، رایحه ای که هیچگاه از بدن چرک آلود" پاستور نشینان" برنخاست! دنیا نیز امشب بوی شرافت را از اوین استنشاق کرد!

منصفانه بگویم اوین سالهاست رایحه ی شرافت تراوش می کند ، باور نمی کنید اندکی در فضای اطراف آن نفس بکشید!

و اما سخنی با سیاه دلان اندیشه ستیز؛ به شرافت قلم سوگند با نوک خامه هایمان مغزهای گندیده تان را متلاشی می کنیم همانگونه که در طول این سالها کردیم. می دانم که جماعت روز نامه نگار خواب از شب هایتان ربوده ،اما مطمئنا روز را نیز بر شما شب خواهیم کرد. راستی کمی به آینده اندیشیده اید! ما به بند، آوارگی و زخم عادت داریم و شما به بی شرفی و خونریزی ! آیا به اوینی که قرار است در آینده ای نه چندان دور به واسطه ی تن های بی مصرف تان آلوده گردد فکر کرده اید، آن وقت دیگر از اوین بوی شرافت بر نمی خیزد چون مقدر است شما در آنجا باشید. بهراسید که آن روز چندان دور نیست چون ما هرگز از پای نخواهیم نشست. آری امروز نوک قلم هایمان را برای برچیدن پایه های حکومت فاسد تان تراشیده ایم و فردا در ایرانی آباد و آزاد با پردیس نشینان اوین، تاریخ را از اعمال ننگین تان به تاثر وا می داریم. یادتان باشد ما باز ماندگان همان روز نامه نگار لب دوخته ایم که سرود:

رسم و ره آزادی یا پیشه نباید کرد
یا آنکه زجان دادن اندیشه نباید کرد

دیروز عیسي سحر خیز، بهمن احمدی امویی و... زید آبادی را در بند کردید و امروز شمس الواعظین، حشمت الله طبرزدی و... بدرالسادات مفیدی این نوامیس آل قلم این دیار را در حبس نمودید،ولی با میلیون ها ایرانی که هر کدام یک رسانه اند چه خواهید کرد ؟! از یاد نبرید و همچنان در هراس باشید که ایران امروز سراسر رسانه است، چیزی که حتی از شنیدن نام آن بدن های متعفن تان بر خود می لرزد، آری همچنان بترسید که ایران یکپارچه روزنامه نگار است، روز نامه نگار، روزنامه نگار، روزنامه نگار ،روزنامه نگار، روزنامه نگار و... روزنامه نگار! آنقدر می گوییم و می نویسیم روزنامه نگار که دق کنید ،نیک می دانم که تکرار این واژه بیش از پیش قلب های سیاه و پر غل و غش تان را می آزارد پس باز می نویسیم روزنامه نگار! تا همچنان در وحشت، روزگارتان سیاه شود!!!

مهران امیر احمدی
» ادامه مطلب

تصاویری از اصابت گلوله های ساچمه ای نظامیان به مردم در عاشوراي خونين

تصاویری از اصابت گلوله های ساچمه ای نظامیان به مردم در عاشوراي خونين

. ادامه راه سبز«ارس» به نقل از هرانا: تصویر یکی از شهروندان تهرانی در روز عاشوراي خونين در منطقه چهارراه کالج که مورد اصابت گلوله های ساچمه ای نیروی انتظامی قرار گرفته است در پی می آید.

به گزارش واحد اندیشه و بیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در اعتراضات مردمی مورخ 6 دیماه (عاشوراي خونين) در تهران، تعدادی از شهروندان تهرانی در محدوده چهارراه کالج این شهر مورد تیراندازی نیروهای نظامی قرار گرفتند، در طی این اقدام در این محدوده دست کم یک تن از شهروندان حاضر در صحنه جان باخته و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

مجروحان حادثه مذکور به بیمارستانهای مختلفی منتقل شدند، بسیاری نیز در هراس از بازداشت از رفتن به بیمارستان سر باز زده اند.

در ذیل تصاویر یکی از شهروندان مورد اشاره که مورد اصابت صد و بیست تیر ساچمه ای قرار گرفته است و طی روز گذشته قبل از بازداشت شدن از بیمارستان گریخته است را مشاهده میکنید:


» ادامه مطلب

۱۳۸۸/۱۰/۰۹

ويدئوي حمله گروهك محارب انصارفشار! به مسجد قباي شهر شيراز

حمله گروهك محارب انصارفشار! به مسجد قباي شهر شيراز

. ادامه راه سبز«ارس»: اتفاقات قابل مشاهده در فيلم دقيقا زماني رخ داد كه آيت الله سيدعلي محمد دستغيب، امام جماعت مسجد قبا و نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان، ديشب طي بيانيه شديد اللحني از علما راستين و فقهاي عدول شهرها خواسته بود كه قفل سكوت را شكسته تا شاید این انقلاب که ثمره خون هزاران شهید و ایثار هزاران جانباز است از دست متحجّران آزاد گردد.

تجمع كنندگان محارب در مقابل مسجد قبا، ضمن به كاربردن انواع و اقسام الفاظ ركيك خطاب به نماينده مجلس خبرگان فارس، شعارهاي گوناگوني را نيز براي مراسم حمله خود تدارك ديده بودند كه "ما اهل كوفه نيستيم، قبا سالم بماند"، "علي محمد دستغيب، اين آخرين اخطار است"، "مرگ بر منافق"، "مرگ بر مرجع آمريكايي" و "مرگ بر ضدولايت فقيه" از آن دسته بود.

گروهك فشار هم چنين درحالي در شعارهاي خود از آيت الله دستغيب مي خواستند از مسجد بيرون بيايد كه بنا به گزارش منابع موثق، او به دليل مشغله هاي معمول خود، در محل مسجد قبا حضور نداشت اما هنگام خروج برخي طلاب و روحانيون از درب مسجد، علي رغم حضور نيروهاي انتظامي به سمت ايشان حمله برده و آنان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند، به نحوي شاهدان عيني از آثار خون در تمامي محوطه خيابان روبروي مسجد در ماه محرم الحرام خبر داده اند.

ويدئوي شماره 1



ويدئوي شماره2


» ادامه مطلب
آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator