۱۳۸۸/۱۰/۰۵

فریادهای مرگ بر دیکتاتور از درون اتوبوس های بی آر تی

فریادهای مرگ بر دیکتاتور از درون اتوبوس های بی آر تی

. ادامه راه سبز«ارس» به نقل از جرس: ترافیک سبز در مرکز شهر تهران

ممانعت ماموران امنیتی از برگزاری تجمع مخالفان دولت در مسیر میدان امام حسین تا میدان آزادی باعث شده است که شهروندان از داخل اتوبوس های بی آر تی به سردادن شعار بپردازند.

صدها شهروندی که در اتوبوس های این مسیر تردد می کنند با سردادن شعارهای " یا حسین، میرحسین"،"مرگ بر دیکتاتور"و " الله اکبر" اعتراض خود را نسبت به حکومت ابراز می دارند.

ماموران امنیتی به رانندگان اتوبوس ها هشدار می دهند که بدون توقف در ایستگاه های بین راهی، مسافران خود را به مقصد ببرند.

در این حال مسافران با باز گذاشتن پنجره های اتوبوس ها فریاد اعتراضی خود را به گوش نیروهای ضدشورش مستقر در خیابان ها می رسانند.

"ترافیک سبز" شدید ایجاد شده در مسیر میدان آزادی تا میدان امام حسین نیز این امکان را فراهم آورده که شهروندان معترض، فرصت کافی برای سردادن شعارهای ضد حکومتی از داخل اتوبوس ها داشته باشند.

بازرسی وسایل شهروندان توسط ماموران امنیتی در ایستگاه های مترو

بگزارش جرس، همزمان با آغاز تجمع مخالفان دولت در روز تاسوعای حسینی، ماموران امنیتی اقدام به کنترل شدید مبادی ورودی و خروجی ایستگاه های مترو در مناطق مرکزی شهر کردند.

ایستگاه های مترو انقلاب،فردوسی،دروازه دولت و امام حسین از صبح امروز(شنبه) به شدت توسط ماموران تحت کنترل قرار بوده و وسایل برخی از مسافران نیز توسط ماموران مورد بازرسی قرار گرفته است.

بنابر مشاهدات خبرنگار جرس،تمرکز ماموران امنیتی بیشتر روی مسافرانی است که نمادهای سبز دارند یا از لباسهای سبز رنگ استفاده کرده اند.

سرکوب رانندگان معترض در مسیر آزادی تا امام حسین

جرس:م حدودیت های ترافیکی ایجاد شده در مسیر میدان آزادی تا میدان امام حسین که کندی شدید حرکت در این مسیر را به دنبال داشته است باعث اعتراض رانندگان از طریق به صدا درآوردن بوق اتومبیل ها شده است.نیروهای ضدشورش و لباس شخصی ها که به تعداد بسیار زیاد در تقاطع های این مسیر مستقر هستند با رانندگانی که بوق اتومبیل های خود را به صدا درمی آورند با شدت هر چه تمام تر برخورد می کنند.

بنابرمشاهدات خبرنگار جرس،ماموران با کوبیدن باطوم بر بدنه اتومبیل ها،کندن پلاک آنها یا در مواردی بیرون کشیدن رانندگان و ضرب و شتم آنان دست به مقابله می زنند.

بنابراین مشاهدات،لباس شخصی ها در مواردی بدون آن که رانندگان متوجه شوند پشت اتومبیل ها آمده و به یکباره اقدام به کندن پلاک آنها می کنند.این در حالی است که نیروهای پلیس در همراهی کامل با نیروهای لباس شخصی قرار دارند و پلاک های جمع آوری شده در داخل اتومبیل های نیروی انتظامی قرار می گیرد.

بنابراین مشاهدات، هرگونه اعتراض شهروندان نسبت به رفتار پلیس در بازرسی از وسایلشان با خشونت شدید ماموران روبرو می شود.ماموران همچنین به بازبینی تلفن های همراه گروهی از شهروندان در ایستگاه های مترو اقدام کرده و در مواردی تلفن های آنها را ضبط کرده اند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator