۱۳۸۸/۱۰/۰۲

قم را مردم آزاد کردند

واکنش منفعلانه و عقده گشایی هواداران رهبری!

پس از مراسم با شکوه تشییع پیکر حضرت آیت الله منتظری در قم ، رونامه کیهان تهران که دیدگاه های رهبری جمهوری اسلامی را منعکس می کند در گزارش های مختلفی سعی نمود نسبت به تعداد شرکت کنندگان، شعارهای عزاداران و همچنین نقش مردم قم در مراسم تشییع و خاکسپاری مطالبی خلاف واقع را القا و تبلیغ نماید.


از راهپیمایی هواداران رهبری در تهران تا عزاداران آیت الله منتظری در قم

پس از تجمع چند هزار نفری روز جمعه هفته گذشته در تهران که با عنوان مراسم دفاع از ولایت برگزار شد روزنامه کیهان با تیتر راهپیمایی میلیونی و تجدید میثاق با رهبری از ان یاد نمود. درحالی که خبرگزاری فارس ابسته به سپاه تنها از عبارت "پرشور" برای این تجمع استفاده نمود.

تارنمای اصولگرای "عصر ایران" نیز از آن به عنوان یک آبروریزی برای "حامیان اصولگرای آیت الله خمینی" و "عاشقان رهبری" تعبیر کرد و بر ترتیب دهندگان این مراسم خرده گرفت که رفتارشان با مخالفان ، جبهه خودی را نیز خالی از نیروهای هوادار نموده است.

به فاصله دور روز از آن اتفاق مرجع تقلیدی به دیار باقی شتافت که به نماد آزادگی و مقاومت شهره شده بود و از او به عنوان "پدر معنوی" جنبش سبز ایران یاد می شد. در سکوت رسانه های خبری و تبلیغات دولتی صدها هزار نفر در شهر قم گرد هم آمدند تا با این مجاهد نستوه وداع کنند.

قم، پایتخت رسمی جهان تشییع و به باور حکومت واکنش مردم این شهر همیشه نشانه مشروعیت و حمایت روحانیون از حکومت و ولایت آقای علی خامنه ای بوده است. اما روز خاکسپاری شخصیتی که رهبر ایران بارها به وی بی احترامی نموده و وی را "پیرمرد مفلوک" خوانده بود، به صحنه ای تبدیل شد که افسانه مشروعیت حکومت و رهبری را باطل کرد.

در مذهبی ترین شهر ایران ، در حرم حضرت معصومه(س) ، در هنگام قرائت پیام تسلیت رهبر جمهوری اسلامی ، صدها هزار تن با فریادهای "مرگ بر دیکتاتور" ، "تسلیت عقده ای ، نمی خوایم" ، "تجاوز ، جنایت ، مرگ بر این ولایت" ، "وصیت منتظری ، مرگ بر این دیکتاتوری" و . . . مجوز مشروعیت ولایت رهبری ایران را رسما از اعتبار ساقط کردند. واقعیتی که پیش از این آیت الله منتظری آنرا اعلام کرده و موجبات حبس خانگی ایشان شده بود.

قم را مردم آزاد کردند

این اتفاق در قم برای هواداران رهبری و دولت، به مراتب دردناک تر از تجمع بی فروغ هواداران رهبری در تهران بود. شاید به همین دلیل روزنامه کیهان در اولین خبر خود نوشت: "5000 عزادار در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری شرکت داشتند که بیشتر آنها نیز به "عشق رهبری" حضور یافته بودند. 200 نفر از هواداران موسوی و کروبی نیز که به قم آورده شده بودند سعی کردند مراسم را منحرف کنند که با هشیاری مردم قم فتنه آنها خنثی شد."

کیهان در گزارش دیگری نیز اشاره نمود: "عاشقان رهبری" با حضور در محل برگزاری مراسم ختم آیت الله منتظری امکان تحرک را از فرصت طلبان گرفتند و با شعار "اینهمه لشکر آمده ، به عشق رهبر آمده" توطئه آشوبگران را نقش بر آب نمودند.

اشاره کیهان به حمله نیروهای شبه نظامی وابسته به سپاه به مسجد محل برگزاری مراسم ختم و اشغال آن مسجد بود که در نهایت با درایت بیت آیت الله منتظری برای جلوگیری از ایجاد درگیری و صدمه دیدن شهروندان عزادار به لغو مراسم منجر شد. نیروهای شبه نظامی نیز شعار عزاداران را که صبح آن روز فریاد می زدند "این همه لشکر آمده ، علیه رهبر آمده" جعل نمودند.

کیهان که با انتشار صدها فیلم و عکس از راهپیمایی با تمسخر رسانه های مختلف خبری روبرو شد اما همچنان در روزهای بعد نیز بر آمار 5000 هزار نفری خود تاکید نمود. کیهان دو روز پس از مراسم خاکسپاری مدعی شد 150 اتوبوس از اصفهان و تهران عده ای از "اغتشاش گران" را به مراسم خاکسپاری آورده بودند. با این خبر البته مشخص شد که تعداد 200 هوادار موسوی و کروبی با 150 اتوبوس همخوانی ندارد.

کیهان با محاسبات ریاضی و اصرار بسیار و ضرب و جمع طول و عرض خیابان های قم همچنان تلاش نمود که عدد 5000 را ثابت کند و تاکید کند این تعداد نیز از قم نبودند. اما اتفاقی دیگر بیش از پیش دروغ های کیهان را برملا کرد. عصر روز سه شنبه با هماهنگی جندین ارگان نظامی و حمایت های چند آیت الله هوادار دولت در قم و بسیج نیروها ، هوادارن رهبری ایران اقدام به برگزاری راهپیمایی و تجمع در مقابل بیت امام ، آیت الله منتظری و آیت الله صانعی در قم نمودند.

تعداد تجمع کنندگان را کیهان ده ها هزار نفر ، خبرگزاری فارس هزاران نفر و دیگر سایت های اصولگرا و مستقل چند هزار نفر گزارش نمودند. تصاویر منتشر شده نیز از حضور دو تا سه هزار نفر حکایت دارد. این افراد در مقابل بیوت آیات عظام منتظری و صانعی اقدام به تهدید ، "فحاشی" و سر دادن شعار در حمایت از رهبر جمهور ی اسلامی نمودند.

اما این تجمع نیز برایشان راضی کننده نبود. در همین حال گزارش شد، روز چهارشنبه تظاهرات دیگری در محکومیت شعار های ساختار شکنانه عزاداران در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری برگزار خواهد شد. طبق گزارش سایت های خبری مختلف برای این تظاهرات از شهرهای اطراف و خصوصا تهران افزاد بسیاری به قم منتقل خواهند شد. همچنین بسیج همه ارگانها در قم انجام شده و دانش آموزان مدارس مختلف مکلف به شرکت در این راهپیمایی حکومتی شده اند. اما به نظر نمی رسد مجموع این اقدامات بتواند اثری که مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری بر قم را داشت و چهره واقعی این شهر را نمایان نمود ، مخدوش کند.

فعالان سیاسی معتقدند حمله نیروهای شبه نظامی به بیوت مراجع تقلید آزادی خواه که با حمایت نیروهای انتظامی صورت می گیرد نیز با هدف سرپوش نهادن بر مخالفت اکثریت مردم قم با رهبری جمهوری اسلامی و نمایش چهره ای رادیکال و هوادار حکومت از مردم قم است.

شعارهای ساختار شکنانه یا صدای واقعی مردم قم؟

در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری شعارهای تندی علیه رهبر ایران شنیده شد. گرچه رسانه های حامی علی رهبری و در راس آنها کیهان در اولین واکنش سعی نمودند اینگونه وانمود نماید که این چنین شعارهایی داده نشده اما عمق و تاثیر این اتفاق به حدی بود که امکان انکار آن وجود نداشت. به همین دلیل سیاستی تهاجمی اتخاذ شده است. اما این شعارها چه بودند؟

به گزارش شاهدان عینی، بسیاری از حاضرین در هنگام قرائت سخنان علی رهبری علیه وی شعار دادند. در میان عزادارنی که برای خاکسپاری آیت الله منتظری آمده بودند روحانیون بسیاری دیده می شدند که با شعارهای جمعیت همراهی می کردند. همچنین هزاران پلاکارد در دستان مردم مشاهده می شد که در آن نسبت به رفتار رهبری اعتراض نموده بودند. بخشی از این شعارهای مردم حاضر در مراسم تشییع و خاکسپاری در ادامه می آید: "منتظری مظلوم ، آزادیت مبارک" ، "عزا عزاست امروز ، روز عزاست امروز ، مرجع سبز ایران ، پیش خداست امروز" ، "ای رهبر آزاده ، تجاوز هم آزاده؟" ، "تجاوز ، جنایت ، مرگ بر این ولایت" ، "وصیت منتظری ، مرگ بر این دیکتاتوری" ، "نه بسیج، نه سپاه ، نه جنتی، نه مصباح" ، "ابولفضل علمدار ، دیکتاتورو برش دار" ، "این همه لشکر آمده ، علیه رهبر آمده" ، "اوین شده دانشگاه ، ایران شده بازداشتگاه" ، "عکس خمینی بر سر نیزه هاست ، مرگ بر این حکومت عمر و عاص" ، "این ماه ماهه خونه ، یزید سرنگونه" ، "منتظری زنده است ، مرجع پاینده است" ، "دیکتاتور بداند ، منتظری زنده است" ، "منتظری نمرده ، دیکتاتوره که مرده" ، "اگر امام حالا بود ، شک نکنید با ما بود" ، "یا حضرت معصومه ، منتظری مظلومه" ، "یا حجه ابن الحسن ، ریشه ظلمو بکن" ، "تسلیت عقده ای ، نمی خوایم ، نمی خوایم" ، "مرگ بر دیکتاتور" و . . .

مهدی محسنی - جرس

1 نظرات:

Unknown گفت...

آیت‌الله منتظری پدر انقلاب اسلامی فرمودند: 
حفظ نظام مقدمه ‌است برای حفظ و انجام دستورات اسلامی. اگر بنا باشد به بهانه حفظ نظام، اقدامات ضد اسلامی انجام شود، نه نظام خواهد ماند نه اسلام
بسیجیها برادران و پدران ما هستند ‌ای برادر بسیجی‌آیا وجدانا شما قبول دارید رفتار شما به مردم مسلمان ما، رفتار اسلامی هست
چطور این جمهوریه عزیز اسلامی ما دو‌ام خواهد آورد وقتی‌رفتار دولت با مردم مسلمان ما کاملا غیر اسلامی هست

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator