۱۳۸۸/۱۰/۰۵

گزارش ويدئويي از شب عاشورا در حسينيه جماران - سري اول

اولين گزارش ويدئويي از شب عاشورا در حسينيه جماران
"جهت دانلود بر روي تصاوير كليك كنيد"
درصورت درخواست پسورد در بخش دانلود = iran


















» ادامه مطلب

محاصره حسینیه جماران و دار الزهرا تهران و درگیری شدید

محاصره حسینیه جماران و دار الزهرا تهران و درگیری شدید

. درگیری های شدید در اطراف جماران و خيابان نياوران بین مردم و نیروهای لباس شخصی و گارد ویژه ادامه دارد.

از سوی دیگر خبرها از محاصره دار الزهرا تهران توسط نیروهای امنیتی حکایت دارد. قرار بود در دار الزهرا ، مراسمی به مناسبت تاسوعا برگزار و آقای انصاری سخنرانی کند اما با ممانعت نیروهای امنیتی و نظامی ، این مراسم لغو شده و درگیری های شدیدی رخ داده است.

شلیک گاز اشک آور و تیراندازی هوایی


درگیری ها در کوچه ها و خیابان های اطراف حسینیه جماران شدت گرفته است.

مردم پس از لغو سخنرانی سید محمد خاتمی که قرار بود ساعت 18 در حسنیه شماره یک جماران برگزار شود، اقدام به تجمع و سردادن شعار کرده اند.

هزاران نفر از مردم در حالیکه شعار مرگ بر دیکتاتور سر میدهند به سمت میدان قدس راهپیمایی میکردند اما نیروهای امنیتی و نظامی برای متفرق کردن مردم، از گاز اشک آور استفاده کرده و با باتوم به ضرب و شتم شدید مردم پراخته اند.

برخی گزارش ها از شلیک تیر هوایی خبر میدهند. اتومبيلها در محدوده ميدان تجريش و نياوران با زدن بوق ممتد اعتراض خود را بيان ميكنند.

این در حالیست که تاکنون موفق به متفرق کردن مردم نشده اند و مردم همچنان شعار می دهند.
» ادامه مطلب

بیانیه شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی به مناسبت تاسوعا و عاشورا

بیانیه شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی به مناسبت تاسوعا و عاشورا

«بسم الله الرحمن الرحیم»

"کُلٌ یَومٍ عاشورا وَ کُلٌ اَرضِ کربَلا"

. ملت شریف و عزادار ایران،

روزهای سختی از تاریخ این مرز و بوم را با هم سپری می کنیم و صفحه های پرحادثه ای از تاریخ را با هم ورق زده و می نگاریم. دیری نخواهد گذشت که آیندگان این کتاب تاریخ را که اینک نگارش سطور مضطرب و دشوار و پرتلاطم و البته جذاب و پرافتخار آن را با هم می نویسیم ورق بزنند و بخوانند و قضاوت کنند و شاید بر بزرگی این نسل و بزرگی قلب ها و دیده ها و اندیشه هاش غبطه خورند و افتخار کنند.

عاشورای حسینی است و این بار نیز همه تریبون ها به دست حاکمیت است، حاکمیتی که قرآئت خود از آموزه های اسلامی را ابزاری برای نشیندن صدای حق خواهی و عدالت طلبانه مردم و توجیهی برای سرکوب آزاداندیشان این عصر از تاریخ قرار داده است.

محرم است و امسال اما محرم رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است و پیرهنی نو بر تن کرده است، پیرهنی به سبزی پرچم مولایمان حسین و آغشته به خون پاکترین فرزندان این خاکِ سیراب از خون شهیدان. محرم است و امسال اما اگر چه کودتاگران از سرنوشت گذشتگان درس عبرت نگرفتند اما مردم این بار چون مردم کوفه نیستند، چشم بر حقایق نبسته و گوش به رسانه های دروغ پرداز حاکمیت نسپرده اند. محرم است و امسال اما ما عزادار حسین نیستیم، حسین عزادار ماست. عزادار جوانانی که چون علی اکبر و رقیه اش با شمشیر ظلم و ستم و به نام دین در خون خود غلطیدند، عزادار ماست که عزیزی آزاده و حامی بزرگی چون آیت الله منتظری ما را تنها گذاشت، عزیزی که حتی با رفتنش نیز خون تازه ای در ریشه های درخت کهنسال آزادی خواهی و استقلال طلبی و عزت مردم ایران که این بار جامه سبز بر تن کرده است تزریق کرد، حسین عزادار ماست چرا که حرمت عزادارنش را می شکنند و عزاداری بر پیرو آزاده اش را هم بر نمی تابند ، عزادار ماست که حتی دعای کمیل ما را جرم می دانند و حسین غم ما را می خورد که پاکترین هایمان در بند زمانه ظلم اسیرند. محرم است و اینبار عجیب درد مظلومیت حسین را می فهمیم و صدای هل من ناصر ینصرنی او را بلند تر از هر زمان از پس تاریخ می شنویم و لذت ایستادگی و آزادگی برای آزادی را می چشیم و می بینیم که شهیدان زنده اند تا به ثمر نشستن خونشان را نظاره کنند.

مردم شریف ایران زندانیان سیاسی این جنبش سبز همچنان در بند کودتاگران مردم ستیز اسیرند و بر همه گروه ها و جریان ها و دسته های مختلف مردمی لازم است که یاد عزیزان در بندشان را زنده نگه دارند. ما جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی ضمن محکوم کردن تمامی بازداشت های سیاسی انزجار خود را از تداوم بازداشت دوستان جوانمان در جبهه مشارکت ایران اسلامی، سید شهاب الدین طباطبایی، سعید نورمحمدی، مهدی محمودیان، حسین نورانی نژاد و دیگر جوانانی که دربندند و برای ما ناشناسند اعلام و از خداوند منان آزادی و عزت هرچه بیشتر آنان و نیز بردباری در برابر این آزمون الهی را برای همه آنان خواهانیم. این بازداشت ها و فشارها تنها به این دلیل است که حضور سبز میلیونی شما را باور نمی کنند و خود را مشغول بازجویی و آزار تعدادی جوان کرده اند و گمان می کنند با در بند کردن و آزار و اذیت کردن آنان جنبش از حرکت باز خواهد ایستاد!

مردم آزاده ایران! امام حسین در ترسیم پرده بی نظیر عاشورا، آن زمان که هیچ سلاحی نداشت با صرف بزرگترین داراییش که همانا جان شریف خود و یاران اندکش بود در همه تاریخ بشرحیات را جاری کرد و درس آزادگی به همه انسان ها در هر بازه ای از تاریخ و با هر کیش و آئینی آموخت.

ما جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی به پیروی از معلم بزرگمان دکتر علی شریعتی که به زیبایی بیان داشت "آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی اند" خون پاک شهدای انقلاب اسلامی و جنبش سبز و نیز استقامت و استواری دوستان دربندمان را ارج می نهیم و از تمامی دوستان می خواهیم که مسیر زینبی، که همانا آگاهی بخشی نسبت به واقعیت فجایع رخ داده در سال های اخیر به ویژه بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری است را رها نکنند و هرکس با روشی که خود مبتکرانه برمی گزیند گامی در جهت ترسیم شایسته این مسیر پرافتخار که آن را با هم آغاز کرده ایم بردارد و هرگز مایوس نشود که نومید مردم را معادی مقدرنیست.

شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی
عاشورای حسینی سال 1388

» ادامه مطلب

چماقداران حكومتي به بیت امام حمله کردند

چماقداران ولايت به بیت امام حمله کردند


. بیش از پنجاه نفر از گروهک فشار مجهز به بيسيم ، زنجیر و باتوم و گاز فلفل ، اشك آور ، شوكر و چماق و قمه به حسینیه جماران حمله ور شدند.

در حالیکه امشب سید محد خاتمی در حسینیه جماران , بیت امام خمینی (ره) در حال سخنرانی بود و جمعیت زیادی در این حسینیه حاضر بودند اعضای گروهک فشار در شب عاشورای حسینی با فریادهای حیدر حیدر , ابوالفضل علمدار خامنه ای نگهدار با منتصب کردن خود به ولایت فقیه به بیت امام خمینی حمله کردند.

آنها با ایجاد رعب و وحشت در میان مردم موجب نیمه تمام ماندن سخنرانی رئیس جمهورسابق کشورمان شدند.

گفتنی است این حرکت گروهک فشار كه خود را منتسب به رهبري ميدانستند در شب عاشورا حسینی در حضور اعضای بیت امام راحل، شباهت کاملی با اخلاق و منش یزیدیان داشت که با ادعای دفاع از اسلام و ولایت به مردم بی سلاح، عزادار و با تقوا حمله کردند.
» ادامه مطلب

تجديد بيعت امتي سبز با امام راحل: اماما اماما راهت ادامه دارد، حتي اگر شب و روز بر ما گلوله بارد

در تجديد بيعت ملت سبز ايران با امام راحل در حسينيه جماران طنين انداز شد
«اماما اماما راهت ادامه دارد ، حتي اگر شب و روز بر ما گلوله بارد»
«عزا عزاست امروز ، منتظري مظلوم با شهداست امروز»
«محرم ماه خون است ، يزيد سرنگون است»
«يزيديان بدانند ، جنبش ادامه دارد»
«يا حسين ، ميرحسين»
«هيهات من الذله»
و ....

. ادامه راه سبز«ارس»: امشب عزاداران حسيني به همراه خاتمي عزيز و اهل بيت امام راحل در حسينيه جماران بار ديگر با بنيان گزار انقلاب بيعت كرده و ميثاق مجدد بستند كه تا نابودي يزيديان زمان و به ثمر نشاندن مجدد آرمانهاي رهبر كبير خود خميني بت شكن از پاي ننشينند.

امشب در حسينيه جماران جمعيت به حدي است كه تمامي خ فرعي و اصلي جماران ، خ ياسر ، خ نياوران ، فرمانيه و پاسداران مسدود شده.

گزارش تكميلي اين مراسم متعاقبا اعلام ميگردد.

» ادامه مطلب

بيانيه 19 خانواده زندانيان سياسي: وعده ما ظهر عاشورا است

بیانیه نوزدهم خانواده زندانیان سیاسی صادر شد:
وعده ما ظهر عاشورا است

. ادامه راه سبز«ارس»: در این بیانیه آمده است: ظهر عاشورا وعده همه بستگان آزادگان دربند است که هرجا که خیمه حسینی برپاست الله اکبر گویان و با فریاد یاحسین و یازینب، رهایی عزیزانمان را که بیش از شش ماه است در بند و رنجند، طلب کنیم.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک. علیک منا جمیعا سلام الله ابدا ما بقیت و بقی اللیل و النهار.

سلام بر حسین(ع)، سلام بر علی بن الحسین، سلام بر اولاد حسین و سلام بر اصحاب حسین. سلام بر یاران حسین در طول تاریخ. از آن زمان که حجّش را برای احیای دین جدّش نیمه تمام گذاشت و به خواهش مردم کوفه راهی سرزمین کربلا شد تا شب عاشورا که از همراهانش خواست حالا که سفرش را بازگشتی نیست او را ترک کنند و در تاریکی شب، راه خود گیرند و سلام بر یاران او تا امروزکه نامش را ورد زبان خویش ساخته اند و راهش را اختیار کرده اند که راه حق است و صدق و راستی.

سلام بر همه یاران فداکار و جان باخته حسین در روز واقعه و سلام بر اسرای کربلا که نیرنگ و دغل یزیدیان، آنان را که اهل بیت رسول خدا(ص) بودند، خارجی نمایاند اما خطبه های غرّای امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) نقشه های دیوسیرتان را نقش برآب کرد.سلام بر حسین، سرور آزادگان عالم که فریاد «هیهات من الذلة» او هنوز در سراسر عالم گوش جان صاحبدلان را به لرزه می اندازد و ندای «ان لم یکن لکم دین فکونوا احراراً» او سرلوحه اعمال حقوق بشردوستان و آزادگان جهان است.سلام بر حسین که در صحرای تفتیده کربلا خونش به دست مدعیان وقیح و رسوای دینداری به ناحق ریخته شد و سر مبارکش به انتظار پاداش، سفاکانه از تن جدا شد.سلام بر حسین که بهترین یارانش در راه او که راه حق بود، فدا شدند و فرزندانش به اسارت درآمدند. سلام بر حسین که ثارالله بود و ابن ثاره و خونش در رود هستی جاری شد و در همیشه تاریخ جوشید و حق را جلوه گر نمود. و چه حقیر و زبون بودند دشمنانش که چشم بر فردا بستند و دوروزه قدرت دنیوی خود را خواستند و بر خواسته باطلشان ابرام ورزیدند و عاقبت شومی را بر خود پسندیدند که اینک پس از قرن ها هنوز ملعونند و نفرین شده.

و سلام بر زینب، بهترین خون خواه حسین. سلام بر زینب، بهترین افشاگر دسیسه های شیطانی یزید. سلام بر زینب، شکوهمندترین پیام آور عاشورا.

و سلام بر زین العابدین و سیدالساجدین، زیباترین روح پرستنده. خدای را شاکریم که بهترین اسوه های عالم را به ما ارزانی داشته است تا لحظه ای خود را در اوج غربت و تنهایی، بدون پیشوا ندانیم.

اقتدارگرایان بدانند، پیشوای ما حسین(ع) است که جان عزیزش را بر سر عقیده اش فدا کرد و ما جملگی درس آزادگی از مکتب او آموخته ایم. پیشوای ما زینب(س) است که همراهی با حسین اش را بر زندگی آرام در مدینه، رجحان داد و داغ از دست دادن بهترین های زندگیش همراه با درد اسارت فرزندان و اهل حرم برادرش را تا پایان عمر در دل داشت. پیشوای ما زینب است که پاسخ دندان شکنش به پرسش متکیرانه و تحقیرآمیز آن مست باده قدرت در بارگاه طاغوتی اش، او را برای همیشه در هم شکست: «و ما رأیت الا جمیلاً» و پیشوای ما زین العابدین(ع) است که اراده ازلی پروردگارش حیات او را رقم زد تا به بازماندگان قافله کربلا بیاموزد که خدایی فقط و فقط از آن خداست و بندگی تنها او را سزد.

اینک ما خانواده های زندانیان سیاسی، در آستانه عاشورای حسینی کتاب های مقتل را می گشاییم و می خوانیم و می خوانیم تا ظلم و ظالم را بازشناسیم و با نثار لعن و نفرین برآنان، حق مظلوم را ادا کنیم و حال که ما خود و عزیزانمان، مصداق بارز مظلوم زمان آن هم در کشوری مدعی حکومت اسلامی و مدعی سیره نبوی، عدل علوی و عشق حسینی است، ظهر عاشورا را انتظار می کشیم تا با شنیدن صدای مؤذن، سرها را بالا برده دست هایمان را رو به آسمان بگیریم و با خلوص برای رهایی عزیزانمان از چنگال بی عدالتی دعا کنیم.

ظهر عاشورا وعده ما و خواهران و برادران و مادران و پدران و فرزندان و همه بستگان آزادگان دربند است که زیر آسمان خدا، زیرچرخ کبود ایران لاله گونمان که معطر به عطر شهیدان است، هرجا که خیمه حسینی برپاست با عرض ادب و ارادت به پیشگاه حسین و اولاد و اصحابش، الله اکبر گویان و با فریاد یاحسین و یازینب، رهایی عزیزانمان را که بیش از شش ماه است در بند و رنجند، طلب کنیم و بدعاقبتی را برای همه آنانی بخواهیم که کام ما و فرزندانمان را، خانواده هایمان را و این ملت رشید و آگاه را با بدعهدی و بدکاری تلخ کردند و می دانیم که بهترین عقوبت دهنده خدای قادر قهار منتقم است.

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

5/10/1388 برابر با تاسوعای حسینی 1431

» ادامه مطلب

ويدئوهاي منتشر شده در اينترنت از اعتراضات روز تاسوعا در تهران

ويدئوهاي منتشر شده در اينترنت از اعتراضات روز تاسوعا در تهران
"جهت دانلود، بر روي تصوير زير هر ويدئو كليك نماييد"
























» ادامه مطلب

برگزاری مراسم هفتمین روز رحلت آیت الله العظمی منتظری در نجف آباد

برگزاری مراسم هفتمین روز رحلت آیت الله العظمی منتظری در نجف آباد

شبکه جنبش راه سبز (جرس): در پی مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی برممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم ختم برای حضرت آیت الله منتظری در کلیه نقاط کشور به جز زادگاه ایشان (شهرستان نجف آباد) مراسم هفتمین روز رحلت آن بزرگوار در روز یک شنبه ( عصر عاشورا ) راس ساعت 3 در حسینیه اعظم نجف آباد برگزار می گردد. از کلیه هموطنان برای شرکت در این برنامه پرشکوه دعوت می‌گردد.

مکان: نجف آباد، خیابان مطهری، جنب فرمانداری نجف آباد، حسینه اعظم،

ستاد مرکزی برگزاری مراسم حضرت آیت الله العظمی منتظری مستقر در حسینیه اعظم نجف آباد

» ادامه مطلب

فریادهای مرگ بر دیکتاتور از درون اتوبوس های بی آر تی

فریادهای مرگ بر دیکتاتور از درون اتوبوس های بی آر تی

. ادامه راه سبز«ارس» به نقل از جرس: ترافیک سبز در مرکز شهر تهران

ممانعت ماموران امنیتی از برگزاری تجمع مخالفان دولت در مسیر میدان امام حسین تا میدان آزادی باعث شده است که شهروندان از داخل اتوبوس های بی آر تی به سردادن شعار بپردازند.

صدها شهروندی که در اتوبوس های این مسیر تردد می کنند با سردادن شعارهای " یا حسین، میرحسین"،"مرگ بر دیکتاتور"و " الله اکبر" اعتراض خود را نسبت به حکومت ابراز می دارند.

ماموران امنیتی به رانندگان اتوبوس ها هشدار می دهند که بدون توقف در ایستگاه های بین راهی، مسافران خود را به مقصد ببرند.

در این حال مسافران با باز گذاشتن پنجره های اتوبوس ها فریاد اعتراضی خود را به گوش نیروهای ضدشورش مستقر در خیابان ها می رسانند.

"ترافیک سبز" شدید ایجاد شده در مسیر میدان آزادی تا میدان امام حسین نیز این امکان را فراهم آورده که شهروندان معترض، فرصت کافی برای سردادن شعارهای ضد حکومتی از داخل اتوبوس ها داشته باشند.

بازرسی وسایل شهروندان توسط ماموران امنیتی در ایستگاه های مترو

بگزارش جرس، همزمان با آغاز تجمع مخالفان دولت در روز تاسوعای حسینی، ماموران امنیتی اقدام به کنترل شدید مبادی ورودی و خروجی ایستگاه های مترو در مناطق مرکزی شهر کردند.

ایستگاه های مترو انقلاب،فردوسی،دروازه دولت و امام حسین از صبح امروز(شنبه) به شدت توسط ماموران تحت کنترل قرار بوده و وسایل برخی از مسافران نیز توسط ماموران مورد بازرسی قرار گرفته است.

بنابر مشاهدات خبرنگار جرس،تمرکز ماموران امنیتی بیشتر روی مسافرانی است که نمادهای سبز دارند یا از لباسهای سبز رنگ استفاده کرده اند.

سرکوب رانندگان معترض در مسیر آزادی تا امام حسین

جرس:م حدودیت های ترافیکی ایجاد شده در مسیر میدان آزادی تا میدان امام حسین که کندی شدید حرکت در این مسیر را به دنبال داشته است باعث اعتراض رانندگان از طریق به صدا درآوردن بوق اتومبیل ها شده است.نیروهای ضدشورش و لباس شخصی ها که به تعداد بسیار زیاد در تقاطع های این مسیر مستقر هستند با رانندگانی که بوق اتومبیل های خود را به صدا درمی آورند با شدت هر چه تمام تر برخورد می کنند.

بنابرمشاهدات خبرنگار جرس،ماموران با کوبیدن باطوم بر بدنه اتومبیل ها،کندن پلاک آنها یا در مواردی بیرون کشیدن رانندگان و ضرب و شتم آنان دست به مقابله می زنند.

بنابراین مشاهدات،لباس شخصی ها در مواردی بدون آن که رانندگان متوجه شوند پشت اتومبیل ها آمده و به یکباره اقدام به کندن پلاک آنها می کنند.این در حالی است که نیروهای پلیس در همراهی کامل با نیروهای لباس شخصی قرار دارند و پلاک های جمع آوری شده در داخل اتومبیل های نیروی انتظامی قرار می گیرد.

بنابراین مشاهدات، هرگونه اعتراض شهروندان نسبت به رفتار پلیس در بازرسی از وسایلشان با خشونت شدید ماموران روبرو می شود.ماموران همچنین به بازبینی تلفن های همراه گروهی از شهروندان در ایستگاه های مترو اقدام کرده و در مواردی تلفن های آنها را ضبط کرده اند.

» ادامه مطلب

يك قلم شش ماه به پليس آماده‌باش داده‌ايم!

يك قلم شش ماه به پليس آماده‌باش داده‌ايم!


. مورخ ما حرف‌هاي خوبي مي‌زند . مثلاً مي‌گويد اخيراً اين اصلاً مهم نيست كه در تجمعي مثل ميدان توپخانه همه بروند يا هيچ‌كس نرود، مهم اين‌است كه پليس از ساعت شش صبح مجبور است ميخ همانجائي كه شما قرار گذاشته‌ايد بايستد و البته وقتي كه هيچ‌كس هم نرود و پليس ببيند ميخ‌تر شده كلي هم اسباب خنده و خوشحالي مي‌شود.

مورخ ما حرف‌هاي بهتري هم مي‌زند . مي‌گويد هميشه زحمت نكشيد كه ميليوني بريزيد توي خيابان اينها مثل كينگ كنگ از يك پخ شما هم مي‌ترسند. مي‌گوئيد نه؟ من همينجا اعلام مي‌كنم كه "تجمع اعتراضي فردا يازده شب دروازه دولاب" (اين يعني پخخخخ) فردا خودت از شش صبح برو دولاب تماشا ببين از ترس سه تا لشكر آدم مستقر كرده‌اند. گفتم ديگر چه حرف‌هاي خوبي بلدي بزني؟ گفت اين سايت‌هاي شما كه كيهان آنها را ريز مي‌بيند خيلي باحاله! من قرار تجمع فردا را توي يكي از همين سايت‌ها اعلام مي‌كنم نتيجه‌اش مي‌شود همان كه اگر از كانال يك تلويزيون گفته بودم.

به همين مناسبت ديروز مردم در ميدان توپخانه جميعاً گفتند پخخخخخ اين پخ دسته جمعي كه چند ساعت بطول انجاميد پليس را هم‌چنان در حالت آماده باش نگه داشت. گفته مي‌شود در حال حاضر يك سرهنگ پليس بيشتر از يك سرباز صفر در حالت آماده باش است. انتظار مي‌رود طي ماه‌هاي آينده پليس جمهوري اسلامي بس‌كه در حالت آماده‌باش بسر برده بخاطر آمادگي زياد در مسابقات ورزشي پليس‌هاي جهان حتماً اول بشود. در پايان اين مسابقات همه را از آمادگي مي‌برند كودكستان.
همچنين ديروز در زنجان درب مساجد را بستند. اين اتفاق خجسته در پي حضور تعداد قليلي رخ داد كه پليس زنجان هنوز برايشان آماده نشده بود. قرار است كيهان دوشنبه بنويسد كه در زنجان يازده نفر مي‌خواستند گنبد مسجد را بدزدند كه با هوشياري امام زمان نطفه خفه شد جنين را هم سقط كرديم. علي‌الحساب حسين شوش همچنان از استقبال ميليوني در شيراز خوشحال است. در حال حاضر از نظر رياضي به سي و دو نفر كه از يك پاترول آويزان بشوند گفته ميشود ميليون‌ها نفر. مورخ ما ميگويد فرق حسين شوش با بقيه روزنامه‌نگاران جهان اين‌است كه همه چيزهائي كه مي‌بينند را مي نويسند اين چيزهائي را كه مي‌شنود.

سيرك بين الشهري اكروبات بازان مموتي به شيراز رسيد

به همين مناسبت قرار شد تعدادي از خواهران چادر زري پيرن پري كه پس از اعزام موفق به المپيك از پائين دوبي ظفرمندانه به وطن برگشته‌اند با حضور در مراسم تاسوعا عاشورا بطور شومپول و مومپول چهره واقعي سبزها را به جهان نشان بدهند. سبزها ضمن تشكر از اين اقدام مساعد افزودند دست شما درد نكند، دنيا هرچي ما را همينطور شومپول مومپول ببيند شما خودتان خراب مي‌شويد خره!

در همين راستا معلوم شد كه دختر بن‌لادن هم در ايران اتو مي‌زند. احمدي‌نژاد بلافاصله با سندهائي كه زياد دارد اين موضوع را رد كرد ولي چون قبلش به وزارت خارجه زنگ نزده بود متكي امروز گفت نمي‌دانم چطوري آمده ايران. مورخ ما فوراً به متكي گفت من مي‌دانم چطوري آمد! پرواز كرد! گفته مي‌شود همين‌طوري پيش برود بزودي متكي اعلام مي‌كند كه خود بن‌لادن را هم نمي‌داند چطوري آمده ايران. مورخ ما در اين‌خصوص گفت اين خط اين‌هم نشان؛ اگر احمدي‌نژاد همين پس فردا عكس دختر بن‌لادن را بجاي مروه شربيني از شلوارش درنياورد نشان نداد من ديگه تاريخ سبز را مي‌گذارم كنار از اسكلي مي‌روم وزير مي‌شوم!

عليرضا رضايي - خودنويس

» ادامه مطلب

عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) با سخنرانی سید محمد خاتمی

عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) با سخنرانی سید محمد خاتمی


. ادامه راه سبز«ارس»: این مراسم از ساعت 6 بعد از ظهر امروز (شنبه) آغاز و سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش کلمه مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) شنبه شب همزمان با شب عاشورای حسینی در حسینیه شماره یک جماران برگزار می شود.

این مراسم از ساعت ۶ بعد از ظهر آغاز و سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان سخنرانی خواهد کرد.

این مراسم با حضور جمعی از هنرمندان ،اندیشمندان و استادان حوزه و دانشگاه با سخنراني رییس جمهور سابق کشورمان درباره‌ی امام حسين(ع) و قيام عاشورا صورت مي پذيرد.

تلاوت سوره یس ، قرائت زيارت عاشورا، مرثيه‌سرايی، شعرخوانی توسط شاعران اهل‌بيت(ع)، نمايشگاه آثار هنری با محوريت هنر عاشورایی و گفت‌و‌گوی شاعران و هنرمندان با موضوع عاشورا از جمله برنامه‌های اين مراسم است.

گفتنی است این مراسم در امتداد سوگواری هر ساله اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه است و برگزاری آن سابقه ای پنج ساله دارد که به همت احمد مسجدجامعی برگزار می شود.

آدرس: میدان قدس ، خیابان شهید دکتر باهنر ، خیابان یاسر ، کوچه حسنی‌کیا ، حسينيه شماره يك جماران

» ادامه مطلب

نیروهای گارد ضد شورش دست کم 10 تن را بازداشت کرده اند + ويدئو

نیروهای گارد ضد شورش دست کم 10 تن را بازداشت کرده اند

. ادامه راه سبز«ارس» به نقل از هرانا: مردم معترض به نتایج انتخابات که برای نشان دادن اعتراض خود روز تاسوعای حسینی را به تقویم مبارزات خود اضافه کرده بودند از نقاط مختلف تهران به سمت میدان انقلاب سرازیر شده اند.

به گزارش واحد اندیشه و بیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حضور گسترده نیروهای گارد ضد شورش از میدان امام حسین تا میدان آزادی باعث کند شدن حرکت خودرو ها نیز شده است، مردم معترض که در حالت سکوت قصد داشتند خود را به میدان انقلاب برسانند توسط گارد ویژه در حوالی پیچ شمیران و پل چوبی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.


پسورد دانلود = iran

دستگيري عزاداران حسيني و خشم مردم از سگهاي هار حكومتي در روز تاسوعا

گزارش ها حاکی از ضرب و شتم شدید مردم دارد، حتی در این بین اتومبیل های در حال گذر از خیابان های محل تجمع نیز توسط گارد ضد شورش خسارت دیده است، پلیس با پرتاب گاز اشک آور به سمت معترضین و یورش های دست جمعی به سمت مردم سعی دارد دسته های پانصد تا هزار نفری مردم را متفرق کند که در این بین دست کم 10 تن بازداشت شده اند.
گروهای انصار و لباس شخصی با پیراهن های سیاه در نقاط مختلف از جمله حوالی دانشگاه تهران روئیت شده اند، در حال حاضر خشونت های از طرف این گروه ها گزارش نشده است.

درگیری ها و حضور مردم در سایر نقاط نظیر میدان امام حسین، پل چوبی ، میدان فردوسی ، پل حافظ ، تقاطع نواب، تقاطع فلسطین، چهار راه ولیعصر، میدان انقلاب، خیابان کارگر،بلوار کشاورز، خیابان طالقانی ادامه دارد، معترضین شعارهای خاص این روزها را سر میدهند. برخوردهای گاردهای ویژه و خصوصا نیروهای لباس شخصی با مردم معترض بسیار خشن است.

از جمله شعارهای که در اکثر نقاط شنیده شده است عبارتند از: یا حسین میر حسین ، خامنه ای یزید شد روی یزید سفید شد ، این ماه ماه خون است سید علی سرنگون است، مرگ بر دیکتاتور، یا حجت ابن الحسن ریشه ظلم رو بکن

گفتنی است با آنکه قرار است امشب در هیئت های عزاداری شعارهایی علیه حکومت سر داده شود و فردا به عنوان روز اعتراض و تظاهرات بزرگ در نظر گرفته شده است مشخص نیست که حضور گسترده پلیس در امروز صبح به چه علت است.


» ادامه مطلب

یگان ویژه به شکستن شیشه خودروها روی آورد

خشونت نیروهای امنیتی با معترضان عزادار در تهران

. همزمان با روز تاسوعا در تهران، وبسایت‌های مخالف دولت گزارش‌هایی از درگیری میان مردم و نیروهای نظامی در چند نقطه از شهر تهران، منتشر کرده‌اند.

وبسایت جرس در خبرهای خود، درگیری‌ها در مرکز شهر تهران و به خصوص محله پل چوبی و میدان امام حسین را تا این ساعت شدیدتر گزارش کرده که همچنان ادامه دارد و به خیابان انقلاب نیز کشیده شده است.

همچنین خبرهایی از درگیری در میدان فردوسی و چهارراه ولیعصر منتشر شده است.

به نوشته جرس، پلیس علاوه بر ضرب و شتم مردم عزادار معترض، اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرده اما موفق نشده معترضان را پراکنده کند.

شبکه الجزیره و بی‌بی‌سی جهانی نیز در خبرهایی، درگیری شدید میان معترضان و ماموران دولتی را گزارش‌ کرده‌اند.

شاهدان عینی گزارش داده‌اند که نیروهای نظامی و نیروهای گارد ویژه ضد شورش، شیشه‌های اتوموبیل‌های پارک شده و یا اتوموبیل‌هایی که با بوق زدن به خشونت‌ها اعتراض می‌کنند را می‌شکنند.

از مدت‌ها پیش فرماندهان نظامی و سپاه هشدار داده بودند که با هرگونه تظاهرات و تجمعی در ایام ماه محرم و عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا از سوی هواداران جنبش سبز برخورد خواهند کرد.

در این میان، عفو بین‌الملل از دولتمردان ایران خواسته است که برپایی مراسم مردمی عزاداری روز عاشورا، دهم محرم، را بدون درگیری و خشونت تضمین کنند.

این سازمان مدافع حقوق بشر از رهبر ایران خواسته است که «تضمین دهد که اجازه نمی‌دهد عزاداران در مراسم روز عاشورا با باتوم‌های نیروهای بسیجی روبه‌رو شوند» و از دولت ایران نیز خواسته که در روز عاشورا به بازداشت‌های خودسرانه و خشونت علیه تظاهرات مسالمت‌آمیر پایان دهد.

از سوی دیگر در شرایطی که مراسم شب هفت درگذشت آیت‌الله منتظری با مراسم روز عاشورا همزمان می‌شود، به نظر می‌رسد بسیاری از مقلدان و حامیان وی که از برگزاری مراسم بزرگداشت وی در شهرهای مختلف و تهران منع شده‌اند، همزمان با معترضان عزادار، در روز عاشورا در دسته‌های عزاداری شرکت کنند و شعارهایی در مخالفت با حکومت سردهند.

حسینیه ارشاد در تهران، از برگزاری مراسم بزرگداشت برای آیت‌الله منتظری و برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا منع شده است.

سایت جرس و دیگر سایت‌های مخالف دولت و معترضان در شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس بوک، اخباری مبنی بر برگزاری مراسم بزرگ عزاداری و اعتراض در روز عاشورا منتشر کرده‌اند.

پس از روز قدس، 13 آبان و 16 آذر، سایت‌های مخالف دولت، مردم را به ادامه اعتراض مدنی در روزهای تاسوعا و عاشورا دعوت کرده‌اند.

گزارش‌های ارسالی از سطح تهران حکایت از گستردگی و تشدید درگیری‌ها دارد.

از میدان‌های انقلاب، فردسی، امام حسین و هفت تیر خبرهایی مبنی بر درگیری شدید بین عزاداران حسینی و نیروهای نظامی و لباس شخصی به گوش می‌رسد.

برخوردهای گاردهای ویژه و خصوصا نیروهای لباس شخصی با مردم معترض بسیار خشن است.

هم‌چنین از دقایقی پیش تعداد بسیار زیادی از نیروهای گارد ویژه با تجهیزات کامل از میدان فردوسی در حال حرکت به سمت چهار راه ولی عصر و انقلاب دیده شده است. که حکایت از تشدید درگیری‌ها در میدان انقلاب است.

آماده باش یگان های امدادی برای حمل مجروحان احتمالی

شبکه جنبش راه سبز(جرس): پایگاه های امدادی مرکز شهر تهران برای حمل و نقل مجروحان احتمالی تجمعات معترضان در تاسوعا و عاشورا به حالت آماده باش کامل درآمده اند.

یک منبع آگاه در این رابطه به "جرس" گفت: دستور آماده باش به مراکز امدادی مرکز شهر تهران از عصر روز چهارشنبه داده شده است و امداد رسانان موظفند تا نیمه شب عاشورا برای حمل و نقل مجروحان احتمالی تجمعات معترضان در آماده باش به سر ببرند.

به گفته این منبع، مرخصی های پرسنل این مراکز در روزهای تاسوعا و عاشورا لغو شده و از همه خواسته شده در این دو روز یا در محل خدمت بمانند یا در نزدیک ترین فاصله به محل خدمت خود حضور داشته باشند.

آماده باش نیروهای امدادی در شرایطی است که از صبح امروز(شنبه) و همزمان با تجمعات پراکنده مخالفان دولت در برخی نقاط شهر، تعداد زیادی آمبولانس از خطوط ویژه مسیر میدان آزادی تا میدان امام حسین تردد می کردند و در میدان امام حسین و میدان انقلاب مراکز سیار امدادرسانی مستقر شده بود.

» ادامه مطلب

یورش نیروهای گارد ویژه به خبرگزاری ایسنا

یورش نیروهای گارد ویژه به خبرگزاری ایسنا

. نیروهای یگان ویژه که از صبح امروز در حال برخورد شدید با مردم عزادار و معترض تهران هستند دقایقی پیش به خبرگزاری ایسنا یورش کردند.

در پی حملات نیروهای نظامی به مردم و تعقیب آنها توسط موتور سواران نیروهای یگان ویژه، مردم به کوچه های و خانه های اطراف میدان انقلاب پناه بردند، در این میان عده زیادی نیز در محوطه خبرگزاری ایسنا پناه گرفتند که متاسفانه دقایقی پیش نیروهای یگان ویژه با هجوم به درون خبرگزاری دانشجویان ایران، مردم را به وسیله باتوم و زنجیر به شدت مضروب کردند.

هم‌زمان با تاسوعای حسینی و شدت گرفتن اعتراضات مردمی، پلیس در میدان امام حسین به شدت با مردم معترض مقابله می‌کند.

پلیس علاوه بر ضرب و شتم مردم عزادار معترض، از دقایقی پیش اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرده است. اما با این وجود هنوز موفق به پراکنده کردن معترضین نشده است.

درگیری‌ها در میدان امام حسین و پل چوبی شدید گزارش شده است در عین حال برخی خبرهای تایید نشده از درگیری در حوالی میدان فردوسی نیز حکایت دارد.

درگیری مردم و نیروهای نظامی در پل چوبی تهران هم‌چنان ادامه دارد.

نیروهای نظامی که از نیروهای گارد ویژه هستند شیشه‌های خودروهایی که در محل هستند و یا آن‌هایی که با بوق زدن اعتراض خود را نسبت به اقدامات نیروهای نظامی اعلام می‌کنند را با باتوم می‌شکند.

گزارش‌های تایید نشده از درگیری‌هایی مشابه حد فاصل میدان فردوسی تا چهار راه ولی عصر نیز خبر می‌دهد.


» ادامه مطلب

درگیرهای شدید در تهران، همزمان با تاسوعای حسینی

درگیرهای شدید در تهران، همزمان با تاسوعای حسینی


. ادامه راه سبز«ارس»: همزمان با تاسوعای حسینی از اولین ساعات امروز صبح گزارشهایی مبنی بر درگیری های پراکنده میان عزاداران حسینی و نیروهای نظامی در مناطق مختلف تهران مخابره شده است.

به گزارش خبرنگاران جرس در سطح شهر تهران، اولین درگیری ها در محدوده پل چوبی رخ داد . زمانی که جمع زیادی از مردم قصد داشتند تا از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان انقلاب حرکت کنند. گاردهای ویژه با همراهی نیروهای لباس شخصی به شدت با مردم درگیر شدند و علاوه بر آن شیشه های خودروهایی که در محل بودند یا به نشانه اعتراض بوق می زدند را شکستند.

خبرنگار جرس از حوالی ساعت 9 صبح استقرار صدها نیروی یگان ویژه نیروهای انتظامی کلاتری ها را در محدوده خیابان آزادی تقاطع نواب صفوی تا چهار راه ولی عصر را گزارش کرده بود.

دقایقی بعد از میدانهای امام حسین، فردوسی،هفت تیر، انقلاب و چهار راه ولی عصر نیز خبرهایی مبنی بر درگیری های گسترده میان معترضین و نیروهای نظامی مخابره شد.

مشاهدات حکایت از برخوردهای بسیار خشن نیروهای نظامی و لباس شخصی با مردم دارد، آنها سعی دارند تا مانع پیوستن گروههای مختلف مردم به یکدیگر شوند.

در میدان انقلاب و امام حسین نیروهای نظامی به سمت مردم عزادار گاز اشک آور شلیک کرده اند.

همچنین گزارشهای تایید نشده از شلیک تیرهوایی برای متفرق کردن مردم در میدان انقلاب حکایت دارد.

در پاسخ نیز مردم با سر دادن شعارهایی سبز و عاشورایی مخالفت و اعتراض خود را اعلام می کنند.

از آن جمله شعارهایی چون "ما اهل کوفه نیستیم پشت یزید بایستیم"، " یاحسین، میرحسین"، "ابوالفضل علمدار کروبی رو نگه دار" و "مرگ بر دیکتاتور" به گوش می رسد.

این درگیری ها تا زمان تنظیم این گزارش همچنان ادامه دارد و بر طق اخبار منتشر شده هر لحظه بر گستردگی آن افزوده می شود.
» ادامه مطلب

اغتشاشگران و آشوب طلبان کیانند؟

اغتشاشگران و آشوب طلبان کیانند؟

. در پی اعتراض میلیونی آرام و مسالمت آمیز مردم به نتیجه اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری دهم، از سوی حاکمیت تلاش فراوان شد که این همه مردم معترض را در قالب " اغتشاشگر و آشوب طلب " معرفی و زیر سایه این پوشش تبلیغاتی بازداشت فعالان سیاسی و روزنامه نگاران و سرکوب و تیراندازی و دستگیری های وسیع انجام شده را توجیه کند و البته آتش بیار اصلی این معرکه تبلیغاتی صدا و سیما بود که تصاویری از زرادخانه خودش را مبنی بر آتش زدن برخی اماکن و شکستن شیشه و... توسط اشخاصی ناشناس به نمایش می گذاشت که آخرین پرده از این تبلیغاتی پاره کردن عکس امام خمینی بود .

اینکه چقدر این تبلیغات توانسته است به اقناع افکار عمومی بپردازند البته نیاز به یک نظر سنجی علمی دارد که لابد صداوسیما با استفاده از بودجه ملی و بیت المال انجام داده و نتایجش را بصورت محرمانه به مقامات عالی کشور گزارش داده است، اما مرورحوادث و وقایع پس از انتخابات با نگاهی بیطرفانه این واقعیت ها را آشکار می سازند :

  • 1- در حالیکه اولین تجمع پس از انتخابات توسط برنده اعلامی انتخابات و طرفدارانش در روز یکشنبه 24 خرداد بدون اخذ مجوز از سوی وزارت کشور در میدان ولی عصر برگزار شد(محتوای سخنان تحریک کننده ای که در این تجمع بیان شد فعلا محل بحث نیست) اما به درخواست مجوز دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات برای برپایی تجمع و راهپیمایی در روز 25 خرداد پاسخ مثبت داده نشد و مردم معترض بطور خودجوش راهپیمایی اعتراضی خود را با سکوت در این روز برگزار کردند و تا وقتی برخی نیروهای نظامی و لباس شخصی در پایان راهپیمایی در برابر تظاهرکنندگان وارد عمل نشدند، هیچگونه اغتشاش و آشوبی رخ نداد و عین این واقعه تا روز شنبه 30 خرداد که موضع حاکمیت بر سرکوب کامل قرار گرفت در روزهای دیگر تکرار شد. البته از روز شنبه شکل حوادث دگرگونه شد .
  • 2- به رغم اعمال سیاست سرکوب و دستگیری و جنایاتی که درخصوص زندانیان کهریزک و... انجام شد جمعیت معترض که در قالب جنبش سبز نامگذاری شد، حضور فعال و چشمگیرش را در نماز جمعه به امامت آقای هاشمی و روز قدس نشان داد و هیچگونه اغتشاش و آشوبگری از سوی سبزها به رغم برخی برخوردها از سوی نیروهای نشاندار و بی نشان حکومتی انجام نشد. البته در روز 13 آبان اوضاع بگونه ای دیگر شد و نیروهای سازماندهی شده حکومتی راه را برهرگونه تجمع سبزها بستند و با خشونت تمام وارد عمل شدند که عکس العمل های تندی را از سوی برخی افراد در پی داشت. با این حال تصور حاکمیت این شد که توانسته است با اعمال این شیوه، جنبش سبز را مهار کند؛ اما اعتراضات وسیعی که در روز 16 آذر در دانشگاههای سراسر کشور انجام شد بخوبی باطل بودن این تصور را نشان داد. با اینکه در تاریخ دانشگاههای ایران و از روز 16 آذر 1332، که با شهادت سه نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به کودتای آمریکایی – انگلیسی 28 مرداد علیه دولت ملی دکتر مصدق اینروز بنام روز اعتراض دانشجویان علیه استعمار خارجی و استبداد داخلی ماندگار شد، ه ساله شاهد تظاهرات و اعتراضات دانشجویی بوده ایم، اما تجمع های اعتراضی امسال دانشجویان سبز در روز 16 آذر رنگ و بوی دیگری داشت و به لحاظ کمیت و کیفیت نقطه عطفی را درجریان جنبش دانشجویی نشان می داد. با این حال کوچکترین رخدادی که بتوان از آن بوی اغتشاشگری و آشوب طلبی استشمام کرد، رخ نداد؛ اما به ناگهان صدا و سیما تصاویری نشان داد و ادعا کرد که افرادی دانشجو در حال پاره کردن و آتش زدن عکس امام هستند و از آن پس شاهد برخی درگیری ها بین دانشجویان سبز در دانشگاه تهران و افرادی که در قالب دانشجویان بسیجی سازماندهی شده بودند، هستیم و طبق معمول اینها هستند که مسبب درگیری و اغتشاش و آشوب می شوند .
  • 3- در جریان تشییع جنازه مرحوم آیت العظمی منتظری جمعیت انبوهی از مقلدان و علاقمندان ایشان برای تجلیل از مقام علمی و شخصیت ممتاز این عالم مجاهد و فقیه عالیقدر در قم گرد هم آمدند. ترکیب این جمعیت عظیم در برگیرنده همه اقشار موجود در جامعه ما بود و به هیچوجه نمی شود آنها را به یک قشر و گروه خاص نسبت داد. با این حال تا اتمام مراسم تشییع و تا زمانی که عده ای جوان 15 تا سی ساله ( حدود 200 نفر) بنام طرفداری از حاکمیت و رهبری بصورتی عصبی وارد ماجرا نشده بودند، هیچگونه رخدادی که بشود اسم آن را اغتشاشگری و آشوب طلبی نهاد، بوقوع نپیوست؛ اما اینان که به میدان آمدند عملشان بخوبی مصداق اغتشاشگری و آشوب بود. جالب اینکه اینان و البته بدنبال آنها دستگاه تبلیغاتی حاکمیت مدعی بودند که جمعیت تشییع کننده شعارهای ساختارشکنانه داده اند، سلمنا که این یعنی جنس حرکت جمعیت حاضر در تشییع فقط کلام بوده است اما در مقابل جنس حرکت طرف مقابل چه بود؟
  • 4- جمعیتی که خود را طرفدار حاکمیت و رهبری می دانست نه تنها مانع از برگزاری مراسم ختم مرحوم آیت العظمی منتظری در مسجد اعظم شد، بلکه با انجام یک راهپیمایی بدون مجوز بسوی بیت ایشان و همچنین بیت آیت العظمی صانعی دست به کارهایی زد که مصداق بارز اغتشاش و آشوبگری و هتک حرمت به مقام مرجعیت است و با کمال تاسف این جریان در روز بعد هم ادامه یافت و صدا و سیما و دیگر رسانه های حکومتی نیز پوشش کامل به آن دادند و ظاهرا اگر تجمع و راهپیمایی و... مطابق میل حاکمان باشد دیگر هیچ نیازی به مجوز ندارد !

مرورحوادث پس از انتخابات بخوبی نشان می دهد که جنبش سبز هیچگاه بدنبال اغتشاش و آشوب نبوده، اما اغتشاش و آشوب از جایی شروع می شده که نیروهایی به عنوان دفاع از حاکمیت (چه در قالب لباس رسمی و چه در قالب لباس شخصی!) وارد عمل شده و عملا به اغتشاشگری و آشوب طلبی برای توجیه عملیات سرکوبگرانه خود دامن می زده اند. آخرین نمونه روشن و بارز این مدعا حوادث دانشگاهها و به ویژه قم است و قطعا حاکمیتی که هر روز به اعمال استانداردهای دوگانه از سوی دیگر کشورها در رابطه با حقوق بشر و غیره اعتراض می کند در داخل نمی تواند خود مجری استانداردهای دوگانه در رابطه با شهروندان خود باشد.

آنچه در ایران عیان است و همگان به چشم خود می بینند این است که افراد و گروههایی که برچسب طرفداری از حاکمیت و رهبری بر پیشانی خود دارند به هر بهانه ای می توانند بدون اخذ مجوز تجمع و راهپیمایی کنند، به هر فرد و جمعیتی حمله کنند و آنها را مورد ضرب و شتم و... قرار دهند، به بیت مراجع هجوم برند و هتک حرمت نمایند و خلاصه اینها چون حزب الهی، بسیجی، ارزشی و... هستند، پس کارشان مصداق دفاع از ارزشها و رهبری و نظام است و اصلا نمی شود اسم آن را اغتشاش و آشوب نهاد؛ اما درمقابل اگر معترضین و منتقدین به نتیجه انتخابات حتی برای برگزاری یک مراسم مذهبی در خانه ای گردهم آیند و بخواهند دعای کمیل بخوانند، کارشان مصداق اقدام علیه امنیت ملی و عنوان اغتشاش و آشوب است و مستحق بازداشت و زندان!

در این شرایط آیا حاکمیت فکر و اندیشه نمی کند که " اغتشاشگران و آشوب طلبان کدامند؟" و آیا غالب مردم مدعای دستگاه تبلیغاتی حکومت را باطل نمی دانند؟ البته یک اقلیتی که نان حکومت را می خورند شاید تحت تاثیر این تبلیغات قرار گیرند، اما هم اینان هم خود می دانند که تا زمانی که نیروهای حکومتی وارد عمل نشوند هیچ اتفاقی نمی افتد. دلیل بارزش هم روزهای منتهی به انتخابات است که به رغم حضور جمعیت زیاد در خیابانها و در دل شب چون نیروهای حکومتی فرمان مداخله و درگیری نداشتند حادثه ای که بتوان نام آنرا بی نظمی گذاشت هم اتفاق نیافتاد چه برسد به اغتشاش و آشوب! آری، متاسفانه و سوگمندانه باید گفت که این نیروهای نشاندار و بی نشان طرفدار حاکمیت هستند که با حضور خود هر تجمع و راهپیمایی و... را به اغتشاش و آشوب می کشند و آنگاه دستگاه تبلیغاتی به میدان می آید که ...؛ اما تجربه این ماهها و روزها بخوبی مهر باطل براین شیوه عمل و تبلیغات زده است و جنبش سبز ایران همچون گذشته با تکیه بر شیوه های مبارزه مدنی و مسالمت آمیز و قانونی به راه خود ادامه می دهد و روز به روز میدان مبارزه را بر اقتدارگرایان حاکم تنگ تر و سخت تر می کند.
حنيف مرزوعي
» ادامه مطلب

می گویند: عاشورا را سیاسی نکنید !

می گویند: عاشورا را سیاسی نکنید !

. چه کسی می گویدعاشورا را سیاس نکنید؟ مگر سیاسی تر از عاشورا حادثه ای در تاریخ داریم؟ یزید پس ازشکست در برابر علی ابن الحسین علیه السلام و زینب کبری سلام الله علیها می گفت: هرچه می خواهیدبر حسین بگریید، اما عاشورا را سیاسی نکنید! در این خفقان، امام زین العابدین(ع) نهضت بکاء را بنیان نهاد،آری گریه بر حسین سیاسی است، اشک بر حسین(ع) باید سیلی شود تا بساط ظلم را بر چیند، زنجیر زن حسین باید پای ظالم را در زنجیر کند و دستی که در عزای حسین سینه می زند باید دست رد بر سینه ستمگر زند.


بعد از بنی امیه، بنی عباس از عاشورا و قبر حسین(ع) می ترسیدند،متوکل عباسی قبر حسین را خراب کرد و شخم زد و بر مزارش گندم کاشت و زائرین حسین را در بند می کرد، اما باز خون حسین(ع) در رگهای همه آزادگان جریان یافت.

امروز نماینده ای اصولگرا در مجلس می گوید: عاشورا را سیاسی نکنید! چه شده است، وقتی می خواهید به حکومت برسید می گویید: سیاست ما عین دیانت ماست! و چون بر خر مراد سوار شدید و بر اریکه قدرت تکیه زدید، عاشورا، این حادثه بزرگ سیاسی و بزرگترین نهضت آزادیبخش بشری را می خواهید غیر سیاسی کنید!


در طول تاریخ مستکبران ، دیکتاتورها و حکومت های استبدادی از عاشورا بیم داشتند، و سعی کردند از عزای حسین برای خود بهره برداری کنند و به قدرت برسند اما چون حاکم شدند ، تفکر حسینی را مانع خود می دیدند، یزید اولین سلطان جائری بود که برای حسین(ع) مجلس عزا برپا کرد، او که دستانش به خون حسین(ع)آلوده بود باز بقای حکومت خود را در برگزاری مجلس عزای مظلوم می دید! پس مجلس عزای غیر سیاسی، مجلس یزید است، عزای حسین باید تن ظالمین را بلرزاند.

انقلاب به برکت تاسوعا و عاشورای سال 57 به پیروزی رسید، آنروز تظاهرات میلیونی مردم را رفراندمی علیه رژیم می دانستیم، و صد البته کسی بود که از فراز هلی کوپتر پیام مردم را بشنود و چمدان های خود را جمع و از این دیار برود!


من بر این باورم که عاشورای امسال نقطه عطفی در نهضت اسلامی ایران است، باید همه با هم در تاسوعا و عاشورای حسینی شرکت کنیم تا نگذاریم دستاورد شهیدانی چون بهشتی، مطهری،همت و باکری بر باد رود. نگذاریم بار دگر عادات شاهانه ، رسم و رسوم سلطانی و اوامر ملوکانه جای جمهوریت را بگیرد، تاسوعا و عاشورا با حسین(ع) پیمان بسپاریم که تن به ذلت نسپاریم!

4/10/88
شب تاسوعای حسینی
م خ

» ادامه مطلب

حسین را منتظرانش کشتند! - مسيرهاي راهپيمايي عزاداران حسيني

حسین را منتظرانش کشتند !

. آری حسین را منتظرانش کشتند، همان ها که دعوتش کردند، آن روز هم من و تو در خانه نشستیم، نگوییم" یالیتنا کنا معک" " ای کاش با تو بودیم" اگر آن روز هم بودیم، مصلحت اندیشی می کردیم و از تیغ ابن زیاد می هراسیدیم، مثل امروز در خانه می نشستیم تا اطوی لباسمان خراب نشود، مگر خون ما از خون روح الامینی رنگین تر است؟ آیا باید باز هم شاهد شهادت حسین و یاران باشیم؟ یا به زندگی ننگین ذلت بار خود ادامه دهیم، ظلم و تجاوز و زورگویی برایمان عادی شده است، کسانی که تاسوعا و عاشورا در خانه بمانند در خون عزیزان این مرز و بوم شریکند! باید راه حسین را ادامه داد، از امام حسین(ع) تا آزادی !


مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر کشور با حضور حامیان جنبش سبز برگزار خواهد شد . این مراسم در تهران با حضور رهبران جنبش همراه خواهد بود. شروع مراسم ساعت 10 صبح می باشد.

طبق اطلاعات رسیده به سایت رویداد مسیرهای گروه های و دسته های عزاداری در 22 شهر به شرح زیر است. این مسیر ها بر اساس مسیرهای سنتی و برای کاهش امکان سرکوب و درگیری با مردم انتخاب شده است. در صورت دریافت مسیر دیگر شهرها لیست زیر به روز خواهد شد:

1- تهران : میدان امام حسین - میدان آزادی

2- یزد : چهار راه شهدا (تکیه امیر چخماق) ، خیابان قیام ، میدان بعثت ، امام زاده جعفر

3- همدان : میدان امام خمینی - میدان بوعلی - میدان آزادی

4- ساری : خیابان جمهوری اسلامی - میدان ساعت تا میدان شهدا

5- رشت : سبزه میدان به شهرداری ، به صیقلان و خیابان مطهری

توجه:
محل پیشنهادی گروه های دانشجویی هوادار جنبش سبز : دانای علی و خیابان بیستون

6- تبریز : خیابان جمهوری اسلامی - میدان شهدا - میدان توحید

7- ایلام : میدان امام خمینی - خیابان فردوسی - میدان 22 بهمن

8- اصفهان : خیابان چهارباغ پایین - میدان انقلاب ( سی وسه پل) تا میدان تختی

توجه:
گروه موج سبز اصفهان در فیسبوک اعلام کرده است محل تجمع سبزها ، میدان انقلاب ساعت 9 صبح می باشد.

9- اهواز : خیابان طالقانی- میدان شهدا تا خیابان دکترشریعتی

10- اردبیل : میدان امام حسین - خیابان امام خمینی - میدان امام خمینی - میدان عالی قاپو - خیابان شیخ صفی تا میدان امام خمینی

11- اراک : خیابان امام خمینی - میدان ولی عصر تا میدان شهدا

12- ارومیه : خیابان امام - میدان انقلاب تا بازار

13- شیراز : خیابان کریم خان زند - فلکه ستاد تا فلکه شهدا

توجه:
در شیراز برای مسجد قبا (آتشی ها) نیر اطلاعیه پخش شده است. مسجد قبا احتمالا محل حضور حضرت آیت الله دستغیب خواهد بود. اما اولویت به مسیرهای سنتی و شلوغ عزاداری است که دسته های عزادار در آن حضور دارند.

14- قزوین : خیابان امام خمینی وآیت الله طالقانی ازمیدان ولی عصرتامیدان جهاد

15- قم : خیابان آستانه میدان آستانه - بلوارشهید منتظری - خیابان مرعشی نجفی - میدان شهدا

16- کرج : خیابان طالقانی برج ساعت تا میدان هفت تیر

17- کرمان : خیابان میرزا رضا کرمانی میدان فابریک تا میدان مشتاقیه

18- کرمانشاه : بلوارشهید مطهری ازمیدان غدیر تا میدان شهید رجایی

19- یاسوج : خیابان جمهوری اسلامی میدان آزادی تا میدان بسیج

20- مشهد : بلوار امام رضا(ع) فلکه برق تا حرم و بلوارطبرسی ازمیدان راه آهن تا حرم

21- بندرعباس : خیابان امام خمینی از میدان انقلاب تا میدان شهدا

22- زنجان : خیابان های منتهی به حسینیه اعظم زنجان

مسیرهای پیشنهادی خوانندگان سایت برای دیگر شهرها:

1- گرگان : خیابان ولی عصر

2- بجنورد: میدان 17 شهریور، خیابان 17 شهریور (ششم بهمن) ، میدان شهید
» ادامه مطلب

پیام تشکر بیت آیت الله منتظری از ملت ایران

پیام تشکر بیت آیت الله منتظری از ملت ایران



. ادامه راه سبز«ارس»: بيت فقيه عاليقدر حضرت آيت‏اللّه العظمى منتظرى طی پيامی خطاب به ملت ایران و مراجع عظام از حضور آنها در مراسم خاکسپاری معظم له تشکر و قدردانی کرده و نسبت به شرایط ایجاد شده که سبب لغو سایر مراسم این فقیه آزاده شده است، ابراز تاسف کرده است.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم اللّه الرحمن الرحيم
«اذا مات العالم الفقيه ثَلم في الاسلام ثلمة لايَسُدّها شي‏ء»

حضور محترم مراجع عظام، علماى اعلام و ملت بزرگوار و شريف ايران

ضمن عرض سلام و ادب و با تقديم احترام و تشكر از كليه عزيزان و بزرگوارانى كه در مراسم تشييع مجاهد نستوه و فقيه‏و مرجع عاليقدر حضرت آيت‏اللّه العظمى منتظرى (رضوان اللّه تعالى عليه) شركت نمودند و موجب شادى روح پر فتوح‏معظم‏له و تسلاى خاطر بازماندگان گشتند؛ و همچنين با تشكر وافر از پيامهاى تسليت و تعزيت همه عزيزان و سروران، و نيزاظهار محبت‏هاى بى‏شائبه و صميمانه همه انسان‏هاى آزاده‏اى كه با مرام و مسلك‏هاى مختلف در مصيبت درگذشت اين فقيه‏وارسته و شاگرد مكتب اهلبيت (عليهم‏السلام) اظهار لطف و محبت نمودند و با اظهار شرمندگى بسيار از اينكه با كمال تأسف وتأثر بعضاً توسط افراد معلوم الحال مورد آزار و اهانت قرار گرفتند.

پدر، استاد و مرجع عزيز ما و شما همچون فرزند برومندش شهيد محمد منتظرى مظلومانه زيست و مظلومانه نداى حق رالبيك گفت و تقدير خداوندى چنين بود كه در كنار او آرام گيرد. «هيهات منّا الذّلة» سرلوحه زندگيش و «فُزت و ربّ الكعبه» آخرين پيامش بود. ايمان به حق و حقيقت چنان با روح و ضميرش عجين گشته بود كه در برابر همه قدرت‏هاى دروغين وتمامى مقامات و مناصب دنيوى شجاعانه ايستاد و تا آخرين لحظات زندگى سراسر افتخارش چون كوه استوار ماند.

بدون هيچگونه چشمداشتى مخلصانه اسلام و انقلاب را پاسدارى نمود و در اين راه سختى‏ها و ناملايمات بسيار وبى‏پايانى را مظلومانه و صبورانه تحمل نمود و گويى امروز نيز خانواده و دوستان و علاقه‏مندان آن عزيز وارث آن سختى‏ها ومصائب گشته‏اند.

اكنون همگى در غم از دست دادن آن يار آزاديخواهان و پناه مظلومان و ستمديدگان، سوگوارانه به عزا نشسته‏ايم و وااسفاكه داغ سوگوارى و عزادارى را نيز بر دلمان گذاشتند و ما را حتى از برگزارى مراسم بزرگداشت محروم نمودند و در اين ايام‏يك بار ديگر ناباورانه تكرار تاريخ را نظاره‏گريم و گوشه‏اى از غم و رنج و اندوه و مصيبت خاندان اهل‏البيت (ع) را با تمام‏وجود احساس مى‏كنيم.

امروز به پيروى از اخلاق كريمانه آن وجود سرشار از فضايل كه هيچگاه حاضر نبودند بخاطر ايشان كوچكترين مشكل و ناراحتى براى انسانى بوجود آيد و على‏وار تمامى ناراحتى‏ها و سختى‏ها را به جان مى‏خريد و در دل درياگونه‏اش‏ مى‏انباشت، لذا خانواده و بيت ايشان همانطور كه قبلاً هم اعلام كرده‏ايم، بخاطر حوادث و مشكلات عديده‏اى كه در چند روزگذشته عارض گرديد و شاهد آن بوديم و همچنان ادامه دارد، از برپايى مراسم رسمى بزرگداشت و سوگوارى براى معظم‏له‏ معذوريم و در ايام محرّم كه به روال سالهاى گذشته مجلس عزادارى سالار شهيدان حضرت اباعبداللّه الحسين)ع) در دفترمعظم‏له برگزار مى‏شود به سوگ مى‏نشينيم. از خداوند متعال براى ايشان رحمت و رضوان و حشر با اولياءاللّه و براى همه‏عزيزان و سروران اجر اخروى را خواستاريم.

سربلندى و عزّت ملّت شريف ايران و عظمت و استقلال حوزه‏هاى علميه را از خداوند منّان خواهانيم.

«اللّهم إنّا نشكوا إليك فقد نبيّنا و غيبة وليّنا»
هشتم محرم‏الحرام مطابق با چهارم دى‏ماه ۱۳۸۸
بيت مرحوم آيت‏اللّه العظمى منتظرى

» ادامه مطلب

۱۳۸۸/۱۰/۰۴

برنامه های منسوب به آیت الله طاهری تکذیب شد

برنامه های منسوب به آیت الله طاهری تکذیب شد

. ادامه راه سبز«ارس»: دفتر حضرت آیت الله طاهری اطلاعیه های منسوب به ایشان برای بزرگداشت هفتمین روز رحلت آیت الله منتظری در اصفهان را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، در اطلاعیه این دفتر ضمن تعجب از انتشار چنین اطلاعیه ای به نام آیت الله طاهری آمده است: ایشان برگزاری چنین برنامه هایی را اعلام نکرده اند و تنها برنامه مورد تائید این دفتر مراسم کوچکی در مسجد اعظم حسین آباد اصفهان است که از ساعت 15 تا 17 روز عاشورا برگزار می شود.

این دفتر اعلام کرد: کلیه دعوت ها و اطلاعیه های منسوب به آیت الله طاهری در خصوص برگزاری 4 برنامه در روز عاشورا و تاسوعا در اصفهان تکذیب می شود و این اطلاعیه ها هیچ ارتباطی با آیت الله طاهری ندارد.


خبر قبلي:


از سوی آیت الله طاهری اعلام شد:

برنامه های مراسم هفتم آیت الله العظمی منتظري در اصفهان

. ادامه راه سبز«ارس»: آیت الله طاهری ، امام جمعه سابق اصفهان، جلسات بزرگداشت هفتمین روز رحلت آیت الله العظمي منتظري در اصفهان را که مورد حمایت احزاب و گروههاي اصلاح طلب استان قرار گرفته، اعلام کرد.

به گفته سايت نوروز، این برنامه ها که همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی است، به شرح زیر اعلام می شود:

شام تاسوعا: ساعت 18 تا 23، مسجد اعظم حسین آباد، با حضور گسترده و سبز عزاداران

صبح عاشورا: ساعت 8 تا 11:30، چهارباغ پایین؛ میدان امام حسین(دروازه دولت)؛ میدان امام و سپس برگزاری نماز ظهر عاشورا در میدان امام

عصر عاشورا: ساعت 15:30 تا 17 گلستان شهدا

شام عاشورا: بعد از نماز مغرب و عشا، حرکت از تمام میادین اصفهان و شهرستانهای استان به سمت مسجد اعظم حسین آباد برای برگزاری شام غریبان
» ادامه مطلب

ويدئوي مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری در خمینی شهر اصفهان با حضور آیت الله طاهری

ويدئوي مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری در خمینی شهر اصفهان با حضور آیت الله طاهری
{جمعه چهارم ديماه 1388}
جهت دانلود بر روي تصوير زير همان ويدئو كليك نماييد
(پسورد ورود به بخش دانلود = iran)











» ادامه مطلب

دو كليپ زيبا "در سوگ پدر جنبش سبز ايران"

كليپ "در سوگ پدر جنبش سبز ايران" آیت الله العظمي حسینعلی منتظری



کلیپ "برای او که آزاد شد" - تصاویری از سوگواری ۳۰ آذر



"دانلود"

» ادامه مطلب

کاخ سفید از درخواست جان کری برای سفر به ایران خبر داد

کاخ سفید از درخواست جان کری برای سفر به ایران خبر داد!


. ادامه راه سبز «ارس»: کاخ سفید خبر داد که رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خواستار سفر به ایران و دیدار با مقامهای این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، "جان کری" سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا قصد دارد به عنوان نخستین مقام آمریکایی بلند پایه پس از سه دهه به ایران سفر کند.

بر اساس این گزارش، هدف از این سفر گفتگو با مقامهای ایرانی در آستانه به پایان رسیدن سال 2009 میلادی است که به ادعای رئیس جمهوری آمریکا پایان مهلت پذیرش شروط غرب برای ایران است.

در همین رابطه یک مقام کاخ سفید از درخواست این سناتور دموکرات برای سفر به ایران خبر داده و خاطرنشان کرد این سفر یک اقدام شخصی بوده و ارتباطی با مواضع دولت آمریکا ندارد.

این در حالی است که هنوز پاسخ مقامهای ایران به این درخواست روشن نیست و با توجه به تنشهای روز افزون در روابط تهران-واشنگتن، گمانه زنیهای متفاوتی در این زمینه از سوی محافل سیاسی آمریکا انجام می شود.
» ادامه مطلب

تمامي انسانها پاك هستند

تمامي انسانها پاك هستند

7 یا 8 ساله بودم ،در نزدیکی محل زندگی مان ،رستورانی دایر بود که بعد از حدود دو سال ،اعلام شد تمامی اشپزان ان از اقلیت های مذهبی بوده وبه همین دلیل کسب و کارشان نامجاز اعلام و درب ان برای همیشه بسته شد.

خوب یادم است که تمامی اهل محل خروشان از این پنهان کاری به خشم امده بودند . و دخترکان دبستانمان نیز از هیاهوی خانواده اشان حرف می زدنند و از اینکه چگونه باید جواب این گناه را به درگاه خداوند بدهند!

نمی توانستم درک کنم که چه چیز نادرستی در برخی از هم نوعان ما وجود دارد که انها را نجس می کند و غذایشان را نا پاک !با ذهن کودکانه ام فکر می کردم ،شاید با خوردن دست پخت انها دچار بیماری لاعلاجی شویم یا تبدیل به موجودی فرا زمینی!وقتی با این فکر مشغول از مدزسه به خانه رسیدم به سراغ پدرم رفتم و از او پرسیدم که چرا بعضی از انسان ها بعضی دیگر را نجس می دادند و ایا ما قرار است به خاطر چیزی که نباید می خوردیم بمیریم؟!پدرم خندید و گفت ، نه ما نمی میریم ما پیرو اقای منتظری هستیم و ایشان هیچ انسان روی زمینی را نجس نمی دانند و ما این حق را هم نداریم که خلق خدا را ناپاک قلمداد کنیم .

از ان روز 17 سال می گذرد و هر بار که از من می پرسند ، مقلد چه کسی هستم ،که البته سوالی عادی در شهری مانند قم است، با افتخار نام تو را بیان می کنم و هر بار با لبخندی دلیل این این مباهات را بیاد می اورم . برای من هیچ چیز قانع کننده تر از به رسمیت شناختن حق انسانیت از سوی تو نبود ، چه در 7 سالگی چه حالا که غربت عقیده ات را بیشتر درک می کنم .

....

می دانم که تو روزهای بزرگی به زندگی ات دیده ای ،روزهایی عظیم و جاودان و شاید حتی هر لحظه ی زندگی ات ارزش یک یادگاری را می داشته است .اما من کمتر روزی را مثل 29 اذر 88 دیده بودم ،گرچه ماه هاست عادت کرده ایم یا اشک شوق بریزیم از عظمت یا بغض پنهان کنیم از درد تنهایی و خفقان ... اما ان روز روز دیگری بود ،شهر دیگری بود ،صدای دیگری بود .هر طرف غم نبودنت بود و فریاد رفتنت .

کاش همه ما ،همه ی کسانی که بودیم و نبودیم یک بار فرصت ادای کلاممان را رو در رویت داشتیم ،کاش حسرت به دلمان نگذاشته بودی ،کاش ضجه هایمان را می شنیدی و التماس کردنمان را می دیدی . همه به خاطر تو ،فکر تو و ایمان تو ،به دنبالت امده بودیم و با هم عهد بستیم که به زودی ،زود تر از هر لحظه ،ارزوی تورا براورده کنیم . تویی که تنهاییت برای همه مه جا داشت و دل غم دیده ات به اندازه ی اندوه بشریت بزرگ و بی دریغ بود.

ان سیل عظیمی که حتما دیده ای ، ازادیت را با جان فریاد می کردند و با اشتیاق تبریک می گفتند ،به تویی که با رفتنت ما را هزارن بار هزار به جلو راندی و از پیله ی مان بیرون کشیدی .یادمان دادی که قدرت خدا و سرنوشت چیزی نیست که بتوان با دستور و شلاق و شکنجه نابودش کرد .

به یادمان اوردی عجز و ناتوانی دوران کهن ظلم و ستم و رسوایی ستمگررا،و مستی پیروزی و شعف ازادی را .

برایمان شعله ی عدالتی را به تصویر کشیدی که با دروغ و فریب و خشم و خون نمی توان خاموشش کرد.

دیگر خروشمان تمامی ندارد . ما ،تمامی فرزندانت ،ایرانمان را دوباره گل باران می کنیم. و پیشکش خواهیم کرد به تمام نبودن هایت ، نبودن های ندا ، نبودن های سهراب و... همه ی فرزندان ایران زمین.

ف. موسوی
» ادامه مطلب

پيام تسليت رهبری برای آيت الله صانعی لو رفت !

پيام تسليت رهبری برای آيت الله صانعی لو رفت !
.

انا لله و انا عليه من راجعون

. خبر ارتحال آن بزرگوار را ديشب شنيديم خدا ميداند كه خيلي ناراحت شديم . خواستيم حضوراً در بيت ايشان حاضر بشويم محاصره بود نشد. بالاي ديوار هم مأمور گذاشته بودند كوچه را بسته بودند از چهارتا محل به اينطرف هر كسي رد ميشد ميگرفتند خوف كرديم برگشتيم. به اطلاعمان رسيد كه علت فوت ايشان عارضه قلبي عنوان شده، قرار بود علت مرگ چيز ديگري باشد كه جا دارد تا ما دستگاههاي مربوطه را يك كمي بيشتر با هم هماهنگ كنيم. اينجانب اين ضايعه را خصوصاً به همسر آن مرحوم و بيت ايشان كه خدا الهي جمعاً ازشان نگذرد تسليت عرض نموده فقط ايشان در اواخر عمر يك آزمايش الهي بود كه رد شد خدا الهي اين دنيا را بنويسد پاي همان دنيا.

ايشان در طول حيات ظفرمون گل امام راحل زحمات شديدي كشيد كه هيچوقت ياد ما نميرود. البته بعداً گاهي حيثيت ما را نيز تيرچه ميگرفت يك سخنراني ميكرد بيت ما را در مجموع ميفرستاد ديزني لند خشم الهي بر او باد. كاش اين آخر سري امتحان الهي را هم قبول شده بود يه تيكه ميفرستاديم براي المپياد. براي ارتحال ايشان سفارش كرديم جاده قم را ببندند ما همين تهران در خدمت عزاداران هستيم. از مجمع تشخيص مصلحت پرسيديم چطوري است براي امام راحل بايد جاده چالوس را ببنديم براي بقيه جاده قم؟ جوابمان را نداد. اگر گذاشتم اين چاقال باز هم نماز جمعه بخواند اين سبيلها را ميزنيم شنبليله ميكاريم.

اينجانب در كمال ناراحتي اعلام ميدارم چنانچه اين برنج محسن دوباره برداشت پيام تسليت ما را كپي كرد مسئولش ديگر ما نيستيم الهي توي قابلمه قد نكشد ري هم نكند. هر چند كه همچنان باقالي پلو با محسن!

مقام معظم مفرح مشعشع منبسط منظم مبسوط ناقص مظلوم (مشكل تبعيد حله؟) رهبري دام اضافاته
يوم خامس من قمر رحم المحرم سنه الف رابع و ربيع من اصلاح مصداق المصرف

رونوشت :

  1. برادران اهل بيت عصمت و بكارت ممد اينا (جوري بكشيد كه صدا درنيايد)
  2. سردار گارسيا امير سبكبال اسلام (وقتي كشتي برو سجيل آزمايش كن سه تا حتماً)
  3. خواهران امّ رقيه بنت خديج خانوم (vant را با دبليو مي نويسند بدبخت !)
عليرضا رضايي
» ادامه مطلب

پيام تسليت رهبری برای آيت الله صانعی لو رفت !

پيام تسليت رهبری برای آيت الله صانعی لو رفت !
.

انا لله و انا عليه من راجعون

. خبر ارتحال آن بزرگوار را ديشب شنيديم خدا ميداند كه خيلي ناراحت شديم . خواستيم حضوراً در بيت ايشان حاضر بشويم محاصره بود نشد. بالاي ديوار هم مأمور گذاشته بودند كوچه را بسته بودند از چهارتا محل به اينطرف هر كسي رد ميشد ميگرفتند خوف كرديم برگشتيم. به اطلاعمان رسيد كه علت فوت ايشان عارضه قلبي عنوان شده، قرار بود علت مرگ چيز ديگري باشد كه جا دارد تا ما دستگاههاي مربوطه را يك كمي بيشتر با هم هماهنگ كنيم. اينجانب اين ضايعه را خصوصاً به همسر آن مرحوم و بيت ايشان كه خدا الهي جمعاً ازشان نگذرد تسليت عرض نموده فقط ايشان در اواخر عمر يك آزمايش الهي بود كه رد شد خدا الهي اين دنيا را بنويسد پاي همان دنيا.

ايشان در طول حيات ظفرمون گل امام راحل زحمات شديدي كشيد كه هيچوقت ياد ما نميرود. البته بعداً گاهي حيثيت ما را نيز تيرچه ميگرفت يك سخنراني ميكرد بيت ما را در مجموع ميفرستاد ديزني لند خشم الهي بر او باد. كاش اين آخر سري امتحان الهي را هم قبول شده بود يه تيكه ميفرستاديم براي المپياد. براي ارتحال ايشان سفارش كرديم جاده قم را ببندند ما همين تهران در خدمت عزاداران هستيم. از مجمع تشخيص مصلحت پرسيديم چطوري است براي امام راحل بايد جاده چالوس را ببنديم براي بقيه جاده قم؟ جوابمان را نداد. اگر گذاشتم اين چاقال باز هم نماز جمعه بخواند اين سبيلها را ميزنيم شنبليله ميكاريم.

اينجانب در كمال ناراحتي اعلام ميدارم چنانچه اين برنج محسن دوباره برداشت پيام تسليت ما را كپي كرد مسئولش ديگر ما نيستيم الهي توي قابلمه قد نكشد ري هم نكند. هر چند كه همچنان باقالي پلو با محسن!

مقام معظم مفرح مشعشع منبسط منظم مبسوط ناقص مظلوم (مشكل تبعيد حله؟) رهبري دام اضافاته
يوم خامس من قمر رحم المحرم سنه الف رابع و ربيع من اصلاح مصداق المصرف

رونوشت :

  1. برادران اهل بيت عصمت و بكارت ممد اينا (جوري بكشيد كه صدا درنيايد)
  2. سردار گارسيا امير سبكبال اسلام (وقتي كشتي برو سجيل آزمايش كن سه تا حتماً)
  3. خواهران امّ رقيه بنت خديج خانوم (vant را با دبليو مي نويسند بدبخت !)
عليرضا رضايي
» ادامه مطلب

امسال حرم امام راحل محرم ندارد!

امسال محرم حرم امام هم برنامه ندارد

. ادامه زاه سبز«ارس»: در حالی که همه ساله در چنین ایامی برنامه های ویژه تاسوعا و عاشورای حرم امام خمینی (ره) در آگهی ها و اطلاعیه های آستان مقدس حضرت امام (ره) اعلام می شد ، امسال این آستان هیچ اطلاعیه ای در این خصوص صادر نکرده و تنها با انتشار یک آگهی کوچک و بی سابقه ، از برخی محدودیت های ساختمانی خبر داده و صرفاً اعلام داشته که می تواند با هماهنگی قبلی، پذیرای حضور برخی هیات ها باشد.


به گزارش عصر ایران ، در آگهی امسال آستان حضرت امام (ره) که روز پنج شنبه (هفتم محرم) در روزنامه کیهان چاپ شده ، اثری از برگزاری مراسم رسمی و سخنرانی در حرم امام(ره) وجود ندارد و فقط اعلام شده اگر هیاتی خواست به حرم برود ، قبلاً با تلفنی که در زیر اگهی ذکر شده ، هماهنگ نماید.

تولیت آستان حضرت امام در آگهی خود ، دلیل شرایط جدید را محدودیت های ناشی از مراحل پایانی ساخت و ساز داخلی حرم امام اعلام کرده است!

سال گذشته این مراسم در ۶ شب و با سخنرانی آقایان کروبی ، علوی ، ابوترابی ، حسن روحانی ، میر باقری و سید محمد هاشمی برگزار شد .

یادآور می شود در ماه مبارک رمضان امسال نیز برای اولین بار در سال های پس از ارتحال امام(ره) مراسم شب های قدر در حرم برگزار نشد.

» ادامه مطلب

ضرب و شتم همسر شهید همت در مسجد سید اصفهان

ضرب و شتم همسر شهید همت در مسجد سید اصفهان

. ادامه راه سبز«ارس»: همسر شهید همت در مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری که قرار بود در مسجد سید اصفهان برگزار شود مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار کلمه روز چهارشنبه به دعوت و میزبانی آیت‌الله طاهری اصفهانی بنا بود مراسم یادبود آیت‌الله منتظری برگزار شود که دقایقی بعد از ساعت اعلام شده یعنی ۹صبح برای برگزاری این مراسم، در مسجد بسته می‌شود و مردم که در محوطه مسجد در حال قرائت حمد و سوره بودند با حمله نیروهای لباس شخصی مواجه شدند.

لباس شخصی ها با بستن در اصلی مسجد سید به مردم گاز فلفل و گاز اشک‌آور پرتاب کردند. در جریان این حمله همسر شهید همت نیز مورد ضرب و شتم لباس شخصی ها قرار گرفتند.

» ادامه مطلب

گزارش تصويري از موزه هدایای میر حسین موسوی در زادگاهش

موزه هدایای میر حسین موسوی در زادگاهش

. ادامه راه سبز«ارس»: موزه هدایای «میرحسین موسوی» که شامل برخی از هدایای میر حسین موسوی در دوران نخست وزیری و هدایای مردم این شهر است در شهر خامنه استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

به گزارش کلمه، هم اکنون تعدادی از هدایای قابل توجه میر حسین موسوی و همچنین هدایای مردم خامنه در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

در این موزه هدایایی از قبیل، میناکاری روی چوب، آلبوم سکه و تمبر، تابلوی نقاشی با پنبه از نمای مسجد شهید مطهری اهدایی جمهوری ارمنستان، گلدان های سنگی مرمر، ظروف چوبی، تابلو صدف کاری، بشقاب صدفی، انواع شمشیر و خنجر، تابلو فرش، تابلو خط، خنجر نقره‌ای حکاکی شده اهدایی وزیر تجارت و صنایع عمان،ماکت مسجدالاقصی اهدایی یاسر عرفات و غیره به نمایش گذاشته شده است.

همچنین در این موزه، تابلوی نقاشی “قصیده ای برای ظهر روز دهم ” که از آثار میرحسین موسوی است و با تکنیک رنگ پوستر و حرارت کار شده است به چشم می خورد:




کلید طلایی ژاپن /هدیه کشور ژاپن به مهندس میر حسین موسوی


سکه با نقش پاپ/هدیه رئیس جمهور آرژانتین به مهندس میر حسین موسوی


پلاک عقاب/هدیه کشور انگلستان به مهندس میر حسین موسوی

سکه/هدیه سازمان ملل متحد به مهندس میر حسین موسوی

ماکت مقدس/هدیه یاسر عرفات به مهندس میر حسین موسوی


منبع عكسها: فتوژورنالیسم

» ادامه مطلب

كليپ "برای پدر" بياد صداقت و آزادگی آیت الله منتظری

كليپ "برای پدر" بياد صداقت و آزادگی و مظلوميت آیت الله منتظری



پسورد دانلود = iran
دانلود فرمت 3gp مناسب موبايل با حجم ~ 3.4مگ "اينجا"
دانلود كيفيت بالا mp4 با حجم ~ 22مگ "اينجا"
» ادامه مطلب

حضور چشمگیر فرماندهان جنگ در میان معترضان دیروز زنجان+ويدئو

حضور چشمگیر فرماندهان جنگ در میان معترضان دیروز زنجان

. ادامه راه سبز«ارس»: مجلس ترحیمی که عصر روز گذشته برای آیت الله العظمی منتظری در مسجد سید(جامع) زنجان برگزار شد با دخالت نیروهای نظامی به خشونت کشیده شد.




به گزارش جرس، با آنکه نیروهای نظامی در مقابل مسجد صف آرایی کرده و درب مسجد را قفل زدند اما برگزار کنندگان تصمیم گرفتند برنامه را در خیابان برگزار کنند.



پسورد دانلود = iran

برنامه باحضور جمعیت زیادی از مردم پر شور و شعور و با همراهی نماینده اصلاح طلب زنجان در مجلس آقای انصاری و نیز آقایان دکتر ابولفضل شکوری و سید جواد باقر زاده نمایندگان ادوار مجلس و با قرائت قرآن توسط سعید و داود بیات شروع شد. پس از قرائت فاتحه شکوری و سپس بیگدلی به سخنرانی پرداخنند. در همین حین نیروی انتظامی جمعیت را متفرق میکردند و در تعقیب و گریزها، مردم را مورد ضرب و شتم قرار می دادند.

پس از آنکه معلوم شد سعید بیات(برادر شهید) و خانم سنمار( خواهر شهید) و آقای بهرامخانی و تعدادی دیگر دستگیر شده اند،مردم نیز اقدام به سر دادن شعار کردند. شعارهایی چون "الله اکبر، یا حسین میر حسین؛ منتظری آزادیت مبارک؛ عزا عزاست امروز روز عزاست امروز ملت سبز ایران صاحب عزاست امروزو مرگ بر دیکتاتور"

وقتی مردم خواستار آزادی دستگیر شدگان شدند، پلیس با باتوم به سمت مردم حمله کرد و تعدادی از آنان را به شدت مورد ضرب و شتم های وحشیانه قرار داد. در این حادثه مجید تقیلو رییس ستاد میر حسین در استان (شکستگی دست)و امیدانصاری(شکستگی بینی)واصغر بازرگانی(آسیب دیدگی از ناحیه سر) و رئوف طاهری(آسیب دیدگی ازناحیه سر و شکستگی دست )و عبدالمطلب طاهری و تعداد دیگری از زنجانی های دریا دل و صف شکن مورد آسیب دیدگی شدید قرار گرفته و روانه بیمارستان شده اند

لازم به یاد آوری است که حضور رزمندگان خط شکن زنجان که از فرماندهان ارشد دوره جبهه و جنگ بودند و پس از جنگ لحظه ای از مبارزه در راه آزادگی دریغ نکرده اند،در این برنامه بسیار چشمگیر و فعالانه بوده است.
» ادامه مطلب
آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator