۱۳۸۸/۱۰/۰۲

احمدی‌نژاد، محبوب ملت را محبوب‌تر کرد

احمدی‌ نژاد موسوی را‌ برکنارکرد و به شیراز برگشت

. محمود احمدی نژاد امشب خود را از شیراز به تهران رساند تا در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی شرکت کند .نتیجه این جلسه برکناری میرحسین موسوی، معمار فرهنگستان هنر بود.


به گزارش کلمه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه سه شنبه، اول دی ماه ، میرحسین موسوی را از ریاست فرهنگستان هنر برکنار و علی معلم دامغانی (شاعر) را جایگزین وی کردند.

در این جلسه جهانگیر الماسی (بازیگر)، مصطفی رحماندوست (شاعر) و مهدی کلهر (مشاوراحمدی نژاد) به عنوان اعضای جدید فرهنگستان انتخاب شدند.

دو هفته پیش شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک اقدام بی سابقه مستقیما علی معلم دامغانی، شاعر را به عضویت پیوسته فرهنگستان هنر درآورد.این در حالی است که طبق اساسنامه فرهنگستان هنر، ۲۰ عضو از ۳۰ عضو پیوسته فرهنگستان باید به پیشنهاد شورای هنر و یا تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شوند و ۱۰ عضو دیگر توسط همان ۲۰ نفر انتخاب می شوند.


اما این اولین و تنها رفتار خارج از عرف و قانون مسوولان دولت حاضر نبوده است.حضور میرحسین موسوی در فرهنگستان هنر انقدر برای برخی غیر قابل تحمل شده بود اساسنامه فرهنگستان ها برای برکناری معمار فرهنگستان تغییر کرد.

تغییراتی که بر اساس آن رئیس فرهنگستان بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد توسط رئیس جمهور و بدون نظرخواهی از مجمع عمومی انتخاب خواهد شد.

بسیاری چنین اصلاحیه یی را به منظور «برکناری» میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر ارزیابی کردند.ارزیابی که به واقعیت منجر شد. و در نتیجه آن فرهنگستان ها دولتی شدند.اتفاقی که خلاف اهداف اولیه تشکیل فرهنگستان ها بود.محمود احمدی نژاد امشب گرچه درادامه سفرهای استانیش درشیراز بوداما برای جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تهران برگشت و پس از اتمامجلسه مجددا به شیراز رفت.


فرهنگستان هنر در سال ۱۳۷۸ تشکیل شد که از ابتدا ریاست آن برعهده میرحسین موسوی بود.قسمت های زیادی از فرهنگستان و معماری بخش هایی از داخل آن توسط خود مهندس موسوی انجام شده است.بناهایی که با نبود مهندس موسوی همچنان یاد روزگار حضور او را زنده نگه می دارد و همچنان بسیاری از مردم هنگام عبوراز تقاطع خیابان ولیعصر- طالقانی مدتی توقف خواهند کرد و به بزرگ مردی می اندیشند که در دلهای آنهاست نه در فرهنگستان هنر!

این تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی که با تلاش شبانه‌روزی احمدی‌نژاد و یارانش به ثمر رسید، به نظر می‌رسد نتیجه‌ای جز محبوب‌تر شدن میرحسین موسوی نخواهد داشت، چرا که او توسط فردی برکنار شد که هنوز حرف و حدیت‌های فراوانی در مورد معرفی او به عنوان پیروز انتخابات وجود دارد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator