۱۳۸۸/۱۰/۰۳

ممنوعیت برگزاری مراسم ختم برای آیت الله منتظری در سراسر کشور

ممنوعیت برگزاری مراسم ختم برای آیت الله منتظری در سراسر کشور

. ادامه راه سبز«ارس»: به گزارش خبرنگار جرس، وزارت اطلاعات در بخش نامه ای به فرمانداریها و مسولان امنیتی استان ها دستور داده است که هیچ گونه مجوزی برای برگزاری مراسم ختم آیت الله العظمی منتظری صادر نکنند. براساس این گزارش در شهرهایی که پیش از این مجوز گرفته و یا اطلاعیه ای جهت برگزاری مراسم ختم برای این مرجع تقلید شیعه توزیع شده است، برگزارکنندگان مراسم به اداره کل اطلاعات فراخوانده شده و مراسم لغو شده است.


در این میان شورای عالی امنیت ملی نیز با ارسال بخشنامه ای، دستور داده است از برگزاری هرگونه مراسمی در این زمنیه جلوگیری شود. در همین راستا در مسجد میرنشانه کاشان که محل برگزاری مراسم بود، مردم در مراجعه با پارچه ای روبرو شده اند که روی آن نوشته شده بود: "به دستور شورای امنیت ملی دراینجا هیچ مراسمی برگزار نمی شود".

نمونه این برخوردها طی روزهای گذشته در اصفهان، نجف آباد و قم مشهود بوده است، چنانچه خانواده آیت الله العظمی منتظری مجبور به صرف نظر از برگزاری مراسم سوم و شب هفت برای این مرجع عالیقدر شدند. در اصفهان منزل آیت الله طاهری به محاصره در آمد و اجازه برگزاری مراسم به مردم داده نشد، در نجف آباد نیز مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری به خشونت کشیده شد.

از سوی دیگر خبر ها حاکی است وزارت اطلاعات، حسینیه ارشاد را از برگزاری مراسم بزرگداشت برای آیت الله العظمی منتظری منع کرده و تا بدانجا پیش رفته است که این حسینیه را حتی از برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا نیز منع کرده است.

دانشگاهها نیز از این قضیه مصون نیستند. به حراست دانشگاهها دستور داده شده که اجازه برگزاری هیچ گونه مراسمی را ندهند. طی روزهای گذشته اکثر دانشگاههای ایران اقدام به برگزاری مراسم گرامیداشت آیت الله منتظری کردند. حراست بیشتر این دانشگاهها از برگزاری مراسم ممانعت به عمل آورد ودر دانشگاههایی هم که موفق به برگزاری مراسم شدند، با دخالت بسیج و حراست، مراسم به خشونت کشیده شده است.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator