۱۳۸۸/۱۰/۰۵

می گویند: عاشورا را سیاسی نکنید !

می گویند: عاشورا را سیاسی نکنید !

. چه کسی می گویدعاشورا را سیاس نکنید؟ مگر سیاسی تر از عاشورا حادثه ای در تاریخ داریم؟ یزید پس ازشکست در برابر علی ابن الحسین علیه السلام و زینب کبری سلام الله علیها می گفت: هرچه می خواهیدبر حسین بگریید، اما عاشورا را سیاسی نکنید! در این خفقان، امام زین العابدین(ع) نهضت بکاء را بنیان نهاد،آری گریه بر حسین سیاسی است، اشک بر حسین(ع) باید سیلی شود تا بساط ظلم را بر چیند، زنجیر زن حسین باید پای ظالم را در زنجیر کند و دستی که در عزای حسین سینه می زند باید دست رد بر سینه ستمگر زند.


بعد از بنی امیه، بنی عباس از عاشورا و قبر حسین(ع) می ترسیدند،متوکل عباسی قبر حسین را خراب کرد و شخم زد و بر مزارش گندم کاشت و زائرین حسین را در بند می کرد، اما باز خون حسین(ع) در رگهای همه آزادگان جریان یافت.

امروز نماینده ای اصولگرا در مجلس می گوید: عاشورا را سیاسی نکنید! چه شده است، وقتی می خواهید به حکومت برسید می گویید: سیاست ما عین دیانت ماست! و چون بر خر مراد سوار شدید و بر اریکه قدرت تکیه زدید، عاشورا، این حادثه بزرگ سیاسی و بزرگترین نهضت آزادیبخش بشری را می خواهید غیر سیاسی کنید!


در طول تاریخ مستکبران ، دیکتاتورها و حکومت های استبدادی از عاشورا بیم داشتند، و سعی کردند از عزای حسین برای خود بهره برداری کنند و به قدرت برسند اما چون حاکم شدند ، تفکر حسینی را مانع خود می دیدند، یزید اولین سلطان جائری بود که برای حسین(ع) مجلس عزا برپا کرد، او که دستانش به خون حسین(ع)آلوده بود باز بقای حکومت خود را در برگزاری مجلس عزای مظلوم می دید! پس مجلس عزای غیر سیاسی، مجلس یزید است، عزای حسین باید تن ظالمین را بلرزاند.

انقلاب به برکت تاسوعا و عاشورای سال 57 به پیروزی رسید، آنروز تظاهرات میلیونی مردم را رفراندمی علیه رژیم می دانستیم، و صد البته کسی بود که از فراز هلی کوپتر پیام مردم را بشنود و چمدان های خود را جمع و از این دیار برود!


من بر این باورم که عاشورای امسال نقطه عطفی در نهضت اسلامی ایران است، باید همه با هم در تاسوعا و عاشورای حسینی شرکت کنیم تا نگذاریم دستاورد شهیدانی چون بهشتی، مطهری،همت و باکری بر باد رود. نگذاریم بار دگر عادات شاهانه ، رسم و رسوم سلطانی و اوامر ملوکانه جای جمهوریت را بگیرد، تاسوعا و عاشورا با حسین(ع) پیمان بسپاریم که تن به ذلت نسپاریم!

4/10/88
شب تاسوعای حسینی
م خ

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator