۱۳۸۸/۰۹/۳۰

گزارش تصویری مراسم تشییع باشکوه پیکر آیت‌الله منتظری

گزارش تصویری مراسم تشییع باشکوه پیکر آیت‌الله منتظری

. ادامه راه سبز«ارس»: مراسم تشییع مرجع عالیقدر، حضرت آیت‌الله العظمی منتظری با حضور بی‌شمار مردم در قم برگزار شد:

از لحظات نخستین بامداد امروز ، صدها هزار نفر از مردم عزادار که شب را در مقابل بیت آیت الله العظمی منتظری به صبح رسانده بودند با سر دادن شعار، به عزاداری در ماتم این فقیه وارسته برخاسته اند.


مردم شعار می دهند : "منتظری نستوه راهت ادامه دارد، حتی اگر دیکتاتور بر ما گلوله بارد" – "عزا عزاست امروز ، ملت سبز ایران صاحب عزاست امروز"، "منتظری مظلوم ، آزادیت مبارک" – "منتظری نمرده ، این دولته که مرده" – "دیکتاتور دیکتاتور ، منتظری راهش ادامه دارد".

به گزارش خبرنگار جرس با وجود اینکه نیروهای امنیتی، بسیاری از راهیان به قم را در دروازه های خروجی شهرهای مختلف متوقف کرده و مانع از رسیدن آنها به قم شده اند ، اما هر لحظه بر تعداد مردم سوگوار در مقابل بیت آیت الله العظمی منتظری افزوده می شود. آنها آمده اند تا پیکر رهبر معنوی جنبش سبز را تشییع کنند.


حوالی ساعت 9:15 دقیقه صبح امروز تشییع پیکر آیت الله العظمی منتظری از مقابل بیت آن مرجع عالیقدر و در میان خیل انبوه جمعیت حاضر آغاز شد و خودرو حامل پیکر مطهر ایشان از بیت معظم اله خارج شد و در میان انبوه جمعیت سوگوار به سمت حرم حضرت معصومه (س) حرکت کرد.


ساعتی پیش از آغاز مراسم تشییع جنازه گروههای انصار حزب الله با حدود 20 بلندگوی قوی وارد جمعیت شدند و قصد انحراف شعارها و برهم زدن مراسم را داشتند که پس از درگیری های پراکنده اغلب لفظی با مردم، از جمع مردم دور شدند و در فاصله ای دورتر مشغول عزاداری مخصوص ایام محرم شدند.

نماز میت به امامت آیت الله شبیری زنجانی

نزدیک ساعت 10 صبح پیکر آیت الله العظمی منتظری وارد صحن حرم مطهر حضرت معصومه شد و نماز میت به امامت آیت الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید و با حضور دهها هزار تن از مردم عزادار و سیاهپوش برگزار شد.


قبل از آن پیام آیت الله خامنه ای به مناسبت رحلت این مرجع بزرگوار قرائت شد.

سایت خبری عصر ایران نیزاز حضور عده ای از افراد خبر داد که با در دست گرفتن کاغذ نوشته هایی علیه آیت الله العظمی منتظری موجب ایجاد درگیری های لفظی با جمعیت سوگوار شده اند. به گزارش این سایت عمل تحریک آمیز و غیر اخلاقی این گروه از افراد با تذکر پلیس مواجه شده است

پایان آئین خاکسپاری ، آغاز شعارهای سیاسی

پس از اقامه نماز و طواف پیکر آیت الله منتظری به دور حرم حضرت معصومه (س) ، مراسم خاک سپاری انجام شد و این مرجع تقلید در سرای ابدی خود که در کنار قبر فرزند شهید خود محمد منتظری بود آرام گرفت.


بیرون حرم اما دهها هزار نفر حضور داشتند که با در دست داشتن نمادهای سبز به سر دادن شعارهای سیاسی پرداختند. آنها شعار می دادند که :"تسلیت کینه ای نمی خوایم، نمی خوایم". "ننگ ما ننگ ما ، صدا و سیمای ما"، "موسوی کروبی تسلیت تسلیت"، "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز ملت سبز ایران صاحب عزاست امروز"، "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز فقیه نستوه ما پیش خداست امروز"


متعاقبا حضور پلیس نیز اندک اندک در خیاباهای اطراف حرم پر رنگ تر شد. مسئولین حرم نیز اقدام به بستن دربهای حرم کردند.

حضور مهدی کروبی و میرحسین موسوی

امروز همچنین مهدی کروبی و میرحسین موسوی به همراه بسیاری دیگر از چهرهای شناخته شده در مراسم تشییع پیکر آیت الله العظمی منتظری حاضر شدند.

سایت عصر ایران در گزارشی نوشت:در طول مسیر تشییع جنازه ، تعدادی از چهره های سیاسی نیز مشاهده شدند . از جمله مهدی کروبی که به شدت گریه می کرد و مردم در اطرافش شعارهایی در حمایت از او سر می دادند. از جمله این شعارها "کروبی بت شکن بت بزرگ رو بشکن" و "موسوی زنده باد کروبی پاینده باد" شنیده می شد.


آیت الله امینی امام جمعه قم ، آیت الله طاهری امام جمعه پیشین اصفهان ، آیت الله موسوی بجنوردی ، سیدعلی خمینی نوه امام(ره) ،علی اکبر محتشمی ،هادی غفاری،مصطفی معین ، اشرفی اصفهانی ،مسجد جامعی و بسیاری از دیگر چهره های حاضر در آیین تشییع بودند.

گفته می شود میرحسین نیز در بیت آیت الله منتظری حضور به هم رسانده است. سید محمد خاتمی حضور نداشت اما نماینده خود را به این مراسم فرستاد. نمایندگانی از سوی هاشمی رفسنجانی هم در مراسم تشییع جنازه حضور داشتند.


همچنین در جریان تظاهرات وشعارهای هواداران جنبش سبز، گروهی از بسیجیان با راهپیمایی در خیابان ارم اقدام به سر دادن شعارهایی نظیر "منافق حیا كن شهرقم را رها كن" كردند. که معترضین نیز كه در اطراف بیت آیت الله منتظری قرار داشتند با شعار پول نفت چی شده خرج بسیجی شده به آنها پاسخ دادند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator