۱۳۸۸/۱۰/۰۵

بیانیه شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی به مناسبت تاسوعا و عاشورا

بیانیه شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی به مناسبت تاسوعا و عاشورا

«بسم الله الرحمن الرحیم»

"کُلٌ یَومٍ عاشورا وَ کُلٌ اَرضِ کربَلا"

. ملت شریف و عزادار ایران،

روزهای سختی از تاریخ این مرز و بوم را با هم سپری می کنیم و صفحه های پرحادثه ای از تاریخ را با هم ورق زده و می نگاریم. دیری نخواهد گذشت که آیندگان این کتاب تاریخ را که اینک نگارش سطور مضطرب و دشوار و پرتلاطم و البته جذاب و پرافتخار آن را با هم می نویسیم ورق بزنند و بخوانند و قضاوت کنند و شاید بر بزرگی این نسل و بزرگی قلب ها و دیده ها و اندیشه هاش غبطه خورند و افتخار کنند.

عاشورای حسینی است و این بار نیز همه تریبون ها به دست حاکمیت است، حاکمیتی که قرآئت خود از آموزه های اسلامی را ابزاری برای نشیندن صدای حق خواهی و عدالت طلبانه مردم و توجیهی برای سرکوب آزاداندیشان این عصر از تاریخ قرار داده است.

محرم است و امسال اما محرم رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است و پیرهنی نو بر تن کرده است، پیرهنی به سبزی پرچم مولایمان حسین و آغشته به خون پاکترین فرزندان این خاکِ سیراب از خون شهیدان. محرم است و امسال اما اگر چه کودتاگران از سرنوشت گذشتگان درس عبرت نگرفتند اما مردم این بار چون مردم کوفه نیستند، چشم بر حقایق نبسته و گوش به رسانه های دروغ پرداز حاکمیت نسپرده اند. محرم است و امسال اما ما عزادار حسین نیستیم، حسین عزادار ماست. عزادار جوانانی که چون علی اکبر و رقیه اش با شمشیر ظلم و ستم و به نام دین در خون خود غلطیدند، عزادار ماست که عزیزی آزاده و حامی بزرگی چون آیت الله منتظری ما را تنها گذاشت، عزیزی که حتی با رفتنش نیز خون تازه ای در ریشه های درخت کهنسال آزادی خواهی و استقلال طلبی و عزت مردم ایران که این بار جامه سبز بر تن کرده است تزریق کرد، حسین عزادار ماست چرا که حرمت عزادارنش را می شکنند و عزاداری بر پیرو آزاده اش را هم بر نمی تابند ، عزادار ماست که حتی دعای کمیل ما را جرم می دانند و حسین غم ما را می خورد که پاکترین هایمان در بند زمانه ظلم اسیرند. محرم است و اینبار عجیب درد مظلومیت حسین را می فهمیم و صدای هل من ناصر ینصرنی او را بلند تر از هر زمان از پس تاریخ می شنویم و لذت ایستادگی و آزادگی برای آزادی را می چشیم و می بینیم که شهیدان زنده اند تا به ثمر نشستن خونشان را نظاره کنند.

مردم شریف ایران زندانیان سیاسی این جنبش سبز همچنان در بند کودتاگران مردم ستیز اسیرند و بر همه گروه ها و جریان ها و دسته های مختلف مردمی لازم است که یاد عزیزان در بندشان را زنده نگه دارند. ما جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی ضمن محکوم کردن تمامی بازداشت های سیاسی انزجار خود را از تداوم بازداشت دوستان جوانمان در جبهه مشارکت ایران اسلامی، سید شهاب الدین طباطبایی، سعید نورمحمدی، مهدی محمودیان، حسین نورانی نژاد و دیگر جوانانی که دربندند و برای ما ناشناسند اعلام و از خداوند منان آزادی و عزت هرچه بیشتر آنان و نیز بردباری در برابر این آزمون الهی را برای همه آنان خواهانیم. این بازداشت ها و فشارها تنها به این دلیل است که حضور سبز میلیونی شما را باور نمی کنند و خود را مشغول بازجویی و آزار تعدادی جوان کرده اند و گمان می کنند با در بند کردن و آزار و اذیت کردن آنان جنبش از حرکت باز خواهد ایستاد!

مردم آزاده ایران! امام حسین در ترسیم پرده بی نظیر عاشورا، آن زمان که هیچ سلاحی نداشت با صرف بزرگترین داراییش که همانا جان شریف خود و یاران اندکش بود در همه تاریخ بشرحیات را جاری کرد و درس آزادگی به همه انسان ها در هر بازه ای از تاریخ و با هر کیش و آئینی آموخت.

ما جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی به پیروی از معلم بزرگمان دکتر علی شریعتی که به زیبایی بیان داشت "آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی اند" خون پاک شهدای انقلاب اسلامی و جنبش سبز و نیز استقامت و استواری دوستان دربندمان را ارج می نهیم و از تمامی دوستان می خواهیم که مسیر زینبی، که همانا آگاهی بخشی نسبت به واقعیت فجایع رخ داده در سال های اخیر به ویژه بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری است را رها نکنند و هرکس با روشی که خود مبتکرانه برمی گزیند گامی در جهت ترسیم شایسته این مسیر پرافتخار که آن را با هم آغاز کرده ایم بردارد و هرگز مایوس نشود که نومید مردم را معادی مقدرنیست.

شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی
عاشورای حسینی سال 1388

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator