۱۳۸۸/۱۰/۰۳

آن را که جای نیست همه شهر جای اوست…

آن را که جای نیست همه شهر جای اوست…


.
جمیله کدیور: در خانه هایمان مراسم بزرگداشت بگیریم؛ حتی اعضای یک خانواده. تصویر آیت الله منتظری و شمعی و قرآنی و فاتحه ای. برای بچه هایمان بگوییم دیگر می توانیم سرمان را بلند بگیریم و بگوییم، حجت مسلمانی ما مردی بود که در تمام عمر صادق بود. رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه…


وزارت اطلاعات اعلام کرده و یا پیغام فرستاده که مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری برگزار نشود؛ در هیچ جا و هیچ شهری. حتی اگر پیغام هم نمی فرستاد حوادث چند روز اخیر در قم و اصفهان، نشان می داد که این تصمیم گرفته شده است؛ لغو ختم و سوم و شب هفت...

شورای امنیت ملی مراسم مربوط به آیت الله منتظری را در شهرهای مختلف لغو کرده است. اصفهان ، کاشان و زاهدان و...ازین جمله اند.به حسینیه ارشاد هم گفته اند حق ندارد مراسم بگیرد؛حتی مراسم تاسوعا و عاشورا …بسیاری از هیات های مذهبی در تهران و شهرستانها اجازه فعالیت شان لغو یا تعطیل شده اند.

حراست دانشگاهها ، دانشجویان را از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت االه منتظری منع کرده است. دانشجویان شناسایی شده تحت فشار و تهدید قرار گرفته اند.

وزارت ارشاد اعلام کرده هیچ روزنامه ای حق درج عکس آیت الله منتظری در صفحه اول ندارد. روزنامه ها باید قبل از چاپ، مطالبشان در مورد آیت الله منتظری مورد تایید نماینده ارشاد قرار بگیرد. خبرگزاریها هم باید در این رابطه ضوابط ارشاد را رعایت کنند.

سازمان رسیدگی به امور مساجد با ارسال دستورالعملی، سرفصل‌های سخنرانی ائمه جماعات را در ماه‌های محرم و صفر تعیین کرده واز هفت باید و نباید تعیین شده برای ائمه جماعات مساجد خبر داده است.

همه این مراسم لغوشد. عاشورا و حضور مردم عزادارحسینی را چه خواهند کرد؟

روز عاشورا روز هفتم آیت الله منتظری است. مرجعی که نماد آزادی ، محبت ، مودت ، مظلومیت و دفاع از حقوق مردم بود. مرز باید و نبایدهای او رضای خدا و حفظ حقوق مردم بود. برای همین هم محبوب مردم شد. مهر او را خداوند در دل های همه مردم قرار داد. حتی آنانی که زمانی به او بد گفته یا به سخره گرفته بودند، در خلوت خود شرمسار اوشدند. مرجع تقلیدی با پهنا و ژرفای دانشی بی نظیر، مستقیم بر صراط آزادی و حقوق مردم. مهربان مثل پدر؛ مگر می شود مهر چنین کسی را از قلب مردم زدود؟

صدا و سیما و سپاه و ماموران امنیتی وکیهان و فارس و همه اعوان و انصار پیدا و پنهان باتوم به دست و... همه خواهند رفت.سالها بعد، اهل اندیشه و نظر آیت الله منتظری را به عنوان یک معیار برای شناخت مسلمانی و انسانیت در روزگار ما در نظر خواهند گرفت. انسانی در مقیاس گاندی در هند و ماندلا در آفریقای جنوبی. انسانی که با شکیبایی و مظلومیت رنجها را تحمل کرد. جلوه ای از آن را علی مطهری روایت کرد و دلها را فرو ریخت، و اشکها را جاری کرد. روایت می کند که پس از حصر به دیدنش رفتم. " اولین جمله ای که به من گفت، این بود : علی ! دیدی با من چه کردند؟ " عمق رنجی که بردوش کشید، در همین یک جمله خلاصه شد.

آیت الله منتظری بنای عظیمی را بنیان نهاد؛ حفظ حرمت و کرامت انسان…همه رنج ها را بر دوش کشیدن و از رنج و آلام انسان ها کاستن...و حسرت یک آخ را بر دل آنها گذاشتن...

تردیدی نیست که اوشبیه ترین نمونه و مثال در روزگار ما به امام علی(ع) بود. دانش، حکمت، زندگی ساده و زاهدانه ، استواری در دفاع از حقوق مردم، تعهد به عدالت.

اکنون که نمی گذارند مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری برگزار شود، به جز مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا، به نظرم، می توانیم:

در خانه هایمان مراسم بزرگداشت بگیریم؛ حتی اعضای یک خانواده. تصویر آیت الله منتظری و شمعی و قرآنی و فاتحه ای. برای بچه هایمان بگوییم دیگر می توانیم سرمان را بلند بگیریم و بگوییم، حجت مسلمانی ما مردی بود که در تمام عمر صادق بود. رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه…

در دانشگاه ها و مدارس و ادارات و خیابان ها و پارکها با هر بهانه ای از آیت الله منتظری سخن بگوییم.

ایرانیان خارج از کشور، در هر شهری و کشوری که هستند، مراسمی شایسته آن فقیه یگانه برگزار کنند.

در فضای مجازی، وب سایت ها بیش از همیشه از اندیشه و استقامت آیت الله منتظری سخن بگویند.

آن قدر بر نام و یاد او تاکید کنیم، تا ببینند و بفهمند که با زور و رعب نمی توانند نام و یاد منتظری را که بر دلها حک شده را حذف کنند.

که:

آن را که جای نیست همه شهر جای اوست
درویش هر کجا که سرآید سرای اوست

1 نظرات:

http://webnegarirani.blogspot.com/ گفت...

سلام دوستان چند وقتی هستش که با وب یه مشکلی پیدا کردم اگه بتونین کمکم کنین ممنون میشم. همیشه پایدار باشید
سرت سبز باد و دلت شادمان...

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator