۱۳۸۸/۱۰/۰۲

محاصره بیت آیت الله طاهری در اصفهان توسط نیروهای امنیتی

محاصره بیت آیت الله طاهری در اصفهان توسط نیروهای امنیتی

. ادامه راه سبز«ارس»: بیت آیت الله سید جلال الدین طاهری از ساعتی پیش به محاصره نیروهای امنیتی درآمد.

به گزارش خبرنگار جرس در اصفهان، بیت آیت الله طاهری تحت نظر و محاصره و شدید نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

همچنین صبح امروز نیروهای لباس شخصی قصد تعرض به آیت الله طاهری را داشتند که اطرافیان آیت الله مانع این اقدام شدند.

آیت الله طاهری امام جمعه سابق شهر اصفهان و از جمله روحانیون پیشرو بود که در 17 تیر 1381 و با نوشتن متنی اعتراضی از این سمت استعفا کرد.

در بخشی از این استعفا نامه آمده بود:"اصل جمهوري يعني جابجايي مرتب و مكرر مديران كشور و جامعه مدني يعني نقد و انتقاد مداوم برنامه‌هاي حكومت‌‌و انقلاب يعني تأمين و تضمين خواسته‌هاي ملت كه مع‌الاسف امروز واقعيت غير از اينها است. مصلحت كشور بعيد است و آزادي كه اين سالها هر دو را به مسلخ و مقتل مي‌بينيم. هنگامي كه از وعده‌ها و قول و قرارهاي اول انقلاب ياد مي‌آورم، همچون بيد بر سر ايمان خويش مي‌لرزم."

وی که از شاگردان آیت الله منتظری نیز بود در بخشی از استعفانامه خود در خصوص حصر ایشان نوشت:"حصر فقيهي وزين و مجاهدي نستوه و مرجعي مبارز كه ثاني اثنين انقلاب و از اساطين نظام و اوتاد حوزه و اعاظم فقه و افاخم كشور است با كدام عقل و نقل و آيه و حديث و عرف و شرع و سياست قابل توجيه است؟ سوابق مستحسن و مدارج علمي چه فقيه و مرجعي همسنگ حضرت آيت‌الله منتظري مدظله است؟

معظم‌له نيمي از حوزه است و حوزه نيمي از اسلام و براين شناخت بود كه رهبر فقيد و عظيم‌الشأن انقلاب اسلامي، حضرت آيت‌الله‌العظمي امام خميني قدس سره القدوسي گرما بخشيدن به نظام و حوزه را به ايشان توصيه فرمودند. فاجعه نامسبوق و نامسموع حصر ارتجاعي و غيرانساني مجتهدي چون ايشان عاقبتي شوم و نتيجه‌اي مشئوم و پاياني مذموم دارد. الملك يبقي مع‌الكفر و لايبقي مع الظلم."

2 نظرات:

Anonymous گفت...

خدایا رحمت خودت را بر رهروان حق و حقیقت مبذول بدار و دل و قلبشان را آکنده از نور ایمان و عشق و شادی بفرما.
آیت الله منتظری ما باید راه تو را ادامه بدهیم
این رژیم دیکتاتور با این کارها تیشۀ دیگری به ریشه خود زد.
و نتیجه اش را به زودی خواهد دید.

Unknown گفت...

 . آیت‌الله منتظری پدر انقلاب مقدّس  اسلامی فرمودند:
استقلال یعنی زیر یوغ خارجی نباشیم و آزادی یعنی مردم در اظهار عقیده و بیان آزاد باشند. نه این‌که به محض ابراز نظر مخالفی، کار به زندان و حبس
چقدر ناراحت کننده است که اشخاصی‌که سی‌سال پیش فریاد می‌زدند استقلال،آزادی، جمهوری اسلامی  همان اشخاصی‌هستند که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از بین بردند. انشا‌الله خداوند به اینها میفهماند که معانی این  شعارها که دوباره این روزها میشنویم چی‌هست. همین شعار‌هایی‌که انقلاب عزیز اسلامی ما را سی‌ساله پیش به دنیا آورد.

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator