۱۳۸۸/۱۰/۰۱

شورای تامین استان قم، خواستار تخلیه بیت آیت الله منتظری شد

درپی لغو مراسم ختم آیت الله منتظری، بیت معظم له محاصره شد


. پس از پایان مراسم خاکسپاری آیت الله حسینعلی منتظری، بیت او به محاصره نیروهای انتظامی و نظامی درآمد.

به گزارش کلمه، قرار بود مراسم ختم این مجاهد راه آزادی امشب در مسجد اعظم قم برگزار شود که به گفته فرزند آیت الله منتظری این مراسم از جانب خانواده او لغو شد.

سعید منتظری گفت که اعضای خانواده مطلع شده اند که مسجد اعظم از ساعت ها قبل، توسط نیروهای بسیج و سپاه پر شده و به همین دلیل مراسم دوشنبه شب را لغو کرده اند.

او در مورد وضعیت اطراف بیت آقای منتظری گفت: اطراف منزل مثل حکومت نظامی شده است و انواع و اقسام نیروهای نظامی و انتظامی با سپر و باتوم در آنجا مستقر شده اند و اجازه رفت و آمد به بیت را نمی دهند.

تصمیم خانواده آیت الله منتظری مبنی بر لغو مراسم در مسجد و برگزاری آن در بیت، سبب تحریک نیروهای لباس شخصی و بسیجی به حمله به بیت شد.

سرهنگ فراهانی به نمایندگی از شورای تامین استان در مذاکره با بیت آیت الله خواستار تخلیه بیت شد و گفت که مهاجمین فقط در این صورت خواهند رفت.

تجمع نیروهای شبه نظامی در مقابل بیت آیت الله جدی تر شده شورای تامین گفته آنها خواستار پلمپ دفتر هستند. گزارش های رسیده از قم ، وضعیت این شهر مذهبی را به شدت امنیتی و ملتهب گزارش می دهند

نیروهای مهاجم اقدام به شکستن شیشه های بیت کردند.

احمد منتظری دیگر فرزند معظم له نیز در اینباره گفت که گروهی بزرگ از لباس‌شخصی‌ها که عکس رهبر جمهوری اسلامی را به دست داشتند با شعار «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» سعی در ایجاد درگیری با هواداران آیت‌الله منتظری و جنبش سبز کردند که این درگیری ها منجر به مجروح شدن چند نفر شد.

به گفته فرزند آیت‌الله منتظری، مسئولین حکومتی شهرستان قم «کاملاً همکاری کرده و در مراسم ختم آیت‌الله شرکت کردند، نیروی انتظامی هم تلاش کرد تا بین دو گروه مردم سبز و لباس شخصی ها درگیری ایجاد نشود، اما موفق نشد.»

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator