۱۳۸۸/۰۹/۱۴

سبزهای علفی بروند بوق بزنند ، سپاه تدابير ما را قرقره ميكند!

سبزهای علفی بروند بوق بزنند ، سپاه تدابير ما را قرقره ميكند!


. به ميمنت و مباركي فرمانده سپاه تهران گفته است "تدابير ما براي ۱۶ آذر تدابيري فرهنگي است و قصد داريم در اين روز به دانشجويان در دانشگاه‌هاي سراسر کشور به‌ خصوص استان تهران گل هديه دهيم". لذا ما در اين لحظه نتايج عمده اي گرفتيم كه در ساير لحظات هر كاري كرديم نگرفته بوديم. منو داشته باش!

  1. تدابير سپاه براي غير از ۱۶ آذر تدابير بي فرهنگي بود عين خر به مردم حمله ميكردند . ايندفعه فرهنگي است لطفاً دنبال يك جانور فرهنگي بگرديد.
  2. سپاه تهران براي دانشگاههاي سراسر كشور هم تدابير دارد . ايناها خودش گفته سراسر كشور به خصوص تهران.
  3. تا حالا از سراسر كشور سپاهي مي آوردند دانشگاههاي تهران حالا از تهران ميبرند دانشگاههاي سراسر كشور. خدائيش كشف رمز تدابير اينها خيلي ساده است.
  4. هر دفعه ما گل ميداديم سپاه كتك ميزد. ايندفعه سپاه ميخواهد گل بدهد ظاهراً تنش ميخارد. ولي تدابير ما از اول فرهنگي بوده كتك نميزنيم. راست ميگويند بروند حمام.
  5. اهداء گل چون فقط يك كار است شامل تدابير نميشود. خيلي كه باشد ميشود تدبير. البته كاكتوس هم گل دارد خيلي جاهاي بدرد بخور ديگر براي سپاه هم دارد. احتمالاً كاكتوس شامل تدابير ميشود.
  6. حالا فردا پنج تا اسكل را جلوي دوربين جمع ميكنند گل ميدهند احمدي نژاد عكس مروه الشربيني را ميگيرد دستش راه مي افتد دور دنيا. ميگي نه وايسا تدابيرشان را تماشا كن.
  7. اهداء گل اتفاقاً تدابير خيلي مناسبي هم هست. گل ميدهند بعد ماشين آب پاش مي آورند كسي بپرسد ميگويند آورده ايم گل آب بدهيم.
  8. اگر قرار باشد طبق تدابير به دانشجوهاي راستكي گل بدهند سپاه بايد به اندازه كل هلند گل داشته باشد. دروغ ميگويند وگرنه چطور هنوز خبري از واگذاري سهام گلخانه ها به سپاه منتشر نشده؟
  9. همينطوري پيش برود دفعه بعد سپاه اعلام ميكند تدابير ما فرهنگي است شعار مرگ نمي دهيم. دفعه بعدش هم با موبايل از خودشان در حال كتك زدن ما فيلم ميگيرند دفعه بعدترش هم سپاهي ها ميگويند نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران!
  10. من تا همينجا نتيجه گرفتم!
علیرضا رضایی
» ادامه مطلب

بهزاد نبوي به زندان و سپس به بيمارستان منتقل شد

با پایان مرخصی ۱۰ روزه و به دلیل رعایت نکردن"مسائل لازم"!
بهزاد نبوی به بند ۲-الف اوین بازگشت

. بهزاد نبوی امروز صبح پس از پایان ۱۰ روز مرخصی، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب حضور یافت و به دلیل عدم حضور قاضی صلواتی، رئیس شعبه مربوطه که در مرخصی به سر می برد، نبوی به رئیس دادگاههای انقلاب تهران مراجعه کرد.

در این ملاقات، به نبوی اعلام شده است که وی در دوره مرخصی رعایت مسائل لازم را نکرده و از جمله با افرادی غیر از اعضای فامیل خود دیدار کرده و طی این دیدارها به غیر از احوالپرسی، مسائل دیگری را نیز بیان کرده است. به این ترتیب از نبوی خواسته شد تا خود را به زندان اوین معرفی کند. مقارن ساعت ۱۰ صبح امروز، پس از مراجعه بهزاد نبوی به زندان اوین، مسئولان زندان او را تحویل گرفته و به بند ۲- الف هدایت کردند.

انتقال بهزاد نبوی به اوین درحالی صورت میگیرد که، این فعال سیاسی ۶۸ ساله در ماه آخر پیش از آزادی، به دلیل عمل جراحی و شرایط جسمی اش در بیمارستان خاتم الانبیا بستری بود.

بهزاد نبوي به بيمارستان منتقل شد

وکيل بهزاد نبوي از انتقال موکلش به زندان وسپس به بيمارستان خبر داد .

صالح نيکبخت در اين مورد اظهار داشت : امروز در حالي که 36 ساعت به پايان مرخصي 10 روزه نبوي مانده بود براساس درخواست قبلي دادگاه که بايد خود را معرفي مي کرد همراه همسرش به دادگاه انقلاب مراجعه کرد .

به گزارش آریا وي افزود: موکلم پس از اطلاع از دستور رييس شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي داير بر معرفي خود به بند 2 الف در زندان اوين اين اقدام را انجام داد اما يک ساعت پيش به اوژانس بيمارستان خاتم الانبيا منتقل شد و در انتظار دستور پزشک مربوطه است .

صالح نيکبخت ادامه داد: با توجه به اينکه 3 پزشک بهزاد نبوي اعلام کرده اند که او نبايد به زندان بازگردد اينجانب موضوع را به رياست قوه قضاييه و دادستان کل کشور و دادستان تهران منتقل خواهم کرد.


» ادامه مطلب

مهدی کروبی خطبه عقد غیابی پیمان عارف دانشجوی دربند را جاری کرد

مهدی کروبی خطبه عقد غیابی پیمان عارف دانشجوی دربند را جاری کرد

. به گزارش جرس: روز دوشنبه نهم آذرماه ، خانواده پیمان عارف دانشجوی زندانی و محروم از تحصیل که از سی خرداد ماه و پس از رویدادهای اولیه پس از انتخابات در زندان اوین بسر می برد و همچنین خانواده سمیرا جمشیدی ، به همراه چند تن از دوستان در منزل شیخ مهدی کروبی حضور یافتند تا شاهد برگزاری مراسم ازدواج غیابی فرزندانشان باشند.

شیخ به مانند همیشه با روی باز ضمن خوشامد گویی به استقبال میهمانان آمد و با ابراز تاسف نسبت به بازداشت های گسترده و نقض حقوق بشر نسبت به افراد در بند عنوان داشت که چون گذشته تلاش خود را برای آزادی زندانیان سیاسی به کار خواهد گرفت.

این مراسم به دلیل عدم امکان تماس بیش از یک دقیقه از زندان اوین چندین بار متوقف گردید اما در نهایت با تماسهای پیاپی و قرائت خطبه عقد توسط شیخ مهدی کروبی و پاسخ زوجین این ازدواج به صورت غیابی صورت گرفت.

» ادامه مطلب

بازداشت بیش از ۱۵ نفر از مادران عزادار توسط نیروهای امنیتی

"بازداشت بیش از ۱۵ نفر از مادران عزادار توسط نیروهای امنیتی"
عصر امروز(شنبه) بیش از ۱۵ نفر از مادرن عزادار را در پارک لاله تهران بازداشت کردند

. ارس به نقل از خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان- روز شنبه ۱۴ آذر ماه حوالی ساعت ۱۷:۰۰ در حالی که مادران در حال ورود به پار ک بودند و قصد برگزاری تجمعات اعتراضی خود را داشتند با انبوهی از نیروهای امنیتی - انتظامی مواجه شدند.نیروهای انتظامی ،لباس شخصی که با خودرو و موتور سوار و پیاده بودند تمامی نقاط پارک لاله را به اشغال خود در آوده اند.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی نیروهای لباس شخصی بسوی مادران یورش بردندو ۴ نفر از مادران را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. در نقاط مختلف پارک به مادران عزادار و دختران جوان یورش می برند و ۱۱ نفر از آنها را دستگیر و به وان های خود که در میدان آب نمای پارک لاله مستقر بودند انتقال دادند.

آنها در حال گشت زدند در پارک هستند و هر مادری را می بینند مورد اهانت و بدرفتاری قرار میدهند و سپس دستگیر می کنند تا لحظه ارسال این گزارش تعقیب و دستگیری مادران ادامه دارد و حتی در خیابانها اطراف پارک تعدادی از مادران دستگیر شدند. احتمال زیاد دارد که آمار دستگیریها بیش از ۱۵ نفر باشد. آمار بیش ۱۵ نفر اعلام شده توسط شاهدان عینی گزارش شده است. برخوردها با مادران غیرانسانی گزارش شده است.

نیروهای امنیتی - انتظامی که در حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر تخمین زده می شوند آنها در نقاط مختلف پارک مستقر شده اند. تعدادی از مامورین لباس شخصی که در هفته های گذشته از مادران اقدام به فیلم برداری می کردند امروز مادران شرکت کننده را شناسائی می کنند و اقدام به دستگیری آنها می کنند. نیروهای امنیتی دستگیریهای خود را علاوه بر پارک به خیابانها اطراف پارک کشاندند.

گفتگویی با علی آقا سلطان، پدر ندا آقاسلطان


تقدیم به مادران عزادار

مادرم داغدار

فرزندم با گلوله ای در گلو

بر سنگفرش خیابان

در بادها بر جا ماند

برادرم

آه زندانی

همسرم مفقود

دلم پاره پاره

و تنم از ضربه های باتوم

بت پرستان زخمی

خسته نیستم

هنوز پای رفتنم ست

با زنجیرهای پوسیده بر پا

بسویت می آیم

و فریادت خواهم زد

عدالت کجایی ...؟
» ادامه مطلب

محدودیت دسترسی به اینترنت در ایران در آستانه ۱۶ آذر

محدودیت دسترسی به اینترنت در ایران در آستانه ۱۶ آذر

. در آستانه فرارسیدن 16 آذر - روز دانشجو - دسترسی به اینترنت در مناطق مختلف کشور دچار اختلال و محدودیت شدید شده است.

از ظهر امروز شنبه، دسترسی به اینترنت در نواحی مختلف با سرعت بسیار پایین امکان‌پذیر است به نحوی که امکان استفاده عادی برای کاربران اینترنتی در کشور وجود ندارد.

تاکنون دسترسی به شبکه اینترنت در مقاطع بسیاری در ایران با محدودیت شدید و اختلال مواجه شده است به ویژه در زمان‌هایی که از طرف حامیان جنبش سبز برای انجام برنامه‌های اعتراضی اعلام می‌شود.

» ادامه مطلب

۱۰ ملاحظه برای ۱۶ آذر سبز

۱۰ ملاحظه برای ۱۶ آذر سبز


. «۱۶ آذر»ی دیگر در پیش است. «۱۶ آذر»ی که به‌خاطر رویدادهای پس از کودتای ۲۲ خرداد و شکل‌گیری یک جنبش اعتراضی (جنبش سبز) در ایران امروز، معنادار از سال‌های پیش شده است. در آستانه‌ی این روز مانا، با احترام به شهدای آذر ۱۳۳۲، آن «سه آذر اهورایی»، و تمامی شهدای جنبش دانشجویی در ایران، ملاحظات ده‌گانه‌ی زیر مطرح می‌شود:


۱. جنبش دانشجویی هیچ‌گاه یک جنبش صنفی صرف نبوده است. برخی از ویژگی‌ها و شاخصه‌ها، دانشجویان را با تحولات اجتماعی_سیاسی درگیر می‌کند و گره می‌زند. مستقل از کمال‌جویی و آرمان‌خواهی دانشجویان و شور و انگیزه و انرژی ایشان برای حضور در صحنه‌های اجتماعی (که بی‌ارتباط با سن آنان نیست)، برخی علل و عوامل از جمله آگاهی نسبی دانشجویان از اوضاع سیاسی و اجتماعی کشور (که می‌توان ادعا کرد از متوسط آگاهی جامعه، کمتر نیست)، جایگاه دانشجویان به‌مثابه‌ی «روشنفکران توزیع‌کننده»، و امکان ارتباط و همفکری بیشتر دانشجویان در محیط دانشگاه و خوابگاه، خود به‌خود بستر لازم برای نقد «وضع وجود» و تلاش برای دستیابی به «وضع مطلوب» را فراهم می‌آورد و دانشجو را چونان کنشگری مدنی در متن رویدادهای سیاسی_اجتماعی می‌نشاند.


قابل اشاره است، هنگامی‌ دانشجو پا به دانشگاه می‌نهد که مطابق قانون، واجد شرایط سنی مشارکت در انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری و ... است. این‌چنین، بدیهی می‌نماید که دانشجو به‌عنوان یک شهروند، محق (و مکلف) ‌شود که در مورد سرنوشت جامعه‌ی خویش بی‌تفاوت نماند. دخالت دانشجویان در امور سیاسی (با فهم دقیق جایگاه و موقعیت دانشجو) نیز این‌گونه، مفروض به‌نظر می‌رسد.


۲. جنبش دانشجویی این سرزمین در برش‌های متعددی از تاریخ سیاسی معاصر ایران، نقشی موثر در پیشبرد مطالبات و آرمان‌های ملت ایران داشته است. به‌طور مشخص، می‌توان به نقش فعال دانشجویان در تکوین و تحقق نهضت ملی شدن صنعت نفت، نهضت مقاومت ملی (پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲)، مبارزات انقلابی در دهه‌های ۴۰ و ۵۰، مجاهدت‌ها برای تحقق و توفیق انقلاب اسلامی 57، و نیز خیزش دوم خرداد 76 اشاره کرد. به بیان دیگر، جنبش دانشجویی به‌مثابه‌ی خرده‌جنبش، همواره ذیل یک جنبش اجتماعی کلان، به ایفای وظیفه و کنش اجتماعی_سیاسی پرداخته و تصویر و تاثیر ویژه‌ی خود را بر رخدادها و تحولات، حک کرده است.


۳. جنبش دانشجویی در ایران واجد ویژگی‌هایی است که در طول بیش از نیم قرن تکوین آن، به نوعی تثبیت شده‌اند. مهم‌ترین این ویژگی‌ها عبارت‌اند از: آرمان‌خواهی و کمال‌جویی، عدالت‌طلبی و ستیز با فقر و اختلاف طبقاتی، آزادی‌خواهی و مبارزه با استبداد و خودکامگی، و نیز دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و منافع ملی ایران. افزون بر این‌ها، با توجه به دینی بودن جامعه‌ی ایران (به‌معنای عام)، جنبش دانشجویی ایران عمدتا" ماهیتی دینی داشته است؛ هرچند در مقاطع مختلف تاریخی، پویش‌های غیردینی نیز در درون این جنبش فعال بوده‌اند و تاثیرات غیرقابل انکاری را در تحولات سیاسی_اجتماعی ایران موجب شده‌اند.


قابل اشاره است که کوشش‌های جنبش دانشجویی در دوره‌های زمانی گوناگون، متاثر از گفتمان غالب در ایران سمت‌وسوی متفاوتی داشته و هر بار چشم‌انداز تلاش‌ها، سویی را برجسته‌تر مورد توجه و پیگیری قرار داده است. زمانی استبداد و استعمار را هدف گرفته و بیشتر برای آزادی و استقلال تلاش کرده؛ در دوره‌ای همپای دموکراسی، دغدغه‌‌ی برابری و عدالت اجتماعی داشته‌؛ و اینک، بیش از پیش، برای آزادی و دموکراسی مجاهدت می‌کند و پیگیر تحقق حقوق بشر است و خود را صلح‌جو و جنگ‌ستیز متبلور می‌سازد.

۴. جنبش دانشجویی همچون دیگر امکان‌های پیشبرد اهداف و پروژه‌های سیاسی، در معرض سوء‌استفاده بوده و هست. این اتفاق به‌خصوص با توجه به برخی ویژگی‌های خاص دانشجویان و جنبش دانشجویی، مانند شور و نشاط و انرژی و فقدان محافظه‌کاری و اجتناب از دوراندیشی‌های مرسوم ناشی از عقلانیت ابزاری، مجال و بستری مناسب (بالقوه) برای پیشبرد برخی اغراض سیاسی فراهم کرده و می‌کند. این سوء‌استفاده می‌تواند از سوی حکومت و صاحبان قدرت، یا از سوی جریان‌های سیاسی رقیب قدرت مستقر، صورت گیرد. رویداد تلخ و ناگوار حمله‌ی کماندوها و چتربازها و نیروهای نظامی و انتظامی در اول بهمن‌ماه ۱۳۴۰ به دانشجویان معترض در دانشگاه تهران و آسیب‌رساندن شدید و غریب ایشان به دانشجویان و امکانات آموزشی دانشگاه، تنها یک مورد از سوء‌استفاده‌ها از دانشجویان و آرمان‌خواهی ایشان محسوب می‌شود*.

۵. وجود گروه‌های مرجع مستقل و معتمد دانشجویان در دانشگاه‌ها، یکی از فاکتورهای مهم برای تنظیم کنش‌های دانشجویی است. این گروه‌های مرجع به‌عنوان بستری مناسب برای تبادل نظر و همفکری و مشورت دانشجویان و اتخاذ تصمیم مشترک، می‌توانند اقدامات فردی یا کنش‌های تدبیر نشده و رفتارهای احساسی صرف را مانع شوند. متاسفانه اقتدارگرایی صاحبان قدرت فعالیت تشکل‌های دانشجویی را برنمی‌تابد و این وضع، سیکل معیوبی را سامان می‌دهد که نه به سود حکومت است و نه به نفع دانشجویان. چنان‌که هرگاه تشکل‌های دانشجویی مرجع و معتمد دانشجویان امکان فعالیت آزاد و امن و علنی نیافته‌اند و به حاشیه رانده شده‌اند، چالش‌های پرهزینه میان دانشجویان پرشور و اقتدارگرایان، افزایشی محسوس یافته است.


۶. جنبش دانشجویی در یک دهه‌ی اخیر زیر سخت‌ترین فشارهای امنیتی قرار داشته و هزینه‌های بس سنگینی را متحمل شده است. احضار ده‌ها دانشجو در دانشگاه‌های مختلف کشور به کمیته‌های انضباطی در همین چند هفته‌ی اخیر، نشان می‌‌دهد که وضع آزادی فعالیت‌های سیاسی دانشجویان چگونه و در چه سطحی است. بر این وضع تاسف‌بار، باید بازداشت ده‌ها دانشجو را در چند ماه اخیر، و از پی حوادث پس از انتخابات، افزود و مورد اشاره قرار داد. این چنین است لغو مجوز فعالیت انجمن‌های اسلامی در دانشگاه‌های مختلف در چند سال اخیر، و جلوگیری از فعالیت گروه‌های مستقل دانشجویی.


وقتی کنش سیاسی دانشجویان و به‌ویژه گروه‌های مرجع و معتمد و مستقل، این‌چنین مورد سرکوب قرار می‌گیرد و از سوی نهادهای مسئول در حکومت، برتابیده نمی‌شود، آشکار است که کوشش‌های دانشجویان در مجموعه‌های کوچک‌تر و البته متکثرتری سامان یابد و گاه حتی از یک خواست و اقدام فردی متاثر شود. به دیگر سخن، پندار بس اشتباهی است که گمان رود با افرایش فشارها و تهدیدها و، با افزایش هزینه‌ی اقدام سیاسی، دانشجویان سکوت و انفعال را برمی‌گزینند و نسبت به سرنوشت خود، خانواده و جامعه و کشورشان بی‌تفاوت می‌مانند.


۷. جنبش دانشجویی ایران برکنار و مستقل از واقعیت‌های جاری در جامعه‌ی ایران نیست. فشارها و تهدیدها و موانع متعددی بر سر راه جنبش اعتراضی مردم ایران (تبلور یافته در «جنبش سبز» و موسوم به آن) وجود دارد و سرکوب‌های شدیدی بر این جنبش اجتماعی مدرن، تحمیل شده است. از همین منظر، جنبش دانشجویی به‌مثابه‌ی یک خرده جنبش، در حال تحمل چنین فشارها و سختی‌هایی است. با وجود این، حقانیت مطالبات جنبش مدنی مردم ایران و مشروعیت اخلاقی و انسانی این خواسته‌ها برای پیشبرد دموکراتیزاسیون و دفاع از حقوق بشر، چنان است که به‌رغم تمامی فشارها و سرکوب‌ها و تهدیدها به راه خویش ادامه خواهد داد و از پیگیری خواسته‌های دموکراتیک و قانونی و انسانی خود، پا پس نخواهد گذاشت. این‌گونه می‌توان مدعی شد که جنبش دانشجویی ایران نیز ضمن حفظ ویژگی‌های خاص خود، ذیل جنبش سبز مردم ایران ادامه‌ی حیات خواهد داد و تاثیرات گریزناپذیری را بر تحولات اجتماعی ایران امروز و فردا، و در جهت تعمیق و بسط دموکراتیزاسیون، ثبت خواهد کرد.


۸. جنبش دانشجویی به‌خاطر ویژگی‌های خاص آن (به‌خصوص هیجان و شور و انرژی فعالان آن) این پتانسیل را داشته و دارد که در دام «خشونت» متقابل «تقدیس‌‎گران خشونت» افتد. خوشبختانه عقلانیت در جنبش دانشجویی به آن‌چنان سطحی ارتقاء یافته و به مقامی رسیده که بیش از هر زمان به محاسبه‌ی «هزینه_فایده»ی هر اقدام بپردازد. افزون بر این، دانشجویان دموکراسی‌خواه بیش از پیش به این نکته‌ی مهم واقف شده‌اند که نباید در «بازی»ای که تمامیت‌خواهان طراحی و کارگردانی می‌کنند، چونان «بازیگر»ی مشغول شوند.


خوشبختانه می‌توان مدعی شد که بسط رفتار مدنی و فراگیر شدن کنش سیاسی با رعایت ملاحظات قانونی، و پیگیری اعتراض و انتقاد به‌شکل مسالمت‌آمیز و با پرهیز جدی از خشونت، در میان دانشجویان محسوس‌تر از همیشه است. جنبش دانشجویی امروز از سویی آماده‌ی پرداختن هزینه‌‌های لازم برای پیشبرد دموکراتیزاسیون است، و از سویی دیگر با تحلیل واقع‌بینانه از وضع و شرایط جامعه مدنی ایران و نیز بلوک قدرت در جمهوری اسلامی، کنش خود را تنظیم و متبلور می‌کند. اقدام استراتژیک و تامل در «استراتژی» (یافتن بهترین راه برای نیل به اهداف، با رعایت نقاط قوت و ضعف، و در نظر گرفتن فرصت‌ها و تهدیدها) اینک امری ملموس و مفروض برای اغلب کنشگران دانشجو محسوب می‌شود.


۹. جنبش دانشجویی ایران امروز با تکیه بر خلاقیت و هوشمندی و ابتکار و توان تحرک و ابداع اندیشه‌ی پویای خویش، در یک نقطه و ذیل یک مسیر متوقف نمی‌ماند. دانشجویان نیک دریافته‌اند که تاکتیک‌ها (راهکارها)ی گوناگونی برای پیگیری استراتژی‌ (راهبرد)شان وجود دارد و راه‌های متعددی برای بروز و ظهور و پیگیری اعتراض مدنی‌شان موجود است. از همین منظر، حضور مشهود (راهپیمایی در دانشگاه یا تجمعات اعتراض‌آمیز خیابانی) تنها یک وجه و جلوه و راهکار برای پیگیری اهداف جنبش سبز محسوب می‌گردد. این نسل البته به علت اشرافی که بر استفاده از فضای مجازی دارد، از پتانسیلی برخوردار است که نه تنها «پدران»‌اش که گاه «برادران بزرگ»‌اش نیز از آن محروم‌اند. توان آگاهی‌بخشی و ارتباط موثر دانشجویان با استفاده از اینترنت و نیز بهره جستن از «سپهر عمومی» در ایران امروز، و امکانات خاص دانشجویان برای ایجاد و فعال‌سازی «شبکه‌های اجتماعی» به‌گونه‌ای منحصر‌به‌فرد، از دیگر لایه‌های اجتماعی متمایز است.


۱۰. «روز دانشجو»ی سال 1388 تنها روزی از روزهای سال است؛ قرار نیست تمام مشکلات ایران امروز در یک روز (16 آذر) حل و رفع شود. این نکته برای قریب به اتاق دانشجویان دموکراسی‌طلب و پیگیر صلح و حقوق‌بشر، مفروض و بدیهی است. افزون بر این، جنبش دانشجویی امروز ایران به قدر لازم با مفاهیمی چون صبوری و خویشتنداری و تامل و تحمل و پایداری، آشناست و دریافته که «راه دشوار آزادی و دموکراسی» یک‌شبه طی نمی‌شود و، محتاج صبر و استقامت، و نیز نیازمند پرهیز جدی از یأس و ناامیدی است.

بی‌شک در آستانه‌ی ۱۶ آذر، دانشجویان آزاده و مصمم و پرشوری که پا در «راه سبز امید» نهاده‌اند، این سخن مشهور دکتر علی شریعتی را در رثای «سه آذر اهورایی» از یاد نخواهند برد: «اگر اجباری که به زنده ماندن دارم نبود، خود را در برابر دانشگاه آتش می‌زدم، همان‌جایی که بیست و دو سال پیش، « آذر»‌مان، در آتش بیداد سوخت، او را در پیش پای «نیکسون» قربانی کردند...! این «سه یار دبستانی»، که هنوز مدرسه را ترک نگفته‌اند، هنوز از تحصیل‌شان فراغت نیافته‌اند، نخواستند - همچون دیگران- کوپن نانی بگیرند و از پشت میز دانشگاه، به پشت پاچال بازار بروند و سر در آخور خویش فرو برند. از آن سال، چندین دوره آمدند و کارشان را تمام کردند و رفتند، اما این سه تن ماندند تا هر که را می‌آید، بیاموزند، هر که را می‌رود، سفارش کنند. آنها هرگز نمی‌روند، همیشه خواهند ماند، آنها «شهید»‌اند. این «سه قطره خون» که بر چهره‌ی دانشگاه ما، همچنان تازه و گرم است...»


» ادامه مطلب

بسیج ‌دانشگاه‌ تهران: ۱۶ آذر مجلس ترحیم سبزهاست!

بسیج ‌دانشگاه‌ تهران: ۱۶ آذر مجلس ترحیم سبزهاست!


مسوول سیاسی بسیج دانشگاه تهران گفت: تجربه چند ماه اخیر نشان داده ورود جریان سبز در مناسبت های خاص انگیزه نیروهای متعهد به انقلاب و نظام را برای حضور در صحنه چند برابر کرده و این روز ها به بستری برای ریزش نیروهای این جریان تبدیل شده اند. با تجربه ای که از روز قدس و ۱۳ آبان داریم به نظر می رسد که ۱۶ آذر مجلس ترحیم جریان سبز خواهد بود.

محمد ذوقی مسوول سیاسی بسیج دانشگاه تهران در گفت و گو با برنا گفت: ما شاهد این هستیم که مناسبت هایی که به روحیه استکبار ستیزی و تحقق اسلام بازمی گردد مثل روز قدس، ۱۳ آبان و ۱۶ آذر روز هایی هستند که جریان سبز تصمیم دارد با برنامه ریزی وارد عمل شده و به خیال خود جریان خود را زنده نگه دارند و به این ترتیب از فضای ضد استکباری واقعی در جهت تایید استکبار جهانی بهره ببرد.

دبیر سیاسی بسیج دانشگاه تهران تصریح کرد: تجربه چند ماه اخیر نشان داده ورود جریان سبز در مناسبت های خاص انگیزه نیروهای متعهد به انقلاب و نظام را برای حضور در صحنه چند برابر کرده و این روزها به بستری برای ریزش نیروهای این جریان تبدیل شده اند.

وی خاطر نشان کرد: با تجربه ای که از روز قدس و ۱۳ آبان داریم به نظر می رسد که ۱۶ آذر مجلس ترحیم جریان سبز خواهد بود و با حضور پررنگ تر دانشجویان انقلابی در صحنه شاهد ریزش و افول نیروهای وابسته به جریان سبز باشیم.
» ادامه مطلب

آسمان ایران امشب و فردا شب با بانگ الله اکبر سبز می شود

آسمان ایران امشب و فرداشب با بانگ الله اکبر سبز می شود


. ادامه راه سبز«ارس»: عید غدیر این سبز ترین عید مسلمین در حالی از راه می رسد که کودتاگران مدت‌هاست انگ بی دینی به ملت معترض و سبز ایران می زنند.

در این میان نهضت ملت ایران كه رنگ سبز خود را با تاسی از راه سبز علی و فرزندانش اختیار كرده است اینك در آستانه‌ عید غدیر با امتحانی دیگر روبه رو است.

ملت ایران پاسخ دروغ گویان و یاوه سرایان را با فریادهای الله اكبر، یاعلی و یاحسین خود در شب عید غدیر خواهند داد.

سبزهای سراسر ایران در شب عید غدیر(امشب) و شب یوم الله ۱۶ آذر(فرداشب)، راس ساعت ۲۲ همه باهم فریاد الله اکبر سر می دهند تا دروغگویان بدانند كه مردم حق طلب ایران برای رسیدن به آزادی، این هدیه الهی تنها از خدا یاری می جویند.

الله اكبر خواهند گفت تا بدانند كه سركوب هیچ هراسی در دل ملت نینداخته است، چرا كه شجاعت را از مولای خود علی آموخته‌ اند.

به خاطر داشته باشیم تک تک شهروندان ایرانی رسانه این جنبش هستند.
» ادامه مطلب

کلیپ سرود "۱۶ آذر" بیاد سه آذر اهورایی و تمامی دانشجویان سبز دربند استبداد

«کلیپ سرود "۱۶ آذر" بیاد سه آذر اهورایی و تمامی دانشجویان سبز دربند استبداد»

جهت دانلود بر روی عکس زیر کلیک نمایید

» ادامه مطلب

دیدار مهدی کروبی با خانواده فیض‌الله عرب ‌سرخی

دیدار مهدی کروبی با خانواده فیض‌الله عرب ‌سرخی:
بازگشت به قانون‌اساسى، راه برون‌رفت از وضعيت فعلى است

. ادامه راه سبز«ارس»: مهدى کروبى عصر جمعه با حضور در منزل سيد فيض‌الله عرب سرخى عضو شوراى مرکزى سازمان مجاهدين انقلاب از خانواده او دلجويى کرد.

مهدى کروبى در اين ديدار که اعضاى خانواده‌هاى برادران شهيد عرب‌سرخى و برخى ديگر از همسران و فرزندان شهدا حضور داشتند، با گراميداشت ياد ونام شهيدان هدف خود از اين ديدار را عرض تبريک عيد سعيد غدير خم عنوان کرد و افزود: آنچه امروز گريبانگير کشور ما را گرفته است، افراطى‌گرى‌هاى عده قليلى است که نظام مقدس جمهورى اسلامى را هدف گرفته است و بى‌ترديد همه ما و شما که از بازماندگان شهداى انقلاب و جنگ تحميلى هستيد اجازه مصادره خون شهدا را نخواهيم داد.

مهدى کروبى برخى بى‌تدبيرى‌ها در مديريت مسائل بعد از انتخابات را عامل اين اتفاقات دانست و تأکيد کرد: همه بايد با بازگشت به قانون اساسى و محور قرار دادن رأى و نظر مردم، آرامش و امنيت را به فضاى سياسى و اجتماعى کشور بازگردانيم و برهمه نخبگان است که در راه بسط قانون و دموکراسى تلاش کنيم و از تفرقه و ايجاد اختلاف در راه آرمان‌هاى امام خمينى با تمام وجود هزينه کنيم.

مهدى کروبى با اشاره به سيره و روش امام خمينى تأکيد کرد: شناخت من از سال‌هايى که از نزديک با آن بزرگوار همراه بوديم برخلاف بسيارى از ادعاهايى است که امروز مطرح مى‌شود. امام همواره به رأى و نظر مردم ملتزم بود و اگر خبرى مبنى بر نارضايتى بخش کوچکى از مردم مى‌شنيد نسبت به آن واکنش تندى نشان مى‌دادند.

مهدى کروبى با اشاره به خاطره‌اى از امام گفت: امام در يک‌سو خبر بستن و مصادره يک مدرسه در يکى از توابع اردکان يزد که متعلق به جامعه زرتشتيان بود را خوانده بودند. بعد از مشاهده اين خبر فورا نسبت به آن واکنش تندى نشان دادند و دستور بازگرداندن آن مدرسه به زرتشتيان شريف را دادند. مهدى کروبى تأکيد کرد که امروز نام و راه و انديشه امام خمينى از هر زمانى غريب‌تر است و ما بايد در جهت زدودن اين غربت از انديشه بنيانگذار اين نظام از هر تلاشى فروگذار نکنيم.

در پايان مهدى کروبى ضمن انتقاد از روش برخورد با منتقدين و کسانى که از بانيان و زحمت‌کشان اين نظام و انقلاب بودند، بازداشت و توهين به منسوبان خانواده‌هاى شهدا را بسيار نگران کننده خواند و افزود: بايد نسبت به خانواده شهدا که برخى از ‌آنها در حوادث اخير بازداشت شده‌اند، برخورد شايسته‌ترى مشاهده مى‌کرديم.

خانواده‌هاى حاضر در اين نشست نيز گزارشى از وضعيت خود و بازداشت برخى اعضاى خانواده‌هاى خود ارائه کردند. مريم شربتدار قدس همسر فيض‌الله عرب سرخى نيز در اين ديدار با اشاره به قريب به 17روزى که از آخرين ملاقات با همسرش سپرى شده از ممنوع‌الملاقات شدن او خبر داد. همسر عرب‌سرخى از تلاش‌هاى سيد جلال موسوى وکيل همسرش خبر داد که در روز دوشنبه 9آذرماه بعد از جلسه بازپرسى موفق به ديدار چند دقيقه‌اى با موکل خود شده است.

وکيل عرب‌سرخى در اين ديدار از طرح اتهامات جديد نسبت به موکل خود خبر داد و افزوده است درحالى که روند بازپرسى عرب‌سرخى به اتمام رسيده وى در انتظار حکم صادره از دادگاه بوده است، مجددا به بازپرسى فرا خوانده شده است. همسر عرب‌سرخى اتهامات جديد را علت اين بازپرسى‌هاى جديد عنوان کرد. وى در پايان از گرفتن نامه ملاقات توسط وکيل همسرش در روز چهارشنبه 11آذر و تحويل آن به زندان اوين خبر داد.

» ادامه مطلب

۱۳۸۸/۰۹/۱۳

احمدی نژاد: سند داریم که آمریکا می‌خواهد جلوی ظهور امام زمان را بگیرد

سخنان احمدی‌نژاد در اصفهان:
حمله آمریکا به عراق برای جلوگیری از ظهور مهدی (ع) بود!


. ادامه ره سبز«ارس»: محمود احمدی‌نژاد در اصفهان گفت، سند داریم که آمریکا می‌خواهد جلوی ظهور امام زمان را بگیرد. ما اسناد آن را به دست آوردیم که آنها معتقدند یکی از خاندان پیامبر اکرم در این نقطه ظهور کرده و ریشه همه ظالمان عالم را خواهد خشکاند. آنها همه این نقشه‌ها را کشیده‌اند که جلوی ظهور حضرت را بگیرند و می‌دانند ملت ایران زمینه‌ساز این حادثه بوده و یاران این حکومت خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، رییس دولت حاضر در این سفر از برنامه‌ریزی‌های شرق و غرب برای نابودی ایران سخن گفت و افزود: ریگان و وزیر امور خارجه وقت آمریکا از بی‌شعوران عالمند.

او که این سخنان را در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان اصفهان مطرح می‌کرد‏، به وقایع پس از انتخابات اخیر و نقش رسانه‌های بیگانه اشاره کرد و گفت: در همین انتخابات بلندگوهای دشمن و صدها بلندگوی رنگارنگ از یک نقطه هدایت می‌شد و به گونه‌ای جوسازی می‌کردند که گویی ملت ایران ضعیف شده و نوبت به امتیازگیری آنها رسیده است. اما فرزند کوچک شما در اوج نظام استکباری حضور یافت و فریاد زد: شما کور خوانده‌اید و ملت ایران شما را بر جای خود خواهد نشاند.

احمدی نژاد با بیان اینکه به گفته تحلیل‌گران سیاسی غرب، جنگ هشت ساله می‌توانست بیست حکومت را ساقط کند، ‌اظهار داشت: آنها در همین حوادث اخیر گفتند به گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت کرده‌ایم که قادر است صدها حکومت را ساقط کند.

وی با بیان اینکه دشمنی این مستکبرین با حق و حقانیت امامت و ولایت است، خاطر نشان کرد: کسی که در صراط مستقیم حرکت می‌کند همواره پیروز است و شکست به او راه ندارد.

رییس دولت بعد از نهم، به حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق اشاره کرد و گفت: درست است که این مستکبران، به دنبال نفت و ثروت این کشور هستند، اما در زیر همه اینها یک استدلال برای خود دارند و بر اساس آن عمل می‌کنند. البته آن را در خبرها افشا نمی‌کنند. ما اسناد آن را به دست آوردیم که آنها معتقدند یکی از خاندان پیامبر اکرم در این نقطه ظهور کرده و ریشه همه ظالمان عالم را خواهد خشکاند. آنها همه این نقشه‌ها را کشیده‌اند که جلوی ظهور حضرت را بگیرند و می‌دانند ملت ایران زمینه‌ساز این حادثه بوده و یاران این حکومت خواهد بود.

=============
پیوندهای مرتبط با این مطلب:
» گزارش ویدئویی و تصویری: استقبال سرد اصفهان از "معلول ذهنی ۶۳٪ی"

» ادامه مطلب

وعده دیدار سبز ما بعدازظهر شانزدهم آذرماه

دور فلکی یکسره بر منهج عدل است *** خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل

"در شانزدهم آذر در هنگامه برگریزان پاییز ما سبزقامتان چون سروهای آزاده ایستاده ایم تا بهار را نوید دهیم"

ما امسال با گرمی عشق، آزادی و صلح راه بر سرمای استخوان سوز زمستان می بندیم و سیاهی نفرت ورزان، زندان سازان و جنگ افروزان را در پرتو سپیده سحری سبز نورباران می کنیم و بهار را از پس پاییز مژده می دهیم.


وعده دیدار سبز ما بعدازظهر شانزدهم آذرماه
در دانشگاه های سراسر ایران

» ادامه مطلب

۱۶ آذر با رویش ناگزیر جوانه چه می کنید!؟

گیرم که در باورتان به خاک نشسته ام و ساقه های جوانم از ضربه های تبرهاتان زخم دار است،

با ریشه چه می کنید!؟

گیرم که می زنید گیرم که می برید گیرم که می کشید !

با رویش ناگزیر جوانه چه می کنید!؟


» ادامه مطلب

۱۶ آذر و اصول اساسی جنبش

۱۶ آذر و اصول اساسی جنبش

۱۶ آذر بنای یادبود آرمانخواهی نسلی بود که رؤیایش آزادی و پیشرفت بود، نسلی که ترس در قاموسش جائی نداشت، تقدیم آن سه شهید آغازگر فصلی گردید که اکنون پس از چند دهه هنوز شعله هایش زنده و جاودانه است، یادشان گرامی و پر رهرو باد.

جنبش سبز دمکراسی خواه ایران بعنوان ققنوسی متولد شده از آتش ظلم و جور و استبداد و استحمار نیازمندحفظ و رعایت دو عنصر حیاتی و اساسی است :

۱- عدم خشونت بعنوان اصل اساسی و غیر قابل تغبیر جنبش.
۲- دمکراسی خواهی بعنوان هویت و کارکرد وهدف جنبش.

شاید تاریخ معاصر ایران تاریخ حرکت ها و جنبش های کوچک و بزرگی است که برای احیاء آزادی و عدالت ایجاد شده اند . انقلاب مشروطیت بعنوان اولین حرکت ترقی خواهانه در پی ایجاد نهادها و سازمانهائی بود که بتواند پیشرفت و ترقی و آزادی را به ارمغان بیاورد، ایدئولوژی این نهضت که برگرفته از ایدئولوژی سایر انقلاب های قرون 18 و 19 بود توسط روحانیت بگونه ای تفسیر شد که مغایرتی با شرع و سنت نداشته باشد.

این تفسیر و تأویل ها خود زمینه ساز ساختارهاو روشها واندیشه هایی شد که حرکت های بعدی را به نوعی بر اساس همان برداشت ها استوار ساخت، انقلاب اسلامی روشن ترین جنبشی بود که بر همان اساس و بویژه اسلام سیاسی شکل گرفت و هم رهبریش در اختیار روحانیت بود، جدا از همة آسیب شناسی هایی که جایش در این نوشته نیست روحانیت مسلط ومیراث خوار انقلاب با فرموله کردن همه کارکردهای مادی و معنوی انقلاب (ایدئولوژی-دولت- برنامه ها- طرح ها-ادبیات واهداف و روشها .....)بااندیشه وبینش خویش سعی کرد برداشت اسلامی وفقیهانه ای را رسمیت واصالت ومنزلت دهد که امروز حاصلش را مشاهده می کنیم.

جدای از اینکه بخواهیم به خیر و شر موضوع بپردازیم می خواهیم این مهم را بازگو کنیم که جنبش سبز نه می خواهد و نه باید در چنبره انحرافات و تجربیات تلخ و مشکلات سخت و روش های اهریمنی وزشت گذشته انقلاب هاو جنبش های تاریخ ایران گرفتار شود.

عدم خشونت و دمکراسی خواهی دو موضوعی است که برای ورود به دوره ای تازه از تاریخ ایران لازم وسرنوشت سازو حیاتی است، هرگونه انحراف از این دو اصل اساسی جنبش همان سرنوشتی را رقم خواهد زد که ما امروز ادبار تاریخی مان را نتیجه آن میدانیم،

ورود انقلاب اسلامی به بحث خشونت و ایدئولوژی و استبداد دینی و ولایت مطلقه فقیه وصدور انقلاب و جنگ و تصفیه و........تجربة خوبی است که ملت ما در دفتر زندگی خویش دارد،

همة آنانی که دل در گرو تغییر در ایران دارند متفق القولند که ادامه حیات و زندگی و استمرار و نجات بخشی جنبش در گرو این دو اصل آشکاری است که در 16 آذر امسال میتواند ضمن نشان دادن آن به ملت و جهانیان جشن پختگی و استمرار جنبش را نیز در کام ما شیرین کند. چشمة نوش ملّت ما نباید یکبار دیگر از خاکستر دریغ مکدر شود، هر کس به اندازه کمکی که به جنبش میکند و در هر کجا که به جنبش بپیوندد به آن ایمان دارد.

نباید از همه انتظاری برابر داشت.جنبش از ندا و سهراب وتاجزاده و زید ابادی و منصوری ........تا ابطحی و شریعتی و.... وتا دیگران را شامل میشود.همه شجاعت و ظرفیت یکسان ندارند.کروبی و موسوی و خاتمی و هاشمی هر یک در اندازه و مقیاسی باید تحلیل و دیده شوند.افراط در انتظاروقضاوت سم جنبش است. گرچه در ذهن زخمی این ملت بلاکش یاد آنانکه چراغ اعتراض و شورش و شجاعت و مرگ و شهادت و زندان و تبعید و درد و شکنجه و تلاش و سازش ناپذیری را در برابر ظلم روشن کرده اند همیشه جاودانه و عزیز است .

روز ۱۶آذر با شرکت و حضور گرم و شجاعانه خویش به جنبش استمرار و مقاومت ببخشیم ودانشجویان سرافراز را تنها نگذاریم.

» ادامه مطلب

۱۳۸۸/۰۹/۱۲

نماهنگ جديد و زيباي "خسته نشو" بمناسبت 16 آذر

نماهنگ جديد و زيباي "خسته نشو" بمناسبت 16 آذر

.
ادامه راه سبز«ارس»: گروهی از حامیان جنبش سبز نماهنگی زیبا بنام "خسته نشو" را برای 16 آذر سبز امسال تهیه نموده اند كه به همه پویندگان راه سبز امید تقدیم ميگردد:

. نماهنگ "خسته نشو"

دانلود "اينجا" فرمت flv



. آهنگ
"خسته نشو"

دانلود "اينجا" فرمت mp3

» ادامه مطلب

سر دادن بانگ الله‌اکبر در ساعت ۱۰ شب‌های ۱۴ و ۱۵ آذر

فراخوان گسترده‌ مردمی:
سر دادن بانگ الله‌اکبر در شب‌های عید غدیر و ۱۶ آذر

. اکنون پس از گذشت بیش از ۵ ماه از کودتای انتخاباتی بر علیه ملت، چند صباحی است که اقدامات حامیان دولت کودتا وارد دور جدیدی شده است و شاهد صدور احکام ستم‌گرانه‌ای برای بسیاری از بهترین فرزندان ایران‌زمین هستیم. از طرف دیگر بازداشت‌های غیر‌قانونی و تهدید فعالان سیاسی و اجتماعی نیز نه تنها کاهش نیافته که در آستانه‌ی یکی دیگر از روزهای بیاد ماندنی در جنبش سبز ملت ایران، 16 آذر - روز دانشجو - موج جدیدی از تهدید، ارعاب و بازداشت فعالان دانشجویی در سراسر کشور شروع شده و حامیان کودتا بار دیگر توهم فرونشاندن جنبش ملت ایران را با چنین روش‌های نخ‌نما شده‌ای در سر می‌پرورانند. اما در آستانه عید غدیر خم و در حالی که مردم سبزاندیش ایران برای پاسداشت ده‌ها سال تلاش دانشجوی آزادی‌خواه ایرانی آماده می‌شوند، فراخوان گسترده‌ مردمی برای سردادن بانگ الله‌اکبر در شب‌های (شنبه و یکشنبه) عید غدیر خم و ۱۶ آذر در ساعت ۱۰ شب در میان اقشار مختلف سراسر کشور منتشر شده است.

با این وجود، هجوم بر علیه خواست سبز مردم در روش‌های یاد شده نیز خلاصه نشده و حامیان کودتا انواع دسیسه‌ها و تلاش‌های کودکانه دیگری را هم طراحی کرده و در حال برنامه‌ریزی برای اجرای آن هستند. انتشار شایعه پخش اعترافات نمایشی جدید در صدا‌وسیمای غیر ملی، برگزاری تجمعات فرمایشی در خیابان‌ها برای فراکنی در مورد قاتلان شهدای جنبش سبز، تلاش‌های رسانه‌ای «جنبش‌های جعلی و دست‌ساز» دولت کودتا، هتاکی و دروغ‌پردازی‌های هر روزه رسانه‌های این جریان و سخنرانی‌‌های ناکام و بی‌سرانجام حامیان کودتا در دانشگاه‌های مختلف از جمله برخی از این کارها است.

در واقع پس از واکنش شدید افکار عمومی ایران و جهان نسبت به خشونت‌ها و فجایعی که بر مردم سبزاندیش ایران در روزهای ابتدایی پس از انتخابات دهم روا داشته شد، حامیان کودتا به جای سر نهادن به خواسته‌های بر حق ملت ایران، اجرای انواع خدعه و نیرنگ را تیز در کنار تهدید و ارعاب در نظر گرفته‌اند. حال آنکه اعترافات نمایشی تلویزیونی در چشم مردم نقشی جز شاهدی دیگر بر ستم‌های رواداشته شده ندارد و تجمعات فرمایشی و فرافکنی و عدم پیگیری عاملان و آمران کشتار مردم، بیش از پیش بر این عقیده صحه می‌گذارد که هنوز اراده‌ای برای تغییر ایجاد نشده و هیچ طرحی برای اصلاح‌روندهای فاجعه‌آمیز وجود ندارد.

از طرف دیگر رسانه‌های جریان دروغ و ستم برای معرفی و به عرصه‌آوردن جنبش‌های جعلی و دست‌ساز دولت کودتا تبلیغات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند و برای اینکه مردم را از گام برداشتن در راه سبز امید بازدارند تلاش می‌کنند، اما آن‌ها از این واقعیت غافل هستند که ملتی که بیدار شده و می‌خواهد عنان سرنوشت خویش را خود به دست بگیرد، رنگ را از نیرنگ می‌شناسد و آن روز که پیمانی سبز با تاریخ و فرهنگ خود بست، عهد کرد که تا رسیدن به هدف پاک خود از پا ننشیند و پیوسته و قدم به قدم به افق‌های آزادی و سرافرازی نزدیک شود.

اینک در آستانه عید سعید غدیر خم جنبش سبز ایران برای پاسداشت ده‌ها سال تلاش دانشجوی آزادی‌خواه ایرانی آماده می‌شود. در حالی که فراخوان گسترده‌ای برای سر دادن بانگ الله‌اکبر در شب 16 آذر(ساعت 10 شب) در میان اقشار مختلف مردم منتشر شده است، امروز بیانیه دیگری نیز در بسیاری از شهرهای کشورمان پخش شده و برای سر دادن بانگ الله‌اکبر در شب عید غدیر از همه مردم دعوت به عمل آورده است. در متن بیانیه منتشر شده آمده است:

"مردم ایران!

اینک عید غدیر این سبز ترین عید مسلمین از راه می رسد. دروغ‌‌گویان و متقلبان مدت‌هاست در صدد آنند که به مردم چنین القا کنند که راه سبز ما از ارزش‌های دینی تهی است و آنچنان در این تقلب و دروغ‌ گویی خود مصرند که از چسباندن وصله‌ی بی دینی به ما اکثریت مردم ایران نیز هیچ ابایی ندارند. در این میان نهضت سبز ملت ایران که سبز خود را با تاسی از راه سبز علی و فرزندانش اختیار کرده است اینک در آستانه‌ ی عید غدیر با امتحانی دیگر روبروست.

صدا و سیمای دروغ‌ پرداز و ضدملی در این ایام تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا این اندیشه وهم‌ آلود را به مردم القا کنند که پیروان راستین عدالت علوی همین دروغ‌ پیشگانی هستند که با کودتا علیه رای ملت و تعرض به آبروی آنان قدرت را به دست گرفته‌ اند و دین را با اندیشه‌های متحجرانه و مرتجعانه خود قبضه کرده‌اند.

اما ملت سبزنهاد ایران نخواهد گذاشت عید غدیر خم که تجلی ولایت مداری اصیل و راستین است به دست کسانی که از ولایت‌ مداری جز هتاکی و زورگویی و حق کشی چیزی نیاموخته‌اند مصادره شود و به خوراک تبلیغاتی رسانه ضد ملی بدل گردد.

کودتاگران سرخ‌ به ما صلح‌ جویان سبز، دشنام می‌دهند و ما پاسخ آنها را با فریادهای الله اکبرمان در شب عید غدیر خم خواهیم داد. آنها ما را اموی خطاب می‌کنند حال آنکه ما مردم ایران پاسخ آن‌ها را با فریادهای یا علی و یا حسین خواهیم داد. این همان مسیر سبزی‌ است که از چهارراه اخلاق و سعه صدر می‌گذرد. ما را با هتاکی و تندروی سری نیست و به همین دلیل است که شعار الله اکبر را برای خود برگزیده‌‌ایم.

الله‌اکبر خواهیم گفت تا بدانند که ما مردم مسلمان‌ ایران همچنان زنده‌ایم و از ریا و شرک و سجده بر غیر خدا بیزاریم. الله‌اکبر خواهیم گفت تا بدانند که این نهضت سبز ماست که علوی است، نه رنگ‌های دروغین و تقلبی متقلبان.

الله اکبر خواهیم گفت تا بدانند که ما برای رسیدن به آزادی این هدیه الهی تنها از خدا یاری می جوییم. الله اکبر خواهیم گفت تا بدانند که یدالله مع الجماعه و بدانند که خدا با مردم سبز اندیش است.

الله اکبر خواهیم گفت تا بدانند که سرکوب هیچ هراسی را به دل ما ملت نینداخته است چرا که شجاعت را از مولایمان علی آموخته‌ایم.

الله اکبر خواهیم گفت تا بدانند اجازه نخواهیم داد رنگ سبز ما ملت ایران را که اصالتش را از رنگ سبز غدیر گرفته است را از ما بربایند.

ما سبزهای سراسر ایران همزمان با شب عید غدیر شنبه 14 آذر ماه از ساعت 22 شب بر فراز بام‌‌ها فریاد الله‌اکبر سر خواهیم داد. رسانه این جنبش تک تک شهروندان ایرانی هستند که دل در گرو این جنبش عدالت‌ طلبانه و مردمی دارند."

در کنار این دو فراخوان که از مردم برای سر دادن بانگ الله‌اکبر در ساعت 10 شب‌های 14 و 15 آذر دعوت کرده‌است، گروه‌های دیگری از مردم سبزاندیش نیز قصد دارند تا در شب عید غدیر پس از سر دادن بانگ الله‌اکبر به شهرپیمایی سبز در شب عید غدیر بپردازند و سپس روز یک‌شنبه با حضور در منازل اسرای در بند و آزاد شده‌ و شهدای جنبش سبز با خانواده‌های این عزیزان دیدار کنند.

» ادامه مطلب

گزارش ویدئویی و تصویری: استقبال سرد اصفهان از "معلول ذهنی ۶۳٪ی"

گزارش ویدئوی و تصویری:
استقبال سرد اصفهان از "معلول ذهنی ۶۳٪ی"!

. ادامه راه سبز«ارس»: در حالی که در روزهای اخیر، تبلیغات گسترده ای برای حضور مردم در میدان امام اصفهان برای استقبال از احمدی نژاد شده بود، جمعیت کمی از احمدی نژاد استقبال کرد تا آن جا که برخی شنیده ها در بین مردم در میدان امام اصفهان تا لغو این مراسم به دلیل استقبال کم مردم هم پیش رفت.


دیدار مردمی احمدی نژاد در حالی بیش از ۴ ساعت به تعویق افتاده است که جمعیت در میدان بسیار کمتر از حد انتظار مسئولین بود.

مردم ناراضی که درخواست رسیدگی به جواب نامه های خود در دور قبلی را از رییس دولت داشتند، ‌با در دست داشتن کپی نامه های قبلی خود اعتراض خود را به عملی نشدن وعده های احمدی ن‍ژاد نشان دادند.



به علت تاخیر ۴ ساعته و سردی هوا و بی اعتنایی مردم به حضور رییس دولت حاضر برگزار کنندگان برنامه در ساعات اولیه قصد لغو برنامه دیدار مردمی را داشته اند.

این مساله در حالی رخ داد که مسئولین استانی تدارک کاملی برای حضور مردم در این مراسم داده بودند و در این راه به هر روشی متوسل شدند.

روز گذشته در بسیاری از مدارس اصفهان برگه های رضایت نامه والدین برای حضور دانش آموزان در این مراسم توزیع شد.


استقبال اندک از احمدی نژاد در اصفهان در حالی است که شش ماه قبل و تنها دو روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری در زمان حضور سید محمد خاتمی در میدان امام اصفهان، این میدان یکپارچه سبز شد و استقبال ۱۳۰ هزار نفری از سید محمد خاتمی اصفهان صحنه های بی نظیری را در میدان امام اصفهان رقم زده بود.


در آن زمان ۱۰ هزار نفر از مردم نیز که به دلیل تکمیل ظرفیت میدان امام، امکان حضور در میدان را نیافتند، در خیابان های اطراف از جمله، سپه و پشت مطبخ جمع شده بودند.

گزارشات ویدئویی: جهت دانلود، بر روی تصویر کوچک در زیر هر ویدئو کلیک نمایید
















» ادامه مطلب

عذاب الیم - استقبال سرد مردم اصفهان از رئیس دولت کودتا + عکس

در باب سخنان اخیر رئیس دولت کودتا در میان استقبال سرد مردم اصفهان
عذاب الیم

. محمود احمدی‌نژاد به اصفهان سفر کرده است و بعد از اینکه سه ساعت در شروع مراسم تاخیر ایجاد کردند تا بلکه بتوانند افراد بیشتری را در پای صحبت‌های وی جمع کنند دست آخر تنها بخش کوچکی از میدان امام اصفهان پر شد و بالاخره رئیس دولت کودتا مجبور شد سخنرانی خود را آغاز کند. وی در پخشی از صحبت‌های خود گفت: "اگر سوخت مورد نياز ما را نمی‌دهيد، ندهيد، بنده در اينجا اعلام می‌کنم ملت ايران به سوخت ۲۰ درصد و هرچه که لازم داشته باشد، دست خواهد يافت. ما به آن‌ها پيشنهاد گفت‌وگو داديم تا هر وقت سر عقل آمده و به حقوق ملت‌ها احترام بگذارند با آن‌ها مذاکره کنيم، اما بايد بگويم در مسائل هسته‌ای اگر پدرشان‌هم در بيايد و جلز‌ولز هم کنند ايران در مسائل هسته‌ای با شما گفت‌وگو نخواهد کرد."

همواره به عذاب‌های الهی و چگونگی اتفاق ان فکر میکردم ،به ذهنم حوادثی مانند سیل و زلزله و سایر بلایای طبیعی خطور می کردو با خود فکر می کردم که مگر می شود از سیل و زلزله بلایایی دردناک تر و سخت تر هم باشد .اما از سال هشتاد وچهار به بعد نظرم تغییر کرد ،تازه فهمیدم عذاب الیمی که خداوند از آن صحبت به میان آورده است چیست،از آن سال کشور خود را همواره در حال آماده باش برای عذابی دیدم.

به ادبیات آقای احمدی نژاد و نوع رفتارش توجه کنید،ایا در هر باری که این شخص را قاب تلویزیون می بینید دچار سردرد و افسردگی نمی شوید.به فرض محال او را رییس جمهور ملت ایران بنامیم، آیا این حرکات و سکنات رییس جمهور ملتی است که دست کم هفت هزار سال تاریخ و تمدن دارد؟ آیا این ادبیات رییس جمهور ملتی است که مولوی و حافظ و سعدی ونیما و سهراب و... را در دامان خود پرورانده است؟ آیا این حق ملتی است که حکما و سخنورانی چون ابو‌علی سینا و فردوسی را به جهان نمایانده‌، آیا عذابی از این الیم‌تر هم برای ملتی با این سابقه درخشان فرهنگی و ادبی می‌تواند رخ دهد که رییس جمهوری(انتصابی) مانند احمدی‌نژاد را به عنوان نماینده خود در جهان معرفی کند؟

خدایا از تو پوزش می‌خواهیم و ایمنی می‌طلبیم‌، خدایا از ما در گذر و ما را اسیر انسان‌های خوار و زبون مگردان.

» ادامه مطلب

نماهنگ یار دبستانی بماسبت شانزدهم آذر

نماهنگ یار دبستانی بماسبت شانزدهم آذر

جهت دانلود، کلیک بر روی عکس زیر

» ادامه مطلب

۱۳۸۸/۰۹/۱۱

فریادهایمان در برابر سرکوب کودتاچیان رساتر خواهد شد

بیانیه جمعی از دانشجویان تهران مرکز به مناسبت شانزده آذر:
«فریادهایمان در برابر سرکوب کودتاچیان رساتر خواهد شد»

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکز به مناسبت شانزده آذر، بیانیه‏ای به شرح زیر صادر کرده‏اند:

این سه تن ماندند تا هر که را می آید بیاموزند، هر که را میرود سفارش کنند، آن هرگز نمیروند، همیشه خواهند ماند، آنها شهید اند این سه قطره خونه که بر چهره دانشگاه است همچنان تازه و گرم است... 16 آذر روز دانشجو، یاد آور حوادث تلخ، حقایق تلخ تری که برما دانشجویان رفته و باز می رود، سال روز هتک حرمت حریم دانشگاه برای اولین بار در نتیجه پیوند شوم استعمار و استبداد،سال روز به خاک و خون کشیده شدن یارانمان، سه آذر اهورائی....

پیش از نیم قرن از آنروز می گذرد که چنگال خشونت سینه سه یار دبستانیمان را درید و عرصه دانشگاه را به خونشان رنگین کرد، از همان زمان بود که دانستیم مزدوران زراندوز زور مدار پاسخ همراهی ها و همصدایی های من و تو را جز به خشم و خشونت نخواهند داد چرا که من و تو نه چون آنان سودای زر در سر می پروانیم و نه جز قلم و زبانمان سلاحی داریم و نه در مسیرمان با نقاب تزویر طی طریق می کنیم...

خشونت طلبان می دانستند و می دانند که هر وقت من و تو دست در دست هم باشیم عرصه بر مستبدان دنیا طلب دین به دنیا فروش تنگ خواهد شد و پرده های تاریک خانه های اشباح با دستان من و تو کنار خواهند رفت و نور آگاهی به مدد قلمهای من و تو بر دشت های بی فرهنگی خواهند تابید و دردهای هزاران ساله مردم خسته از استبداد و بی عدالتی را مرهم خواهد بود.

مایه تاسف است که امروز برخی از نهادهای انتصابی و تشکل های شبه دانشجویی مدعی جریان دانشجویی و درصدد مصادره نام و افتخارات گذشته جنبش دانشجویی هستند که خود همفکرانشان در صف اول برخورد با حرکت های دانشجویی بوده و فجایع 13 خرداد و 21 مهرماه( حمله شبه نظامیان بسیج به تجمع دانشجویان تهران مرکز با گاز اشک اور و شوک الکتریکی که منجر به مجروح شدن تعدادی از دانشجویان شد) روشن ترین نقاط پرونده عملکردشان است.

تمامی جریان سازی های موازی با حرکت اصیل دانشجویی و نیز برخورد با فعلان دانشجویی احضارها و محاکمه دانشجویی احکام سنگین کمیته های انضباطی، اعمال فشار، و ایجاد محدودیت برای تشکل های محدود موجود در دانشگاه آزاد که امروز تبلور خواست و مطالبات دانشجویان است، مانورهای تبلیغاتی علیه دانشجویان سیاسی که مدتی است سوژه تبلیغاتی رسانه ضد ملی و مطبوعات وابسته به جریان اقتدار گرا و نهادهای شبه نظامی مستقر در دانشگاه ها گردیده اما در عمل هیچ نتیجه ای نداشته است، نشانگر تهی بودن ادعاهای مدعیان از حقیقت است.

فشار بر فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد به طور کم سابقه ای صورت گرفته است و نشان از آن است مدیران دانشگاه آزاد بر خلاف تبلیغات واهی خود همکاری کامل با کودتاچیان در جهت سرکوب صدای آزادی خواهی دانشجویان دارند که می توان به: چهل و یک ترم تعلیق برای دانشجویان تهران مرکز و گرفتن بیش از سیصد تعهد از دانشجویان توسط حراست برای شرکت نکردن در تجمع های اعتراضی، احضار و بازداشت فعالین دانشجوی تهران مرکز از جمله احضار بیش از 100 تن از دانشجویان دانشگاه اهواز به کمیته انضباطی، افزایش فشارها و ممنوع الورود کردن بر فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد های تهران جنوب، شهرکرد، کرج، کرمانشاه و بسیاری دیگر واحدهای دیگر جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد را ذکر کرد گرچه در این روزها به جهت فشارها و سرکوب ها روزگار سختی را سپری می کند؛ از دادن هزینه ای حتی به قیمت خون پاک شهیدان خویش نظیر شهیدان ندا آقا سلطان و یعقوب بروایه نیز ابایی نداشته تا همگان بدانند جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد اگر چه نوپاست اما به عنوان یکی از طلایه داران جنبش دانشجویی اعتراضات پس از کودتای 22 خرداد و بازگشایی دانشگاه ها همچنان استوار و ثابت قدم به حرکت خود ادامه خواهد داد.

جنش راه سبز آزادی تهران مرکز با فریادی رساتر از قبل فریاد خواهد کشید و در برابر کودتاچیان و حامیان آن در دانشگاه آزاد لحظه ایی کوتاه نخواهد آمد. و ما خواستار برچیدن شدن احکام نا عادلانه کمیته انضباطی و بازگشت هم کلاسی هایمان بر سر کلاس های درس و آزاد شدن هم سنگر دربندمان سلمان سیما می باشیم.

از این رو از همه دانشجویان آزادی خواه دعوت می کنیم که در تجمع بزرگ اعتراضی به همین مناسبت در روز دوشنبه 16 آذر ساعت 12 ظهر در صحن دانشکده فنی تهران مرکز شرکت کنند تا بار دیگر کودتاچیان بدانند که سرکوب اندک تاثیر در اداره و عزم در مبارزه ندارد.

» ادامه مطلب

محکومیت سعید لیلاز به ۹ سال و شاهپور کاظمی به یک سال حبس تعزیری!

محکومیت سعید لیلاز به ۹ سال و شاهپور کاظمی به یک سال حبس تعزیری!


. ادامه راه سبز«ارس»: وکیل سعید لیلاز و شاهپور کاظمی از محکومیت موکلین خود به ترتیب به ۹ و یک سال حبس تعزیری از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران خبر داد.

سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تكذيب حكم ۱۵ سال حبس براي سعيد ليلاز اظهار داشت: حکم صادره شده اما هنوز ابلاغ نشده است و طی اعلامی که قاضی پرونده به بنده کرده موکلم به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام، نگهداری اسناد طبقه بندی شده و ارتباط با بیگانگان به ۹ سال حبس تعزيري محکوم شده است. در رسیدگی به اتهامات موکلم اعلام شده بود که وی با حسین رسام کارمند سفارت انگلستان ارتباط دارد و موکلم نیز در دفاع از خود گفت که به دلیل شغل خبرنگاری با هر کسی می‌توانم ارتباط داشته باشم.

وی در مورد اتهام نگهداری اسناد طبقه بندی شده از سوی موکلش نیز گفت: دادگاه گزارش تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضاییه را که در خانه وی پیدا کرده را مصداق نگهداری اسناد طبقه بندی شده اعلام کرده است در حالی که این گزارش در تمامی سایت‌های خبری منتشر شده و شرایط اسناد طبقه بندی شده را ندارد و موکلم همچنين سردبیر روزنامه سرمایه بوده و طبیعی است که این گزارش را داشته باشد.

علیزاده طباطبایی که وکالت شاپور کاظمی برادر زهرا رهنورد را برعهده دارد از یک سال محکومیت وی خبر داد و گفت: شاپور کاظمی که بعد از انتخابات بازداشت شد از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام شرکت در تجمعات غیر قانونی به یک سال حبس محکوم شده است.

طباطبایی که وکالت کامبیز نوروزی را برعهده دارد گفت: به دلیل اینکه امروز مدت قانونی برای تجدید نظرخواهی از حکم بدوی موکلم به اتمام می‌رسید لایحه تجدید نظر خواهی خود را تقدیم دادگاه کردیم. گفتنی است کامبیز نوروزی به دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محکوم شده بود.

» ادامه مطلب

روز ما فرداست، فردا روشن است

روز ما فرداست، فردا روشن است


. هر رفیقی آزاده‌ای را که بند می‌کشند، من بیشتر از پیش امیدوار می‌شوم.

زیباتر از جهان امید‌ ای دوست
در عالم وجود جهانی نیست

و می‌دانم که آن زندانبان ناامیدتر و آن دژخیم افسرده‌تر از پیش است. هر روز تحلیل می‌روند و ما این مای منسجم سبز، هر روز امیدوار تر می‌شود. سال‌ها پیش از پیر فرزانه‌ای پرسیده بودم: آزادی، به عمر من قد می‌دهد آیا؟ و آن جوان‌دل سال‌خورده با تبسمی گفته بود که: به عمر تو که سهل است رفیق، به عمر من هم قد خواهد داد.

و من مایوس آن سال‌های سیاه، حالا دریافتم که وی درست دیده و درست می‌گفت. این روزها بیشتر از هر زمانی امیدوارم و می‌دانم این امیدی کودکانه و ناآگاهانه نیست. وقتی دوست و دشمن ایدئولوژی‌های پوسیده را کنار گذاشته‌اند و پس از دورانی تخاصم به تفاهم رسیده‌اند. وقتی می‌بینم و می‌دانم که ما [سبزها] بی‌شماریم. امیدوارتر می‌شوم.

همیشه باور داشتم راه رسیدن به آزادی و مردم‌سالاری در ایران یک «ماندلا» می‌خواهد یک «گاندی»، یک «لوترگینگ»، یک آزاده، یک «امام حسین»؛ «میرحسین». اینک او آمده و هست و در کنار تک تک ما درسی می‌دهد که «محمد مختاری» برایش جان داد، تمرین مدارا. اینک فرد فرد ایرانی، چه آواره در هر کجای جهان و چه تحت ستم در میهن‌مان دریافته که در انتظار آزادی نباید پوسید. باید تلاش کرد. دریافته که حق گرفتنی‌است و دریافته که مردم بر حق‌اند.

با احترام به تمامی مرام‌ها و اعمال مبارزان راه آزادی در تاریخ سرزین‌مان باید بگویم که این‌بار این استبداد ستیزی از جنس آن قبلی‌ها نیست قلبی‌ست. این بار و یک بار برای همیشه آزادی و برابری و مردم سالاری در نهاد هر فرد ایرانی درونی و نهادینه می‌شود. نه به گونه‌ای که پس از دورانی هرج و مرج استبدادی بازتولید شود و باز مستبدی بر تخت ستمگری بنشیند. این‌بار آزادی، آزادی خواهد بود و جاودانی. من امیدوارم و این امید را نمی‌توان از من و ما امیدواران گرفت.

بنگرید خیل جوانان آزاده و باشرفی را که در بند گرفتارند. بنگرید اعتراض مدنی و آرام هواداران آزادی را در ایران. بنگرید این ما هستیم؛ سبز و استوار ایستاده‌ایم و از مرام صلح طلبی و دوستی و مهربانی بر نخواهیم گشت؛ یک یک‌مان را اگر به بند کشید هم باز این زمستان سیاه که بگذرد. از همه‌ی خاک جهان جوانه‌هایی سبز خواهند رست و این رستن و بالیدن را توقفی نخواهد بود.

بنگرید روزها و سال‌های گذشته را، بنگرید که چگونه پاکبازترین و بهترین فرزندان این سرزمین جان خود را نهادند تا دوران تاریخی کنونی فرا رسد. بنگرید ما کجای جهان ایستاده‌ایم. بنگرید... این ما هستیم. ما بی‌شماریم...

» ادامه مطلب

دیدار موسوی و رهنورد با خانواده های جواد امام و دکتر سلیمانی + عکس


دیدار میرحسین موسوی با خانواده دکتر داوود سلیمانی

به گزارش وبلاگ«داوود سلیمانی را آزاد کنید»، در این دیدار خانواده دکترسلیمانی به تشریح اتفاقات روی داده در۵ ماهه گذشته از جمله نحوه دستگیری ایشان ، روند طی شده پرونده ایشان تا این لحظه و وضعیت عمومی دکتر سلیمانی در زندان اشاره نمودند.


در پایان مهندس موسوی ضمن تقدیرازایستادگی دکتر سلیمانی درمقابل بازجویان و پایداری در راه اعتقادات ایشان برایشان آرزوی سلامتی و آزادی هرچه سریعتر را نمودند.

دیدار میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با جواد امام و خانواده اش

میر حسین موسوی به همراه زهرا رهنورد شب گذشته با حضور در منزل جواد امام با او و خانواده اش دیدار و گفت و گو کردند.


جواد امام رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در تهران بود که پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد در تاریخ ۲۴ خرداد ماه در منزل خود بازداشت و به مدت ۹۳ روز در زندان اوین بازداشت بود.


امام از جمله کسانی بود که روز ۱۷ مرداد – حدود دو ماه پس از بازداشت – به همراه گروه دیگری از اصلاح طلبان در جلسه ی علنی دادگاه چهارم که هیچ ارتباطی با محاکمه و موارد اتهامات ایشان نداشت آورده شد و مدتی بعد با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

رییس ستاد انتخاباتی موسوی در تهران گزارشی از نحوه بازداشت ، مراحل بازجویی در زندان و حضورش در دادگاه دسته جمعی به همراه جمع دیگری از اصلاح طلبان ارائه کرد.امام گفت که حدود دو ماه در انفرادی بوده و درخصوص ۳۰ سال عملکردش در عرصه های مختلف نظام که بخشی از آن در دوران دفاع مقدس و در جبهه ها گذشته مورد بازجویی قرار گرفته است.


مهندس موسوی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تمام چهره های شناخته شده سیاسی که بعد از انتخابات بازداشت شدند گفت:اگر افراد زندان و شرایط آن را تحمل کرده و ایستادگی کردند به دلیل صداقت و اعتقادات قویشان بود.

» ادامه مطلب

رسانه‌های خرد سبز و رسانه‌های کلان حکومت!

رسانه‌های خرد سبز و رسانه‌های کلان حکومت!


در ایران، خصوصاً پس از کودتای ۲۲ خرداد، تمامی «رسانه‌های کلان» در اختیار حکومت قرار دارند. روزنامه‌های پرتیراژ همه‌گی دولتی یا شبه‌دولتی‌اند. روزنامه‌های مستقل با اندک «انحراف از معیار» توقیف می‌شوند. شبکه‌های رادیو و تلویزیون دائماً مشغول پراکندن پروپاگاندا و دروغ و جنگ روانی حکومت علیه مخالفان داخلی و خارجی‌اند. پارازیت‌های بی‌امان سپاه بر روی امواج رادیویی و ماه‌واره‌ای خارجی سلامت شهروندان را به خطر انداخته. فیلترینگ وب‌سایت‌های منتقد روزبه‌روز تشدید می‌شود. خلاصه این که هر ابزاری که بتواند پیامی را در ابعاد وسیع به جامعه منتقل کند مستقیم یا غیر مستقیم در کنترل حکومت است و باید در راستای سیاست‌های یک نفر، «مقام معظم رهبری»، عمل کند. آن‌چه برای من و شما باقی می‌ماند، «رسانه‌های خُرد» است: ای‌میل، اس‌ام‌اس، وب‌لاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی فیلترشده، دیوارنویسی، اسکناس‌نویسی، تراکت، مچ‌بند سبز، و امثالهم.


حالا مشکل از این‌جا آغاز می‌شود که یک حکومت با تمام سپاه و صدا و سیما و کیهان و ایرنا و درآمد نفت که در دستش است، در برابر رسانه‌های خرد من و شما کم می‌آورد. همه‌ی آن گردن‌کلفت‌ها می‌گویند احمدی‌نژاد، مردم در گوش هم می‌گویند موسوی. آن‌ها دائم به کاربرد «معظم» می‌افزایند، اما مردم بیانیه‌های منتظری را دست‌به‌دست می‌کنند. «معظم له» ولی امر مسلمین جهان است، اما بر روی دیوارهای شهرگویای صفت دیگری است!.

ارباب قدرت چه کنند؟ اول فیلتر می‌کنند و می‌زنند و دست‌گیر می‌کنند و شعار پاک می‌کنند. اما بعد چه کنند؟ یک روزی می‌رسد که بازی «رسانه‌های کلان» را رها می‌کنند و وارد بازی «رسانه‌های خرد» می‌شوند. آن روز، سیزده آبان بود. وقتی تمام سرمایه‌گذاری‌هاشان را بربادرفته دیدند، آمدند و «جنبش سبز علوی» برپا کردند و نمادهای سبز پوشیدند و روی دیوارهای شهر با رنگ سبز نوشتند «مرگ بر آمریکا». اما این چه‌جور تدبیری بود؟

وقتی بلندگو می‌گوید «مرگ بر آمریکا» و مردم می‌گویند «مرگ بر روسیه»، آن بوق‌چی پی می‌برد که رسانه‌اش دیگر اثربخش نیست. تیغش دیگر نمی‌برد. کند شده. حالا می‌آیند و مثل ما دیوارنویسی می‌کنند. چهار ماه سبزها را زدند، حالا خود سبزپوش می‌شوند. قتل ندا را انکار می‌کردند، حالا خود مدعی‌اش هستند. این‌جاست که ما شاهد یک نقطه‌ی عطف در یک سیر تاریخی هستیم. این‌جاست که حکومت به بی‌فایده بودن صدا و سیما، کیهان و ایرنا اعتراف می‌کند. همین‌جاست که معاون صدا و سیما می‌گوید مخاطبان شبکه‌های ماه‌واره‌ای دو برابر شده‌اند.

این پیروزی را نباید ساده از کنارش گذشت. چون روزی که حکومت جواب دیوارنویسی ما را به جای تلویزیون روی دیوار داد، روز اضمحلال ساختار رسانه‌ای حکومت و آغاز یک بازی با نتیجه‌ی قطعی به نفع ماست. روزی که حتا کودتاچی‌ها هم سبز شدند یعنی پذیرفته‌اند که تمامی انکارهای چهارماهه بی‌نتیجه بوده. یعنی زمین بازی را ما به آن‌ها تحمیل کرده‌ایم. و کدام دولت است که بتواند در عرصه‌ی رسانه‌های خرد، با یک ملت برابری کند؟ در مسابقه‌ی دیوارنویسی میان دولت و ملت، برنده از قبل معلوم است! اگر باور نمی‌کنید، به دیوارنویسی‌های «۱۶ آذر» در خیابان آزادی نگاه کنید.

» ادامه مطلب

واگويه اي با سه آذر اهورايي ۱۶ آذر

واگويه اي با بزرگ نيا ؛ قندچي و شريعت رضوي سه آذر اهورايي ۱۶ آذر

خون مي چكد زناله ي بلبل در اين چمن
*************************

. «اگر اجباري كه به زنده ماندن دارم نبود، خود را در برابر دانشگاه آتش مي‌زدم، همان‌جايي كه بيست و دو سال پيش، « آذر» مان، در آتش بيداد سوخت، او را در پيش پاي «نيكسون» قرباني كردند! اين سه يار دبستاني كه هنوز مدرسه را ترك نگفته اند، هنوز از تحصيلشان فراغت نيافته اند، نخواستند - همچون ديگران - كوپن ناني بگيرند و از پشت ميز دانشگاه، به پشت پاچال بازار بروند و سر در آخور خويش فرو برند. از آن سال، چندين دوره آمدند و كارشان را تمام كردند و رفتند، اما اين سه تن ماندند تا هر كه را مي آيد، بياموزند، هركه را مي‌رود، سفارش كنند. آنها هرگز نميروند، هميشه خواهند ماند، آنها «شهيد» ند. اين «سه قطره خون» كه بر چهره ي دانشگاه ما، همچنان تازه و گرم است. كاشكي مي توانستم اين سه آذر اهورائي را با تن خاكستر شده ام بپوشانم، تا در اين سموم كه مي وزد، نفسرند! اما نه، بايد زنده بمانم و اين سه آتش را در سينه نگاه دارم.»

اين سخن دكتر شريعتي است سنگ چخماق جرقه هاي بيداري در جوانان كه اينك شماري از دست پرورده هاي او در زندان بسر مي برند.

گويي باز اين سخن را بايد تكرار كرد اينك نگه دارنده اين سه آتش در سينه ؛ ققنوس وار از خاكستر گرمتان ؛ شعله هاي بيداري برافروختند و در اين سال و ماه بارها بر خوابگاه هم كلاسي هاي شما يورش آوردند ؛ بيدار دلان را از اتاق ها به زير افكندند؛ در خيابان ها آتش گشودند؛ خون بر سنگفرش دانشگاه و خيابان ريختند.

اي سه اذر اهواريي بگذار بگويم كه برما در اين زمانه چه گذشت ؛ پيشتر؛ شب ها پيش از انتخابات بود ؛ در خبايان ها ي شهر شور و شوقي شگفت بود كه در تمام 30 سال جمهوري اسلامي سابقه نداشت حتي شادي پايان جنگ ؛ پيروزي تيم ملي در استراليا ؛ چهارشنبه سوري ها و ... چنين نبود شهر حال و هوايي داشت كه آدم هاي سرد و بي روح و خسته را به وجد مي آورد.

آن روزها بهانه براي شادي به دست آمده بود گويي ملت تا زه زاده شد تا اندوه هزاران را فراموش كند جوانان پسر و دختر تا پاسي از شب در خيابان شعار مي دادند هوادارن دو طيف روبروي هم بي آن كه به يكديگر توهين كنند از كانديداي خود حمايت مي كردند تبسم ها به خنده و خنده ها به قهقه تبديل مي شد مخالفان با خنده همديگر را بدرقه مي كردند و از خشونت خبري نبود .

فضاي تحمل بود و مدارا ؛ كسي به پايان انتخابات فكر نمي كرد برخي جوانان مي گفتند مهم نيست فردا چه مي شود مهم اين است كه ما داريم دمكراسي را تمرين مي كنيم .

جوانان بي قرار رنگ بودند ؛ رنگ سبز جايگزين رنگ تيره و شب زدگي شده بود.

اما 22 خرداد از راه رسيد ؛ گمان مي كردند روزان و شبان پس از آن انتخاب شور انگيز ادامه دارد ؛ با اين پندار؛25 خرداد به خيابان ها آمدند با ترانه ي آشتي بي دشنه و آتش اما دريغ .

همه ي اميدها برباد رفت و هر سخني و شعاري آتش فشان شعله ي خشمي شد ؛ ديگر طاقت فريبكاران از آن همه شادي ملت تمام شده بود در پستوي خود احكامي را نوشتند و هنوز شب از نيمه نگذشته بود كه گزمكان نقاب از چهره برگشودند و از در و ديورا شهر فروريختند با دشنه و آتش ؛

ديگر در شهر كسي خنده نمي خريد خشم چهره برافروخته بود و كينه توزان و زورمداران نگران از تخت و بخت خويش خون مي طلبيدند.

از سه قطره خون شما در سال 32 بيش از نيم قرن مي گذرد و اكنون در سال 88 مردان و زنان اين مرزو بوم به انتظار 16 آذر ايستاده اند كه از راه برسد بي قرارند تا سرخي خون شما را با رنگ "سبز" گره بزنند تا شايد ديگر براي حق گويي و حقيقت خواهي خوني بر زمين ريخته نشود.

اما در ان سوي اردو داعيه داران مبارزه با جانشينان نيكسون از فرارسيدن 16 آذر پريشانند و نگران؛ از هم اكنون در تدارك برچيدن بساط ياران دبستاني شمايند؛ گروهي وعظ و خطابه مي كنند و گروهي راه تهديد و ارعاب را در پيش گرفته اند تا شايد جوشش خون شما در رگ هاي دانشجويان و جوانان اين مرزو بو م را فرو نشانند.

افسوس نمي دانند يا نمي خواهند بدانند كه خون شما اكنون زنگ بيداري و رويش سبز آزادي است و بي ترديد خواب خفتگان را آشفته خواهد كرد.
» ادامه مطلب

۱۳۸۸/۰۹/۱۰

رامين پور اندرجانی را من كشتم !

رامين پور اندرجانی را من كشتم !


با عنايت به تائيد دادستاني محترم و مستقل قوه غذائيه مبني بر به قتل رسيدن رامين پور اندرجاني كه قرار بود اول با سكته قلبي خودكشي شده باشد ليكن بعداً توي كاسه سالاد نامبرده كه از رستوران آورده بودند قرص پيدا شد اينجانب عليرضا رضائي 90 كيلو از تهران بدينوسيله با تحرير اين نامه به قتل مشاراليه اعتراف نموده براي خودم تقاضاي اشد مجازات ميدارم . بنده البته مرض ندارم ليكن به دو دليل اين قتل را گردن ميگيرم : يكي براي منافع ملي چون ترسيدم قاتل رامين پيدا نشود فردا خواهران بسيجي با نشان دادن پلاكارد به دوربين فارس خواستار استرداد گارسن رستوراني كه سالاد آورده از خارج بشوند و انگليسي مردم دنيا بيخود و بي جهت قوي بشود دوم براي منافع شخصي خودم اينطوري كه ديدم اگر منرا با وبلاگ بگيرند هفتصد ميليون وثيقه ام ميشود وسعم نميرسد درحاليكه قتل كرده باشم قضيه با چهل پنجاه هزار تومن حل ميشود . مراحل ارتكاب اينجانب به قتل دكتر رامين بپيوست اين اقرارنامه اصولاً در زير مي آيد :

با توجه به اطلاعاتي كه دكتر رامين درباره نحوه سرايت مننژيت از راه بطري در كهريزكولا داشت در ابتدا قرار بود پاي ايشان بشكند و چون ايشان از مامانش خجالت ميكشيده سه ماه برود منزل يك فرد نيكوكار چون اخيراً ايرانيها بدتر از ژاپنيها شبيه همديگر هستند و بالاخره يك مشابهي براي او پيدا ميشود كه در 20:30 جريان را توضيح بدهد ليكن چون اين اتفاق قبلاً در ونزوئلا نيفتاده بود مطابق استعلام سردار روزبهاني كه اتفاقاً غير از كلانتري رئيس ثبت احوال هم هست معلوم شد كه در كره زمين جمعاً سه تا رامين پور اندرجاني داريم : يكي چهارده سال پيش در چهارده سالگي رفت زير قطار يكي پيارسال با يك پيراهن نخي توي آسانسور گير كرد هنوز همانجاست يكي ديگر هم همين الآن كه حرف ميزنيم رفته قطب شمال ماهيگيري همانجا ازدواج كرده اسكيمو شده مانده بچه اش يخمك ليس ميزند .

تا اينكه يكروز رستوران زنجيره اي مك دونالد وسط بـرّ بيابون نبش كهريزك فوراً شعبه زد تا براي پزشكان كهريزك غذا بياورد . البته قرار بود اول چلوكبابي نايب شعبه بزند ولي چون نايب ايراني است و هيچ اسكلي براي پناهندگي فرار نميكند بيايد ايران اين شد كه مك دونالد شعبه زد . دكتر رامين عموماً دوبل برگر ميخورد با چيبس و خردل و سالاد استوائي . البته نوشابه هم ميخورد كه چون در خود زندان كهريزك موجود بود از رستوران نمي آوردند هر وقت ميخواست ميرفت اتاق بازجوئي يكي ميگرفت . روز حادثه گارسن براي تحويل سالاد به او مراجعه كرد و طبق گزارش دادستاني ديد كه رامين بعد از دريافت سالاد در اتاق را از پشت قفل كرد درحاليكه قبلاً هيچوقت پشت درهاي بسته سالاد نميخورد . بعد من به رامين دوتا قرص دادم گفتم بخور كه چون ترسيديم توي گلويش گير بكند خفه بشود انداختيم توي سالاد هم زديم كه معلوم نشود و فقط بكشد خفه نكند .

ضمناً اگر راست ميگوئيد و رامين را من نكشته ام پس عكس اين مروه الشربيني توي خشتك احمدي نژاد چيكار ميكند ؟ بنده بعنوان يك استاد قاتل دانشگاه از شما سوال ميكنم : آيا در امريكا هيچ دكتري توي سالادش قرص نميريزد ؟ اينجا سيبيل گربه ميرود زير چرخ تريلي حقوق بشر ده تا بيانيه ميدهد اينهم نمودار چرخ تريلي در دولتهاي قبلي بازم بگم ؟ بگم ... بگم ؟!
» ادامه مطلب

شیوا نظرآهاری: ما ایستاده‌ایم دوست من، تو ایستاده بمان

شیوا نظرآهاری، برای سعید جلالی‌فر و سعید کلانکی:
ما ایستاده‌ایم دوست من، تو ایستاده بمان
.

. هي سعيد.. حالا پشت درب آهنين كدام سلول انفرادي كدام بازداشتگاهي نمي‌دانم؟ حالا براي چه چشم‌بند زده‌اي و داري بازجويي پس مي‌دهي، نمي‌دانم؟.. حالا كدام بازجو و كدام تيم وزارت اطلاعات دارند سيم جيمت مي‌كنند، نمي‌دانم؟

اما سعيد، من ايمان دارم به آن روزهايي كه مي‌آيند و سلولي نيست تا ما را، شما را، در تنهايي خود اسير كند.

راستي سعيد، بگو ديوار كدام خانه را در نيمه شب بالا رفتي؟.. كدام محموله قاچاق را وارد كشور كرده‌اي..؟ دستت به خون كدام آدمي آلوده شده است؟.. كدام بنده خدا را آزار داده‌اي؟

رفيق شب‌هاي فرياد و دلهره، روزهاي ستاره‌دار بودن و اعتراض، روزهاي زندان و نگراني، روزهاي بي من، روزهاي بي همه، رفيق تمام روزهاي اين سال‌ها....

دلت كه براي يك انسان و حقش لرزيد. آن‌جا آغاز لغزيدنت بود . آنجا نقطه آغاز بازجويي‌ها و سوال‌هاست.

دلت كه براي يك انسان لرزيد. براي يك زنداني. يك زن. يك كودك كار. آن‌جا نقطه آغاز مجرميتت بوده..

اصلا همان‌جا بود كه اولين جرم را مرتكب شدي. كه به انسان ايمان آوردي. كه انسان را پاس داشتي و نه هيچ چيز ديگر را.

حالا سعيد.. گوشه سلول انفرادي بند نمي‌دانم چند زندان اوين. تمام خاطرات اين سالها را با خودت مرور كن. ديوارهاي انفرادي شرمسار طاقتت مي‌شوند، رفيق من.

حالا تو رفته‌اي پشت آن ديوارها كه من تازه تركشان كرده‌ام.

و باز، روزهاي بازداشت و دلهره و اعتراض. لعنت به این روزها که قرار است بیایند بدون شما... لعنت به انتخابات...

سعيد، 9 آذر در يادت مي‌ماند تا هميشه. چراغ بزن تا نگهبان در را باز كند براي دستشويي. پايت را كه دراز نمي‌شود به عرض سلول، جمع كن در خودت. نگذار ديوارهاي انفرادي تو را از خودت دور كنند.

سعيد.. سعيد.. سعيد..

حالم خوش نيست. اما ما چاره‌اي نداريم جز ايستادن. ما ايستاده‌ايم دوست من. تو ايستاده بمان

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

بازداشت سعید جلالی‌فر از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر

. کمیته گزارشگران حقوق بشر- سعید جلالی‌فر، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و از اعضای "جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان"ٰ صبح دیروز توسط نهادهای امنیتی بازداشت شد.

بنابر گزارش‌ها، وی صبح دیروز پس از خروج از منزل، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و خانواده او به مدت یک روز هیچ ‌گونه اطلاعی از علت بازداشت و مکان نگه‌داری وی نداشتند. سپس نهاد مربوطه طی تماس تلفنی با خانواده ی این فعال حقوق بشر، بازداشت او را تایید و اعلام نموده تا دو هفته ی دیگر مشخص خواهد شد که چگونه وضعیت فرزندشان را پی گیری کنند.

سعید جلالی‌فر، یک فعال اجتماعی است که در سا‌لهای گذشته به سبب فعالیت‌های خود، از ادامه تحصیل محروم شده و از دانشگاه زنجان اخراج شد. وی دانشجوی رشته فیزیک این دانشگاه بود.

همچنین سعید کلانکی دیگر همکار کمیته گزارشگران حقوق بشر نیز صبح دیروز بازداشت شده است.

با بازداشت این دو نفر، شمار اعضای دستگیر شده این کمیته در ماه‌های پس از انتخابات به 3 نفر می‌رسد. این درحالی است که سایر اعضای کمیته نیز بارها از سوی نهادهای امنیتی احضار شده و مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

با نزدیک شدن به روز 16 آذر، دور جدیدی از فشار و بازداشت فعالان سیاسی و اجتماعی آغاز شده است. به نظر می‌رسد این دستگیری‌ها تا روز 16 آذر ادامه پیدا کند.

» ادامه مطلب

تا ۱۶ آذر سبز - نماهنگ "شوری دیگر در سر ماست"

تا ۱۶ آذر سبز - نماهنگ "شوری دیگر در سر ماست"

جهت دانلود کلیپ بر روی عکس زیر کلیک کنید:
» ادامه مطلب
آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator