۱۳۸۸/۱۰/۰۱

مظلومیت پدر را پایانی نیست

مظلومیت پدر را پایانی نیست


. ادامه راه سبز«ارس»: برخلاف آرامش و نظمی که در مراسم تشییع پیکر پاک آیت الله منتظری وجود داشت ، پس از به خاک سپاری آن فقید، حکومت با وارد کردن نیروهای خود اعم از بسیج، لباس شخصی ها و طلاب به صحنه، جنبه دیگر سیاست خود را نشان داد.

خبرهای رسیده از قم حاکی است که تجمع لباس شخصی ها در مقابل بیت آن مرحوم بسیار زیاد است و نماینده ای از شورای تامین استان با حضور در بیت خواستار پلمپ بیت و دفتر شده است. وی مدعی است که تنها در این صورت است که این افراد محل را ترک خواهند کرد. اینکه این افراد چه کسانی هستند که حق تعرض به هر مکان و فردی را دارند داستان دیگری است که نیروهای امنتیتی باید پاسخگو باشند.

به گفته شاهدان از قم تعدادی از این افراد که طلاب نیز در بین آنان دیده می شوند با تجمع در برابر بیت آیت الله منتظری و بیت همجوار که متعلق به آیت الله صانعی می باشد، شعارهایی در مخالفت با این بزرگان می دادند. شب گذشته برق منطقه قطع بوده است و فضای محل بشدت امنیتی گزارش شده است.

گفته می شود فشار نیروهای امنیتی بر بیت آن بزرگوار در حالی صورت می گیردکه پیش از آن برای خرسندی علما ومراجع قم و پیشگیری از هر گونه حرکت اعتراضی مقامات مربوطه به تاکید دفتر رهبری همکاری لازم را برای تدفین آن مرجع شیعه در حرم حضرت معصومه بعمل آوردند و اینک به بهانه تصمیم سالیان پیش شورای تامین استان خواستارپلمپ دفتر هستند. حکمی که از نظر قانونی هیچ وجاهتی ندارد؛ وقتی فرد مورد نظر دیگر در قید حیات نیست. ولی گویی داستان حصر آیت الله منتظری پایان ندارد . حتی در زمانی که پیکر پاک ایشان در آرامگاه ابدی آرمیده است، پیروان وعلاقه مندانش ازتجمع و گردهمایی برای عزای آن بزرگ نیز محروم هستند. لباس شخصی ها با اجتماع در برابر بیت آیت الله و پاره کردن بنر سوگواری و تصویر آن بزرگ از اهانت و تهاجم خود دست بر نمی دارند.

گفتنی است روز گذشته در حالی که انبوهی از مردم عزادار برای شرکت در مراسم مرجع عالیقدرشان آماده می شدند، احمد منتظری در گفت وگویی اعلام کرد که مراسم بزرگداشت این مرجع شیعه به دلیل حضور گروهی بزرگ از لباس‌شخصی‌ها و اشغال مسجد توسط آنها بر هم خورده و این افراد نگذاشته‌اند که مراسم برگزار شود.

خبرهای از قم حاکی است که مرکز مدیریت حوزه روز گذشته با ارسال پیامک به طلاب از آنان خواسته بود که در مراسم مسجد اعظم حضور پیدا کنند و به اهانت های معترضان پاسخ دهند. آنان در حالی که شعار می دادند این لشکر به عشق رهبر آمده ، فضای مسجد را اشغال کردند و مانع حضور علاقه مندان ایشان شدند و فرزند آیت الله نیز به همین دلیل مراسم را لغو کرد. همچنین گفته می شود که مجری این مراسم از حضار خواسته طبق مسیر اعلام شده قبلی به سمت بیت آیت الله منتظری حرکت کنند.

این در حالی است که روز گذشته نیز گزارش های از برخورد بین لباس شخصی ها و مردم عزادار منتشر شده بود. این افراد برای متفرق کردن مردم عزادار به میان آنان رفته بودند که با واکنش مردم و سردادن شعارهای اعتراضی روبه رو شده بود, و آنان با استفاده از زور سعی در پراکنده کردن مردم داشتند که در این میان تعدادی نیز مجروح شدند. احمد منتظری در مصاحبه خود ضمن اشاره به اینکه بین گروه هواداران آیت‌الله منتظری و جنبش سبز و این گروه از لباس شخصی‌ها درگیری‌هایی پیش آمده و تعدادی هم مجروح شدند، گفت که از این پس شاید تصمیم بگیریم که مراسمی نباشد که مردم هم صدمه نبینند.

از سوی دیگر لباس شخصی ها با یورش به اتومبیل میرحسین موسوی قصد حمله به ایشان را داشتند که منجر به مجروح شدن یکی از همراهان موسوی شد. حمله لباس شخصی ها پیش از این در سفر کروبی به قم برای سوء قصد به ایشان نیز طراحی شده بود.

نگرانی نیروهای امنیتی از تجمع پیروان آیت الله منتظری در حالی صورت می گیرد که مردم به جز کانالهای خیری خود قادر به دریافت خبر از رسانه های جمعی و صداو سیما نیستند وحتی معدود روزنامه های اصلاح طلب نیز حق انتشار گزارشهای مربوط به ارتحال این مرجع بزرگ را ندارند. با همه اینها حضور آگاهانه و فعال مردم در مراسم تشیع آن پیکر پاک خشم حاکمان را برانگیخته است. شاهدان عینی از قم گزارش می دهند که جمعیت شرکت کننده در این مراسم به نسبت تشییع جنازه های قبلی قابل قیاس نبوده و برغم بایکوت خبری حکومت و ممانعت از سفر آنان به شهر قم, صدها هزار نفر برای بدرقه مرجع خود در این شهر مقدس حاضر شدند.

روزنامه کیهان: مردم به عشق رهبر به مراسم رفتند!
در همین حال روزنامه کیهان ارگان رسمی دفتر رهبری که اجازه یافته بود عکسی از مراسم به چاپ برساند منتهای سعی خود را نمود که زاویه ای را برگزیند که کمترین جمعیت را در بربگیرد ولی باز هم نویسنده کیهان از حرکتهای هدایت شده معترضان خبر داده است.

خبرهای رسیده از سایر شهرهای کشوراز جمله نجف آباد و اصفهان نیز حاکی از آمیختن عزاداری و مراسم سوگواری با شعارهای اعتراضی در مذمومیت حکومت است. داستان مظلومیت آن فقید، شعار سوگواران سیاه پوشش است. سوگوارانی که مظلومیت سالار شهیدان را با مظلومیت مرجع شیعیان با هم به سوگ نشسته اند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator