۱۳۸۸/۱۰/۰۵

پیام تشکر بیت آیت الله منتظری از ملت ایران

پیام تشکر بیت آیت الله منتظری از ملت ایران



. ادامه راه سبز«ارس»: بيت فقيه عاليقدر حضرت آيت‏اللّه العظمى منتظرى طی پيامی خطاب به ملت ایران و مراجع عظام از حضور آنها در مراسم خاکسپاری معظم له تشکر و قدردانی کرده و نسبت به شرایط ایجاد شده که سبب لغو سایر مراسم این فقیه آزاده شده است، ابراز تاسف کرده است.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم اللّه الرحمن الرحيم
«اذا مات العالم الفقيه ثَلم في الاسلام ثلمة لايَسُدّها شي‏ء»

حضور محترم مراجع عظام، علماى اعلام و ملت بزرگوار و شريف ايران

ضمن عرض سلام و ادب و با تقديم احترام و تشكر از كليه عزيزان و بزرگوارانى كه در مراسم تشييع مجاهد نستوه و فقيه‏و مرجع عاليقدر حضرت آيت‏اللّه العظمى منتظرى (رضوان اللّه تعالى عليه) شركت نمودند و موجب شادى روح پر فتوح‏معظم‏له و تسلاى خاطر بازماندگان گشتند؛ و همچنين با تشكر وافر از پيامهاى تسليت و تعزيت همه عزيزان و سروران، و نيزاظهار محبت‏هاى بى‏شائبه و صميمانه همه انسان‏هاى آزاده‏اى كه با مرام و مسلك‏هاى مختلف در مصيبت درگذشت اين فقيه‏وارسته و شاگرد مكتب اهلبيت (عليهم‏السلام) اظهار لطف و محبت نمودند و با اظهار شرمندگى بسيار از اينكه با كمال تأسف وتأثر بعضاً توسط افراد معلوم الحال مورد آزار و اهانت قرار گرفتند.

پدر، استاد و مرجع عزيز ما و شما همچون فرزند برومندش شهيد محمد منتظرى مظلومانه زيست و مظلومانه نداى حق رالبيك گفت و تقدير خداوندى چنين بود كه در كنار او آرام گيرد. «هيهات منّا الذّلة» سرلوحه زندگيش و «فُزت و ربّ الكعبه» آخرين پيامش بود. ايمان به حق و حقيقت چنان با روح و ضميرش عجين گشته بود كه در برابر همه قدرت‏هاى دروغين وتمامى مقامات و مناصب دنيوى شجاعانه ايستاد و تا آخرين لحظات زندگى سراسر افتخارش چون كوه استوار ماند.

بدون هيچگونه چشمداشتى مخلصانه اسلام و انقلاب را پاسدارى نمود و در اين راه سختى‏ها و ناملايمات بسيار وبى‏پايانى را مظلومانه و صبورانه تحمل نمود و گويى امروز نيز خانواده و دوستان و علاقه‏مندان آن عزيز وارث آن سختى‏ها ومصائب گشته‏اند.

اكنون همگى در غم از دست دادن آن يار آزاديخواهان و پناه مظلومان و ستمديدگان، سوگوارانه به عزا نشسته‏ايم و وااسفاكه داغ سوگوارى و عزادارى را نيز بر دلمان گذاشتند و ما را حتى از برگزارى مراسم بزرگداشت محروم نمودند و در اين ايام‏يك بار ديگر ناباورانه تكرار تاريخ را نظاره‏گريم و گوشه‏اى از غم و رنج و اندوه و مصيبت خاندان اهل‏البيت (ع) را با تمام‏وجود احساس مى‏كنيم.

امروز به پيروى از اخلاق كريمانه آن وجود سرشار از فضايل كه هيچگاه حاضر نبودند بخاطر ايشان كوچكترين مشكل و ناراحتى براى انسانى بوجود آيد و على‏وار تمامى ناراحتى‏ها و سختى‏ها را به جان مى‏خريد و در دل درياگونه‏اش‏ مى‏انباشت، لذا خانواده و بيت ايشان همانطور كه قبلاً هم اعلام كرده‏ايم، بخاطر حوادث و مشكلات عديده‏اى كه در چند روزگذشته عارض گرديد و شاهد آن بوديم و همچنان ادامه دارد، از برپايى مراسم رسمى بزرگداشت و سوگوارى براى معظم‏له‏ معذوريم و در ايام محرّم كه به روال سالهاى گذشته مجلس عزادارى سالار شهيدان حضرت اباعبداللّه الحسين)ع) در دفترمعظم‏له برگزار مى‏شود به سوگ مى‏نشينيم. از خداوند متعال براى ايشان رحمت و رضوان و حشر با اولياءاللّه و براى همه‏عزيزان و سروران اجر اخروى را خواستاريم.

سربلندى و عزّت ملّت شريف ايران و عظمت و استقلال حوزه‏هاى علميه را از خداوند منّان خواهانيم.

«اللّهم إنّا نشكوا إليك فقد نبيّنا و غيبة وليّنا»
هشتم محرم‏الحرام مطابق با چهارم دى‏ماه ۱۳۸۸
بيت مرحوم آيت‏اللّه العظمى منتظرى

1 نظرات:

Unknown گفت...

آیت‌الله منتظری پدر انقلاب اسلامی فرمودند: 
حفظ نظام مقدمه ‌است برای حفظ و انجام دستورات اسلامی. اگر بنا باشد به بهانه حفظ نظام، اقدامات ضد اسلامی انجام شود، نه نظام خواهد ماند نه اسلام
بسیجیها برادران و پدران ما هستند ‌ای برادر بسیجی‌آیا وجدانا شما قبول دارید رفتار شما به مردم مسلمان ما، رفتار اسلامی هست
چطور این جمهوریه عزیز اسلامی ما دو‌ام خواهد آورد وقتی‌رفتار دولت با مردم مسلمان ما کاملا غیر اسلامی هست

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator