۱۳۸۸/۱۰/۰۳

رمضان زاده: برخی بازجویان به کار خود اعتقادی نداشتند

دیدار مهدی کروبی و عبدالله نوری با رمضان زاده:
برخی بازجویان به کار خود اعتقادی نداشتند

. ادامه راه سبز«ارس»: دكتر عبدالله رمضان ‌زاده ،سخنگوي دولت اصلاحات كه بعد از انتخابات بازداشت شده بود عصر روز گذشته با توديع قرار 8 ميليارد ريالي براي مدت 4 روز به مرخصي آمد.

به گزارش وبسایت سلام، با خروج دكتر رمضان زاده از زندان، بسیاری از شخصيتهاي ديني، مذهبي، اصحاب رسانه و فعالان دانشجويي، تلفني و يا با حضور در منزل وي با سخنگوي دولت اصلاحات گفت وگو كردند.

آيت الله بيات زنجاني از مراجع تقليد جز اولين افرادي بود كه در تماس تلفني با دكتر رمضان زاده با او گفتگو كرد.پس از آن نيز حجت الاسلام مهدي كروبي با حضور در منزل رمضان زاده با او ديدار كرد.

همچنین در اولين ساعات صبح روز پنجشنبه عبدالله نوري و جمعي از فعالان دانشجويي به همراه اعضاي شوراي سياستگذاري سایت سلام نیوز به منزل رمضان زاده رفتند و شرح 116 روز زندان انفرادي را از وی جویا شدند.

عبدالله رمضان زاده كه به شدت از ارتحال آيت الله منتظري متاثر بود گفت: در اولين روزهاي بازداشت، سعيد مرتضوي براي تفهيم اتهام آمده بود؛ من درحالي كه از سرم به شدت خون جاري مي شد به او گفتم: شرايط جسماني خوبي براي پاسخگويي به سوالات ندارم. اما مرتضوي با حالت تمسخر گفت اين خونها كه متعلق به الان نيست مربوط به گذشته است!

رمضان زاده همچنين گفت: 4 دوره بازجوها تغيير كردند؛ آنها ابتدا به شدت از احمدي نژاد حمايت مي كردند و مي گفتند: اين دولتي كه روي كار آمده است دولت پابرهنه‌ها است. ولي در اواخر اصلا بحث احمدي‌نژاد مطرح نبود و مي گفتند با احمدي نژاد كاري نداريم.

وي با بيان اينكه برخي بازجوها اعتقادي به كار خود و اين نحوه برخورد نداشتند گفت:در روزهاي اول، آنقدر وضعيت آشفته بود كه بايد در صف بازجويي مي ايستاديم تا نوبتمان شود.

سخنگوي دولت اصلاحات با تاكيد بر اينكه در تمام اين مدت ،آقايان نتوانستند حتي يك مورد از من در خصوص اهانت به ساختار نظام و رهبري پيدا كنند گفت: آنها فقط يك سخنراني من كه در مجمع محققين و مدرسين در ارتباط با كانديداتوري آقاي خاتمي ايراد كردم را بهانه اتهام افكني عليه من قرار دادند.

وي در تشريح سخنراني خود در مجمع محققين و مدرسين افزود: در آن سخنراني وقتي از من درخصوص كانديداتوري آقاي خاتمي پرسيده شد، خطبه شقشقيه حضرت علي را خواندم و گفتم در آن زمان هم مردم مكررا به منزل حضرت علي مي رفتند و از ايشان مي خواستند كه زمام امور را بر عهده بگيرند، آقايان اين سخن من را مصداق شبيه سازي حكومت ايران با حكومت عثماني قلمداد كردند.

دكتر رمضان زاده با بيان اينكه اوايل، وضعیت غذا به شدت بد بود گفت: بدترين دوران، زماني بود كه دو نوبت ما را به دادگاه بردند.

در اين ديدار همچنین مرتضي مبلغ، محمد عطريانفر،علي حكمت، زهدي و حجت الاسلام شريعتي نیز حضور داشتند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator