۱۳۸۸/۱۰/۲۰

وزير بهداشت و تاثير پارازيت: سقط جنین هایی که می گویند مستند به آزمایش نیست!

وزیر بهداشت در واکنش به تاثیرات پارازیت:
سقط جنین هایی که می گویند مستند به آزمایش نیست!


. ادامه راه سبز«ارس»: زیر بهداشت دولت حاضر خبر داد سه هفته پیش در کمیسیون مشترکی با وزارت اطلاعات، به این نتیجه رسیده‌اند که مضر بودن پارازیت‌ها هنوز به طور قطع ثابت نشده است.

به گزاش «خبر آنلاین»، بعد از بالا گرفتن دوباره بحث‌ها درباره پارازیت‌ها بر امواج ماهواره‌ای و تاثیر آن بر سلامتی شهروندان و حتی تایید کمیسیون بهداشت مجلس بر مضربودن این پارازیت‌ها، وزیر بهداشت گفت: سه هفته پیش وزارت بهداشت کمیسیونی مشترک با وزارت اطلاعات و همکاری معاونت‌ مرتبط سلامت و اطلاعات برگزار کرد و به این نتیجه رسید که مضر بودن پارازیت‌ها به طور قطع ثابت نشده است. البته ممکن است موارد جدیدی پیش بیاید اما به هرحال مضر بودن آن ثابت نشده است.

مرضیه وحیده دستجردی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که «آیا منبع ارسال‌کننده پارازیت‌ها مشخص شده و اینکه چرا وزارت بهداشت به دنبال بررسی تاثیرات امواج نمی رود»، گفت: بنده مطلع نیستم که منبع ارسال پارازیت‌ها کجاست، اما از نظر سلامت مشکلی نبوده است. در مورد مواردی هم که از سقط جنین می‌گویند همیشه مواردی در میان مردم و حتی گروه‌های پزشکی اعلام می‌شود، اما این موارد حتما مستند به آزمایش نیست.

دستجردی توضیح داد: صرف این‌که گفته شود بیماری‌ها بر اثر پارازیت‌ها است به هیچ وجه قابل قبول نیست؛ چرا که به عنوان مثال ۷۰ درصد علت سقط جنین موارد ژنتیکی است و اگر مواردی باشد که ادعای افزایش سقط جنین بر اثر پارازیت‌ را داشته باشد، باید این جنین‌ها از نظر اشعه چک شوند.

او ادامه داد: ممکن است شما دیابت بگیرید و بگویند بر اثر پارازیت‌ها بوده است آیا باید این را پذیرفت؟ باید حتما ادعای گفته شده مستند به اطلاعات علمی شود و آن وقت وزارت بهداشت مسئول بررسی آن می‌شود. بنابراین مواردی که مستند و مستدل نباشد وزارت بهداشت آن را بررسی نمی‌کند.

پارازیت‌هایی که قوی‌تر آمده‌اند

در ماه‌های گذشته، حرف و حدیث‌ها درباره ضررهای پارازیت‌های ارسالی روی امواج ماهواره‌ها بالا گرفته؛ طوری که نه تنها در دیدارهای دوستانه و خانوادگی به سوژه اصلی بحث و گفت‌وگوها تبدیل شده بلکه حتی به مجلس نیز کشیده شده و اظهارنظر نمایندگان و وزیران را هم در پی داشته است.

در چند هفته گذشته پارازیت‌های فرستاده‌شده به‌خصوص روی شبکه تلویزیونی فارسی «بی‌بی‌سی» آن‌قدر قوی بوده که مدیران ماهواره‌های هات‌برد و نایل‌ست ترجیح داده‌اند برای در امان نگه‌داشتن بقیه شبکه‌های تلویزیونی که از ماهواره‌شان پخش می‌شوند، پخش بی‌بی‌سی فارسی را به‌کلی متوقف کنند.

هرچند این برای اولین‌بار نیست که برای مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای از فرستادن امواج یا به عبارتی پارازیت استفاده می‌شود و پیش از این به ویژه در زمان انتخابات نیز این کار صورت می‌گرفت، اما این‌بار با طولانی‌ شدن این قضیه، مردم و مسئولان بیش از پیش نسبت به اثرات مضر این امواج بر سلامت جسم و روان نگران‌تر شده‌اند.

متولی پارازیت‌ها معلوم نیست

یکشنبه هفته گذشته یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درمورد اقدامات مجلس برای پیگیری مسأله ارسال پارازیت‌ها و عواقب بهداشتی آن به ایلنا گفت: اینکه این امواج اثرات منفی بر جسم و روان افراد دارند از نظر علمی و تحقیقات انجام شده مورد قبول است، اما در آخرین جلسه‌ای که با مخابرات داشتیم این شرکت از خود سلب مسئولیت کرده است.

انوشیروان محسنی بندپی در این باره توضیح داد: بحث رسیدگی به پارازیت‌ها از ابتدای ماه محرم و پس از موضع‌گیری رییس کمیسیون بهداشت و مطرح شدن بحث‌های دیگر در جامعه به صورت جدی به آن پرداخت نشد.

وی ادامه داد: آخرین بررسی مجلس به توضیح خواستن شرکت مخابرات مربوط می‌شود که در آن موقع اعلام کرد پارازیت‌های امواج به آنها ارتباطی ندارد و منشا جای دیگری است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به این سوال که چرا مجلس به دنبال منبع اصلی ارسال کننده پارازیت ها نمی‌گردد، گفت: مخابرات از خود سلب مسئولیت کرد و برخی ارگان‌ها به عنوان دستگاه‌های دیگر در مجلس مطرح شدند، اما با مطرح‌شدن بحث‌های دیگر در مجلس، بررسی مجدد پارازیت‌ها به تاخیر افتاد.

محسنی با یادآوری این که پارازیت‌ها تاثیرات سوء بر روی سلامت افراد دارند، ادامه داد: اینکه امواج اثرات منفی بر جسم و روان افراد دارند از نظر علمی و تحقیقات انجام شده مورد قبول است و نتایج بررسی‌ها نشان داده که این امواج بر سیستم مغز، اعصاب، شنوایی و نحوه برخورد و رفتار افراد اثر مخرب دارد.

5 نظرات:

دانشجو گفت...

حتما بايد ده ها كشته و ناقص الخلقه را در آينده ببينند تا برايشان مستند شود؟! و حرف علمي در اين دولت يعني باد هوا!!!

يك پزشك گفت...

هر چند اعقاد دارم كه انسان حتي براي دشمنش هم نبايد بد بخواهد ولي در اين مورد بخصوص كه جان ميليونها هم وطمنم را در خطر اين امواج هولناك مايكروويو ميبينم كه هزاران مقاله تحقيقات علمي ثابت كرده است كه اين امواج انواع اثرات مخرب بر متابوليسم جانداران ميگذارد، لذا آرزو ميكنم كه هرچه سريعتر فرزندان اين مستند نديده ها به عوارض اين امواج مبتلا شوند تا شايد فرياد رسي پيدا شود

يك پزشك

سبزه زاران گفت...

آقا اينها اگر مستندش را هم به چشم ببيند ولي آنقدر حفظ قدرت و بخصوص عدم آگاهي يافتن قشر ناآگاه جامعه از بايت فجايعي كه در اين كشور ميكنند برايشان مهم است كه ترجيح ميدهند فرزندان خود را هم قرباني شهوت قدرت طلبي خود كنند!

Anonymous گفت...

بياييم همگي دعا كنيم كه خوده اين كودتاگران و خانوادهايشان جزو اولين قربانياني باشند كه سنداين جنايت بشري را رسوا ميكنند

امين

آزاده گفت...

چندين ماه پيش در اين مجله علمي پزشكي آلماني مقاله اي را خواندم كه قدرت تخريب سلولي اين امواج پارازيتي آن زمان سپاه را در سطح كه در شهرهاي مهم ايران رها ميكرد را معادل قدرت تخريب سلولي تشعشعات راديواكتيو كنترل نشده در بدن جانداران ميدانست و خدا بدادمان برسد كه امواج جديدي كه از دو هفته پيش و با قدرت چندين برابر قبل ميفرستند چه ها كه نكند!!!

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator