۱۳۸۸/۱۰/۲۱

اعتراض شدید مجمع ادوار مجلس به دستگاه‌های قضایی و امنیتی در عدم برخورد با نیروهای خودسر

اعتراض شدید مجمع نمایندگان ادوار مجلس
نسبت به برخورد منفعلانه دستگاه‌های قضایی و امنیتی با نیروهای خودسر


. ادامه راه سبز«ارس»: مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در رابطه با حوادث هفته‌های اخیر بیانیه‌ای در پنج بند صادر کرد. به گزارش «پارلمان‌نیوز» متن این بیانیه بدین شرح است:

1. تاسف عمیق و نفرت و انزجار خود را از حرمت شکنیهای مکرر در حوادث ماههای گذشته بخصوص در روز عاشورا که منجر به قتل و جرح جمعی از عزاداران حسینی گردید، وهمچنین حمله به حسنیه جماران که باعث اخلال در مراسم سوگواری شب عاشورا و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین خاتمی وحرمت شکنی بیت شریف امام و حسینیه ایشان ونگرانی و دلگیری یادگاران آن عزیز گردید اعلام میداریم.

2. برخورد انفعالی مسئولین قضائی، امنیتی با جریان های سازمان یافته درحمله به مردم و شخصیتهای مورد احترام ملت از جمله درقزوین که با اقدامات اهانت آمیز وحمله مسلحانه موجب تهدید، ارعاب وناراحتی مردم و بی احترامی نسبت به حجت الاسلام والمسلمین کروبی شده اند، شدیدا معترض بوده به مسئولین امر هشدار میدهم که این شیوه برخورد با یاران امام راحل در مسیر خواست دشمنان نظام جمهوری اسلامی بوده و برای هیچ کس حاشیه امنی باقی نخواهد گذاشت.

3. با توجه به توصیه های اکید امام راحل در دوران حیات، فرمان هشت ماده ای و وصیت نامه ایشان و همچنین بیانات رهبری انقلاب که مکررا دولت و مردم را به عمل به قانون و رعایت حقوق شهروندی وحفظ وحدت عملی بین اقشار مختلف جامعه، به منظورتحقق این مهم با عنایت به اختیارات مسئولین قضائی، نظامی و امنیتی در قانون اساسی و قوانین موضوعی، دست اندرکاران مربوطه برای ملت شریف ایران روشن نمایند جایگاه، لباس شخصیهای مهاجم و نیروهای خودسر و دیگر عوامل سرکوب گر در جنایات کهریزک و کوی دانشگاه و حوادث عاشورا و حمله به بیوت ودفاتر مراجع تقلیدچیست و بر وفق چه قانونی صورت می گیرد و چرا هویت این متجاوزین قانون شکن برای مردم مشخص نمی شود.

4. مفاد بیانیه هفدهم جناب آقای مهندس میرحسین موسوی را چارچوب مناسبی برای عمل به کل قانون اساسی و راه برون رفت از بحران موجود می دانیم.

5. بر این باوریم که استفاده ابزاری از مقدسات واعتقادات مردم موجب وهن دین و کاهش حساسیت آنان به این ارزشها خواهد شد.

2 نظرات:

MSA گفت...

وقتی بلد نیستیم چگونه دین و سیاست رو کنار همداشته باشیم باید از هم جداشون کنیم!
تا جدا نشدن دین از سیاست، وجود این لباس شخصی ها در همه زمینه ها ادامه داره، کاریشم نمیشه کرد!

Anonymous گفت...

اتفاقا این نیرو ها اصلا خودسر نیستند! اصولا سر ندارن یعنی چیزی از لحاظ مغر و عقل و اینجور چیزا توش نیست!
کاملا سازماندهی شده هستن و بهشون گفته شده که باید چیکار کنن!ذوب شده در ولایت هستند و بزرگترین مزیتشون هم همینه! به قول دکتر شریعتی رشد کردن برای سواری دادن و دوشیده شدن!

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator