۱۳۸۸/۱۰/۲۲

۱۴ تن از مادران عزادار دربند به اوین منتقل شدند و بقیه آزاد شدند

۱۴ تن از مادران عزادار دربند به اوین منتقل شدند و بقیه آزاد شدند

. ادامه راه سبز«ارس»: روز گذشته، ۱۹ دی ماه بیش از ۳۰ تن از مادران عزداری که هر شنبه در پارک لاله به نشانه اعتراض قدم می زنند، بازداشت شدند. یکشنبه ۲۰ دیماه، حدود ۷۰ الی ۸۰ نفر از همسران، فرزندان و بستگان آنان برای پیگیری وضعیت مادران عزادار دربند ، در مقابل زندان وزرا گرد آمدند.

به گزارش کانون زنان خانواده های مادران بازداشتی از ساعت ۸:۳۰ امروز در مقابل زندان وزرا به نشانه اعتراض به بازداشت مادران تجمع کردند و برای مدت طولانی با سر دادن شعار مادران ، مادران، خواهان آزادی سریع و بدون قید و شرط مادران در بند شدند و از این طریق سعی می کردند که عابرین و رانندهای خودروها را از بازداشت مادران عزادار مطلع کنند . در این میان چند نفر از نیروهای امنیتی برای ایجاد رعب و وحشت شروع به فیلم برداری و گرفتن عکس از خانواده ها کردند، با این حال خانواده های مادران عزادار زندانی تا ساعت ۱۴:۳۰ در مقابل زندان وزرا به حرکت اعتراضی خود ادامه دادند .

براساس گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، حوالی ساعت ۱۴:۳۰ مادران عزادار در بند را در حالی که به دست آنها دستبند زده بودند با یک دستگاه مینی بوس به دادگاه انقلاب منتقل کردند اما خانواده های مادران دستگیر شده با خودروهای خود برای مدتی مینی بوس حامل مادران را به محاصره خود در آوردند.

به گزارش وبلاگ «آغاز پایان» اسامی ۳۳ نفر از مادران بازداشت شده توسط ماموران وزرا به صورت شفاهی اعلام شده است که اسامی برخی از آنان به شرح زیر است: ۱٫ زهرا عطار ۲٫ معصومه عطار ۳٫ مریم حسین قلیزاده ۴٫ انسیه بخشای ۵٫ فرشته تعادلی ۶٫ فاطمه فرهادی ۷٫ فاطمه رستگار ۸٫ حکیمه شکری ۹٫ کبری نجف پور ۱۰٫ طوبی دارالشفای ۱۱٫ طاهره اخشای ۱۲٫ منیژه طاهری ۱۳٫ زهرا افروز ۱۴٫ زری نوجوان ۱۵٫ ثریا جعفری ۱۶٫ لیلا سیف اللهی ۱۷٫ فاطمه صالحی ۱۸٫ منصوره بهکیش ۱۹٫ نصرت خاکی ۲۰٫ صدیقه شکری ۲۱٫ عشرت خبرحسن ۲۲٫ ژیلا مهدویان ۲۳٫ زیبا شکور صدیقی ۲۴٫ محترم کارآمد ۲۵٫ فریده صحرایی ۲۶٫ ملیحه صحرایی ۲۷٫ خانم ایزدی

۱۴ تن از مادران دربند به زندان اوین منتقل شدند

وبلاگ آغاز پایان گزارش داده مادران عزادار بازداشتی را ساعت چهار بعد از ظهر از بازداشتگاه وزرا به وسیله اتوبوس به دادسرای انقلاب برده و خانواده های مادران نیز به دادسرای انقلاب مراجعه کرده و که بعد از یک ساعت ونیم انتظار در سرما و تاریک شدن هوا دوباره مادران بازداشتی را به پلیس امنیت منتقل کردند. بعد از نیم ساعت دو مادر که هفتاد سال سن داشته و شرایط جسمانی بسیار ناخوشایندی داشته اند که حتی پزشک معالج آنان تاکید شدیدی داشته که بازداشت آنان به صلاح نیست آزاد شدند.

حوالی ساعت نه الی یک ربع به ده آخرین مادران زندانی به نام های : فهیمه نوجوان – فاطمه فراهانی – محترم کارآمد کرمانی – منیژه طاهری – فرشته هادلی – حکیمه شکری – صدیقه شکری – زهرا عطار و منصوره عطار از پلیس امنیت با ارائه کارت شناسایی آزاد شدند و چهارده تن از مادران به بازداشتگاه اوین منتقل شدند .

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator