۱۳۸۸/۱۰/۲۱

انتقاد رئیس قوه قضائيه از برخورد دوگانه ارشاد بارسانه‌ها

انتقاد رئیس قوه قضائيه از برخورد دوگانه ارشاد بارسانه‌ها

. ادامه راه سبز«ارس»: در حالی که وزارت ارشاد در روند جدید خود، برخی رسانه های منتقد دولت را آماج برخوردهای مختلف قرار داده و برخی رسانه های حامی دولت را در حاشیه امن قرار داده، رییس قوه قضاییه از این روند تلویحا انتقادکرد.

به گزارش ایلنا رئیس قوه قضائیه فعالیت هیات نظارت بر مطبوعات را بسیار مهم و حساس دانست و برلزوم رعایت اعتدال در برخوردهای این هیئت تاکید کرد.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رعایت و اجرای قوانین موضوعه را مهمترین ملاک عمل مسئولان در نظام جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: ملاک همه مسئولان باید رعایت قانون باشد که اجرای دقیق قانون اقبال عمومی را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت نظارت قانونی مستمر بر مطبوعات و رسانه‌های گروهی وظایف هیئت نظارت بر مطبوعات را بسیار مهم و ارزشمند دانست و اظهار داشت: هیئت نظارت بر مطبوعات با ترکیبی که حسب قانون دارد باید تلاش نماید بدون افراط و تفریط وفق مقررات و قوانین موضوعه و با حفظ اعتدال بر مطبوعات ورسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌ها نظارت کنند.

رئیس قوه قضائیه با انتقاد از رواج برخی هتک حرمت‌ها و ساختار شکنی‌ها در سطح مطبوعات و سایر رسانه‌ها خواستار نظارت بیشتر هیئت نظارت بر مطبوعات بر آنها شد و گفت: برخی افراد بی‌محابا اقدام به برخی ساختارشکنی و هتک حرمتها کرده و متاسفانه اینگونه در جامعه تلقی می‌شود که آنان خدای ناکرده در حریم امنی قرار دارند و با آنها برخورد یکسانی صورت نمی‌گیرد که در این موارد باید با ساختارشکنان بدون استثناء برخورد قانونی شود.

وی با اشاره به اصل استقلال قضات که همواره مورد توجه امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و در قانون اساسی نیز به آن تصریح شده است تاکید کرد: همه ما باید مقید به اجرای قانون باشیم حتی اگر صدور رأی و یا قراری را به مصلحت ندانستیم از راههای مقرر قانونی به آن اعتراض نماییم و از تضعیف قاضی پرونده که موجب تزلزل قانون می‌شود خودداری نماییم و حفظ استقلال قضائی و استقرار قانون در جامعه به نفع همه ما خواهد بود.

لاریجانی نحوه رسیدگی به پرونده‌های تخصصی را بسیار حساس و مهم دانست و اظهار داشت: همانگونه که قبلاً نیز بارها متذکر شده‌ام قضات رسیدگی کننده به پرونده های تخصصی باید در آن موضوعات دارای آگاهی‌های لازم باشند و با بصیرت مبادرت به رسیدگی نمایند.

این گزارش حاکی است در ابتدای این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مطبوعاتی این وزارتخانه و همچنین سایر اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات جداگانه گزارشی از فعالیتهای این هیئت را ارائه نمودند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator