۱۳۸۸/۱۰/۲۶

اجرای هدفمند کردن یارانه ها و تورم ۴۰درصدى

اجرای هدفمند کردن یارانه ها و تورم ۴۰درصدى


. ادامه راه سبز«ارس»: بنابر اعتراف كارشناسان، تورم سالانه سال هاى اخير بالاى ۲۰ درصد بوده است ، حدود ۲۰ درصد نيز در اثر اجراى هدفمند كردن يارانه ها تورم خواهيم داشت، بنابراين يك تورم ۴۰ درصدى در سال آينده در انتظار مردم است.

سيد نجيب حسينى، نماينده مينودشت و كلاله در مجلس در گفت وگو با ايلنا با اعلام اينكه قرار بود در قالب لايحه هدفمند كردن يارانه هايى كه به صورت جسته و گريخته پرداخت مى شد، هدف گذارى و در مسير خودش هزينه شود، گفت: اين لايحه از مسير اصلى يعنى حذف يارانه حامل هاى انرژى و كالاهاى اساسى همچون شير، نان و گندم را نشانه گرفت غافل از اينكه تبعات جبران ناپذيرى بر زندگى اقشار محروم خواهد گذاشت.

وى گفت: بايد مراقب باشيم كه در اثر اجراى هدفمندكردن يارانه ها فرصت جديدى براى فرصت طلبان، محتكران و سرمايه داران دوخته نشود تا از ناتوانى مالى مستضعفان سوء استفاده كنند.

قيمت برق با حذف يارانه ها 21/5 برابر مي شود


مسوول واحد مديريت مصرف انرژي شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور گفت: با اجراي طرح هدفمندکردن يارانه ها طي برنامه پنجم توسعه قيمت برق با حذف يارانه ها 21/5 برابر مي شود.
به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان قم، خانم سيستانا محمدقاسمي در کارگاه آموزشي «نقش انرژي هاي نو در اصلاح الگوي مصرف» که با حضور جمعي از کارشناسان و متخصصان مرتبط در تالار آب شرکت آب و فاضلاب قم برگزار شد، با اشاره به طرح هدفمند کردن يارانه ها، افزايش 21/5 برابري قيمت برق را با حذف يارانه مورد تاکيد قرار داد و تصريح کرد: با توجه به اينکه اين طرح بايد طي برنامه پنجم توسعه در کشور اجرا شود و از ابتداي سال 1389 قيمت برق افزايش خواهد يافت، بايد هر نوع سرمايه گذاري لازم طي دو سال آينده براي کاهش مصرف انرژي صورت گيرد.
او تاکيد کرد: ما اگر بتوانيم از انرژي هاي نو استفاده کنيم، ظرفيت را براي بخش صنعت کشور خالي کرده ايم و در اين صورت صنعت مي تواند توليدش را بالا ببرد و در نهايت باعث پيشرفت در اقتصاد ملي شود.


وى با يادآورى اينكه در حال حاضر در ركود اقتصادى نسبى قرار داريم، گفت: در شرايطى كه درآمدها پايين آمده و بيكارى بالا مى رود افزايش قيمت ها ناشى از هدفمندكردن يارانه ها تبعات خوبى نخواهد داشت.

محمدرضا خباز عضو كميسيون اقتصادى مجلس نیز معتقد است که هدفمند كردن يارانه ها بهتر بود که به صورت آزمايشى اجرا شود.

گفتنی است کارشناسان اقتصادی بارها نسبت به پیامدهای منفی هدفمند کردن یارانه ها هشدار داده اند.

4 نظرات:

Anonymous گفت...

يکي از وزراي خاتمي مي گفت ما مي خواستيم بنزين را کارتي کنيم ولي گفتيم به ماچه دولت بعدي بکند تا انتقاد مردم به او باشد
(البته همه جملات را خيلي خوشگل تر مي گفت)
بعد ديديم همين قضيه شد يکي از دلايل قدرت احمدي نژاد
حالا دوست دارم هدفمند کردن يارانه ها هم حسابي گل کند تا دماغتان بسوزد

اميندخت گفت...

نا شناس جان

حداقل يه ردي چيزي از خودت بجا ميگذاشتي تا زماني كه يك ملت در حال سوختن بود آن وقت هم از شما مجدد نظرخواهي ميكرديم تا ببينيم اين گل شما چرا كاكتوس از آب درآمد!

سيد ياسر ميركاظميني گفت...

آقاي ناشناس لطفا متن آن وزير ناشناس! را با ذكر نامشان حدقل قرار ميداديد با ببينيم كه گفته شما باز هم يك دروغ ديگر است يا برداشتتان اينگونه بوده! و يا نه حقيقتا درست ميگوييد.

آذرخش گفت...

ناشناس عزيزگفته: "«حالا دوست دارم» هدفمند کردن يارانه ها هم حسابي گل کند تا دماغتان بسوزد"

اينطور شما نوشته ايد مثل اينكه خودتان هم به مانند آقا محمودزياد اميدي به گل كردن نداريد!(آقا محمود كه پيشاپيش روضه اش را خواند و آنقدر اما و اگر آورد تا كه وقتي ملت زمين گير شد بگويد نگذاشتند و عده اي خواستند ما نتوانيم و اين حرفها ... تا گناهش را گردن ديگري بيندازد!). اما شما نيز شوربختانه زماني به يفين ميرسيد كه ديگر دير شده و مجبور شده ايد رايانه محترم را بفروشيد و تا ناني تهيه كنيد!، مگر آنكه...! شما هم جزو كساني باشيد كه دستي در بيت المال دارد (البته طرز گفتارتان نشان از پايين بودن سن دارد و بايد گفت مگر آنكه ابوي گرام دستي بر بيت المال داشته باشد).

به هر حال اميدوارم بخاطر اين ملت زجر كشيده هم كه شده آسيب زيادي به مردم وارد نشود كه در غير اين صورت نه تنها دماغ همه بلكه دماغ شما هم ميسوزد و دود ميشود!

اميد فرداهايي بهتر

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator