۱۳۸۸/۱۰/۲۳

بیانیه دانشجویان دانشکده فیزیک + فايل صوتي سخنراني دكتر علي محمدي

بیانیه دانشجویان دانشکده فیزیک دانشگاه تهران در رابطه با شهيد دكتر مسعود علي محمدي

. ادامه راه سبز«ارس»: دانشجویان دانشکده ی فیزیک دانشگاه تهران با صدور بیانیه ای شهادت استاد مسعود علی محمدی را تسلیت گفته و تاکید کردند: برائت‌جویی استاد علی‌محمدی از گروه‌های سیاسی متنفذ حکومت در روزهای اخیر، شک و شبهه‌‌های زیادی را در رابطه با ترور مشکوک ایشان در میان جامعه دانشگاهی پدید آورده است.‌ جهت‌گیری‌های سیاسی ایشان بر هیچ‌کس پوشیده نیست. دکتر علی‌محمدی در سخنرانی ۱۵ دی‌ماه سال جاری، به دنبال ارائه راه‌کارهایی آماری و علمی برای حل بحران‌های کنونی جامعه بودند که فایل صوتی این سخنرانی در بین دانشجویان دانشکده فیزیک دانشگاه تهران موجود است. این سخنرانی همگام با دیگر فعالیت‌های ایشان در ماه‌های اخیر بود. چنان‌چه در روز ۲۵ خرداد، مشوق دانشجویان برای شرکت در راهپیمایی سکوت اعتراض‌آمیز به نتایج انتخابات بودند.

متن این بیانیه به همراه سخنرانی این استاد شهید بصورت شنيداري زیر مي آيد:

این فایل صوتی توسط دانشجویان دانشکده فیزیک دانشگاه تهران ضبط گردیده و مربوط به آخرین جلسه موسوم به تریبون آزاد که به پیشنهاد مرحوم علی‌محمدی در دانشگاه تشکیل میگشت،میباشد. ما همگی صحت این فایل ها را تائیید مینماییم و هدف از ارائه آن پایان دادن به شایعات و شبهات بوجود آمده پیرامون تعلقات خاطر آن مرحوم و مواضع صریح ایشان در خصوص اتفقات اخیر ، میباشد.

خواهشمندیم در استخراج مطالب و ارائه آن به جهت اطلاع رسانی شفاف اقدام نمایید:

تاریخ: چهارشنبه 16 دی 1388 - 6 ژانویه 2010 - ساعت 13:30
مکان: سرسرای دانشکده فیزیک دانشگاه تهران
با حضور مرحوم مسعود علیمحمدی و دانشجویان دانشگاه تهران

پخش قسمت اول سخنان


دانلود قسمت اول در فرمت mp3 "اينجا"

پخش قسمت دوم سخنان

دانلود قسمت دوم در فرمت mp3 "اينجا"


هوالباقی

شهادت استاد بزرگوار، مسعود علی‌محمدی، در جریان ترور روز ۲۲ دی‌ماه از سوی دانشجویان ایشان به شدت محکوم می‌شود. جای تاسف است در زمانی که دوستان و شاگردان دکتر علی‌محمدی در شوک خبر ترور ایشان به سر می‌برند، خبرگزاری‌های وابسته به جناح‌های مختلف، شروع به شایعه‌پراکنی در رابطه با ابعاد ترور ایشان کردند.

خبر ترور دکتر علی‌محمدی در اولین ساعات صبح روز سه‌شنبه ۲۲/۱۰/۸۸ از سوی دانشگاه مادر، با مضمون تصادف دکتر علی‌محمدی با یک دستگاه خودروی سواری به دانشکده فیزیک اعلام شد. ساعاتی بعد خبر ترور ایشان بدون ذکر جزئیات دهان به دهان منتشر و پس از پخش این خبر، به دانشکده اعلام شد که بمبی در یک دستگاه موتور سیکلت در کنار خودروی شخصی ایشان منفجر شده است. خبری که ساعاتی بعد از سوی رسانه‌ها و سایت‌های خبری هم به همین شکل انتشار یافت. هرچند که همسر دکتر علی‌محمدی در صحبت با شاهدان عینی واقعه، اعلام کردند که موتور سیکلت مذکور از سه روز قبل جلو منزل ایشان پارک شده بود.

جهت‌گیری‌های سیاسی ایشان بر هیچ‌کس پوشیده نیست. دکتر علی‌محمدی در سخنرانی ۱۵ دی‌ماه سال جاری، به دنبال ارائه راه‌کارهایی آماری و علمی برای حل بحران‌های کنونی جامعه بودند که فایل صوتی این سخنرانی در بین دانشجویان دانشکده فیزیک دانشگاه تهران موجود است. این سخنرانی همگام با دیگر فعالیت‌های ایشان در ماه‌های اخیر بود. چنان‌چه در روز ۲۵ خرداد، مشوق دانشجویان برای شرکت در راهپیمایی سکوت اعتراض‌آمیز به نتایج انتخابات بودند.

او از معدود اساتیدی بود که در اعتراض به حمله لباس شخصی‌ها به خوابگاه کوی دانشگاه در بامداد ۲۵ خرداد ماه سال جاری که منجر به کشته شدن تعدادی از همکلاسی‌های ما شد، عکس‌العمل نشان داد و با حضور در دفتر ریاست دانشگاه خواستار رسیدگی سریع به این موضوع شد.

برائت‌جویی استاد علی‌محمدی از گروه‌های سیاسی متنفذ حکومت در روزهای اخیر، شک و شبهه‌‌های زیادی را در رابطه با ترور مشکوک ایشان در میان جامعه دانشگاهی پدید آورده است.‌

آن‌چه مسلم است نظرات و دیدگاه‌های سیاسی ایشان شفاف و واضح است و سخنرانی‌های ایشان در وقایع پس از انتخابات، تاییدی بر این امر است.

ما دانشجویان این استاد فقید وظیفه خود می‌دانیم که با اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف، پی‌گیر حقیقت این فاجعه باشیم. این درسی است که در کلاس‌های آن استاد بزرگ آموخته‌ایم و برای ادای دین به او، خواسته‌ها و راه او را ادامه می‌دهیم. در این میان هر خبری که به دروغ در رسانه‌ها و افواه منتشر شود، با مدرک از سوی دانشجویان مرحوم علی‌محمدی محکوم خواهد شد.

===
طبق قولي كه به دوستان داده بوديم، فايل صوتي سخنراني را در حجم پايين كه در هفت قسمت 3 مگي با فرمت 3gp (مناسب موبايل) تهيه شده است را در زير قرار ميدهيم. جهت دانلود هر قسمت، بر روي تصوير كوچك زير آن كليك نماييد:

قسمت اول



قسمت دوم



قسمت سوم



قسمت چهارم



قسمت پنجم



قسمت ششم



قسمت هفتم



5 نظرات:

همشاگردي گفت...

اعتراض در دانشکده فنی دانشگاه تهران به بازداشت ۱۱ همکلاسی
دوشنبه، ۲۱ دی، ۱۳۸۸
در پی اعلام تحصن و تحریم امتحانات در برخی دانشگاه های کشور، دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران نیز با پخش خبرنامه هایی اولین قدم را در جهت اعلام اعتصاب و تحریم امتحانات را آغاز کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان دانشکده فنی با انتشار “خبرنامه اعتصاب سبز” اعلام کردند در اعتراض به بازداشت دانشجویان دست به تحصن خواهند زد.

این دانشجویان اعلام کرده اند که تنها با همراهی همکلاسی هایشان بر سر امتحانات حاضر خواهند شد.

در این نشریه همچنین اسامی ۱۱ دانشجوی دربند دانشگاه تهران عنوان شده است که عبارتند از: سجاد ساده، محمدحسین مشاعی، ادرشیر بانگیان، امین بنی هاشم، زهرا توسلی، علیرضا خالصیان، مهرداد بزرگ، حمید سوزنده، سینا ولایی، خسرو مقصودی و آرش احسان زاده.

محمد امين گفت...

خون همین شهیدان است که ظلم را ریشه کن خواهد کرد
خدا لعنت کند هر که بود
روحت شاد استاد شهید
شادی روحش صلوات

يزداني خرم گفت...

لطفا فايل صوتي را با حجمهاي كمتر هم قرار دهيد تا ما روستاييان به دليل اينكه با كد بين شهري به اينترنت وصل ميشوم و سرعتهايمان وحشت ناك پايين است بتوانيم آنها را به مرور دريافت كنيم تا با ديگر دوستانمان گوش نماييم.

aras گفت...


يزداني عزيز به روي چشم

طي ساعات آتي بر طبق فرمايش شما در قسمتهاي كوچكتر و همينطور در مجموع با حجم بسيار پايينتر در انتهاي همين پست قرار خواهيم داد.

با تكشز از راهنمايي و تذكر بجاي شما،

ارس

يزداني خرم - سايستان بلوچستان گفت...

آقا خدا رفته گانت را بيامرزه كه فايلهاي حجم پايين را هم قرار داديد. واقعا كه اين جنبش سبز به افرادي مانند شما نياز دارد.

در علي به همراهتان

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator