۱۳۸۸/۱۰/۲۰

امام جمعه ای که مخالفان را سوسک، سوسمار، بزغاله و گوساله می نامد

امام جمعه ای که مخالفان را سوسک، سوسمار، بزغاله و گوساله می نامد

. ادامه راه سبز به نقل از جرس: انتشار نامه سرگشاده و هتاکانه احمد علم الهدی امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان به بیاینه شماره ۱۷ مهندس میرحسین موسوی، می تواند دنباله اظهارات سخیف وی در تجمع بخشنامه ای- حکومتی نهم دی ماه و همچنین مواضع راست سنتی افراطی جناح حاکم باشد که این روزها مصرّا بر طبل "محارب سازی" می کوبد.

پیرامون سخنرانی اهانت بار علم الهدی در تریبون فوق و همچنین مفاد نامه این عضو مجلس خبرگان به مهندس موسوی و مغالطه های تکراری وی، شاید سخن زیادی در چند روز گذشته به میان آمده باشد، بنابراین بد نیست نیم نگاهی به پیشینه مواضع و اظهارات ا امام جمعه مشهد و تریبون هایی داشته باشیم که پامنبری های آن افراد خاصی می باشند.به باور تحلیلگران، مواضع احمد علم الهدی نمادی است از تجمیع دیدگاههای احمد جنتی، احمد خاتمی و محمد تقی مصباح یزدی .


پیشینه احمد علم الهدی

احمد علم الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و ‏امام جمعه مشهد، از سال ۱۳۵۹ تا مرداد ۶۱ مسئول کمیته های انقلاب اسلامی ‏منطقه یک تهران بود و سپس به عضویت شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران درآمد. او در ‏تاسیس و بنیانگذاری دانشگاه امام صادق نقش ویژه داشت و به مدت ۲۲ سال نیز به عنوان عضو هیات علمی و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی آن دانشگاه فعال بود. دانشگاهی که به محل تربیت مقامات سیاسی- قضائی مشهور است.

استفاده ابزاری از دین

اگر بخواهیم از زمان متاخر شروع کنیم و به گذشته برگردیم، شاید اشاره به سخنرانی علم الهدی در نمایش دولتی نهم دی ماه و همچنین واکنش های تند وی به بیانیه مهندس موسوی و ادامه اهانتهای وی به جنبش سبز مردم ایران، گامی مناسب برای آغاز شناخت وی در «نگاه خاص وی به آموزه های دینی» باشد. جایی که مخالفان را "بزغاله و گوساله و محارب" می خواند و در واکنش به "خداجوی" خواندن مردم و حامیان جنبش سبز توسط موسوی و اشاره وی به عملکرد وحشیانه لباس شخصی ها، علم الهدی آموزه های دینی را وسیله توجیه تمام خشونت ها معرفی می کند و با مصادره به مطلوب کردن قرآن و حزب الله نامیدن سرکوبگران و حزب الشیطان خواندن مردم آزادیخواه، به استفاده ابزاری از دین می پردازد.

تشبیه مخالفان به سوسک، سوسمار، بزغاله و گوساله

وی آذرماه امسال و قبل از اینکه از اتمام حجت با جنبش سبز و لزوم برخورد خشن دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضایی با معترضین سخن بگوید، طی یک سخنرانی در حوزه علمیه مشهد مخالفین را به سوسک و سوسمار تشبیه کرده بود و در نمایش نهم دی ماه نیز از لفظ بزغاله و گوساله برای نامیدن مخالفین بهره برد. البته وی در فراری رو به جلو، قرآن و تمثیلات آن را پیش کشید و توجیه کننده اهانت های خود معرفی کرد، توجیهی که با یک نگاه می توان بر دروغ بودن و سفسطه بودن آن کاملا واقف شد.

امام زمان در مسئله هسته ای دخالت کرد!

شرح حملات تخریبی علم الهدی به دولت اصلاحات را به زمانی دیگر موکول می کنیم و به حدود پنج سال پیش و مدتی بعد از به قدرت رسیدن محمود احمدی نژاد و آغاز فریبکاریهای تاریخی وی اشاره می کنیم. جائی که علم الهدی دولت احمدی نژاد را تقدیس کرد و گفت"کسانی که ظاهرشان با رئیس‌جمهور و دعای فرج وی مطابقت ندارد، نباید در بدنه دولت بمانند؛ اگر رئیس‌جمهور ‏از سازمان ملل گرفته تا سخنرانی‌های داخلی در ابتدا از این دعا استفاده می‌کنند، با دعا خواندن من تفاوت ‏بسیار دارد. چون در دولت وی یک آرمان به نام فرج امام زمان وجود دارد و خط دولتش هم جاده‌سازی و فراهم‌ساختن شرایط ظهور است. " علم الهدی چندی پیش نیز خاطرنشان کرده بود "در حال حاضر بر روی كره زمین نظامی به اقتدار ما ایران وجود ندارد."

وی اردیبهشت سال قبل و زمانی که ادعا کرد "امام زمان در زمینه تحقیقات هسته ای مداخله کرد تا دانشمندان ما متوجه عیب یک دستگاه بشوند"، از وجود افرادی که به بهانه مخالفت با دولت مبانی اعتقادی را زیر پا می گذارند، ابراز تاسف کرده و سخنان احمدی نژاد مبنی بر "مدیریت ایران و جهان توسط امام زمان" را مبانی اعتقادی شیعه خواند و خاطرنشان کرد "اگر امام زمان امروز جهان را مدیریت نمی کنند و در تحولات جهانی و در مدیریت نظام ما نقش ندارند، چه احتیاجی به ایشان هست؟" وی هدف اصلی از جنگ در خاورمیانه را نیز همین مساله ذکر کرد و گفت "نظامیان امریکایی به مسجد سهله هجوم بردند و این مسجد را که خانه امام زمان است، مورد اهانت قرار داده و افراد درون آن را قتل عام کردند. یک نفر را هم بازداشت کردند و مورد ضرب و شتم قرار دادند و از او پرسیدند که آیا تو مهدی هستی؟"

زنان بدحجاب پیاده نظام دشمن

پیش از آنکه علم الهدی در تریبون نماز جمعه اردیبهشت ماه امسال مشهد تاکید کند "بر اساس احادیث ائمه، کار زن در درجه اول خانه داری است"، در شهریور ۸۷ و زمانی که خواستار "قیام علیه بدحجابی" شده بود، زنان بی‌ حجاب را پیاده ‌نظام‎ ‎آمریکا و اسراییل" خواند و خاطرنشان کرده بود "بی‌حجابی در این کشور به منزله براندازی دین‎ ‎خداست." وی همانجا گفته بود "این زرق و برق و لباس‌های‎ ‎رنگی زنان بی‌حجاب و هرزه‌ای که امروز در پارک‌ها دیده می‌شوند، ‏همان توپ و خمپاره‎ ‎آمریکایی است که به قلب جوانان مومن فرود می‌آید و همه باید احساس تکلیف و برخورد کنیم."‏ در تحلیل این سخنان علم الهدی، می توان به سالها پیشتر و قتلهای عنکبوتی مرداد ۷۹ تا مرداد ۸۰ و کشف جنازه های ۱۹ زن در مناطق حاشیه ای شهر مشهد اشاره کرد که همگی به شیوه ای یکسان کشته شده بودند.‏ پس از افشای آن قتل ها سعید حنایی بعنوان متهم و عامل قتل ها دستگیر و معرفی شد. حنایی در جمع ‏خبرنگاران انگیزه خود را تاکید امام جمعه مشهد در قیام علیه زنانی توصیف کرد که به عقیده او مستحق مرگ بودند.‏ علم الهدی دی ماه ۸۶ نیز گفته بود "زنان و دختران بدحجابی كه در محل و كوچه شما هستند، مانند آتشی هستند که جوان شما را می‌سوزانند و خاكستر می‌كنند...دشمن اكنون در خانه شماست، این ماهواره و اینترنتی كه در خانه شماست، پرچم یزید است." وی پیرامون حضور زنان در ورزشگاهها و حوزه ورزش نیز گفت "فرستادن تیم زنان به خارج، با شعار رئیس جمهور مبنی بر اللهم عجل لولیک الفرج مطابقت ندارد...نباید زنان خود را به محیط هایی همچون ورزشگاهها ببریم...شرکت بانوان در مسابقات بین‌المللی و نمایش آنان در کشورهای بیگانه مخالف اصول اسلامی است و امروز متأسفانه نه تنها زنان به این مسابقات اعزام می‌شوند بلکه ‌آنان به عنوان جلودار حرکت ورزشکاران انتخاب می‌شوند..."

بعید نیست موسوی و کروبی آمریکایی از آب درنیایند!

علم الهدی در نماز جمعه ۱۱ دی ماه در مشهد، ضمن اصرار بر مواضع خود و حمله به رهبران اصلاحات و مردم آزادیخواه ایران خاطرنشان کرد "بعید نیست كه نخست‌وزیر (موسوی) و رئیس مجلس این مملكت (کروبی)، آمریكایی از كار دربیایند." وی در سخنرانی تند خود در نهم دی ماه خواهان قلع و قمع جنبش و رهبران آن شده و هشدار داده بود که "اگر توبه نكنید و به دامان رهبری برنگردید، واکنش ما بسیار قاطع خواهد بود." در همان سخنرانی علم الهدی خاطرنشان کرده بود "نظامی به اقتدار نظام ما در دنیا وجود ندارد و مردم ما در آینه این نظام، جمال آن محبوبی كه سال‌ها در انتظارش به سر می‌برند را می‌بینند. " وی آذر ماه امسال نیز آیت الله خامنه ای را با پسر عموی امام حسین (مسلم ابن عقیل) مقایسه کرده و مدعی شد "رهبری در مظلومیتی مانند کوفه است؛ چرا که عده ای در قالب فتنه سبز بی رحمانه و با تمام قوا در مقابل وی ایستاده اند." علم الهدی هاشمی رفسنجانی را نیز "تدارکاتچی دشمن" خواند.

انتقال قبله گاه مسلمین جهان از مکه به مشهد

گذشته از سخنان چند ماه پیش علم الهدی مبنی بر "لزوم انتقال قبله گاه مسلمین جهان از مکه به مشهد" که خبرگزاری فارس آنرا منتشر ساخت و در میان علمای جهان اسلام واکنش ایجاد کرد، می توان به چالش وی با علمای مستقل و بلندپایه شیعه نیز اشاره ای داشت؛ چرا که هم مرحوم آیت‌الله حسین قمی طباطبایی- یکی از پنج مرجعی که برای نجات امام خمینی از مرگ، مرجعیت وی را تایید کرد اما در جمهوری اسلامی بیش از دو دهه در حصر خانگی بود- مخالف علم الهدی بود و هم آیت‌الله سید عزالدین زنجانی بارها به طور علنی با علم الهدی و همچنین دولت کودتا اعلام مخالفت کردند. از دیگر علمای مشهد که با کودتاچیان مخالف‌ بوده و احمد علم‌الهدی به جای آنها امام جمعه مشهد شد تا از دولت برآمده از کودتا حمایت کند، می‌توان به آیت‌الله سید علی علم‌الهدی روحانی محبوب مشهد اشاره کرد که وی نیز تا چندی پیش در حصر خانگی بود و ‌اکنون نیز در اعتراض به شرایط كشور، در مجالس عمومی و كلاس درس حاضر نمی‌شود. همچنین آیت‌الله شیرازی، از دیگر مراجع بزرگ منتقد حکومت در مشهد است که بارها در جلسات خصوصی و عمومی اظهارات سیاسی احمد علم‌الهدی را محکوم کرده است.

سندی مبنی بر منع سپاه از دخالت در سیاست وجود ندارد

علم الهدی مرداد امسال در جمع پاسداران مشهد با اعلام اینکه "سندی مبنی بر منع دخالت سپاه در سیاست از سوی امام وجود ندارد"، خاطرنشان کرده بود "با گذشت سه دهه از عمر انقلاب اسلامی این نکته مشخص شده است که بعضی از نخبگان سیاسی اهل معامله هستند و امروز هیچ سند وعبارتی یافت نمی شود که نشان دهد امام گفته است سپاه در سیاست دخالت نکند، زیرا سیاست ما عین دیانت ماست." وی اولین بسیجی در تاریخ اسلام را نیز امام ‏رضا معرفی کرده و خاطرنشان ساخته بود "رسالت بسیج تنها به عنوان یک ‏ارگان نظامی جنگ با دشمن خارجی نیست، بلکه مقابله با جریانات داخلی است.‏"

‎‎ شکنجه ای وجود نداشت؛ کروبی تروریست است

مرداد ماه امسال و بعد از افشاگریهای مختلف – از جمله از طرف مهدی کروبی- پیرامون شکنجه و خشونت های وحشیانه اِعمال شده در بازداشتگاههای کشور – بویژه در کهریزک- که منجر به شهادت و آسیبهای جدی به دهها تن از بازداشت شدگان اعتراضات بعد از کودتا شد، امام جمعه مشهد که از حامیان جدی دولت کودتا محسوب می‌شد، جنایات صورت گرفته در بازداشتگاهها و زندان‌های کشور را "دروغ" ذکر کرد و همزمان کروبی را "تروریست" و "پیاده نظام دشمن" نامید و خواستار بازداشت وی شد. این درحالیست که ماهها پس از بازداشتگاه مخوف کهریزک، اکنون سازمان قضایی نیروهای مسلح، شکنجه و شهادت چند تن از بازداشت شدگان را تایید کرده و دادستان سابق تهران و گروهی از ماموران انتظامی مقصر معرفی شده اند.

حمله به روزنامه نگاران

غیر از موارد مکرر اهانت به مردم و حیوان خطاب کردن آنان، نوروز سال گذشته نیز علم‌الهدی در خطبه های مشهد اعلام کرده بود که "این مردم برای رفاه و تامین مایحتاج اساسیِ زندگی و یا برق و آب و فعالیت های عمرانی و زیربنایی انقلاب نکرده و شهید نداده اند." وی در همان خطبه ها خاطرنشان کرده بود "شما (مردم) اکثریتی در انتخابات شرکت کنید، ما خودمان حداقلی هایش را می فرستیم به مجلس." وی همچنین به روزنامه نگاران حمله کرده و آنها را "فاسد" و "عامل ایجاد اوباش و اراذل" خواند و در ۱۲ مرداد ۸۶ تصریح کرد "این اراذل و اوباش از کجا آمده اند؟ این جوانان از اول خلقت ‏اینگونه نبوده اند و باعث و بانی همه این تلخ کامی های مردم ما نشات گرفته از سر قلمهای زهر آگین روزنامه ‏نویس های مزدور و غرب زده ای است که در آن هشت سال فضای باز سیاسی این مملکت (اصلاحات) ‏باعث به وجود آمدن اراذل در صحنه زندگی مردم شدند."

3 نظرات:

Anonymous گفت...

اصولا وقتي افراد براي خواستگاري دختري ميروند لذا بيشتر به پدر و بخصوص مادر آن دختر تمركز ميكنند و شخصيت دختر را در والدين او جستجو ميكنند!

حال شده است نقل اين اين بزرگوار كه احتمال قوي خودشان در قبايل آدم خواران افريقا رشد و نمو پيدا كرده اند كه با اينگونه واژگان و ادبيات همانوس شده و مخواني پيدا كرده اند وگرنه هر پدر و مادر داري اينگونه كلمات را براي ملتي بكار نمي برد!

Anonymous گفت...

میرحسین در نظر سنجیه جهانی به رتبه ی اول صعود کرد ...

Anonymous گفت...

هركه نقش خويشتن بيند درآب/كشتگرباران وگازر آفتاب

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator