۱۳۸۸/۱۰/۲۱

فشارهای ناكام برای تعیین تكلیف برای مراجع تقلید درباره حوادث عاشورا

فشارهای ناكام برای تعیین تكلیف برای مراجع تقلید درباره حوادث عاشورا

. ادامه راه سبز«ارس»: علیرغم برخی فشارهای گسترده تندروها و تعیین تكلیف برای مراجع عظام تقلید، برخی از این مراجع برای جلوگیری از سوء استفاده های یكجانبه، از دادن هر گونه پیامی در ارتباط با رخدادهای روز عاشورا خودداری كرده اند.

از جمله این مراجع، آیت‌الله صافی گلپایگانی بود كه هرچند روز 8 دی ماه حدود دو هزار نفر در مقابل منزل ایشان اجتماع كرده و خواستار بیرون آمدن وی و گفتگو بودند، حاضر به عدول از موضع خود نشد.

به گزارش وب سایت آینده ، طی روزهای پس از عاشورا، دیدارها و فشارها و پیغام های فراوانی در این باره به آیت الله صافی گلپایگانی واصل شده و حتی یكی از مراجع تقلید از وی خواسته بود تا اطلاعیه بدهد اما گویا وی اظهار داشته با توجه به هتك حرمت محرم در روز سوم محرم در شیراز(سفر استانی) و سوت و كف زدن، اگر اطلاعیه ای بنویسد آن مطالب را هم خواهند نوشت اما نگران است كه تنها بخشی از این بیانیه خوانده شود.

این موضوع تنها مربوط به این مرجع تقلید نبود و در همان روزها عده‌ای با تجمع مقابل دفتر حضرت آیت‌الله وحید خراسانی شعار مراجع معظم ، بصیرت بصیرت سر داده و تلویحا از این كه وی در این موضوع اعلام موضع نكرده یا بیانیه ندادند، انتقاد كردند.

جالب آن كه این مرجع تقلید كه - چه بسا برای جلوگیری از برداشتهای خاص - پس از رحلت آیت‌الله منتظری به رغم سابقه دوستی در منزل یا ختم ایشان حضور نیافته بود، پس از این برخوردها به دیدار بیت این مرجع فقید رفت و به آنان تسلیت گفت.

براساس این گزارش، این فشارها محدود به قم نبوده و فشارهای زیادی نیز به یكی از مراجع تقلید در تهران وارد شده تا درخصوص این موضوع موضعگیری كند كه با مخالفت وی مواجه شده است.

گفتنی است دیگر مراجع نیز پیامهایی دو سویه داده اند مانند آیت الله سبحانی كه بر وحدت در جامعه تاكید كرده و ضمن محكوم كردن رخدادهای روز عاشورا از مسوولان خواست تا باب مذاكره را برای وحدت همچنان باز نگاه دارند.آیت الله مكارم نیز ضمن محكومیت حرمت شكنی عاشورا، با تاكید بر وجود راه حل عاقلانه برای حل اختلافات پرسید چرا به این راه توجهی نمی شود و از دولت خواستند بهانه دست دیگران ندهد.

جالب آن كه در همان روز 8 دی ماه بخش خبری باصداقت! بیست و سی سیما، با سانسور بخش دوم پیام آیت الله جوادی آملی، تنها صدای بخش اول آن را پخش كرد.

وی در بخش دوم پیام خود اظهار كرده بود: در این جریان‌ها اگر به یك بی گناهی آسیبی رسید، آن هم خسارتش ترمیم بشود. تا برابر آیه «وامتازوا الیوم ایها المجرمون» مجرم از غیر مجرم جدا بشود هر كدام در برابر حكم الهی، به قانون سپرده بشود.

3 نظرات:

سبزعلي گفت...

دوستاني كه با www.rahesabz.tk وارد ميشوند:

فكر ميكنم فيلترچيها دارد كارهايي ميكنند لذا براي آن دسته از رفقا ميواننداينجوري هم وارد شوند:

w3.rahesabz.tk
يا
aras.rahesabz.tk

ميثم گفت...

ارس جان تاييد ميشه

بدجور رو اعصابشون راه رفتي ، بنده خداها را از كار و زندگي انداختي

به به شاعرم شدم

aras گفت...

با تشكر از دوستان

مسئله خاصي فعلا نيست و فقط يك حمله سروري به يكي از آدرسهاي ما است و سرورهاي گوگل آنچنان قدرتي دارند كه پاسخگوي صدها هزار اين گونه حملات است و لذا فقط آن آدرس خاصي كه اين حمله روي آن انجام شده ساعاتي از دسترس خارج ميشود ولي در همان زمان همانطور كه دوستان اشاره كردند با گذاشتن يك آدرس ساب دامين (هر كاراكتري بجاي www) به ابتداي دامين، ميتوانند براحتي وارد شود و لذا تلاش دوستان ارزشي ما هيچگونه ارزشي ندارد!

از تمامي دوستاني كه اطلاع رساني نمودند سپاسگزاريم

ارس

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator