۱۳۸۸/۱۰/۲۱

رحیم صفوی: هیچ گاه از ابطحی خوشم نیامده و با او دست نمی دادم

رحیم صفوی:
هیچ گاه از ابطحی خوشم نیامده و با او دست نمی دادم

. ادامه راه سبز«ارس»: مشاور رهبری در امور نیروهای مسلح اظهار داشت: دورانی که اصلاح‎ طلبان در دولت و مجلس حضور داشتند اساسا حتی در برخورد با منافقین که صیاد شیرازی را به شهادت رسانده بودند و اوج خمپاره‎اندازی ‎های آنان در شهر تهران بود در شورای عالی امنیت ملی، مخالف حمله موشکی به مراکز منافقین در عراق بودند.

به گزارش عصر ایران، سردار یحیی رحیم صفوی در گفتگو با نشریه پنجره با اشاره به این موضوع افزود: ولی ما با گرفتن مصوبه‎ای از شورای امنیت ملی در یک روز از ساعت چهار تا هفت صبح از غرب کشور یعنی از قصر شیرین تا بصره همه پایگاه‎های منافقین را بیش از هزار موشک از برد بلند تا کاتیوشا زدیم یعنی در برخورد با منافقین هم جریان اصلاحات مسامحه می‎کرد و نمی‎خواست برخورد شدید با دشمنان انقلاب صورت گیرد. آنان معتقد به گفتمان با آن‎ها بودند و برخورد با ضدانقلاب مسلح را قبول نداشتند. این مباحث در شورای عالی امنیت ملی ضبط شده و دیگر جايي براي انكار آن نيست.

رحیم صفوی درباره مقطع حوادث قتل‎های زنجیره‎ای نیز گفت : ماجرای قتل‎های زنجیره‎ای به سپاه پاسداران هیچ ربطی نداشت ولی ما اصل این موضوع را برخلاف مصالح کشور می‎دانستیم و این‎که این ماجرا این‎قدر پررنگ باشد را به‎صلاح كشور نمی‎ديديم زیرا دستگاه اطلاعاتی در هر کشوری بالاخره از این خراب‎کاری‎ها می‎کند ولی هیچ کشوری دستگاه‎های اطلاعاتی خودش را تضعیف نمی‎کند. اگر ما می‎بینیم بعضی از ساختارهای اطلاعاتی ما ضعیف شده و قادر به پیش‎بینی حواث نیست یعنی اشراف مسائل اطلاعاتی داخلی و خارجی را بعضا نداریم به این علت است که دستگاه اطلاعاتی ما در آن زمان تضعیف شد و نتیجه آن برخورد هم‎اکنون قابل مشاهده است.

مشاور رهبری در امور نیروهای مسلح همچنین درباره حوادث کوی دانشگاه و 18 تیر نیز گفت: ما در دبیرخانه شورای عالي امنیت ملی که دکتر حسن روحانی دبیری آن را برعهده داشت اظهار داشتیم که نیروی انتظامی دیگر خسته شده و نمی‎تواند ادامه دهد‏، چون پنج، شش روز است که آن‎ها تهران را به آتش کشیده‎اند و باید دیگر سپاه پاسداران و بسیج وارد عرصه شوند که وزیر کشور وقت مخالفت ميکرد. این در صورتی بود که امنیت تهران برعهده سپاه پاسداران است و حتی گفت‎وگوی تندي هم بين اينجانب و وزیر کشور صورت گرفت که در نهایت با مصوبه حضرت آقا سپاه و بسیج وارد عرصه شد و بدون تیراندازی و تلفات انساني ظرف چند ساعت ماجرا را تمام کرد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران درباره شهادت دیپلمات های ایرانی در افغانستان به دست طالبان و خبر آمادگی سپاه پاسداران برای حمله به طالبان هم تصریح کرد: ما طرح حمله به طالبان را پیش مقام معظم رهبری بردیم و ایشان فرمودند که آن‎ها از مرز ما عبور نکرده‎اند، بنابراین طرح شما قابل‎قبول نیست ولی اجازه پیدا کردیم که در حد پاسگاه‎های مرزی با آن‎ها برخورد کنیم، در این حادثه طالبان 13 نفر از کارکنان سفارت ما در افغانستان را به شهادت رساندند. ما پس از این حادثه ظرف 48 ساعت دو لشکر خود را در منطقه مرزي پیاده کردیم و با هواپیماهای ايليوشین برای اولین‎بار تانک به منطقه بردیم و ابتدا با توپخانه پاسگاه‎های مرزی طالبان را هدف قرار دادیم و سپس با لودر تعدادي از پاسگاه‎های مرزی آنان را با خاک یکسان کردیم که در نهایت طالبان به عجز خود در برابر قدرت سپاه پاسداران اعتراف کردند.

رحیم صفوی درپاسخ به این سوال که "در سال 1384 آقای هاشمی رفسنجانی این بحث را مطرح کردند که مسئولین سپاه در انتخابات دخالت کرده‎اند و بر علیه ایشان فعالیت انجام داده‎اند در این خصوص نظرتان چیست؟" گفت: سپاه هیچ‎گاه در جهت مقابله با آقای هاشمی حرکت نکرده بلکه حضرت آقا توصیه کرده‎اند که مبادا هیچ‎ حرمت‎شکنی نسبت به ایشان صورت بگیرد و این‎گونه حرف‎ها باطل است.

وی ضمن اشاره به یکی از سخنرانی های خود در دومین سال فرماندهی سپاه در شهر قم و بازتاب آن در رسانه های اصلاح طلب وقت گفت : در آن سخنرانی بنده گفتم که در حال حاضر جنگ، فرهنگی است و ما با زبان فرهنگی باید به سراغ دشمنان برویم و این زبان فرهنگی مثل شمشیر ماست که روزنامه‎های هم‎سو با دولت مانند: ایران، سلام و جامعه خواستند با هجوم به سپاه پاسداران، فرمانده و خود سپاه را تضعیف کنند. برای اولین بار این‎جا بیان می‎کنم که در یکی از جلسات شورای عالی امنیت ملی که در همان هفته اول بعد از سخنرانی این‎جانب تشکیل شد به سراغ رییس‎جمهور وقت رفتم و از ایشان خواستم جلوی روزنامه‎های دولتی را بگیرد و گفتم که بنده به‎عنوان سرباز مدتی فرمانده سپاه هستم و ممکن است بعد از مدتی فرد دیگری جایگزینم شود و این‎که با حملات متعدد تبلیغاتی سبب تضعیف سپاه شوید تضعیف سپاه منجر به تضعیف امنیت ملی ايران می‎شود. شما به‎عنوان رییس‎جمهور باید جلوی این کار را بگیرید. ولی رییس‎جمهور وقت گفتند که از این کار جلوگیری نمی‎کنم زیرا شما در سخنرانی خود به نقد بنده نیز پرداخته‎اید و بحث گفتمان را طرح کردید که به ایشان گفتم آیا شما متن کامل سخنان بنده را مطالعه کرده‎اید؟

رحیم صفوی ادامه داد: بعد به این نکته اشاره کردم که در سخنرانی خود گفته‎ام که با گفتمان، جلوی حمله آمریکا و اسراییل را نمی‎توان گرفت و اساسا آن‎ها برای تهاجم به ایران منتظر گفتمان نمی‎شوند که در نهایت آقای خاتمی قبول نکردند و گفتند بنده هم به آن‎ها بگویم قبول نمی‎کنند. در پاسخ به ایشان اظهار داشتم که شما بالاخره رییس‎جمهور این مملکت هستید ایشان پاسخ دادند حرف من را آن‎ها گوش نمی‎کنند و بنده با ناراحتی به ایشان گفتم که من ادامه خواهم داد.

وی اضافه کرد: هفته بعد نیز در مسجد دانشگاه تهران گفتم که وقايع اخير باعث شده که مارهای سمی از لانه بیرون بیایند تا با آنها برخورد شود. در این‎جا باید به این نکته نیز اشاره کرد که عامل اصلی مسائل اتفاق افتاده در این خصوص آقای محمدعلی ابطحی رییس دفتر وقت رییس‎جمهور بود او ماجرا را پشتیبانی می‎کرد و البته روزنامه سلام و جامعه نیز مؤثر بودند و در خصوص خبر ایرنا نیز از آقای وردی‎نژاد مدیرعامل وقت خبرگزاری جمهوری اسلامی که از دوستان ما و سردار سپاه پاسداران بود علت را جویا شدیم که ایشان گفتند آقای ابطحی به ما گفت که این کار را انجام دهیم. بنده نیز شخصا هیچ‎وقت از آقای ابطحی خوشم نیامده و هیچ‎وقت نیز با ایشان دست نمی‎دادم.

1 نظرات:

jamal گفت...

آخه چي ميشه به اينا گفت ,خدا لعنتت كنه احمدي نژاد كه اينجوري دروغ گوييو جا انداختي,اينا چه جوري جواب خدا رو ميدن؟

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator