۱۳۸۸/۱۰/۲۲

ترور استاد فیزیک هسته ای دانشگاه تهران؟!

ترور استاد فیزیک هسته ای دانشگاه تهران؟!

. ادامه راه سبز«ارس»: در حالی که رسانه های وابسته به دولت سعی دارند با اتخاذ ادبیات خاص مسعود علی محمدی دانشمند هسته ای کشورمان را از حامیان دولت محمود احمدی نژاد معرفی کنند و این حادثه را تروری سیاسی بدانند ، اطلاعات خبرنگار جرس حکایت از آن دارد که این استاد دانشگاه تهران همچون اکثر دانشگاهیان از حامیان جنبش سبز بوده است.

به گزارش جرس، مسعود علی محمدی که امروز صبح در قیطریه و طی یک حادثه تروریستی ترور شد، در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از جمله حامیان میرحسین موسوی بوده است

بيانيه حمایت 420 نفر از اساتید دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران از میرحسین موسوی


مسئولیت ترور بر عهده چه کسی است؟

در حالیکه چند ساعت پس از وقوع ترور،اطلاعیه ای در یک وبسایت -تندر -،با نام انجمن پادشاهی منتشر و مسئولیت ترور مسعود علی محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران را بر عهده گرفت، چند ساعت بعد در اطلاعیه دیگری ، این خبر توسط وبسایت دیگری تکذیب شد و مسئولیت بر عهده وزارت اطلاعات گذاشته شد.در خبر اول چنین آمده بود:

"بامداد امروز طی یک عملیات هماهنگ و برق آسا توسط فرزندان دلاور ایران ، مسعود محمدی ، از مزدوران رژیم اسلامی و استاد دانشگاه تهران در رشته انرژی هسته ای ، با ماده منفجره و کنترل از راه دور ترور شد. این مزدور از عناصر اصلی توسعه برنامه اتمی رژیم اسلامی در سالهای اخیر بود. که در سرکوب مردم در حوادث اخیر بعنوان لباس شخصی نیز نقش موثر و فعال داشت. "

گفتنی است در حالی این خبر، مسعود علی محمدی را به عوان لباس شخصی و.. معرفی کرده بود که این استاد یکی از حامیان جنبش سبز و میرحسین موسوی بوده است.

در خبر تکذیبیه بعدی به گزارش گویانیوز،آمده بود: در حالی که امروز صبح طی اطلاعيه ای با امضای "تکاوران تندر - انجمن پادشاهی ايران" مسئوليت اين ترور به عهده گرفته شد؛ پس از چند ساعت اطلاعيه ديگری از سوی "انجمن پادشاهی ايران" و در سايتی ديگر اين خبر را تکذيب و مسئول ترور اين استاد دانشگاه را سازمان اطلاعات دانست و آن را "شبيه سازی" و "توطئه جديد سازمان اطلاعات جمهوری اسلامی عليه تندر و انجمن پادشاهی ايران" دانست.

جزئیات حادثه

از سوی دیگر فخرالدين جعفر زاده سرپرست دادسراي امور جنايي تهران جزئيات جديدي از ترور استاد دانشگاه تهران را اعلام كرد: در ساعت 8:05 دقيقه صبح امروز خبر انفجار به قاضي كشيك تهران اعلام شده است.

وي ادامه داد: پس از اعلام اين خبر به اتفاق شاملو، بازپرس شعبه يك دادسراي امور جنايي و حيدري، بازپرس شعبه 10 اين دادسرا به محل حادثه اعزام شديم.

جعفرزاده به فارس گفت: پس از حضور در محل حادثه و در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد انفجار حدود ساعت 7:58 صبح امروز اتفاق افتاده است.

وي گفت: بمب منفجرشده در يك موتورسيكلت جاسازي شده و به فاصله يك متري از در ورودي منزل استاد مسعود علي‌محمدي از اساتيد دانشگاه تهران به يك درخت بسته شده بود.

سرپرست دادسراي امور جنايي تهران ادامه داد: همچنين بررسي‌‌ها نشان مي‌دهد اين بمب از فاصله بسيار نزديك با اين استاد دانشگاه و بوسيله كنترل از راه دور منفجر شده است.

بررسي‌هاي خبرنگار فارس حاكي از آن است كه استاد علي‌محمدي در همان لحظات اوليه انفجار به شهادت رسيده است و در حال حاضر پيكر او به پزشكي قانوني منتقل شده است.

تصویری از محل عملیات تروریستی

چهره ای علمی و غیر سیاسی

رئیس پردیس علوم دانشگاه تهران نیز با اشاره به این حادثه گفت: استاد مسعود علی محمدی که صبح امروز سه شنبه در اثر انفجار بمب کشته شد استاد تمام دانشگاه و یک چهره شاخص جهانی بوده اما چهره ای سیاسی نبوده است.

دکتر علی مقاری با اشاره به شهرت جهانی این استاد افزود: استاد علی محمدی از اساتید بنام فیزیک ایران بود و چندین کتاب نیز از او منتشر شده بود. وی در ادامه گفت: این استاد برجسته چهره سیاسی نبود و در زمینه سیاست فعالیتی نداشت.

رئیس پردیس علوم دانشگاه تهران به مهر گفت: انفجار بمب در مقابل منزل یک استاد دانشگاه اتفاق ساده ای نیست و این حادثه علاوه بر پیگیری نیروهای امنیتی و قضایی از سوی دانشگاه نیز پیگیری خواهد شد.

فرهاد علوی

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator