۱۳۸۸/۱۰/۲۱

وضعیت نگران کننده تعدادی از شهروندان تهرانی بازداشت شده در روز عاشورا

وضعیت نگران کننده تعدادی از شهروندان تهرانی بازداشت شده در روز عاشورا


. ادامه راه سبز«ارس»: بیش از ۱۴ روز از بازداشت جمعی از شهروندان تهرانی در حاشیه حوادث روز عاشورا می گذرد و این در حالی است که بسیاری از خانواده ها نگران و بی خبر از وضعیت عزیزان بازداشت شده خود هستند.

سایت آینده نوشته است:یکی از بینندگان آینده در پیامی با اشاره به دیدگاه آیت الله جوادی آملی در خصوص افراد بیگناه درخواستی را مطرح کرده است:

” از ظهر عاشورا که دو تن از بستگانم که (مادر و دختر) برای عزاداری و پخش نذری از منزل خودشان بیرون رفته اند، هیچ خبری از آنها نداریم. تا به حال چندین بار به زندان اوین مراجعه کرده، اما نه نامی از آنها در لیست مقابل درب زندان است و نه جوابی به مراجعه کنندگان داده می شود.

امروز بیش از ۱۴ روز است که این مادر و دختر بازداشت شده اند در حالی که خانواده آنها نه تنها سیاسی نیست، بلکه ایشان برای شرکت در مراسم عاشورا از خانه خارج شده بودند.

باز جای شکرش باقی است که یکی از همسایه ها بازداشت آنها را دیده، ولی نمی دانیم این زن مسن که بار زندگی را سالهاست بدون همسرش به دوش کشیده تاب این زمان طولانی بازداشت را دارد یا نه؟

این خانم (منصوری) به همراه دخترش (شهرزاد خانلر – فرزند نادر) روز عاشورا بازداشت شده اند و هنوز نتوانسته ایم هیچ اطلاعی از وضعیت سلامتی و محل بازداشت آنها پیدا کنیم.

خانواده آنها خیلی زود سایه پدر را از دست داده و با سختی های زیادی فشار زندگی در این سالها را تحمل کرده اند و بعید است دیگر تاب و توان این حوادث را داشته باشند.

برخوردهای نامناسب با تنها فرزند ذکور این خانواده سه نفره به حدی رعب و وحشت بر زندگی او انداخته که بیم این می رود او نیز از ناتوانی در درک فضا و گرفتاری خانوادگی دچار مشکلات روحی سنگین شود. این پسر رابطه خود را با دنیای بیرون قطع کرده و به رغم تلاش همسایگان و بستگان براساس شایعه هایی که می شنود بارها از خدا طلب مرگ برای خودش و خانواده اش می کند.

به عنوان یکی از کوچکترین خادمان امام حسین (ع) که زندگی خودمان را در این راه وقف کرده ایم، از مسئولان محترم قضایی تقاضا دارم، بیگناهی افراد را در موقعیت جسمانی و روحی آنها قرار داده و به میزان توانایی افراد توجه داشته باشند. ”

به گزارش کلمه پروانه راد، یکی دیگر از زنانی است که در روز عاشورا دستگیر شده است. خانواده وی چندین روز از پروانه راد بی خبر بودند تا این که بالاخره وی پس از ۷ روز از زندان اوین با خانواده اش تماس می گیرد و خبر بازداشت اش را در زندان اوین می دهد.

روز عاشورا اتومبیل خانم پروانه راد خراب می شود و برای همین با همسرش تماس می گیرد تا به محل آمده و به او یاری رساند، اما در طی این زمان نیروهای انتظامی او را دستگیر می کنند.

بنابه گفته دوستان وی، پروانه راد، ۵۳ سال دارد و دارای دو فرزند است.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator