۱۳۸۸/۰۷/۱۰

دو بیانیه دفتر تحکیم وحدت: این اقدامات، انداختن جرقه در انبار باروت است

واکنش دفتر تحکیم وحدت، به بازداشت اعضای این تشکل:
این اقدامات، انداختن جرقه در انبار باروت است

ادامه راه سبز «ارس»: درپی بازداشت تعدادی از اعضای شورای مرکزی و شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت، روابط عمومی این اتحادیه دانشجویی اطلاعیه‌ای صادر کرد. متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

صبح امروز جمعه دهم مهرماه 1388 درحالی که دانشگاه‌های سراسر کشور به مرور بازگشایی می شوند و اندک اندک صدای اعتراض ملت ستم‌کشیده علیه دولت کودتا از نهاد دانشگاه بلند می‌شود، نیروهای انتظامی با حمله به یک جمع دوستانه و غیر رسمی متشکل از جمعی از فعالان دانشجویی و اعضای شورای مرکزی و شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) دستکم هفده تن از آنان از جمله سه نفر از اعضای شورای مرکزی این اتحادیه را بازداشت کرده‌اند.

اسامی فعالان دانشجویی بازداشت شده که تاکنون محرز شده به این شرح است: مهدی عربشاهی (دبیر تشکیلات و عضو شورای مرکزی)، میلاد اسدی (دبیر صنفی و عضو شورای مرکزی)، فرید هاشمی (دبیر واحد آموزش و تحقیقات و عضو شورای مرکزی)، نسیم سرابندی (دبیر کمیسیون زنان و دانشجوی دانشگاه تهران)، عزت تربتی (دانشجوی دانشگاه تهران)، مونا غفاری (دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر)، مجید عباسی (دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر)، زهرا نیک سرشت (دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر)، سیاوش حاتم (دانشجوی دانشگاه همدان)، حمزه موذن (دانشجوی دانشگاه شهید عباسپور)، احمد احمدیان (دانشجوی دانشگاه تهران)، امیر حسین معظمی (دانشجوی دانشگاه شهید عباسپور)، محمد رضایی (دانشجوی دانشگاه شهید عباسپور)، حسین معصومی (دانشجوی دانشگاه آزاد)، حامد عزیزی (دانشجوی دانشگاه آزاد)، سجاد الله آبادی (دانشجوی دانشگاه شهید عباسپور)، سارا اسمی زاده (دانشجوی دانشگاه تهران).

دفتر تحکیم وحدت ابراز امیدواری می‌کند که چنین اقدام عجولانه‌ای، خودسرانه و بدون طراحی امنیتی صورت گرفته باشد چرا که پذیرش مسئولیت این برخورد غیرقانونی از سوی مقامات عالی و عدم آزادی این دانشجویان به روشنی نشانه نابخردی و فقدان تسلط عقلانیت نسبی بر عملکرد دستگاه‌های امنیتی و انتظامی است.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور(دفتر تحکیم وحدت) همچنین ضمن جلب توجه مسئولان ذی‌ربط به شرایط ملتهب محیط‌های دانشجویی تاکید می‌کند که عدم آزادسازی فوری تمامی این فعالان دانشجویی توام با پذیرش کلیه عواقب غیرقابل پیش‌بینی آن خواهد بود و قطعا اقدامات کور و شتابزده‌ای از این دست نه تنها کمکی به آرامش فضای دانشگاه‌ها نخواهد کرد بلکه به مثابه انداختن جرقه‌ای در انبارهای باروت خواهد بود.

روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت
دهم مهرماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت



بیانیه دفتر تحکیم وحدت پیرامون پخش اعترافات تلویزیونی عبدالله مومنی

روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت با انتشار بیانیه ای نسبت به پخش اعترافات تلویزیونی عبدالله مومنی عضو سابق دفتر تحکیم وحدت و اتهامات واهی مطرح شده علیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر دفتر تحکیم وحدت در این بیانیه به مسئولین توصیه کرده است که به جای انتقام گرفتن از عبداله مومنی به خاطر فعالیت های سیاسی و حقوق بشری اش و به جای زهر چشم گرفتن های بی اثر از دانشجویان معترض، به تدابیری برای پاسخگویی به خواسته های دانشجویان و مردم بپردازند. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد
هم رونق زمان شما نیز بگذرد

وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب
بر دولت آشیان شما نیز بگذرد

در سی سالگی انقلاب اسلامی، شاهدیم که حق و باطل آنچنان در ذهن حاکمان به هم آمیخته که سرکوب گران به داستان غیر واقعی ارتباط تشکیلات دانشجویی دفتر تحکیم وحدت با دانشجویان مارکسیست، آن تشکل را منحرف از اصول اعلام می کنند. اما باید از آنان پرسید که همکاری گروه های دانشجویی اهمیت بیشتری دارد یا همکاری دولت غیر مردمی به اصطلاح اسلامی احمدی نژاد با مارکسیست های تابلودار آمریکای لاتین؟! و غلطیدن به دامان چین کمونیست؟! همکاری خیالی و فرضی دو گروه دانشجویی مهم تر است یا مشایعت مارکسیست بدنامی همچون هوگو چاوز توسط دولت فخیمه اسلامی احمدی نژاد به اماکن مقدسه شیعیان ایران؟!

براستی باید سوال کرد چرا تنها حامیان بین المللی دولت جمهوری اسلامی، دول کمونیستی نظیر چین و ونزوئلا هستند؟!

گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هر آنچه هست گیرند

بر طبل کدام بی آبرویی می زنید که رسوایی اش پیش و بیش از اینها دامان خودتان را نگرفته باشد؟!

باید به آقایان یادآور شویم که از اصول انقلاب بود که همگان حتی مارکسیست ها در فعالیت خود آزاد باشند، و اگر شمایان از اصول اولیه برگشته اید و دفتر تحکیم وحدت را به خاطر ارتباطی نداشته با آنان تخطئه می کنید، اینها ربطی به واقعیات موجود ندارد و نسبتی با حقیقت برقرار نمی کند و پایمال کردن حقوق شهروندی آنان را نیز توجیه نمی کند.

دیگر اینکه باید به آقایان گفت امروز با طرح ارتباط این مجموعه اصیل و مستقل دانشجویی با گروهک های تروریستی، که هیچ جایگاهی میان دانشجویان و تشکل های دانشجویی ندارند، عرض خود می برید و زحمت ما می دارید و حاصلی از این سناریونویسی ها نخواهید داشت.

حاکمان پریشان حال امروز، که از بیداری و آزاد اندیشی دانشگاه یکه خورده اند، می پندارند که با قربانی کردن مظلومانی همچون عبداله مومنی که بسی در کسوت دانشجویی اش رنج برد تا نهال نو رسته تشکل مستقل دانشجویی را پیش چشم دوست و دشمن به بار بنشاند، امروز اگر زیر تیغ شکنجه و فشارهای طاقت شکن زندان های مخوف، به اضطرار سخنی گوید تا در آن سیاهچاله ی بیداد لختی بیاساید، تمام کارنامه آزادیخواهی او مشوش و دیگرگون خواهد شد!! مستبدان می پندارند که اگر قربانیان خود را به زور داغ و درفش وادار به «اعترافات ساختگی» کنند، دانشگاه کارنامه روشن این رادمردان آزادیخواه را به دست فراموشی خواهد سپرد! زهی خیال باطل!

در اثبات شکنجه و ساختگی بودن اعترافات عبداله مومنی، که سالهاست در جایگاه یک مدافع حقوق بشر خوش درخشیده، همین بس که یک شبه او را به خودانکاری و خودویرانگری رسانده اند و می خواهند به دست خود او خط بطلان به کارنامه حقوق بشری اش کشند تا مردم و دانشجویان معترض درس عبرت گیرند که: دفاع از حقوق مردم توطئه دشمن است و مستوجب مجازات!

حال آنکه ما باور داریم که آنانی که حقوق ملت را نقض کرده اند، آنانی که رأی ملت را دزدیدند، آنانکه که خیابانها را به خون ملت آغشتند، آنان خود دشمنان واقعی ملتند.

دفتر تحکیم وحدت به مشی ضد استبدای خود مفتخر است و آن را سند اعتبار خویش می شمارد، چرا که فعالیت دانشجویی را نه جیره خواری و در پس ظلم ایستادن، بلکه حقیقت گویی و افشاگری و دفاع از ملت می داند. و اعضای آن سالهاست برای این هویت منتقدانه خود هزینه های گزاف پرداخته اند؛ و طنز سیاه ماجرا اینجاست که خود عبداله مومنی نیز بارها برای همین فعالیت ها طعم زندان و حبس چشیده است

و اما در ادعای کذب «تغییر مهر و سربرگ» دفتر تحکیم وحدت، باید گفت هر چند ما چندان قائل به اهمیت شکلی این قضیه نیستیم اما نگاهی به تمامی مکاتبات این اتحادیه با وزارت علوم هم در این رابطه کافی است و کذب بودن این ادعا را به تمامی اثبات خواهد کرد.

اما مسئله این است که تزویر و ریا آنچنان در تار و پود دولتمردان اقتدارگرا رخنه کرده که گمان می برند که اگر خود به ظواهری اکتفا کنند، و اگر دروغ هایشان را با جمله ای از بزرگی بیامیزند، اگر مهر «بسم الله»بر سربرگ های جنایاتشان بزنند، اگر لباس پیامبر پوشند و قرآن تلاوت کنند، کسی از ریاکاری و فساد قدرت مطلقشان خبردار نمی شود و عفونت ظلم یزیدی شان برملا نمی گردد. و لذا همین تزویر را نیز از دانشجویان مبارز می خواهند. حال آنکه دانشجویان دفتر تحکیم وحدت خود را تنها مقید به دفاع از حقوق دانشجویان و ملت و نقد همه جانبه قدرت می دانند و این خط مشی را سالهاست که آشکارا گفته اند. حال اگر معیار به مسلمانی است، این نشانه مسلمانی است؛ اگر به ایمان است، آزادی خواهی و ظلم ستیزی نشانه بارز آن است و دانشجویان مبارز یقیناً چنین اند؛ و اگر ملاک اصول راستین انقلاب 57 مردم ایران است، اینها همان اصولند. خاطیان و جانیان و اوباشان و مواجب بگیران و قدرت پرستان کسان دیگر اند که سالهاست به اصول مردم و انقلابشان پشت کرده اند. آیا آزادی خواهی دانشجویان مغایر با اصول انقلاب است یا دروغ پردازی و عوامفریبی حاکمان؟!

به سرکوبگران هشدار می دهیم راهی که در پیش گرفته اید در ناچیز شمردن جنایت های رخ داده در حق مردم و دانشجویان و یا توسل به اخراج دانشجویان از خوابگاه ها و تهدید آنان در کمیته های انضباطی و بیدادگاه های قضایی همانقدر نتیجه مطلوب شما را به همراه خواهد داشت که قتل و آدمکشی و شکنجه و اعتراف های ساختگی و کهریزک سازی هایتان نتیجه داد.

به آقایان توصیه می کنیم به جای انتقام گرفتن از عبداله مومنی به خاطر فعالیت های سیاسی و حقوق بشری اش و به جای زهر چشم گرفتن های بی اثر از دانشجویان معترض، در این روزهای آغازین دانشگاه به تدبیر بهتری برای اقناع مردم و دانشجویان معترض بیاندیشند و بیش از این عالم را مبهوت وقاحت دروغ پردازی و افسانه سرایی های خود نکنند.

روابط عمومی
دفتر تحکیم وحدت
8 مهرماه 1388

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator