۱۳۸۸/۰۷/۰۹

سپاه با سلامت تهراني ها بازي مي کند

سپاه با سلامت تهراني ها بازي مي کند

ادامه راه سبز «ارس»: منابع خبري متعدد از تهران گزارش مي دهند که دور جديدي از ارسال پارازيت بر روي شبکه هاي ماهواره اي از سوي سپاه پاسداران آغاز شده است. در حالي که اثرات مخرب امواج پارازيت بر روي سلامت جسمي و رواني انسان ثابت شده است، شنيده مي شود که اين بار قدرت امواج پارازيت ارسال شده افزايش چشمگيري داشته است.


منابع خبري متعدد از تهران گزارش مي دهند که دور جديدي از ارسال پارازيت بر روي شبکه هاي ماهواره اي از سوي سپاه پاسداران آغاز شده است. در حالي که اثرات مخرب امواج پارازيت بر روي سلامت جسمي و رواني انسان ثابت شده است، شنيده مي شود که اين بار قدرت امواج پارازيت ارسال شده افزايش چشمگيري داشته است.

گفته مي شود سيستم جديد ارسال پارازيت به تازگي از کشور روسيه خريداري شده است. اين در حالي است که شرکت صنايع الکترونيک ايران (صاايران) که وابسته به وزارت دفاع و تحت کنترل نيروهاي سپاه پاسداران است نيز چند سالي است که توليد سيستم هاي ارسال پارازيت را از روي مدل هاي خارجي همچون "اريکسون" آغاز کرده است. به ادعاي سايت خبري پيک ايران سيستم مجهز روسي که به تازگي خريداري شده "در جنگ هاي مدرن الكترونيك براي اختلال در رادارها استفاده مي شود، اما شرکت صاايران با ايجاد تغييرات غير استاندارد در اين سيستم به قدرت بالايي براي ارسال امواج دست يافته است. در اين سيستم اسيلاتورهايي در پهناي باند مايكروويو استفاده شده كه تمامي كانال هاي ماهواره اي را دچار اختلال مي كند. "

به گزارش خبرنگار جرس، سپاه پاسداران نصب فرستنده هاي پارازيت در تهران و ساير شهرهاي بزرگ کشور را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد. در اين سال دستگاه هاي پارازيت از کمپاني اريکسون که بخشي از بازار فروش تلفن همراه ايران را نيز در اختيار دارد، خريداري شد. سيستمي که سپاه از طريق آن به توليد و ارسال امواج پارازيت دست مي زد "Terrestrial Interference" نام دارد و امواج توليد شده از آن با عنوان امواج زميني راديويي يا مايكرو ويو شناخته مي شوند. اين امواج همانند سيگنال از يک برج راديويي فرستاده شده و بر روي سيگنالهاي اصلي ماهواره سوار مي شوند و باعث مي شوند كه تصاوير ماهواره بصورت شطرنجي ديده شوند. يکي از دستگاه هاي مجهز توليد پارازيت بر بالاي برج ميلاد تهران نصب شده است. گفته مي شود شرکت"مهندسي افق توسعه صابرين" وابسته به بنياد تعاون سپاه واردات اين دستگاه ها را از سال ۱۳۸۵ به عهده داشته است. "

مدتي کوتاه پس از آن که سپاه پاسداران ارسال امواج پارازيتي را آغاز کرد، نمايندگان اصلاح طلب مجلس ششم خواهان برخورد با کانون هاي ارسال پارازيت شدند. در آن زمان گزارش ارسال پارازيت به روي امواج ماهواره‌ اي و راديوئي، در کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي بررسي شد و دستور متوقف ساختن آن به شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ارسال شد. سيد محمد خاتمي، رئيس جمهوري وقت ايران، در پي دريافت گزارشي از وزارت پست، تلگراف و تلفن و نيز پس از نامه نمايندگان مجلس دستور داد ارسال پارازيت سريعا متوقف شود. رسول مهرپرور و علي‌اکبرموسوي خوئيني‌، که در آن زمان از اعضاي کميسيون صنايع و معادن مجلس بودند، اعلام کردند که اماکني در تهران شناسائي شده‌اند که تداخلات موجي يادشده از آنجاها نشات مي‌گيرند و منتشر مي‌شوند. به گفته اين دو نماينده، علاوه بر مراکز ثابت ارسال پارازيت، تعدادي واحدهاي سيار که توسط کاميونت حمل مي‌شوند، نيز درارسال پارازيت نقش دارند. در آن زمان نام سپاه به صراحت به عنوان عامل ارسال پارازيت برده نشد و تنها به ذکر آن که اين امواج از سوي "يکي از مجموعه هاي نظامي" مورد استفاده قرار مي گيرد، اکتفا شد. محمد رضا علي حسيني، رئيس كميته ارتباطات كميسيون صنايع و معادن مجلس ششم در گفت و گويي خبر داد که نماينده سپاه حاضر به شرکت در جلسه کميسيون مجلس براي بررسي ارسال پارازيت نشده است. وي همچنين گزارش داد که اتحاديه‌ جهاني مخابرات نيز در مورد ارسال پارازيت بر روي ماهواره ها به ايران اعتراض كرده است. مسعود داوري نژاد رئيس سابق رگولاتوري وزارت ارتباطات نيز فاش کرد که ارسال پارازيت باعث اختلال در تجهيزات مخابراتي سفارتخانه هاي خارجي مي شد و شکايت آنها را به دنبال داشته است. به هر حال تلاش هاي نمايندگان مجلس ششم و دولت خاتمي براي بازداشتن سپاه از ارسال پارازيت با موفقيت همراه نشد. پس از روي کار آمدن دولت احمدي نژاد ديگر هيچ مزاحمي بر سر راه سپاه در ارسال پارازيت وجود نداشت. در اين مدت سپاه توانست به راحتي به آزمايش سيستم هاي ساخته شده در صاايران و ساير دستگاه هاي خريداري شده از خارج بپردازد.

گزارش ها و تحقيقات متعددي حکايت از خطرناک بودن امواج پارازيتي زميني براي سلامت جسمي و رواني انسان دارد . وزارت بهداشت در دوران خاتمي طي گزارشي به کميسيون صنايع مجلس احتمال وجود خطرات و مضرات اين نوع امواج را بسيار بالا دانست. مهندس مولوي عضو هيات علمي دانشكده پست و مخابرات، پيش از اين گفته بود که "امواج مايكروويو پس از نفوذ به بدن انسان نوعي اثر گرمايي توليد مي كنند و باعث مي شود درجه حرارت بدن بالا رود." به گفته او "طبق مطالعات انجام شده از بين رفتن تعادل دماي بدن، به طوري كه بيش از ? درجه سانتيگراد باشد، براي انسان مرگ آور است و بيشتر از يك بمب اتمي براي افراد خطرناك است."

دكتر اميراحمد سپهري، استاد برق و الكترونيك دانشگاه اميركبير نيز خاطرنشان کرده است که "امواج مورد نظر به شدت سرطان زا هستند و به ويژه سرطان نخاع را به دنبال دارد ." به گفته دکتر سپهري "تأثير اين امواج بر روي كودكان بيش از ديگر افراد جامعه است. اين امواج برروي مردان نيز تأثيرات نامطلوبي دارد و آنها را عقيم مي كند و از طرفي زنان باردار را گرفتار عوارضي سوء مي كند كه جبران ناپذير است. حتي اگر فرد به اين امواج خيلي نزديك باشد، فوراً كور مي شود و اينها همه زنگ خطري براي شهروندان تهراني است." تحقيقات همچنين نشان داده که امواج پارازيت تاثيرات مخربي بر اعصاب و روان انسان نيز بر جاي مي گذارند. همچنين اين امواج ممكن است در اثر تداوم ناشنوايي مزمن را به همراه داشته باشد.

امواج پارازيت علاوه بر تهديد سلامت، درسيستم مخابراتي و الکترونيکي کليه دستگاههاي ايمني، از جمله سيستم هاي پزشکي بيمارستان ها، شبکه بانکي و سيستم هدايت هواپيما نيز تداخل ايجاد مي کنند. يکي از دلايلي که ارسال اين امواج در تهران معمولا پس از ساعات کار اداري آغاز مي شود، همين است تا بدين ترتيب سيستم هاي مخابراتي و الکترونيکي دولتي از کار نيافتند. شايعاتي وجود دارد که علت سقوط هواپيماي تهران - ايروان در اطراف قزوين نيز به دليل اختلال در سيستم ناوبري هواپيما از سوي امواج پارازيت بوده است. دليل سقوط اين هواپيما تاکنون به صورت شفاف و کامل از سوي مقامات دولتي ذکر نشده است.
. .
مرتضي نيک پندار

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator