۱۳۸۸/۰۷/۰۹

حسین طائب با دستانی آلوده به خون ملت از بسیج رفت

حسین طائب با دستانی آلوده به خون ملت از بسیج رفت

ادامه راه سبز (ارس): حسين طائب از فرماندهي کل بسيج مستضعفين به يک نهاد مهم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي منتقل شد.

حسين طائب، پس از تصدي مسئوليت‌هاي مختلفي چون معاون فرهنگي ستاد مشترك و فرمانده دانشكده فرهنگي دانشگاه امام حسين(ع) سپاه، به عنوان فرمانده نيروي مقاومت بسيج منصوب شد.

وي مدتي معاون هماهنگ‌كننده دفتر رهبر انقلاب و همچنين مدت بيش از سه سال معاون فرهنگي ستاد مشترك سپاه و نيز فرمانده دانشكده فرهنگي دانشگاه امام حسين(ع) بود.

پیش از این در گزارشی دقیق از نقش حسین طائب به عنوان فرمانده بسیج در سرکوب‌های پس از انتخابات پرده برداشته بودیم و نشان دادیم که وی بر اساس پیشینه رفاقتش با مجتبی خامنه‌ای چطور به سرحلقه سرکوب‌های اخیر بدل گردید. او رفت تا مزد این خوش خدمتی و ملیجک ولایت بودن خود را از فرمانده کل قوایش دریافت کند!

بعد از اینکه به کرات در رسانه‌های مختلف نقش حسین طائب به عنوان فرمانده بسیج در سرکوب‌های بعد از انتخابات پرده برداشته شد و نیز پس از اینکه مهدی کروبی نیز در افشاگری شجاعانه خود درباره ترانه موسوی، نقش حسین طائب در سرکوب‌ها و حضورش در بازجویی‌ها را علنی نمود، باخبر شدیم که جناب طائب از فرماندهی بسیج مستضعفین برکنار و به یک نهاد مهم در سپاه (که هنوز هویتش احراز نشده) منتقل گردیده است.

این اتفاق بیش از هر چیز همگان را به یاد انتقال سعید مرتضوی از مقام دادستانی کل تهران به معاونت دادستانی کل کشور می‌اندازد. البته از یک دولت برآمده از کودتا بیش از این هم انتظار نمی‌رود که مهره‌های سرکوبگر خود را به جای محاکمه کردن ارتقا می دهد. اما نباید از نظر دور داشت که این ارتقاء یافتن‌ها و جابجایی‌های صوری گرچه توفیری در نقش پشت پرده این افراد در آنچه پیش از این جابجایی‌ها نیز بدان مشغول بودند، ندارد، اما برای سبزها به مثابه یک پیروزی است.

جابجایی مرتضوی، شخصی که حضورش در یکی از حساس‌ترین پست‌های قضائی کشور، منجر به خفقان در عرصه مطبوعات کشور و دستگیری عزیزترین فرزندان این آب و خاک شده بود، به مقامی که علی رغم عنوان پرطمراقش، هیچ یک از این اختیارات را به وی نمی‌دهد، در نتیجه فشارهای رسانه‌ای و بازتاب بین‌المللی میسر شد و برای سبزها اتفاقی میمون و مبارک بود. حال چنین اتفاقی درباره حسین طائب نیز رخ داده است و آنان که دست بالاتر را در قدرت داشتند گویا بالاخره فهمیدند که گره خوردن نام بسیج که از سال‌های دفاع مقدس تا به امروز، میرحسین موسوی از آن به عنوان مدرسه عشق یاد کرده بود، با نام کودتاگری چون حسین طائب چندان به نقع نظام نیست.

با حضور حسین طائب در بسیج و ارتباطات نزدیک وی با افرادی چون محقق که سردستگی نیروهای لباس شخصی را عهده‌دار است، نفوذ لباس شخصی‌ها به نهاد بسیج شدت گرفت و تشخیص بسیجی حقیقی از بسیجی درووغین را برای همگان دشوار کرد. از عوارض حضور طائب در مقام فرماندهی بسیج این بود که نام بسیجی را در اذهان مردم مخدوش کرد. در این بین بسیجیان مخلص و جان برکفی که در سال‌های تلخ جنگ از جان و مال و خانواده خویش گذشتند و برای دفاع از کیان میهنشان به جبهه‌های نبرد شتافتند، قربانیان اصلی این عزل و نصب‌های ناسنجیده بودند.

بی‌شک روزگاری می‌رسد که افرادی چون حسین طائب باید تاوان خون شهدای بیگناه سبزی که برای گرفتن رای خود به خیابان آمده بودند و با سینه‌ای دریده از آتش گلوله‌‌های بسیجیان غیرواقعی مسلح برای همیشه در گورستان بهشت زهرا آرمیدند را بدهد. شاید نه در دوره عمر دولت مستعجل کودتا، اما آن روز بی‌شک فرا خواهد رسید که وعده خداوند حق است.

اندکی صبر، سحر نزدیک است

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator