۱۳۸۸/۰۷/۱۱

سعید حجاریان: از همه جا بی خبر بودم، شما باید تعریف کنید

سعید حجاریان: از همه جا بی خبر بودم، شما باید تعریف کنید

ادامه راه سبز «ارس»: سعید حجاریان همان معلم سابق است. همان حجاریان خوش اخلاق و شوخ همیشگی، اگر چه دیدار با او پس از ۱۰۰ روز دلواپسی و نگرانی دایمی با اضطراب آغاز شد اما چند لحظه‏ای حضور در کنار او آرامش را به همه باز گرداند.

ارس به نقل از هم‏میهن نیوز، عصر جمعه جمعی از روزنامه نگاران و اعضای شاخه جوانان حزب مشارکت ابتدا به دیدار خانواده شیرزاد و سپس به دیدار سعید حجاریان رفتند. در این دیدار که حجت الاسلام انصاری راد نیز حضور داشت حجاریان از آنچه در مدت این سه ماه حبس بر او گذشته بود سخن گفت.

او در ابتدای دیدار گفت: من در این مدت از همه جا بی خبر بودم شما باید تعریف کنید که در این چند ماه چه اتفاقاتی افتاده است. و به شوخی اضافه کرد: از موقعی که ترور شدم قرص های اعصابی می خورم که همگی خواب آورند، برای فیزیوتراپی هم که باید مدت زیادی از شبانه روز را در آب بگذارنم، به همین دلیل حالا موجودی «آبزی» و «خوابزی» هستم!

او در مورد حدود سه ماه بازداشت خود گفت که جمعا مدت 1 ماه را در زندان اوین در انفرادی به سر برده و دو ماه دیگر را در محلی بوده که با هیچکس جز بازجو ها در ارتباط نبوده است. به طوری که حتا روزنامه کیهان هم به او نمی داده اند که البته از این لحاظ شکایتی ندارد.

حجاریان افزود: بازجو ها به من می گفتند که بیرون از زندان مردم به جان هم افتاده اند و تعداد زیادی کشته شده اند. همچنین شکاف بسیار زیادی در سطوح بالای حکومت سرباز کرده و همه این اتفاقات به دلیل تئوری حاکمیت دوگانه تو است. در حاکی که من در زمان مطرح ساختن این تئوری در موقعیت اخباری و هشدار دهنده بودم و نه در موقعیت ایجابی.


او گفت هنگامی که در زندان بوده صدای الله اکبر را از بیرون می شنیده و گمان می کرده که مردم جلوی زندان اوین جمع شده و الله اکبر می گویند. سپس چند نفر از حضار خلاصه ای از اتفاقات روی داده در این سه ماه به خصوص اتفاقات روز قدس را برای حجاریان بازگو کردند. رویدادی هایی که بازگو کردن هر کدام از آن ها با سکوت توام با شگفتی جانباز اصلاحات روبرو می شد...

گفتنی است خانواده های سعید لیلاز و میردامادی نیز در پایان به جمع میهمانان پیوستند.


0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator