۱۳۸۸/۰۷/۰۵

نگرانی خانواده‌های بازداشت‌شدگان روز قدس

نگرانی خانواده‌های بازداشت‌شدگان روز قدس

ادامه راه سبز «ارس»: بنا بر گزارش‌های رسیده از تهران جمع کثیری از اعضای خانواده‌های بازداشت‌شدگان راهپیمایی‌های روز قدس در تهران، با تجمع در مقابل دادگاه انقلاب خواستار آزادی بستگان زندانی خود شدند. در تظاهرات روز قدس ده‌ها نفر در تهران و شهرستان‌ها بازداشت شدند.

به گزارش دویچه‏وله، تعداد اعضای خانواده‌های بازداشت‌شدگان که از ساعات اولیه روز شنبه ۴ مهر در مقابل دادگاه انقلاب اجتماع کرده بودند بیش از ۱۰۰ نفر بوده است. با باز شدن در ورودی دادگاه آنها به داخل هجوم آورده و در برابر استعلام رایانه‌ای صف کشیدند تا شاید خبری از بستگان بازداشت‌شده‌ی خود بدست بیاورند.

به گزارش خبرنگاران مستقل از تهران، اکثر افرادی که صبح روز شنبه در مقابل دادگاه انقلاب اجتماع کرده بودند، خانواده‌های بازداشت‌شدگان تظاهرات روز قدس در تهران بودند. نیروی انتظامی یک روز پس از راهپیمایی‌های روز قدس خبر داد که ۳۵ نفر در اعتراض‌های روز قدس در تهران بازداشت شده‌اند. گفته می‌شود شمار بازداشت‌شده‌ها بسیار بیش از این‏هاست.

به دلیل کشته‌شدن چندین نفر از بازداشت‌شده‌های حوادث پس از انتخابات و نیز خبرهای مربوط به تجاوز به دختران و پسران بازداشت‌شده در زندان‌ها، خانواده‌های بازداشت‌شدگان به شدت نگران سرنوشت فرزندان خود هستند. بنا بر گزارش‌های رسیده، خانواده‌ها هر روز ساعت‌ها در مقابل دادگاه انقلاب انتظار می‌کشند تا شاید زندانی بودن بستگانشان تایید شود یا آنها را برای گذاشتن وثیقه جهت آزادی زندانی‌شان فرابخوانند. بنا بر گزارش‌ها هنوز محل نگهداری شماری از زندانیان مشخص نیست و خانواده‌های آنان نگران و سرگردانند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator