۱۳۸۸/۰۷/۰۶

سخنی کوتاه با دکتر محمدجواد لاریجانی

سخنی کوتاه با دکتر محمدجواد لاریجانی

راستی استاد! با شنیدن ِ این استدلال نمای شما - ناخود آگاه - به یاد استدلال مشهوری افتادم که در مناظره های ِ انتخاباتی ِ احمدی نژاد شنیده بودم! وقتی گفت: دروغگو خائن است و خائن ترسوست، پس دروغگو ترسوست ...

استاد ِ گرامی؛ سلام علیکم

مدتی کوتاه در در دهه ی هفتاد در دانشکده ریاضی ِ دانشگاه "شریف" دانشجوی شما بوده ام. از شما هم اندکی آموخته ام ریاضیات را. در همان زمان هم کتاب "حکومت " شما را در باب مشروعیت و کارآمدی خوانده‏ام. امروز هم چیز تازه ای از شما خواندم. خبرگزاری‏ها نوشته اند و شما هم تکذیب نکرده اید. گویا پس از ذکر مقدماتی، نتیجه گرفته اید:" خیانت موسوی به انقلاب در سنخ خیانت رجوی است." (ایلنا)

جناب ِ دکتر، من امروز می خواهم درسم را پس دهم. اجازه هست؟

۱. همه می دانند و لذا این بدیهی است که: مسعود رجوی با "مشروعیت" نظام مشکل دارد و میرحسین موسوی با "کار آمدی" نظام مشکل دارد. شما هم با هر دوی ِ "آنها" ! مشکل دارید.

۲. بر مبنای نظریه ی "مشروعیت و کارآمدی " شما در کتاب ِ حکومت، موسوی و رجوی با هم از یک سنخ نیستند. چون یکی با مشروعیت نظام مشکل دارد و دیگری با کارآمدی نظام. اما چون شما هر دوی "آنها" مشکل دارید، پس هر دوی آنها از یک سنخ هستند.

۳. بر مبنای فتوای امام در ارتداد سلمان رشدی، شما و سلمان رشدی از یک سنخ نیستید. چون سلمان رشدی با اصل ِ اسلام مشکل دارد و شما با کار آمدیِ فتوای ِ امام. اما من با هر دوی آنها مشکل دارم، پس هر دوی ِ "آنها" از یک سنخ هستند.

راستش را بگویم استاد! ما که خیلی وقت است مردودیم! من نه نظریه مشروعیت و کارآمدی شما را قبول دارم، نه تفاوت شما را از مشروعیت و کارآمدی، نه شباهت ِ شما را از موسوی و رجوی و نه استنتاج ِ شما را. خردک سواد ِ ریاضی ِ من "شریف"ی می‏گوید که این نتیجه شما یک مغلطه است نه یک استدلال. حالا آن را "مغلطه ی ابهام ساختاری" می نامید یا ترکیب مفصل، یا هر مغلطه ی دیگر. در این باب با برادر کوچکتر مشورت کنید. گویا ایشان از شما بیشتر "منطقی" هستند و" صادق" ترند ..

راستی استاد! با شنیدن ِ این استدلال نمای شما - ناخود آگاه - به یاد استدلال مشهوری افتادم که در مناظره های ِ انتخاباتی ِ احمدی نژاد شنیده بودم! وقتی گفت: دروغگو خائن است و خائن ترسوست، پس دروغگو ترسوست ...

ایام به کام ... عزت مستدام!

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator