۱۳۸۸/۰۷/۰۶

اخبار دانشگاه‏ها - بمناسبت شروع به کار سال تحصیلی جدید + گزارشات ویدئویی

اخبار دانشگاه‏ها
اعتراض دانشجویان دانشکاه تهران به حضور حداد عادل در دانشگاه

ادامه راه سبز «ارس»: "در دومین روز از آغاز به کار آموزشی دانشگاه در سال جدید ده‏ها تن از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به حضور حداد عادل جلوی دفتر گروه فلسفه جمع شدند و منتظر شدند تا او از گروه خارج شود تا با سر دادن شعار اعتراض خود را نسبت به او ابراز کنند. اما با طولانی شدن زمان حضور او در گروه، دانشجویان شروع به سر دادن شعار کردند. شعارهایی از قبیل: «حداد حیا کن، فلسفه رو رها کن»، «حداد عادل، حامی قاتل»، «آروم باش، آروم باش، دانشجوییم نه اوباش»، «هر کی که بی سواده، با احمدی نژاده»"


یکشنبه، 5 مهرماه، حداد عادل به همراه محافظین شخصی خود در حوالی ساعت 5 بعد از ظهر وارد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران شد. حداد عادل که عضو هیئت علمی گروه فلسفه (از گروه های آموزشی دانشکده ادبیات) می باشد، بعضاً در آخر وقت کاری دانشکده به همراه محافظین خود در گروه فلسفه حاظر می‏شود.

در دومین روز از آغاز به کار آموزشی دانشگاه در سال جدید ده‏ها تن از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به حضور حداد عادل جلوی دفتر گروه فلسفه جمع شدند و منتظر شدند تا او از گروه خارج شود تا با سر دادن شعار اعتراض خود را نسبت به او ابراز کنند. اما با طولانی شدن زمان حضور او در گروه، دانشجویان شروع به سر دادن شعار کردند. شعارهایی از قبیل: «حداد حیا کن، فلسفه رو رها کن»، «حداد عادل، حامی قاتل»، «آروم باش، آروم باش، دانشجوییم نه اوباش»، «هر کی که بی سواده، با احمدی نژاده» و ...

در ادامه نیروهای حراست دانشگاه در حصنه حضور پیدا کردند و مسئولانی از دانشکده نیز سعی در آرام کردن دانشجویان داشتند که دانشجویان نپذیرفتند. در پایان حداد عادل در احاطه ی نیروهای حفاظتی و حراستی از گروه خارج شد و در حالی که برای دانشجویان دست تکان میداد به سرعت از دانشکده خارج شد. دانشجویان که عده ای از آنها نماد سبز هم به همراه داشتند، با سر دادن شعار «یا حسین، میرحسین» او را بدرقه کردند.

گفتنی است اگرچه اعتراض عمده دانشجویان به مواضع کودتایی اخیر حداد عادل بود، اما مدتهاست که از حضور عملاً بی اثر و کمرنگ او در گروه فلسفه ناراضی هستند. ضمن اینکه فعالیت های فلسفی او، که یکی از بازوهای سلطه علمی حکومت در دانشگاهها محسوب میشود، بارها قلیل تر از آن است که بتوان او را در سمت استادی فلسفه هیچ دانشگاهی قرار داد، چه برسد به استادی گروه فلسفه دانشگاه تهران که معتبرترین مرجع آموزش فلسفه در ایران است.

گزارش ویدیویی:
اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران به غلامعلی حدادعادل


در دومین روز از آغاز به کار آموزشی دانشگاه در سال جدید ده‏ها تن از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به حضور حداد عادل جلوی دفتر گروه فلسفه جمع شدند و منتظر شدند تا او از گروه خارج شود تا با سر دادن شعار اعتراض خود را نسبت به او ابراز کنند. اما با طولانی شدن زمان حضور او در گروه، دانشجویان شروع به سر دادن شعار کردند. شعارهایی از قبیل: «وکیل ضد ملت، خجالت خجالت»، «حداد عادل، حامی قاتل»، «آروم باش، آروم باش، دانشجوییم نه اوباش»، «هر کی که بی سواده، با احمدی نژاده»




گزارش ویدیویی:
تظاهرات دانشجویان دانشگاه تهران همزمان با برگزاری مراسم آغاز به کار دانشگاه‏ها

تظاهرات دانشجویان دانشگاه تهران همزمان با مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید

روز دوشنبه هشتم مهر ماه


لینک دانلود ویدئو اول: اینجا - لینک دانلود ویدئو دوم: اینجا

خبر تجمع گسترده دانشجویان در دانشگاه تهران از روی ایلنا حذف شد

خبر زیر که ساعتی پیش توسط خبرگزاری کار ایران، ایلنا منتشر شده بود بر اثر فشار نهادهای امنیتی از روی این خبرگزاری حذف شد.

با تجمع دانشجویان، مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران به تاخیر افتاد

گروهی از دانشجویان با حمل پلاكارد و سر دادن شعارهایی ضمن اعتراض به نحوه مدیریت مسائل اخیر، خواستار آزادی دانشجویان زندانی شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، دانشجویان كه در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در مقابل تالار علامه امینی دانشگاه تهران تجمع كرده بودند، با سر دادن شعارهایی، خواستار رفع محدودیت‌ها در فضای دانشگاه و آزادی دانشجویان زندانی شدند.

به گزارش ایلنا، این دانشجویان با حمل پلاكارد و سر دادن شعار علیه برخی مسئولان، مقابل تالار علامه امینی، محل برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی، تجمع كرده‌اند. این مراسم قرار بود، ساعت 10 صبح امروز با حضور كامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری و مرضیه وحیددستجردی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، برگزار شود كه تاكنون به دلیل تجمع دانشجویان برگزار نشده است.

برخی از دانشجویان با كندن پلاكاردهای برگزاری مراسم، اعتراض خود را به حضور وزیر علوم در دانشگاه نشان دادند.
پایان پیام


اخبار دانشگاه‏ها:
تغییر مسئول حراست دانشگاه تهران در آستانه حضور احمدی‌نژاد در این دانشگاه

در راستای افزايش تدابير امنيتی در دانشگاه تهران و توسعه فضای پليسی چندی قبل مدير کل حراست دانشگاه تهران از کار برکنار و شخصی به نام خسروی از وزارت اطلاعات اين مسئوليت را عهده دار شد.

به گزارش موج سبز آزادی، به منظور تقويت فضای امنيتی، روز یکشنبه 5/7/88 مدير کل انتظامات دانشگاه نيز برکنار گرديد و اداره انتظامات دانشگاه که واحدی مستقل از حراست بود به خسروی سپرده شد. بدين ترتيب کليه کادر حراست و انتظامات دانشگاه با ايفای نقش امنيتی زير نظر وزارت اطلاعات فعاليت خواهند کرد.

اتخاذ اين تدابير در آستانه روز دوشنبه که احتمال حضور احمدی‏نژاد در مراسم بازگشايی دانشگاه‏ها می رود به تشديد فضای امنيتی دانشگاه منجر شده است.



احمدی نژاد باز هم در دانشگاه حاضر نشد؛
مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران همراه با فریادهای "مرگ بر دیکتاتور"


صبح امروز همزمان با برنامه حضور حامی کودتا در دانشگاه تهران، دانشجویان معترض با وجود همه فشارها و تهدیدهای نیروهای امنیتی طی یک ماه گذشته، فریادهای اعتراضی مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، این تجمع که با حضور هزار دانشجو همراه بود از مقابل دانشکده هنرهای زیبا آغاز شدند و به تدریج پس از به راه افتادن دانشجویان به سمت ضلع شمالی دانشگاه، لحظه لحظه بر شمار معترضین افزوده شد. دانشجویان معترض که نمادهای سبز از جمله پلاکاردهای سبز رنگ حاوی نوشته ها و دستبندها و بادکنک های سبز بهمراه داشتند با عبور از مقابل دانشکده های مختلف در مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران ایستادند و یکصدا فریاد های "مرگ بر دیکتاتور"، "دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد"، "مجتهد واقعی منتظری صانعی"، "دانشجوی زندانی ازاد باید گردد"، "ندائیم، سهرابیم، ما همه یکصدائیم"، "کروبی دستگیر بشه ایران قیامت میشه"، "کروبی بت شکن بت بزرگ بشکن"، "شکنجه، تجاوز دیگر اثر ندارد"، "دولت کودتا استعقا استعفا"، "یا حسین میرحسین"، "احمدی دروغگو شصت و سه درصدت کو"، "رایم کو"، "آزادی" و ... سردادند.

دانشجویان معترض هم چنین پلاکاردهای حاوی خوشامدگوئی به وزرای علوم و بهداشت دولت کودتا را به زیرکشیدند که با تشویق های ممتد دیگر دانشجویان همراه بودند. در این هنگام در حدود 50 دانشجوی بسیجی نیز به منظور مقابله با دانشجویان با در دست داشتن پرچم هایی به سر دادن شعار پرداختند که در مقابل نیز دانشجویان معترض فریاد زدند: "دانشجوی سهمیه، همینه همینه".

نیروهای حراست و انتظامات دانشگاه نیز برای تامین امنیت سالن محل برگزاری مراسم در مقابل محوطه کتابخانه مرکزی صف کشیده بودند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و دانشجویان بسیجی نیز چون همیشه به شناسایی دانشجویان معترض مشغول بودند.

دانشجویان سپس تجمع خود را در مقابل سر در دانشگاه تهران و با سر دادن شعارهایی ادامه دادند. شعارهای "احمدی احمدی این آخرین پیامه، جنبش سبز ایران آماده قیامه"، "دولت جنایت می کند رهبر حمایت می کند"، "سپاه و اطلاعات عامل افتضاحات"، "جنتی لعنتی تو دشمن ملتی"، "نداییم سهرابیم، ما همه یکصداییم"، "کروبی دستگیر بشه ایران قیامت میشه"، "کروبی بت شکن بت بزرگ بشکن" از جمله شعارهای دانشجویان معترض بود.

تجمع دانشجویان در سر در دانشگاه تهران، موجب جمع شدن عده ی زیادی از مردم در پیاده روهای خیابان انقلاب شد و عده ای از مردم نیز همراهی خود را با دانشجویان نشان می دادند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان پس از تجمع مقابل درب 16 آذر، بار دیگر در مقابل کتابخانه مرکزی به سر دادن شعار پرداختند و پس از آن به تجمع دو ساعته خود پایان دادند.


2 نظرات:

Anonymous گفت...

دانلود نمیشود لطفا قابل دانلود شود

aras گفت...

سلام

لینک دانلود هر دو ویدئو در زیر نمایش آنلاین ویدئوی دوم قرار گرفت

ارس

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator