۱۳۸۸/۰۷/۱۰

حذف مقالات دزدی و ساختگی کامران دانشجو و حمید بهبهانی از آرشیو مقالات علمی انگلیسی

در پی تایید سرقت‌های علمی وزرای علوم و راه و ترابری توسط نشریات معتبر جهان صورت گرفت:
حذف مقالات دزدی و ساختگی کامران دانشجو و حمید بهبهانی از آرشیو مقالات علمی انگلیسی!

ادامه راه سبز «ارس»: پس از رو شدن سرقت‌های علمی وزرای دولت کودتا توسط مجلات معتبر علمی دنیا و تایید این سرقت علمی از سوی سردبیران مجلات معتبر علمی، این مقالات ساختگی از آرشیو تحقیقات علمی دانشگاهی حذف شد. جالب اینجاست که آقایان هنوز هم حاضر به پذیرفتن این اشتباه خود نیستند و جناب بهبهانی دیروز در مصاحبه‌ای که به لطیفه بیشتر شبیه بود گفت بیش از ۵۰۰ مقاله علمی منتشر کرده است و معنای استفاده از دسترنج علمی دیگران هم تقلب نیست.

این ننگ و افتضاح علمی متاسفانه آنقدر دامنه‌دار و در سطح گسترده بوده که با هیچ آبی نمی‌توانش شست. هنوز یک هفته از علنی شدن سرقت‌های علمی وزرای متقلب علوم و راه و ترابری، کامران دانشجو و حمید بهبهانی، نگذشته است که مجله معتبر علمی نیچر در تاریخ سی‌ام سپتامبر ۲۰۰۹ ( دیروز) و طی یک یادداشت اختصاصی، از به اثبات رسیدن سرقت‌های علمی دانشجو و بهبهانی خبر داده و نوشته است که بر اساس این تایید که از سوی سردبیران مجلات معتبر علمی صورت گرفته، مقالات ساختگی دانشجو و بهبهانی از آرشیو مقالات علمی دانشگاهی حذف و به ناشرانشان بازگردانده شد.

همچنین در خبر دیگری که مورخ امروز اول اکتبر ۲۰۰۹ در سایت مجله علمی نیچر منتشر شده آمده است که چهارمین سرقت علمی توسط وزیر راه متقلب دولت کودتا نیز علنی شده و درخواست بازگرداندن این مقاله ساختگی به ناشر آن نیز به دو زبان فارسی و انگلیسی در همین خبر آورده شده است.،

در خبر سی‌ام سپتامبر سایت نیچر امده است که با تحقیقات صورت گرفته توسط نیچر و با تایید سردبیر مجله جی. ام. اس. تی، مارک دی جان، متاسفانه ۵۰ درصد محتوا مقالات منتسب به دانشجو و بهبهانی شامل تعریف سرقت علمی می‌شود و منتشرکنندگان این مقالات، محبور به پس گرفتن این آثار شده‌اند. جای بسی تاسف است که وزیر علوم کشور که مهم‌ترین وظیفه‌اش رسیدگی به کیفیت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های علمی است، چنین گاف‌های بزرگ علمی‌ای در زندگی آکادمیکش داده است و در حال حاضر در مقام استاد تمام در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور مشغول تدریس است. به راستی چه کسی پاسخگوی زیر سوال رفتن و بی‌ ارج و قرب شدن آکادمیسین‌ها، محققان و دانشجویان ایرانی در دانگاه‌های مختلف جهان است؟ نمایندگان مجلس تا کی می‌خواهند نظاره‌گر تقلب‌های پی‌در‌پی باشند و سکوت کنند؟ آیا زمان استیضاح فرا نرسیده است؟

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator