۱۳۸۸/۰۷/۰۶

اعلام رضایت رهبر از عملکرد سپاه پس از انتخابات؛ نظامیان از امتحان “سربلند” بیرون آمدند

اعلام رضایت رهبر از عملکرد سپاه پس از انتخابات؛
نظامیان از امتحان “سربلند” بیرون آمدند

ادامه راه سبز «ارس»: جانشین فرمانده سپاه تهران اعلام کرد که رهبر جمهوری اسلامی "از عملکرد پاسداران و بسيجيان در ماه‌هاي گذشته رضايت داشتند." سردار احمد ذوالقدر روز گذشته گفت: "در اين ايام كه بنا بر فرمايشات ايشان (آیت الله خامنه ای ) رد شدند، ما پاسداران اين سعادت را داشتيم تا از دو آزمون بزرگ سربلند بيرون بيائيم. اول اينكه صراط مستقيم را بخوبي شناختيم و دوم اينكه بخوبي توانستيم فتنه را بخشكانیم."


جانشین فرمانده سپاه تهران اعلام کرد که رهبر جمهوری اسلامی "از عملکرد پاسداران و بسيجيان در ماه‌هاي گذشته رضايت داشتند."
سردار احمد ذوالقدر روز گذشته گفت: "در اين ايام كه بنا بر فرمايشات ايشان (آیت الله خامنه ای ) رد شدند، ما پاسداران اين سعادت را داشتيم تا از دو آزمون بزرگ سربلند بيرون بيائيم. اول اينكه صراط مستقيم را بخوبي شناختيم و دوم اينكه بخوبي توانستيم فتنه را بخشكانیم."

اشاره این فرمانده به رضایت رهبر جمهوری اسلامی از عملکرد پاسداران و بسیجیان در حالی صورت می گیرد که منتقدان این عمکرد تاکید دارند برخلاف گفته های آیت الله خمینی مبنی بر عدم دخالت سپاه در مسائل سیاسی، این نهاد نظامی وارد عرصه سیاسی کشور شده و با دخالت مستقیم در انتخابات ریاست جمهوری دهم ، نتیجه آن را بر خلاف ارای مردم تغییر داده است.

توزیع نامه جنجالی قبل از انتخابات: نظر رهبری به احمدی نژاد است

سه هفته مانده به برگزاری انتخابات، تصویر نامه ای در در مراسم صبحگاه مشترک نیروی زمینی، ستاد مشترک سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح و نیز به طور گسترده بین سربازان وظیفه توزیع شد که بر اساس این نامه علی سعیدی ، نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه، در پاسخ به استعلام فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده بود نظر رهبری انتخاب مجدد محمود احمدی نزاد است و بر فرماندهان نیروی زمینی سپاه واجب است در این زمینه پرسنل تحت امر خود و خصوصا برادران وظیفه را توجیه نمایند.

هرچند بعد از انتشار گسترده این نامه ، روابط عمومی سپاه پاسداران اقدام به تکذیب آن نمود، اما سعیدی هرگز واکنشی به انتشار دستخط خود نشان نداد.

دو روز پیش از برگزاری انتخابات هم، نشریه دفتر سیاسی سپاه میرحسین موسوی و هوادارانش را متهم به تدارک انقلاب مخملی کرد و هشدار داد که این نیروی نظامی آشوب های احتمالی بعد از انتخابات را در نطفه خفه خواهد کرد.

این در حالی بود که از یک روز بعد از کودتای 22 خرداد سپاه رسما وارد حوزه کار امنیتی و قضایی شده وتمام توان خود را به کار گرفت تا معترضان به تقلب در انتخابات را سرکوب کند. این نهاد نظامی با باز داشت چهره های سرشناس اصلاح طلب، سعی در کنترل اعتراضات آنها به تخلفات انتخاباتی کرد و آنها را در بند 2 الف زندان اوین تحت بازجویی قرار داد.
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران، چندی پیش اعلام کرد که در جریان ناآرامی های پس از انتخابات بیش از هزار نفر توسط سپاه و بسیج بازداشت شده اند.

تفسیر سپاه از منع ورود سپاه به سیاست

در پاسخ به انتقادات اصلاح طلبان به ورود سپاه به عرصه سیاست، علی سعیدی، جانشین آیت الله خامنه ای در سپاه به تازگی اعلام کرد که مساله منع ورود سپاه به سیاست از سوی آیت الله خمینی "باید کاملا منقح شود و شرایط صدور فرمان لحاظ شود و شرایط زمانی و مکانی آن مد نظر قرار گیرد چرا که ممکن است یک مطلبی در زمان خاصی مقتضیات لازم را داشته باشد و در زمان دیگر نداشته باشد."

سعیدی همچنین در یک اقدام بی سابقه از بازجویان سعیدحجاریان به خاطر اخذ اعترافات اجباری از وی تشکر کرد. نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه پاسداران گفت که باید از فرزندان انقلاب و نيروهاي اطلاعاتي وسپاه تشکر کنيم که با رفتار انساني و اسلامي خود توانستند ظرف مدت کوتاهي اين منحرفان را وادار به اعتراف درباره عقايد نادرست خود کنند.

همزمان یدالله جوانی، رییس دفتر سیاسی سپاه پاسداران از مقام‌های قضایی ایران خواست که میرحسین موسوی، محمد خاتمی و مهدی کروبی را به عنوان «عوامل اصلی کودتای مخملی» بازداشت و محاکمه کنند. یدالله جوانی در نوشته‌ای در مجله «صبح صادق» ارگان رسمی سپاه پاسداران، از میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی، محمد موسوی خوئینی‌‌ها به همراه دو وزیر کشور پیشین به عنوان سران اغتشاشات پس از انتخابات نام برد.

از سوی دیگر سرتیپ حسین همدانی، جانشین فرمانده نیروی مقاومت بسیج وابسته به سپاه پاسداران، اعلام کردکه ما حوزه دفاع مقدس را جدا از سیاست نمی دانیم و انتخابات را یک مانور و عملیات بیت المقدس می دانیم.

شاید خبرسازترین اقدام بسیج، تیراندازی مستقیم به مردمی بود که به صورت کاملا مسالمت آمیز به خیابان آمده بودند تا به کودتای انتخاباتی اعتراض کنند. در جریان راهپیمایی بزرگ معترضان به نتایج انتخابات در 25 خرداد که نزدیک سه میلیون نفر در آن شرکت داشتند، نیروهای بسیج پایگاه 117 در میدان آزادی به سمت معترضان آتش گشودند و چندین نفر در جریان این درگیری کشته و زخمی شدند.

منتقدان به انتخابات ریاست جمهوری اخیر، سپاه پاسداران را یکی از متهمان اصلی در پرونده های نقض حقوق شهروندی معترضان در سه ماه گذشته می دانند.


فرشته ایرانی

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator