۱۳۸۸/۰۷/۰۶

محمدجواد لاریجانی، راسپوتین ایران

محمدجواد لاریجانی که روزی گفته بود کیسینجر ایران خواهد شد اکنون تبدیل به راسپوتین ایران شده است
محمدجواد لاریجانی، راسپوتین ایران


لاریجانی هنگامی که مذاکراتش با نیک براون انگلیسی افشاء شد بجای شرمندگی از این دریوزگی مفتضحانه، گناه لو رفتن این تن دادن به ذلت را به گردن ولایتی انداخت چرا که ولایتی می دانسته که اگر ناطق نوری رئیس جمهور شود لاریجانی را وزیر امور خارجه خواهد کرد. وی همچون فاحشه ای سیاسی بدون اینکه از این کثافت کاری ذره ای ناراحت شود، رقبا را تقبیح می کند که چرا این ملاقات را افشاگری کرده اند. لاریجانی در این مذاكره به این دیپلمات انگلیسی گفته بود ناطق نوری و جناح راست، هوادار آزادی اقتصادی و رابطه با غرب هستند در حالی كه خاتمی و نیروهای جناح چپ، تندرو، مخالف آمریكا و طرفدار اقتصاد دولتی هستند و بهمین دلیل بنفع انگلیس است که از انتخاب ناطق نوری حمایت کند.

لاریجانی مبتکر سیاست "نگاه به شرق" در جمهوری اسلامی است که مورد توجه خاص خامنه ای قرار گرفت و نتیجه این سیاست، غلطیدن تمام و کمال حکومت جمهوری اسلامی در دامان کرملین و تنزل درسطح یک مستعمره روسیه بود.

جواد لاریجانی همیشه خدمتگزار تغذیه تئوریک و استراتژیک جناح محافظه کار بوده است. نظریه "تفکیک مقبولیت از مشروعیت" محافظه کاران مذهبی را به فاز "اقتدارگرایی" وارد کرد و فلسفه سیاسی محافظه کاران را فرموله کرد.

مهم ترین اثر لاریجانی، تئوری «اُم القُرای» اوست که نخستین بار در سال 1368 با طرح آن جنجال بزرگی را در محافل سیاسی ایران ایجاد کرد. تئوری "اُم القرا" کاریکاتوری از تئوری «استالین» جهت متروپولیزه کردن مسکو برای جهان کمونیسم بود. مطابق این تئوری جمهوری اسلامی ایران موظف است میان اهداف و اصول خود اولویت قائل شود و در این اولویت بندی حفظ موجودیت جمهوری اسلامی در مقابل آرمان های فراملی آن از اولویت اول برخوردار است. *

جواد، در حالی که برادرش علی لاریجانی در رأس فوه مقننه و برادر دیگرش صادق لاریجانی در رأس قوه قضائیه است خود را در این میان مغبون احساس کرده و برای تقرب به درگاه سلطان و مطرح کردن دوباره خود، راه دیگری پیدا کرده است. این خرفت عالم سیاست می کوشد تا با توهین به میرحسین موسوی موجب شادمانی خامنه ای و کودتاچیان شود تا بلکه اگر نتوانست کیسینجر ایران شود حداقل در مقام راسپوتین ایران برسمیت شناخته شود. لاریجانی در اظهارات مشمئزکننده خود می گوید:" میر حسین موسوی آینده بسیار خوب سیاسی را از دست داد و ادبیات بیانیه ‌های وی با ادبیات مسعود رجوی هیچ فرقی ندارد و و خط نفاق جدید لیبرال است و این افراد در بیت آیت الله منتظری به وحدت تاکتیکی رسیدند و این مسئله یکی از اشتباهات بسیار بزرگ جبهه اصلاحات بود."

میرحسین مظهر موج سبز قلبهای پاک زنان و مردان ایرانی است و اظهارات احمقانه فرد کم مقداری همچون لاریجانی، ذره ای از جایگاه رفیع او در میان آزادیخواهان ایرانی نخواهد کاست. لاریجانی با این مزخرفات به میلیونها ایرانی توهین می کند و برای خود پرونده ای ننگین در دادگاه رسیدگی به جرائم جنایتکاران این نظام فراهم می آورد. لاریجانی باید بداند که در فردای پیروزی حق بر باطل و برقراری دموکراسی در ایران، نه نیک براون و نه رهبر فرزانه نخواهند توانست کمکی به او بکنند و او در پیشگاه ملت ایران بخاطر این لجن پراکنی ها محاکمه و مجازات خواهد شد.

لاریجانی اگر اندکی شعور سیاسی داشت باید می فهمید که صندلی های خالی اجلاس سازمان ملل در هنگام گنده گوئی های رئیس دولت کودتا، پاسخ روشن ملتهای دنیا به کودتاچیان در ایران است و دیگر این نوع دم تکان دادنها در دنیا خریداری ندارد. همه دست اندرکاران نظام در تلاشند تا بدنیا بقبولانند که مخالفین را قلع و قمع کرده و تنها قدرت موجود در ایران آنها هستند و دنیا ناچار است با آنها کنار آمده و معامله کند. خیال خامی که تا کنون محقق نشده و در آینده ای نزدیک، همین زوزه های مذبوحانه نیز با دست قدرتمند مردم ایران برای همیشه خفه خواهد شد.



برگفته از: وبلاگ سهرابستان

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator