۱۳۸۸/۰۷/۱۶

هراس کودتاگران از تکرار حرکت سبز روز قدس در سیزده آبان

هراس کودتاگران از تکرار حرکت سبز روز قدس در سیزده آبان

ادامه راه سبز«ارس»: علی رغم اینکه سیاست مشخص کودتاگران انکار روز قدس سبز و تلاش برای سرپوش گذاشتن بر آن بود، بر اساس گزارش های رسیده به "موج سبز آزادی"، به نظر می آید کودتاگران از تکرار این حرکت عظیم در روز سیزده آبان امسال به هراس افتاده اند.

در حالیکه در برخی سایت ها و محافل اینترنتی مانند بالاترین پیشنهادهایی در مورد تبدیل روز سیزده آبان به یک روز سبز مطرح شده است، به نظر می آید کودتاچیان خود زودتر از همه به این پیشنهادها واکنش داده اند. اسماعیل احمدی مقدم که پیش از این قبل از روز قدس و قبل از شهرآورد تهران، احتمال تحرک سبزها را در این روزها منتفی دانسته بود، اکنون با تکرار همان صحبت های گذشته در مورد روز سیزده آبان گفت "فكر نمي‌كنم اتفاق خاصي بيفتد و ما نبايد خيلي نگران باشيم. روز قدس هم گفتم اتفاقي نخواهد افتاد كه اتفاقي هم نيفتاد،نباید خیلی نگران باشیم". این تاکتیک انکار روز قدس، اولین بار توسط رهبری در نماز عید فطر پس از جمعه (که تنها پیروان ایشان آن روز را به نماز عید ایستادند) به‌کار گرفته شد و به عنوان راهبرد کودتاچیان در مواجهه با حرکت عظیم و سبز مردم کشور در آن روز تبیین گردید. اکنون فرمانده نیروی انتظامی تهران با بیان اینکه "روز قدس هم گفتم اتفاقی نخواهد افتاد و اتفاقی هم نیفتاد" و تشبیه ضمنی آن موقعیت به موقعیت کنونی، به وضوح نگرانی خود را از موقعیت کنونی و نزدیکی روز 13 آبان بیان داشته است. برخی تحلیلگران می گویند با توجه به اینکه روزهای 13 آبان و 16 آذر روزهایی متعلق به قشر دانشجو و دانش‌آموز کشور هستند و هر کدام ریشه در مبارزات دانشجویی و دانش آموزی با استبداد دارند، نگرانی اصلی مقامات تبدیل شدن اعتراضات دانشجویی کنونی در بدنه دانشگاه ها به حرکتی بسیار بزرگتر است که خود می تواند آغاز دوره جدیدی از اعتراضات گسترده دانشجویی یا دانش‌آموزی باشد.

اسماعیل احمد مقدم در ادامه صحبت‌های خود با خبرنگاران اعترافات دیگری هم کرده است که به نوعی تحلیل‌های مهمی در ارتباط با نتایج حرکت مردم در روز قدس سبز و حرکت های احتمالی در روزهای آینده می‌دهد. وی ادعا کرد که "ما با جنبش سبز يا جنبش ديگري اگر در چارچوب قانون باشد مشكلي نداريم و حتي اگر غيرقانوني باشد تا مرز آشوب تحمل مي‌كنيم اما اگر به آشوب و اغتششاش كشيده شود نيروي انتظامي برخورد مي‌كند. اما تصورم اين است كه روز 13 آبان حادثه خاصي نخواهيم داشت.". این جمله خود بیانگر اینست که حرکت روز قدس جنبش سبز توانسته است این جنبش را به عنوان یک نیروی قانونی و در عین حال منتقد وضعیت کنونی به حاکمیت بقبولاند و آنان را وادار به اعتراف به این حضور بکند. اما سوالی که سردار جواب نداده اند اینست که چه کسی خواهان اغتشاش است و چه افرادی تلاش داشتند در روز قدس حرکت سبز و صلح‌آمیز مردم را به خشونت بکشند ؟ آیا بسیجیان و لباس شخصی ها نبودند که با اسپری و گاز اشک آور به زنان و مردان حمله کردند ؟ آیا سپاه نبود که قبل از روز قدس بیانیه ای تهدید آمیز علیه حضور سبز مردم در روز قدس منتشر کرد ؟ آیا نیروهای یگان ویژه نبودند که صحنه‌های ضرب و شتم فلسطینیان توسط نیروهای رژیم اشعالگر را در جلوی چشم مردم کشور خودشان زنده کردند ؟ اگر این وحشیگری های طرفداران دولت کودتا در روز سیزده آبان تکرار شود، آیا سردار فرمانده نیروی انتظامی باز سکوت خواهند کرد ؟ احمدی مقدم که در طی همبن مصاحبه به تخلفات و خشونت های نیروی انتظامی اشاره کرده و آنها را به ماموران"خودسر" نسبت داده است، اعتراف کرده که "مهم‌ترين چيزي كه هنوز به آن نيازمنديم و فاصله زيادي با آن داريم اصلاح رفتار ماموران است مگر مي‌شود از راه غيرقانوني قانون ونظم را برقرار كرد؟" و وعده داده که "رفتار پليس هم در ظاهر و هم در باطن بايد درست شود،و سيستم‌هاي نظارتي را هم بايد تقويت كنيم و با مامور خودسر برخورد شديد شود و از سوي ديگر انبوه ماموران خدوم را هم تشويق كنيم. نبايد اين طور باشد كه هر جا مي‌رويم سئوال كنند كه آن گوشه اتفاقي افتاده است.". سوال بسیاری از مردم اینست که آیا این "رفتار نادرست" تا روز سیزده آبان اصلاح خواهد شد یا نیروهای تحت امر ایشان همچنان فرصت می خواهند تا تصمیم به اصلاح رفتار خود با حرکات قانونی مردم بگیرند ؟

همچنین سوالی که کودتاچان و نظامیان حامی آنها باید پاسخ دهند اینست که زمانی که سردار احمدی مقدم به صراحت به نتیجه وحشیگری های نیروهای یگان ویژه اعتراف کرده اند که "یگان های ویژه دیگر اثر خود را از دست داده اند"، آیا مناسب نیست قبل از اینکه مابقی ارکان نظامی کشور مانند سپاه و بسیج نیز اثر خود را از دست بدهند، کمی در رفتار خود تامل کنند ؟

2 نظرات:

نیما سوادکوهی گفت...

اگر خیل عظیم مردم در روز عید سعید فطر ÷ست سر رهبری نماز عید فطر خواندن همه طرفدار ولایت فقیه باشند پس شما چرا اینقدر عین سگ پارس می کنید و می گوئید جنبش سبز کور شود چشمی که نبیند واقعیت را شماها و دارو دسته هایتان بروید و در گوشه ای خفه کن بگیرید و تا صور اسرافیل به همان میر حسین خائن به این نظام و مردم و مسبب ریختن خون بی گناهان در روز های بعد از انتخابات بگوئید دیگر مردم گول حرفهای صهیونستی شماهها را نخواهند خورد خاک عالم بر سرتان شماها یزید زمان و عمرو عاص زمان هستید خجالت چیز خوبی اگر شعور خجالت کشیسدن را داشته باشیدکه متاسفانه چنین شعوری هم ندارید باز هم خاک عالم بر سرتان شاخ میر حسین تان هم شکست آخ آخ آخ .............

سبز اندیش گفت...

مرتیکه گاگول به من بگو وقتی میگن نماز جمعه تهران یعنی چی ؟ وقتی میگن نماز عید فطر تهران یعنی چی ؟
یه بار که این دروغگوی بزرگ یعنی علی شله میره بالای اون تریبون و زر زر میکنه برو شهرهای دیگه استان تهران و ببین آیا اونجا نماز جمعه برگزار میشه یا نه؟
اصلا برو تو خیابونای اطراف ببین این همه اتوبوس شهرستانی اونجا چکار میکنه ؟
آخه گاگول یه ذره آدم شو .
نذار بگم شاخ میر حسین تو کجا شکسته
البته من شخصا این مموتی رو دوست دارم چون داره یه تنه خواهر مادر این نظام رو به هم وصلت میده ، حالا بگرد دنبال رد پای صهیونیست
عمه من بوده که فامیلیش سبورچیان بوده نه مموتی

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator