۱۳۸۸/۰۷/۱۴

ميانجيگران فعال شدند ؛ پيغام‌هاى جديد براى ميرحسين

ميانجيگران فعال شدند ؛ پيغام‌هاى جديد براى ميرحسين.

ادامه راه سبز«ارس» به نقل از نواندیش: شايد در روزهاى نخست پس از انتخابات رياست جمهورى کمتر کسى تصور مى‌کرد بحث پيرامون اين انتخابات و تبعاتش تا چند ماه ادامه يابد. اما امروز کمتر کسى را مى‌توان يافت که تبعات اين موضوع را تمام شده بداند. در اين ميان ميانجيگرى و رايزنى سرشناسان براى برون رفت از وضعيت فعلى و تلاش براى يافتن يک راه‌حل مورد پذيرش طرف‌هاى مختلف از مهم‌ترين موضوعات خبرى و سياسى روزهاى اخير است. از نکات جالب توجه در اين زمينه تلاش اصولگرايان حامى دولت و يا معتدلين اين جناح است که درصدد هستند براى کشمکش‌هاى سياسى اخير راه‌حلى يافته و معترضان را وادار به کاهش و يا پايان بخشيدن به اعتراضات کنند. در تازه‌ترين بخش از اين تلاش‌ها مى‌توان به طرح نام هاشمى رفسنجاني، مهدوى کني، جوادى آملي، سيد حسن خمينى و برخى مراجع عظام براى ميانجيگرى اشاره کرد. اگرچه گروهى شش نفره متشکل از حسين مظفر، محمدرضا باهنر، حبيب‌الله عسگر اولادي، مرتضى نبوي، غلامعلى حداد عادل و مصطفى ميرسليم نيز درصدد تهيه طرحى به همين منظور هستند. اين تلاش‌ها پس از راهپيمايى روز قدس و حضور گسترده سبزها سرعت و دامنه بيشترى يافته است.برخى معتقدند راهپيمايى روز قدس قدرت و حضور معترضين را نشان داد. ميرحسين موسوى نيز راهپيمايى روز قدس را نقطه عطف در روند حوادث چند ماه گذشته دانسته که نتايج بسيار مبارکى از آن انتظار مى‌رود.

به نوشته حیات نو ، وى راهپيمايى روز قدس را موجب آگاهى مخالفان از تبعات اقداماتشان در چند ماه گذشته دانسته که نه تنها موج سبز را کم نکرده‌اند که به فراگيرى آن انجاميده است و اين شبکه همچون نوزادى که به راه افتاده با سرعتى باورنکردنى در حال رشد است و به زودى سخن گفتن را هم آغاز مى‌کند و به زودى بالغ مى‌شود و همگان را به تحسين و احترام نسبت به خود وا‌مى‌دارد. به همين دليل در هفته‌هاى اخير ميرحسين پيام‌هايى دريافت کرده است که حاکى از تمايل جهت يافتن راه‌حل براى خاتمه بخشيدن به اوضاع فعلى است. معترضان اگر در روزهاى نخست پس از انتخابات، اعتراضاتى به روند انتخابات داشتند اما نسبت به رفتارهاى صورت گرفته در ماه‌هاى اخير نيز معترض‌اند. برخى اخبار حاکى از آن است که گروهى از ميانجيگران پيشنهادات‌هاشمى در خطبه‌هاى نماز جمعه را مبناى کار قرار داده و در کنار آن طرح‌هاى ديگر را نيز دنبال مى‌کنند.

به همين دليل از احتمال آزادى بازداشت‌شدگان ظرف روزهاى آينده و تغيير رفتار صدا و سيما با تشکيل برخى مناظره‌ها و دستگيرى و محاکمه عوامل خودسر، تغيير برخى افراد و اختصاص برنامه‌هاى زنده تلويزيونى به جريان معترض سخن مى‌گويند. هنوز از واکنش يا پاسخ موسوى و کروبى در برابر اين رايزنى‌ها گزارشى دريافت نشده است. اما موسوى در بيانيه‌هاى مختلف به دفعات تاکيد کرده که به دنبال خواسته‌هاى شخصى نيست و فقط به دنبال مطالبات مردم و حقوق آنها است که بر سر آن نمى‌توان مصالحه کرد. او همچنين از مردم خواسته تا سرنوشت خود را با افراد خاص پيوند نزنند تا سرنوشت تلاش آنان به سرنوشت افراد گره نخورد. به هر حال بايد منتظر ماند و نتيجه رايزنى‌ها و ميانجيگرى‌ها را ديد. بدون شک روند اين تحرکات در روزهاى آينده افزايش بيشترى ‌مى‌يابد و خبرهاى بيشترى نيز منتشر خواهد شد.

5 نظرات:

Anonymous گفت...

به همين خيال باشيد و دق منيذ و بميريد مسير حسين ديگر تمام شد به تاريخ پيوست آنهم چه تاريخي

مچگیر سبز گفت...

فعلا که شما دارید دق میکنید ، چون توی کامنتهای گذشته هم چندین بار این کلمه را دیدم نوشته ای و از نوع نگارش هم مشخص که تمامی آن کامنتها مال تو بوده. پس همینطور دق کن و بیا جلو. اصلا چطوره خودتو جر بدی ، اینطوری خودت هم از دق کردن زیادی خلاص میشی!

reza گفت...

سلام.آنچه آقای خامنه ای با سپاه و انقلاب کرد .

سرداران سپاه . ازپاسداری انقلاب مردم تا به

خاک وخون کشیدن مردم.

شهید گمنام گفت...

ناشناس گرامی بیخودی رگ گردنت ورم نکنه! چون وقتی صاحبانت با خفت تن به مذاکره با امریکا داده اند دیگه موسوی که سهله!× شما هم بیخودی خودت را نخود هر آشی نکن و بشین گوشه خونه تا تکه نانی جلوی درت اندازند

علي گفت...

مردم من صداي شمارا شنيدم.


ولي چه دير

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator