۱۳۸۸/۰۷/۱۴

هلوکاست انتخاباتی

هلوکاست انتخاباتی

اینجوری نمی شود که من جرات نداشته باشم حرف دلم را بزنم، چون ممکن است که شما بزنید توی دهن من و با من مخالفت کنید، یعنی من حق ندارم بعد از ده سال طنزنوشتن و بدبختی و مصیبت کشیدن در کارم و دفاع از زندانیان و مخالفت با استبداد و فشار بر نویسندگان و اهل فکر و خیلی چیزهای دیگر، یک چیزی را که فکر می کنم شما اشتباه می کنید و من درست فکر می کنم، نگویم، فقط بخاطر اینکه از خواننده خودم می ترسم. اصلا بگذارید بعدا این حرف را می گویم، یا... نه، فعلا به این سووالات جواب بدهید تا بعدا یک نکته مهمی را به شما بگویم.

سووال اول: چرا بازشماری آرا و در صورت اثبات تقلب، اعلام تقلب و برگزاری انتخابات مجدد با حذف عناصر تقلب کننده، بعد از سه ماه ممنوع است؟

گزینه اول: چون تحقیق در هلوکاست، و تشکیک در کشته شدن شش میلیون نفر و برگرداندن ده میلیون نفر از سکنه اسرائیل بعد از شصت سال درست است.

گزینه دوم: چون تحقیق در کشتار پنج هزار نفر در سال 1367 و بازخوانی پرونده آنها و بررسی آن ممنوع است.

گزینه سوم: چون تحقیق اصولا یک چیز خارجی است.

گزینه چهارم: چون ما وقتی می دانیم درست است، بقیه هم باید قبول کنند درست است.

سووال دوم: چرا جلسه شورایعالی سینما با حضور رئیس جمهور تشکیل شد؟

گزینه اول: چون الفنون دوره تخصصی نورپردازی و هاله نور در نیویورک دیده است.

گزینه دوم: چون الفنون دوره تخصصی بازیگری در کلمبیا دیده است.

گزینه سوم: چون الفنون متخصص فوتبال و نفت و انرژی هسته ای و همه چیز است.

گزینه چهارم: چون همه چیزمان به همه چیزمان می آید.

سووال سوم: با توجه به اینکه سردار سرتیپ عبدالله عراقی گفت: "اغتشاشگران به دست خودشان کشته شدند." گفتن این جمله چه چیزی را نشان نمی دهد؟

گزینه اول: شعور کافی

گزینه دوم: اطلاع از احتمال وجود عقل در کله مردم

گزینه سوم: اعتراف به اینکه تعدادی کشته شده اند

گزینه چهارم: تعدادی کشته شده اند، تعدادی فیلسوف دستگیر شدند، اما هیچ قاتلی دستگیر نشده

سووال چهارم: فارس نیوز نوشت: "آمریکا از ایران خرسند است." از طرف دیگر آیت الله خامنه ای هم قبلا گفته است: "اگر دشمن از شما تعریف کرد یعنی کاری به نفع او انجام داده اید." از این دو جمله چه نتیجه ای می گیریم؟

گزینه اول: آمریکا دروغ می گوید و از ایران خرسند نیست.

گزینه دوم: آمریکا دشمن ما نیست و سی سال است بیخودی علافیم.

گزینه سوم: زر زیادی نزن، همچین می زنم توی دهنت که بمیری.

گزینه چهارم: هر چقدر خواستی زر بزن، ولی کاری به رهبری نداشته باش.

سووال پنجم: "با توجه به اینکه تولید عسل در کشور افزایش یافته و اردبیل در تولید عسل جزو استانهای برتر بوده است"، چه نوع تولیداتی در حال حاضر افزایش یافته است؟

گزینه اول: تولیدات فکری

گزینه دوم: تولیدات صنعتی

گزینه سوم: تولیدات فرهنگی

گزینه چهارم: تولیدات ریدنی

سووال ششم: به گفته رجانیوز یک کارشناس صهیونیست اعتراف کرده که : "حماس در جنگ روانی علیه تل آویو پیروز شد"، فارس نیوز هم به نقل از سی ان ان اعلام کرده که "ایران پیروز واقعی است." رجانیوز هم به نقل از جان بولتون گفته است "ژنو پیروزی دیگری برای ایران بود." با این همه پیروزی باید چه کنیم؟

گزینه اول: جشن بگیریم.

گزینه دوم: به فارس نیوز و رجانیوز جایزه بدهیم.

گزینه سوم: جشن بگیریم و در همان جشن به فارس نیوز و رجا نیوز جایزه بدهیم.

گزینه چهارم: سعی کنیم با باتوم هم شده به مردم بقبولانیم که پیروز شده اند.

سووال هفتم: سعید جلیلی در دیدار با ابراهیم جعفری گفت: "رابطه صمیمی مردم و حکومت مهم ترین عامل تقویت امنیت ملی است." معیار صمیمیت چیست؟

گزینه اول: شیشه نوشابه

گزینه دوم: باتوم

گزینه سوم: چماق

گزینه چهارم: یک چیز دراز دیگر

سووال هشتم: سید مرتضی نبوی از کجا فهمید که "جنبش سبز با حمایت و طراحی آمریکا در ایران راه اندازی شد."

گزینه اول: از رهبران آن که قبلا روسای جمهور و روسای مجلس ایران بودند.

گزینه دوم: از رنگ سبز که رنگ پرچم آمریکاست و توسط وزارت کشور انتخاب شده.

گزینه سوم: از مردم ایران که شبها شعار الله اکبر می دهند.

گزینه چهارم: از اینکه دولت با آمریکا سازش کرده و کنار آمده است.

سووال نهم: با توجه به اینکه سردار نقدی که متولد عراق است و در سن ده سالگی فارسی یاد گرفته فرمانده بسیج شده است و رئیس قوه قضائیه قبلی عراقی بود و تا سن سی سالگی تابعیت عراقی داشت، و رئیس کنونی قوه قضائیه متولد نجف است، و رئیس قوه مقننه یعنی آقای علی لاریجانی هم متولد عراق است، بهترین گزینه برای کامل شدن حکومت چیست؟

گزینه اول: شاهرودی و جواد لاریجانی که متولد عراق هستند رهبر و رئیس جمهور شوند.

گزینه دوم: حسن نصرالله رهبر و خالد مشعل رئیس جمهور شود.

گزینه سوم: همین ها که هستند بمانند تا وقتی برکنار می شوند دلمان بیشتر خنک شود.

گزینه چهارم: لااقل یکی دو تا اروپایی هم بیاورید که تعادل برقرار شود.

مساله حسین درخشان

فرض کنید که من اطمینان داشته باشم که حسین درخشان نه بازجوست، نه جایش راحت است، نه پشت صحنه مسائل کودتاست، نه یکی از عوامل تعیین کننده در قدرت گرفتن احمدی نژاد است. و فرض کنیم که یقین داشته باشم که حسین درخشان هشت ماه است که در زندان است، زیر فشار بوده، دائما به خانواده اش گفته می شود که ولش می کنیم، ولی همینطوری دارند مغز او را مچاله می کنند. من اصلا از شخصیت و رفتار و شیوه فکر کردن درخشان خوشم نمی آید و وقتی هم که او قدرت داشت و می توانست به همه اتهام بزند، با او درگیر شدم و ماهها وقت و انرژی گذاشتم برای مقابله با او، چون رفتارش را مخالف آزادی و حقوق بشر و منافع ملی می دیدم، ولی الآن هشت ماه است این بدبخت فلک زده و چوب دو سرطلا دارد زندان می کشد، نمی شود که من طرفدار آزادی همه باشم، جز همین یکی. این را نوشتم که بگویم من شروع می کنم و از فردا هر روز از درخشان دفاع می کنم. حسین درخشان یک زندانی است و باید آزاد شود. او به اندازه همه بدی هایی که کرده تاوان داده و هیچ دولتی به هیچ دلیلی حق ندارد او را در زندان نگه دارد.


ابراهیم نبوی

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator