۱۳۸۸/۰۷/۱۷

از ۲۲ روز پیش برادرزاده رهنورد نیز بازداشت شده!

با گذشت ۱۰۲ روز از دستگیری برادر،
برادرزاده زهرا رهنورد نیز بازداشت شده.



ادامه راه سبز«ارس»: بیش از صد و دو روز از بازداشت مهندس شاپور کاظمی، برادر زهرا رهنورد می گذرد و اکنون برخی خبرها از بازداشت پسر ارشد مهندس کاظمی حکایت دارد.

به گزارش جرس، مهندس کاظمی که ۶۲ سال دارد، متخصص برجسته مخابراتی کشور،عضو هیات مدیره تولیدکنندگان يو پي اس، عضو اتاق بازرگانی مخابرات و از شخصیت های برجسته علمی در عرصه مخابرات و الکترونیک است.

خانواده آقای کاظمی در حالی بدون رسانه ای کردن قضیه بازداشت وی ، هر روزبرای پی گیری وضعیت عزیز دربند خود به دادگاه انقلاب و زندان اوین مراجعه می کنند که رسانه های حامی دولت کودتا با دروغپردازی و هتاکی به این شخصیت علمی کشور، تلاش کردند او را سردمدار آشوب و اغتشاشات و یکی از بدهکاران سیستم بانکی کشور معرفی کنند.

اتهاماتی که زهرا رهنورد با تکذیب آنها اعلام کرده که علیه "پرونده سازان" اقدام قانونی خواهد کرد.

قضیه بازداشت شاپور کاظمی، یک ماه بعد از بازداشت او فاش شد و زهرا رهنورد در پاسخ به دروغپردازی رسانه های حامی دولت کودتا اعلام کرد که "سکوت من در این مدت بر این مبنا بوده که تصور می کردم برادرم به عنوان فردی که علاقه مند به سرنوشت کشور است، به زودی آزاد خواهد شد و دلیلی ندیدم برای او امتیاز خاصی قائل شوم. اما اکنون شاهد کلید خوردن یک پروژه غیراخلاقی و غیرقانونی هستم که طبعا از مجاری قانونی و مراجع ذیربط پیگیری خواهم کرد".

براساس گزارش ها "آقای کاظمی، در یک پروسه فرسایشی گروگان گیری و به دلیل نسبت خویشی سببی که با مهندس موسوی دارد»، اکنون در کنج عزلت در زندان بسر می برد.

پیشتر خانم رهنورد اعلام کرده بود که "اگر از مهندس کاظمی به زور اقرار بگیرند، یا صدها برگ بر ضد او چاپ کنند و ارائه دهند، نه من و نه ملت اینها را باور نخواهند کرد".

خانواده آقای کاظمی همچنان با پرهیز از سیاسی کردن موضوع بازداشت فردی که اساساً شخصیتی غیرسیاسی و بلکه صرفا اقتصادی و علمی وتخصصی دارد، برای آزادی وی تلاش می کنند؛ اما اکنون بر اساس گزارش ها از ۲۲ روز پیش ، پسر ارشد وی نیز بازداشت شده است.

خانم رهنورد همچنین با انتشار نامه ای سرگشاده خواستار آزادی برادر خود شده و اعلام کرده بود که "پس از يك ماه فرزند‌مهندس كاظمي و مادر 86 ساله‌اش خانم احترام‌السادات نواب‌صفوي، در مقابل دوربين فيلمبرداري در زندان‌اوين با او ملاقات كرده‌اند و اين در حالي است ‌كه به لحاظ قانوني هيچ‌گونه پروسه دادرسي تاكنون صورت نگرفته است".

سازمان عفو بین الملل و کمپین بین المللی حقوق بشرنیز با انتشار بیانیه ای خواستار آزادی مهندس کاظمی شده بود. در همین زمینه 16 شركت و موسساتي كه در زمينه مخابرات و آي‌تي فعالت مي‌كنند، در نامه‌اي به رئيس قوه قضائيه با اشاره به "عدم برخورداري مهندس کاظمی از وكيل و دادرسي منصفانه" از رئیس دستگاه قضا خواسته‌ بودند "به عنوان سكاندار دستگاه قضايي با درايت و اعمال قانون دستور دهد، حقوق قانوني نامبرده مورد توجه قرار گرفته و با رعايت حقوق شهروندي كه او مدافع آن بوده است، شاپور كاظمي بتواند مجددا به عنوان يكي از خدمتگزاران جامعه صنعتي كشور به خدمات خود ادامه دهد".

همچنين انجمن صنفي سازندگان "یو پی اس" ايران و نيز سنديكاي صنعت مخابرات ايران، در نامه‌هاي جداگا‌نه‌اي به رئيس قوه‌قضائيه از او خواسته‌ بودند كه "در جهت حفظ حقوق و شأن جايگاه علمي شا‌پور كاظمي و جلوگيري از تضييع حقوق شهروندي، دستورات لازم در جهت آزادي او صادر شود".

تاکنون هیچ یک از این درخواست ها و پی گیریهای خانواده آقای کاظمی ، نتیجه ای نداشته و نه تنها او همچنان در زندان به سر می برد، بلکه فرزند ارشد او نیز بازداشت شده است.

نام اصلی خانم رهنورد، "زهره کاظمی" است. او پیش از انقلاب با نام مستعار "زهرا رهنورد" به مبارزه سیاسی می پرداخته و پس از انقلاب هم این نام را حفظ کرده و به نام زهرا رهنورد شناخته شده است.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator