۱۳۸۸/۰۷/۱۴

ادامه فشارها، استمرار مقاومت؛ تاجزاده همچنان ایستاده است

ادامه فشارها، استمرار مقاومت؛ تاجزاده همچنان ایستاده است.

ادامه راه سبز «ارس»: با گذشت قریب به چهار ماه از انتخابات بحث بر انگیز دهمین دوره ریاست جمهوری و بازداشت انبوه فعالان سیاسی و مطبوعاتی، بسیاری از بازداشت شدگان همچنان در زندان و تحت فشارهای شدید روحی و جسمی قرار دارند. برخی از این فعالان سیاسی با وجود اتمام بازجویی ها، همچنان در سلول انفرادی و به حالت بلاتکلیف نگهداری می شوند.از سوی دیگر وکلا هیچ اطلاعی از وضعیت پرونده آنها ندارند و روند رسیدگی به پرونده موکلان خود را غیر قانونی توصیف می کنند.این در حالیست که بنا به گزارش های رسیده، خانواده‌های زندانیان سیاسی تحت فشارهای شدید از سوی مقامات قضائی برای صحبت نکردن و عدم پیگیری پرونده بستگان زندانیشان هستند. مصطفی تاج‌زاده عضو شورای مرکزی حزب مشارکت و عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است که در دوره اول رياست جمهوری محمد خاتمی معاون سیاسی وزیر کشور بود. او در دولت میرحسین موسوی نیز معاون امور بین‌الملل وزیر ارشاد (محمد خاتمی) بود. مصطفی تاج‌زاده نیمه شب یکشنبه ۲۴ خرداد در منزلش در تهران بازداشت شد.

"ايستادگى تاج‌زاده" منجر به "اعتراف بازجوها" شد

فخر السادات محتشمى پور همسر تاج‌زاده با تاکید بر" ايستادگى " تاج‌زاده بر مواضع خود، عليرغم "فشارها" گفت: " بازجویی‌ها مدت‌هاست که تمام شده و طبق قانون پرونده باید به دادگاه برود، اما بازپرس عنوان می‌کند مراحل تحقیق تمام نشده است. مصطفی گفته که مرتضوی از او خواسته بوده مصاحبه کند و حرف‌هایی را بزند، اما او گفته من مشکلی برای مصاحبه ندارم، اما فقط حرف‌های خودم را می‌زنم."

وی همچنین با تاکید بر بی‌خبری مصطفی تاج‌زاده نسبت به اخبار بیرون از بازداشتگاه خاطر نشان کرد: "عزیزانی که در بند هستند، از هیچ‌کدام از اتفاقات بیرون از زندان مطلع نیستند."

این در حالی است که رسانه‌هاى مخالف اصلاحات هم به ايستادگى تاج‌زاده بر مواضع خود در زندان اعتراف کرده بودند. در این رابطه روزنامه جوان از قول منبع آگاه خود خبرداده بود که تاج زاده در بازجویی ها همچنان از سخنرانی هایی که در زمان قبل از انتخابات کرده بود، دفاع می کند.

همچنین فرهاد تجری، عضو کمیته مجلس برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان ادعا کرده بود که حال مصطفی تاج زاده "خیلی خوب" است و عوض شدن پنج بازجوی او به معنی "ناموفق بودن" روند بازجويی‌ها نيست.

تاجزاده؛ محورو هدف اعترافگیری

تاجزاده، که به عنوان معاون وزیر کشور در دولت ریاست‌جمهوری سیدمحمدخاتمی خدمت کرده، موضوع وهدف اعتراف‌گیری‌های اجباری مشابهی در گذشته بوده است. در همین رابطه چند سال پیش، چهار روزنامه‌نگار زندانی تحت فشار اعتراف کردند که تاجزاده و دیگر اصلاح‌طلبان آنها را فریب دادند تا مقالاتی را بر علیه امنیت ملی بنویسند و به سیاه‌نمایی چهره نظام بپردازند.

اما چند روز پس از آنکه مقامات اعترافات افراد یاد شده را از تلویزیون پخش کردند، دو نفر از این روزنامه‌نگاران به کمیته حقیقت‌یابی که توسط رییس‌جمهور تشکیل شده بود، گفتند که اعترافات تحت شکنجه‌های فیزیکی و روحی از آنها اخذ شده است.

در همین راستا، سازمان دیده‌بان حقوق‌بشرنیز با اشاره به فشار بر زندانیان برای اعتراف علیه چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب، به نقل از چند زندانی که زندان اوین را ترک کرده‌اند، تصریح کرد: " مصطفی تاج‌زاده محور اعتراف‌گیری از برخی جوانان فعال در ستادهای موسوی بوده است."

تاج‌زاده ؛ مدیری وفادار به آرمانهای انقلاب

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با تاکید بر اینکه مصطفي تاج زاده از مبارزان دانشجويي قبل از انقلاب و مديري وفادار نسبت به آرمان هاي اصيل انقلاب در عرصه فرهنگ و سياست و فعال سياسي صادق و صريح اللحجه ايست كه در دفاع از حقوق ملت هيچگونه محافظه كاري و مصلحت انديشي شخصي را روا نمي داند، خواستار آزادی هرچه سریعتر بازداشت شدگان شد.

جبهه مشارکت نیز بارها ضمن محکوم کردن برگزاری دادگاه‌های نمایشی و اعمال فشار بر روی سران اصلاح طلب تاکید کرده است که: " زندانیان سیاسی و وکلای آنها دسترسی به پرونده نداشته‌ و فرصت تهیه لایحه دفاعیه برای آنها فراهم نیست."

چندی پیش امیر حسین آبادی که به همراه هوشنگ پوربابایی وکالت تاج‌زاده و ميردامادي رابرعهده دارند، در خصوص قرائت کیفر خواست عمومی تصریح کرده بود:"اصولی و عادلانه این است که کسانی که نسبت به آنها در کیفرخواست عمومی ، مطالبی عنوان شده و از رسانه ملی پخش شده، مدافعات و توضیحات آنها نیز پخش شود."


مژگان مدرس علوم

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator