۱۳۸۸/۰۹/۲۱

دو عکس، دو صاحب عکس

دو عکس، دو صاحب عکس


. سؤال: چرا وقتی بعضی از معترضان علناً عکس رهبر فعلی را به زیرکشیدند، لگدمال کردند و علیه او و فرزندش شعار دادند و تصویر و فیلم آن همه‌جا پخش شد، در صداوسیما هیچ اشاره‌ای به آن نشد- و نخواهد شد- ولی فیلم به آتش‌کشیدن عکس رهبر فقید- صرف نظر از اینکه در واقع کار چه کسی بوده- نمایش داده شد؟

زیرا:

۱. از دید آوازه‌گران صداوسیما، رهبر اوّل هنوز مکانتی دارد که به آتش کشیدن یک عکس نمی‌تواند آنرا متزلزل کند ولی جایگاه رهبر دوّم به تلنگری بند است و با کوچکترین خدشه‌ای- حتّی به عکسش- فرو می‌ریزد.

۲. از دید آنان می‌توان از سوزاندن عکس رهبر اوّل علیه سبزها استفاده کرد ولی حمله به عکس رهبر دوّم نه تنها ممکن است به ضرر سبزها نباشد بلکه شاید آنان را محبوبتر کند.

۳. عکس رهبر اوّل، نه تنها یک شخصیّت بلکه تصویر یک نماد است. او نماد جمهوری اسلامی است و می‌توان با نمایش اهانت به عکس او، این شبهه را القا کرد که بعضی در پی نفی تمام نظام هستند و مردم را در برابر انتخاب همه یا هیچ، به سوی خود متمایل کرد ولی رهبر دوّم علیرغم اینکه از او و جایگاه او با واژگان مصدری یاد می‌شود( رهبری، ولایت) یک شخص است و در صورت به زیر کشیدن عکس او، به راحتی می‌توان عکس جایگزینش را بالا برد.

اینها تفاوت دو عکس نیست، تفاوتهای دو صاحب عکس است.

4 نظرات:

Anonymous گفت...

سلام
من یک دانشجوی بسیجی ام نه اومدم وبلاگت رو بخونم و نه اومدم ناسزا بگم.
فقط اومدم بگم اگه شما مسلمان و شیعه واقعی هستید این وبلاگ و مطالب آن باعث خشنودی هیچ یک از ائمه ما نخواهد بود.تعصبی فکر نکن منطقی باش رهبر معظم انقلاب کجا و موسوی کجا. پس یا موسوی رو به عنوان رهبرت انتخاب کن و اون دنیا با همون محشور شو و با ولایت فقیه رو بپذیر و اگر شیعه واقعی هستی پیرو اولیاء خدا باش و از اون ها شفائت طلب کن
با تشکر

Anonymous گفت...

دانشجوی بسیجی عزیز خواب آلوده، حال دنیای مردم را دیده ای ، یا آنقدر در انتخاب مرجع تقلیدت غرق شده ای که یادت رفته آمدیم که در این دنیا با عزت و شرافت زندګی کنیم، ونګذاریم حق زیر الم هر عنوانی پایمال شود، روزی یزید و معاویه و بنی عباس هم خود را امیرالمومنین می نامیدند و شیعیان ایران را به جرم آزادی خواهی لای دیوارهای سنګی می ګذاشتند.ایرانی باش و آزاده

aras گفت...

بسیجی عزیز

فرق ما با شما در همین است که ما با مطالعه و تفکر راهمان را انتخاب میکنیم و شما طبق گفته خودتان نخوانده و ندیده و کورکورانه!

مشکل ما با شما همین است که میگوییم کورکورانه بدنبال چیزی نباش، بخوان و مطالعه کن و سپس در پی قضاوت درآ. خودت باش! همین!

دانشجوی بسیجی سبز وطن گفت...

آقای دانشجوی بسیجی!

جالب است که نخوانده به مقام قضاوت بر آمدید!

مشکل شما و هم فکرانتان همین است که با نقابی بر چشم و پنبه در گوش به قضاوت می نشینید! و هرآنچه را که بر شما دیکته میکنند بلغور میکنید. بزرگانتان به قول شریعتی از فهمیدن شما میترسند!

چشمتان را باز کنید تا ببیند چه بلایی بر سر این مرز و بوم و ملتی که جز خدا هیچ پناهی ندارد می آورند و آنگاه بر مسند قضاوت بنشینید!

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator