۱۳۸۸/۰۹/۲۱

گزارش و عکس از مراسم 16 آذر دانشگاه آزاد کرج

گزارش و عکس از مراسم 16 آذر دانشگاه آزاد کرج

این مراسم طبق فراخوانی که از قبل توسط دانشجویان این دانشگاه پخش شده بود قرار بود ساعت ۱۲ آغاز شود. علی‌‌رغم حضور گسترده‌ی نیروهای امنیتی در سطح دانشگاه آزاد کرج حدود۵۰۰۰ نفری از دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به دولت کودتا تجمع کردند.


نیروهای حراست،نیروهای امنیتی خارج دانشگاه،لباس شخصی ها و نیروهای بسیج حاضر قصد داشتند با حضور گسترده ی خود و تهدید دانشجویان و ایجاد جو ارعاب ،مانع ایجاد این تجمع شوند اما حضور به موقع و پر شور دانشجویان موجب عدم موفقیت آنها شد.با شعارهایی چون "دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد"،دانشجوی با غیرت حمایت حمایت" تجمع شروع و با شعار هایی چون "نه شرقی نه غربی دولت سبز ملی" ،" از تعلیق از اخراج جنبش نمی هراسد"،"حسین حسین شعارشون تجاوز افتخارشون"،" چه زندان چه تبعید جنبش ادامه دارد" ،"مرگ بر دیکتاتور"،"منتظری زنده باد صانعی پاینده باد"،"یا حسین میرحسین" و ... ادامه یافت.

در ادامه دانشجویان به خواندن سرود یاردبستانی و ای ایران پرداختند و در حالیکه فشار نیروهای امنیتی بیشتر شده بود با سردادن "محمود خائن" خشم و اعتراض خود را نسبت به آنها نشان دادند. گفتنی است که این تجمع که حدود ۲ ساعت و نیم به طول انجامید به علت استقبال دانشجویان تبدیل به تریبون آزاد گردید.


در این هنگام یکی از دانشجویان به سخنرانی پرداخت و ضمن انزجار از صدور احکام ناعادلانه و ننگین برای روشنفکران و فعالین سیاسی زندانی به ویژه دکتر زید آبادی و سلمان سیما، ریاست دانشگاه ریاست حراست و نیروهای امنیتی حاضر را مورد خطاب قرار داد و اظهار داشت که اگر پس از این تجمع برای دانشجویان مشکلی پیش آید و آنها را به کمیته انضباطی احضار کنند و یا حکمی برایشان صادر شود دانشجویان ساکت نخواهند ماند و دوباره اعتراض شدید خود را با تجمع،تحصن و اعتصاب غذا ، نشان خواهند داد. این دانشجوی فلسفه همچنین ابراز داشت که دانشجویان تنها در حالتی تجمع خود را به پایان خواهند برد که نیروهای امنیتی و حراست برای آنها مشکلی بوجود نیاورند.

پس از سخنرانی این دانشجو دانشجویان تجمع خود را به راهپیمایی سکوت تبدیل کردند و با بالا بردن دستهایشان به علامت پیروزی به سمت دانشکده ی فنی به راه افتادند و قصد داشتند از درب دانشکده فنی خارج شوند که در ابتدا نیروهای حراست مانع شدند اما با توجه به حجم انبوه جمعیت و فشار آنها مجبور شدند درب دانشگاه را برای خروج دانشجویان باز کنند و دانشجویان از آن خارج شوند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator