۱۳۸۸/۰۹/۱۸

گزارش ویدئویی از ادامه اعتراض دانشجویان در ۱۸ آذر

گزارش ویدئویی از ادامه اعتراض دانشجویان در ۱۸ آذر


. ادامه راه سبز«ارس»: دامنه اعتراض دانشجویان از روز دانشجو تا امروز ۱۸ آذر در برخی از دانشگاه‌های کشور ادامه یافت.

بعد از ظهر امروز شماری از دانشجویان معترض دانشگاه صنعتی شریف در اعتراض به بازداشت دانشجویان تجمع برگزار کردند.

شاهدان عینی می‌گویند دانشجویان معترض دانشگاه شریف تهران با سردادن شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» تظاهرات کردند. همچنین شماری از دانشجویان در برابر بسیج دانشجویی این دانشگاه به سر دادن شعارهای اعتراضی پرداختند.

امروز هیات رییسه دانشگاه تهران برگزاری هرگونه تجمع اعتراضی توسط دانشجویان را ممنوع اعلام کرد. این در حالی است که دانشجویان این دانشگاه به برخورد خشونت‌بار نیروهای دولتی و شبه نظامیان بسیج به دانشجویان در روز دانشجو و بازداشت شماری از آنها در دو روز گذشته اعتراض دارند.

از دانشگاه اصفهان هم خبر می‌رسد که امروز نیروهای بسیج با دانشجویان معترض درگیر شده‌اند. یک شاهد عینی می‌گوید که شماری از دانشجویان معترض دانشگاه اصفهان در یک تظاهرات ضددولتی شرکت کرده‌اند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز از دولت جمهوری اسلامی به دلیل نقض حقوق شهروندان ایران در برگزاری تجمع اعتراضی، انتقاد کرد.

گفتنی است در روز ۱۷ آذر، شماری از نیروهای لباس شخصی‌ها برای مقابله با دانشجویان معترض به زور متوسل شدند و از باتوم و گاز اشک آور استفاده کردند. این در حالی است که خبرگزاری فارس، وابسته به دولت، در گزارشی ادعا کرد که دانشجویان معترض به سوی «دانشجویان انقلابی» گاز اشک آور پرتاب کرده‌اند.

دانشجویان دانشگاه تهران قصد داشتند در اعتراض به برخورد خشونت‌بار نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌ها با معترضان در روز ۱۶ آذر (روز دانشجو) در دانشکده فنی دانشگاه تهران تجمع کنند.

امروز ۱۸ آذر ۸۸ دانشجویان دانشگاه شریف باری دیگر دست به راهپیمایی زدند. علت این راهپیمایی دستگیری بیش از ۷ تن از دانشجویان شریف و دانشگاههای دیگر از جمله دانشگاه تهران در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذرماه در پی تظاهرات سرتاسری دانشجویان علیه دولت کودتا در روز دانشجو بود. دانشجویان در دانشگاه به راهپیمایی و سر دادن شعار پرداختند و روبه روی درب اصلی دانشگاه تجمع کرده و شعار میدادند. در انتهای راهپیمایی قرار مبنی بر آن شد که تا تمام داشجویان در بند آزاد نشوند این تظاهرات ادامه خواهد داشت:


۳



۲


۱


1 نظرات:

سردبیر نارنج سبز سیاسی اجتماعی گفت...

سلام
نارنج درختی است که هیچ وقت نمی میرد
وبلاگ ما مجددا فیلتر شد .

موکدا خواهش می کنیم از این آدرس استفاده بفرمائید تا مجدد پیام برای شما نگذاریم
لینک ما را اگر ممکن است اصلاح بفرمائید :

Narenjesabz.tk

این دامین به وبلاگ متصل است چنانچه مجددا وبلاگ فیلتر شود و وبلاگ جدیدی تاسیس گردد شما را از اصلاح پیوند ها بی نیاز می گرداند آدرس وبلاگ فعلی
Narenjesabz2.blogsky.com
می باشد . اگر دو پیچ رنگ در وبلاگ مشاهده می کنید هر کدام برای یک آدرس است یعنی دات تی کی ما با رنک 3 و وبلاگ جدید با صفر است . پس تعجب نکنید .قبلا از همکاری صمیمانه شما متشکریم .
درضمن وبلاگ جریان شناسی سیاسی و آشنایی با مکاتب سیاسی نارنج سبز به آدرس
Narengesabz.blogsky.com
Narengesabz.tk
بزودی راه اندازی می شود . این وبلاگ سایت به معرفی جریان های سیاسی اجتماعی و مکاتب فکری جهان می پردازد و سعی در بالابردن اطلاعات سیاسی دوستان دارد.

موفق و سربلند باشید

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator