۱۳۸۸/۰۹/۲۰

آیت‌الله صانعی: برخی‌ها وقتی به بن‌بست می‌رسند، حتی از امام هم نمی‌گذرند

آیت‌الله صانعی:
برخی‌ها وقتی به بن‌بست می‌رسند، حتی از امام هم نمی‌گذرند


. ادامه راه سبز«ارس»: آیت‌الله ‌صانعی در دیدار با حجت‌الاسلام محتشمی‌پور رئیس سازمان مردم نهاد حامی آزادی قدس و اعضای کمیته دانشجویی دبیرخانه حمایت از فلسطین ضمن اشاره به خشونت‌های رخ‌داده در کشور، از ادامه این‌ روند انتقاد کرد.

‌آیت‌الله ‌صانعی در این دیدار با بیان اینکه «من امروز در کنار غربت قدس از غربت اسلام و تشیع و غربت یاران امام امت می‌نالم» اظهار داشت: "حق مطلب را امام در خصوص مسئله فلسطین بیان کردند که اسرائیل یک غده سرطانی است، اما معتقدم غربت بسیار شدیدی که امروز برای فلسطین وجود دارد از غربتی که در زمان رژیم ستم‌شاهی وجود داشت بیشتر است چرا که اگر رژیم شاه با اسرائیل می‌ساخت معلوم بود که اشتباه کرده است اما امروز طرح برخی مسائل بدون توجه به لوازم آن و یا بزرگ کردن برخی مسائل و عقب گرد از آن به ضرر قدس شریف و مسئله فلسطین است."

این مرجع تقلید شیعیان در ادامه با بیان اینکه ما زمانی می‌توانیم از مردم توقع داشته باشیم که در مسئله فلسطین بپا خیزند که در داخل کشور خودمان از کاربرد هر نوع خشونتی علیه مردم اجتناب ورزیم گفت: "آیا امکان آن وجود ندارد که جامعه را به گونه ای اداره کرد که حتی اجرای مجازات های شرعی و قانونی نشان از رحمت و رأفت اسلامی باشد."

وی در ادامه با اظهار تأسف از ماجرای اهانت به بنیان‌گزار انقلاب اظهار داشت: "برخی‌ها وقتی به بن‌بست می‌رسند حتی از امام هم نمی‌گذرند واز امام سرمایه‌گذاری می‌کنند، انسان‌های ظالم عکس امام را آتش می‌زنند بعد می‌گویند کار دانشجویان بوده است. ما تاریخ را دیده ایم، ماجرای آتش زدن سینما رکس آبادان و مسجد جامع کرمان را هم دیده‌ایم. که چه کسانی آمدند و آتش زدند و بعد گفتند کار انقلابیون بوده است؟!"

آیت‌الله صانعی با اظهار نگرانی از کاربرد خشونت علیه تجمعات دانشجویی گفت: "با زدن و خشونت و زندان‌کردن که کارها درست نمی‌شود. این چه معنایی دارد که از یک تجمع 700 نفری دانشجویی، آنگونه که خودشان آمار داده‌اند؛ 200 نفر را بازداشت و زندانی می‌کنند. حمله کردن به زنان چه معنایی دارد؟ کی فرهنگ ما اجازه می‌داد که زن را بزنند؟ من حتی در مبارزات انقلاب می‌دیدم که برخی ژاندارم‌ها حاضر نمی‌شدند به زنان حمله کنند اما حالا برخی‌ها تشخیص می‌دهند که زنان را هم بزنند و هر کس هم که حرفی می‌زند می‌گویند خلاف نظام وامام حرکت می‌کند.‌ حرکت گروه‌های تروریستی همچون القاعده تصویر خشنی از اسلام به جهان معرفی کرده است، خوف آن دارم که اعمال این خشونت‌ها سبب آن شود که فردا مذهب تشیع نیز به عنوان یک مذهب خشن معرفی شود.‌"

وی در ادامه با اشاره به تأثیرات حذف نزدیکان بنیانگذار انقلاب از صحنه سیاسی و اجتماعی بر مسئله فلسطین اظهار داشت: "امروز فضا به گونه‌ای است که یاران امام نمی‌توانند راجع به مسئله فلسطین حرف بزنند و اگر هم سخنی بگویند سخن آنان را قبول نمی‌کنند. لذا معتقدم در این شرایط نباید یاران امام را تنها بگذاریم، بلکه هرچه دشمنان و یا انسان‌های قاصر دشمنی خود را با یاران امام بیشتر می‌کنند ما باید علاقه و حمایت خود را از یاران امام بیشتر کنیم خصوصا یارانی که وجودشان در جامعه کارساز است."

آیت‌الله صانعی خطاب به اعضای کمیته دانشجویی حمایت از فلسطین افزود: "به مسئولین امر گوشزد کنید که اگر می‌خواهیم خدمتی به فلسطین و قدس شریف کنیم باید این فشارها را در داخل کم کنیم و یاران امام را به صحنه برگردانیم، به مسولان رده بالای نظام متذکر شوید که قبل از غربت قدس شریف متوجه غربت اسلام و تشیع باشند و در سخنانشان به لوازم حرف‌های خودشان توجه کنند."

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله صانعی

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator