۱۳۸۸/۰۹/۲۱

صفارهرندی روزنامه همشهری را زمینه‌ساز كودتا و آغاز جنگ نرم دانست!

صفارهرندی روزنامه همشهری را زمینه‌ساز كودتا و آغاز جنگ نرم دانست!
حمله شدید سردبیر سابق کیهان به دولت های سازندگی و اصلاحات


. ادامه راه سبز: وزیر ارشاد دولت نهم با حمله به دولت های سازندگی و اصلاحات، آغار جنگ نرم را مربوط به آن دوران دانست.
حسین صفار هرندی، روز گذشته در اولین مجمع عمومی كانون تربیت اسلامی با اشاره به جنگ نرم و رسالت فرهنگیان مدعی شد که جنگ نرم از ابتدای سال 70 و با پایان یافتن جنگ تحمیلی شروع شد.

وی گفت: در سال 70 عده‌ای از مسوولان وقت به كشورهای اروپایی و آمریكایی سفر كرده و از ایرانیان مقیم خواستار كمك برای سازندگی ایران و سرمایه‌گذاری در كشور شدند كه این موضوع زمینه‌ساز شكاف در كشور شد.

براساس گزارش ایلنا صفارهرندی هدف اولیه از این كمك را بازسازی كشور عنوان كرد و گفت: متاسفانه عده كمی با این هدف وارد كشور شدند، اما عده‌ای كه راه بازگشت را گرفته بودند قصد داشتند كه اقتصاد كشور را به همان مسیر قبلی كه سرمایه‌داری وابسته به كشورهای خارجی بود بازگردانند و با در دست گرفتن اقتصاد كشور نظام سیاسی را نیز تحت سیطره خود قرار گیرند.

به گفته وی، این افراد قبل از بازگشت دغدغه حجاب بانوان و دستگیر شدن به دلیل بی‌حجابی را داشتند كه مسوولان وقت در پاسخ به آنها گفتند كه مشكلی در این زمینه وجود ندارد و آنها می‌توانند با رعایت مقدار كمی از حجاب وارد ایران شوند.

صفار هرندی ، ورود این افراد و كمك گرفتن از دیگر كشورهای خارجی را باعث ایجاد شکاف در کشور دانست که یرانی‌های مقیم دیگر كشورها در این شكاف‌ها جای گرفتند و زمینه‌ساز بسیاری از انحرافات اخلاقی و اجتماعی در كشور شدند.

این مقام سابق سپس به ذکر خاطره‌ای از جلسه هیات‌دولت در دوران ریاست‌جمهوری هاشمی‌رفسنجانی پرداخته و گفت: روزی در جلسه هیات‌دولت یكی از مسوولان از بی‌حجابی خانم‌ها در ایران گلایه كرد كه در پاسخ رئیس‌جمهور با خنده‌ای گفت كه بگذارید اینها راحت باشند تا در كشور سرمایه‌گذاری كنند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمله به اصل ایجاد فرهنگسراها در كشور و روزنامه همشهری توسط شهرداری اذعان داشت: در حوزه فرهنگ هم عده‌ای قصد ایجاد شرایط جدید با گسترش فرهنگسراها به عنوان جایگزین كانون جوانان رژیم پهلوی و ایجاد روزنامه همشهری داشتند.

وی روزنامه همشهری را زمینه‌ساز كودتا و آغاز جنگ نرم در كشور عنوان كرد و افزود: این روزنامه با هدف تغییر ذائقه مردم به شهروند حقوقمدار و مطالبه‌گر ایجاد شد تا سرآغازی در فعالیت‌های جنگ نرم در حوزه فرهنگی باشد.

وزیر سابق ارشاد ادامه داد: متاسفانه در همان زمان افرادی كه روزی ضدانقلاب بودند به آرامی به ایران بازگشتند و حتی آقای مهاجرانی مدیرمسوول روزنامه شاهپور در زمان رژیم پهلوی به دعوت معاون حقوقی رئیس‌جمهور وقت به ایران بازگشت.

صفارهرندی، دوم خرداد را دست‌پرورده این اقدامات عنوان كرد و گفت: در دوم خرداد مشاهده كردیم كه جریانات اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای با یكدیگر دست دادند و پیوند جدیدی به وجود آوردند.

وی افزود: در همان زمان یك فردی از كارگزاران رژیم شاه كه شجاع‌الدین شفاهی نام داشت و در دوران رژیم شاه مسوولیت نوشتن نامه‌ها و بیانیه‌های شاه را داشت در مطلبی اذعان كرد كه ما با ایران مبارزه سیاسی نداریم بلكه مبارزه فرهنگی داریم و با بینش مردم كار داریم تا از این طریق بتوانیم از طریق خود مردم مبارزه سیاسی كنیم.

این عضو كابینه نهم با اشاره به چاپ كتاب‌هایی در رابطه با تاریخچه انقلاب اذعان داشت: بعد از جنگ تحمیلی عده‌ای كتاب‌هایی در رابطه با تاریخچه انقلاب می‌نوشتند كه هیچ سنخیتی با انقلاب نداشتندو حتی كتاب‌های زیرزمینی‌شان از وزارت فرهنگ وقت مجوز می‌گرفت.

براساس ادعاهای صفار هرندی، در سال 72 وزارت اطلاعات با شنود یك مكالمه تلفنی یكی از اعضای فدائیان خلق با نفوذی خود در داخل ایران ارتباط می‌گیرد و به وی می‌گوید كه این 14-15 سال فعالیت‌های گذشته ما یك طرف و فعالیت‌های فرهنگی امروز و شعرهای شاملو به ازای تمام 15 سال فعالیت ماست.

به گفته صفار هرندی در همان زمان یك سلطنت‌طلب با اشاره به كارایی مذهب در ایران می‌گوید كه این آخوندها با استفاده از مذهب توانستند دل مردم را به دست آورند و انقلاب كنند حال ما نیز باید برای براندازی این انقلاب حربه مذهب را از آخوندها بگیریم كه این كاری سخت اما شدنی است.

وی تصریح كرد: نمونه بارزی از این صحبت را ما امروز توسط بعضی از روحانیون و آیت‌الله‌ها در كشور مشاهده می‌كنیم و در همان سال‌ها نیز نماینده آیت‌الله بروجردی در آمریكا طی مصاحبه‌ای با همشهری می‌گوید نه‌تنها ولی فقیه ولایت ندارد حتی امام معصوم پیغمبر هم ولایت ندارد و منشا ولایت اینها زمینی است.

صفار هرندی ادامه داد: البته در كنار این حربه فرقه‌های شبه مذهبی نیز به وجود آمد كه از این طریق دین شخصی را ترویج دهند.

وی با اشاره به چاپ مطلبی در یكی از نشریات در رابطه با ترویج تفكر احمدی‌نژاد گفت: در این نشریه گفته شده كه امروز ما باید احمدی‌نژادیسم را برای احمدی‌نژاد نهادینه كنیم و تفكر خوب یا بد آن را گسترش دهیم و می‌گوید ما دین سبز را باید گسترش دهیم تا با مبانی آن در آینده جلو برویم.

سردبیر سابق روزنامه كیهان در عیم حال بدون اشاره به نام اسفندیار رحیم مشایی گفت: امروز دل حزب‌اللهی‌ها از دست فلان آقایی كه دور احمدی‌نژاد است خون است و می‌گویند این شخص از دور احمدی‌نژاد برود تا بتوانیم تفكر احمدی‌نژادیسم را رواج دهیم.

براساس این گزارش بعد از صحبت‌های صفار هم كلیپی پخش شد كه در آن میرحسین موسوی و كروبی به عنوان دشمنان اسلام و به عنوان كسانی كه در جنگ جمل قرآن بر سر نیزه كردند و حضرت علی را مجبور به صلح كردند یاد شده بود.

در بخشی از این كلیپ حائری شیرازی با كنایه میرحسین موسوی و جنبش سبز را بدون پشتیبان و مرجع تقلید عنوان كرد و گفت: هر گروهی كه پشتش یكی از مراجع تقلید نباشد مطمئنا به زمین می‌خورد و نمی‌توانند كودتایی در كشور كنند و میرحسین موسوی مرجع تقلیدی ندارد و اینها را با گروه‌های فداییان اسلام در زمان انقلاب كه آیت‌الله طالقانی از آنها حمایت می‌كرد مقایسه كرد كه در آخر نیز امام آنها را مسلمان ندانست و به زمین خوردند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator