۱۳۸۸/۰۹/۱۶

اولین گزارشها در روز ۱۶ آذر تا ساعت ۱۳:۳۰

کارت آبی رنگ برای ورود بسیج به دانشگاه تهران

شبکه جنبش راه سبز (جرس) : جمع زیادی از اعضای پایگاههای مقاومت بسیج از صبح امروز با داشتن "کارت آبی" وارد محوطه دانشگاه تهران می شوند.

به گزارش جرس کارتهای آبی از قبل به اعضای بسیج داده شده بود اما در عین حال در مقابل درب پورسینای دانشگاه تهران نیز اعضای شناحته شده بسیج به اعضایی که فاقد کارتهای آبی هستند اینگونه کارتها را ارائه می کنند تا آنها با نشان دادن این کارتها به حراست مستقر شده در برابر دربهای گوناگون وارد دانشگاه شوند.

گفتنی است به این بسیجیان در هنگام دریافت کارتهای آبی رنگ گفته می شود که با همین کارت می توانند ناهار امروز خود در دانشگاه را نیز صرف کنند.

سایر اخبار کوتاه از حوادث رخ داده تا این ساعت:

- تجمع دانشجویی روز دانشجو در درون دانشگاه شریف منجر به هواشدن بادبادک های سبز رنگ در فضای آسمان شد. به گزارش خبر آنلاین همچون دانشگاه تهران در اطراف دانشگاه شریف نیز ماموران نیروی انتظامی امور را تحت کنترل دارند و رفت و آمد مردم ادامه دارد.

- احمد محمدنيا دانش آموخته دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل امروز 16 آذر , روز دانشجو ,مقابل دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل بازداشت شد.

- دانشجویان دانشگاه آزاد رودهن نیز امروز با مراجعه به دانشگاه خود متوجه تعطیل شدن دانشگاه خود، بدون اطلاع رسانی قبلی شدند.

- از دانشگاه اراک خبر می رسد که دانشجویان معترض امروز در تجمع خود عکس محمود احمدی نژاد را به اتش کشیدند

- برای دیدن فیلمی از تجمع امروز دانشگاه شریف اینجا را کلیک کنید

درگیری‌ پراکنده نیروهای امنیتی و انتظامی با مردم

نيروهای یگان ویژه نیروی انتظامی با لباس‌های سياه به همراه برخی نيروهای ديگر با انواع تجهيزات در تمامی خيابان‌های منتهی به درب‌های دانشگاه تهران مستقر هستند.

وضعيت دانشگاه تهران در صبح 16 آذر؛

به گزارش خبرنگار موج سبز آزادی از پردیس مركزی دانشگاه تهران، حضور نیروها خصوصا در میدان و خیابان انقلاب بسیار چشمگیر است و تدارك امروز را می‌توان یکی از پر جمعیت‌ترین آن‌ها در ماه‌های اخیر دانست.

همچنین، نیروهای امنیتی با استفاده از فرصت تعطیلی چند روزه تمامی نرده‌های دانشگاه تهران را با انواع بنرهای تبلیغاتی به مناسبت عید غدیر و غیره پوشانده‌اند به نحوی كه امكان دیدن خیابان‌های اطراف برای دانشجویان و ارتباط با داخل دانشگاه برای افراد خارج از آن امکان پذیر نیست. حضور نیورهای لباس شخصی و بسیجی در داخل دانشگاه فضای آن را از حالت آرامی که تا چند ساعت پیش وجود داشت خارج کرده‌است.

از دانشگاه شریف هم خبر می‌رسد که به غیر از نیروهای انتظامی تعدادی از نیروهای بسیجی از صبح امروز در اطراف این دانشگاه مستقر هستند. بر اساس این گزارش دانشجویان دانشگاه شریف در چندین مورد به سر دادن شعار بر علیه دولت کودتا پرداخته‌اند.

همین‌طور براساس گزارش‌های دریافتی در اطراف دانشگاه امیرکبیر تجمع جمعیت بسیاری وجود دارد که با ممانعت از ورود جمعیت به داخل دانشگاه اوضاع رو به تشنج می‌رود.

در میدان فلسطین و هفت‌تیر نیز درگیری‌های پراکنده‌ای میان مردم و نیروهای انتظامی رخ داده‌است که بر اساس گزارش‌های رسیده نیروهای امنیتی و انتظامی اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور به سمت معترضین کرده‌اند. بر اساس این گزارش جمعیت در میدان هفت تیر در حال افزایش است.

درگیری نیروی نظامی با مردم در حوالی میدان انقلاب

علی رغم حضور گسترده نیروهای ضد شورش درمناطق مرکزی شهر تهران و اطراف دانشگاه تهران و همچنین هشدارهای پلیس در روزهای گذشته، گزارش های رسیده از تهران حکایت از درگیری پراکنده در این مناطق است.

به گزارش خبرنگار جرس، از ساعتی پیش درخیابان انقلاب تقاطع طالقانی درگیری های پراکنده ای بین گروههای مردم و نیروهای نظامی روی داد که پلیس برای پراکنده کردن مردم به باتوم و گازاشک آور متوسل شد.

در پیاده روهای جنوبی خیابان انقلاب و روبه روی دانشگاه تهران نیز نیروهای نظامی دو زن میانسال را که پارچه سبز به کیف دستی خود آویخته بودند را با خشونت دستگیر و آنها را به ون های مستقر شده پلیس منتقل کردند.

در مقابل پارک دانشجو و در محوطه تئاتر شهر نیز صدها مامور ضد شورش تجمع کرده اند.

همچنین بنا به مشاهدات عینی خبرنگار جرس بیش از سی اتوبوس با پلاک های شهرستان در خیابانهای اطراف دانشگاه تهران حضور دارد که احتمالا نیروهای لباس شخصی و بسیجی را از دیگر شهرستانها به نقاط مرکزی شهر منتقل کرده اند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator