۱۳۸۸/۰۹/۱۶

سوءقصد و حمله نیروهای لباس شخصی به زهرا رهنورد

سوءقصد و حمله نیروهای لباس شخصی به زهرا رهنورد

زهرا رهنورد استاد دانشگاه تهران و همسر میرحسین موسوی صبح امروز حدود ساعت 11 در دانشگاه تهران مورد سوء قصد چند زن که خود را بسیجی معرفی می کردند ، قرار گرفت.

به گزارش سایت کانون زنان ایرانی رهنورد در محوطه دانشگاه دانشکده هنرهای زیبا برای بزرگداشت روز دانشجو آماده می شد که مورد این تهاجم قرار گرفت.

به گفته یکی از شاهدان عینی این ماجرا وقتی رهنورد از این زنان پرسید که چرا مرا تعقیب می کنید آنها مدعی شدند که برای محافظت از وی آمده اند. رهنورد نیز در پاسخ به آنها گفت: شما از صبح تا کنون مرا رها نکرده اید و تا دفترم و هر جا که رفتم مرا تعقیب کردید.

این شاهد عینی می گوید:" رهنورد رو به آنها گفت من به شما می گویم که من از سر تا پا سبزم و شما هم برای ممانعت از حضور من به اینجا آمده اید."

این گفتگو نهایتا به درگیری لفظی و اهانت سردسته این زنان به رهنورد منجر شد. زن سردسته به رهنورد گفت به من بگویید افکارتان قبل و بعد از انقلاب چه بوده است؟

این شاهد عینی ادامه می دهد:" رهنورد به آنها گفت شما بازجو هستید و یا به قول خودتان محافظ که آن زن گفت تو از ما می ترسی. پاسخ رهنورد این بود که جز از خدا از هیچ کس نمی ترسم و اگر مرا تکه تکه کنید و به قبر بسپارید جز صدای سبز آزادی و دمکراسی صدای دیگری از قبر من نمی شنوید."

به گفته این شاهد عینی سردسته این زنان(خانم رییس) به زور وارد ساختمان مرکزی دانشکده هنرهای زیبا شد که نهایتا با دخالت حراست دانشگاه زهرا رهنورد توانست از ان محوطه دانشگاه خارج شود.اما همان جریانی که در دانشگاه آن جنجال را به پا کرده بود رهنورد را تعقیب کرد و در میانه خیابان وصال در حالی که او سوار ماشین حراست دانشگاه بود گاز فلفل را از فاصله 20 تا 25 سانتی بر صورت او پاشیدند که منجر به خفگی شدید و نابینایی موقتش شد. در آن لحظه اهالی و مغازه دارهای اطراف هرکدام به نحوی نسبت به نجات او اقدام کردند.

این شاهد عینی ادامه می دهد:" و باز هم به کمک حراست دانشگاه تهران سعی کردند رهنورد را با حال بسیار بد از محاصره شدید نیروهای امنیتی خارج کنند."

طبق اخبار رسیده از این شاهد عینی وضعیت ریوی و بینایی رهنورد به دلیل اینکه گاز فلفل از فاصله بسیار نزدیک به صورت او پاشیده شد بد گزارش می شود.

حمله نیروهای امنیتی و شبه‌نظامی به دانشگاه هنر و پلی‌تکنیک

در پی برگزاری تجمعات گسترده دانشجویان در روز 16 آذر در دانشگاه‌های هنر و پلی‌تکنیک تهران‌، نیروهای بسیجی و لباس شخصی که از حمایت نیروهای یگان ویژه برخوردار بودند به این دانشگاه‌ها حمله کردند.

به نقل از فعالان دانشجویی تجمع دانشجویان در ساعت 10:30 در دانشگاه هنر و 12 در دانشگاه پلی‌تکنبک آغاز شد، تعداد معترضین در دانشگاه حدود هنر 2 هزار نفر و در دانشگاه پلی‌تکنبک 5 هزار نقر تخمین زده می‌شود. در این تجمعات دانشجویان معترض بر ضد دولت کودتا و مقام‌های ارشد حکومتی شعار دادند.

ساعت 12 دانشجویان دانشگاه هنر و دانشگاه پلی‌تکنبک در درب ولیعصر به هم پیوستند. در این تجمع عکس احمدی‌نژاد توسط دانشجویان به آتش کشیده شد. تعدادی از دانشجویان دانشگاه هنر و پلی‌تکنبک در این تجمع بازداشت شدند. گزارش‌های رسیده حاکی‌ از آن است که به سمت دانشجویان و مردم گاز اشک‌آور پرتاب شد، که منجر به زخمی شدن تعدادی از دانشجویان و مردم شده است.

گفتنی است در پی حمله نیروهای بسیجی با سنگ و آجر به دانشگاه از اثر اصابت این اجسام به یکی از نگهبانان دانشگاه وی بیهوش شد. مردم معترض نیز در بیرون از دانشگاه به حمایت دانشجویان می‌پرداختند که با حمله نیروهای امنیتی و یگان ویژه روبرو شده و تعدادی از آن‌ها بازداشت شدند.

درگیری نیروهای انتظامی و لباس شخصی با یکدیگر در چهار راه ولی عصر

عصر امروز در رخدادی عجیب نیروهای لباس شخصی و گارد ضد شورش برای دقایقی با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش خبرنگار جرس که خود در محل حادثه حضور داشت عصر امروز گروهی پنجاه نفره از لباس شخصی ها در حالی که فریاد "ماشاء الله حزب الله " و "حیدر حیدر" سر می دادند به سمت سرنشینان یکی از اتوبوس های تندرو در ایستگاه چهار راه ولی عصر حمله ور شدند. در این هنگام نیروهای پلیس ضد شورش با لباس شخصی ها درگیر شدند که این درگیری ها که نسبتا شدید نیز بود برای دقایقی ادامه یافت.

لباس شخصی ها مجهز به زنجیر، چماق و شیلنگ بودند و بنا به مشاهدات خبرنگار جرس در مواجه با معترضین نسبت به نیروهای نشان دار از شدت خشونت بیشتری استفاده می کردند.

از سوی دیگر لباس شخصی ها در هجومی گسترده و با پشتیبانی نیروهای نظامی اقدام به متفرق کردن دانشجوهای معترض دانشگاه تهران کردند و سپس محوطه دانشگاه را قرق کردند و در اقدامی نمایشی در محوطه مرکزی دانشگاه نشستند و به قرائت قرآن پرداختند.

همچنین در خیابانهای اطراف دانشگاه نیز همچنان درگیری های پراکنده گزارش می شود رانندگان خودروها نیز با به صدا درآوردن بوق ماشین های خود همبستگی خود را با دانشجویان و مردم معترض به نمایش گذاشتند.

2 نظرات:

Anonymous گفت...

دست از توهم بردارید و برگردید به سوی مردم !!!

aras گفت...

ناشناس عزیز

الان در آغوش مردم هستیم جای شما خالی خیلی هم حال میده. فکر کنم منظور شما آغوش حکومت بوده که البته با اینهمه جنایتهایی که انجام داده فکر نمیکنم آغوشی باقی گذاشته باشه. در مورد توهم هم که فرموده اید بهتر است برای رییس جمور هاله دارتان بکار ببرید که میفرمایند امریکا با حمله به عراق جلوی ظهور امام زمان را گرفت!. اصلا بهتره بره همون عراق امریکاییها بدزدنش!

آغوش ملت همیشه سبز ایران همواره باز است

با حق

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator